English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 751, 752, 753 ... 784, 785, 786  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2023 07:19    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Ingen absurd påstand. Jeg vet hva likviditeten er, og hvor lenge den rekker. 16 mnok. Rekker ut mars med dagens organisasjon og uten inntekter fra spillersalg.

Er du du konkurs om det er tomt på lønnskonto en uke før neste lønning?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
h b
Veteran

PostPosted: 09.11.2023 08:49    Post subject: Reply with quote

Med alle som er skadet så får vi sikkert en liten formue fra NAV hver måned Confused
Neeskens
Veteran

PostPosted: 09.11.2023 10:38    Post subject: Reply with quote

Likviditeten er ekstremt stramm i RBK og er så klart en viktig faktor i trener ansettelsen. Vi har også flere spillere på utlån som nok vil belaste likviditeten ytterligere når de kommer tilbake.

Hva har vi vi av egenkapital igjen ?
Jeg vet at vi i perioder trekker på kreditter og det er dyrt i lengden.

Det er ikke usannsynlig at vi må permittere/si opp ansatte i 24.
Kostnader må kuttes
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.11.2023 11:55    Post subject: Reply with quote

Kostnader kuttes i all mass hvert kvartal. Spillertroppen idag har vekslepenger i lønn kontra for et par år siden.

Det slankes, spares og kuttes hele tiden, jeg har ingen tro på dommedagsprofetiene som ropes nå. Det stod langt verre til for ett år siden.

Likviditeten har vært stram lenge, men det er ikke nødvendigvis krise kortsiktig så lenge man kan vise til inntekter i regnskapet. For eks har vi spillersalg for nær 150 mill dette året, hvorav mye ikke enda er utbetalt til oss. Derfor er likviditeten stram, men situasjonen fortsatt komfortabel.

Dog er jeg selvsagt spent, for jeg har vært optimist mange ganger tidligere og blitt overrasket over tilstanden.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.11.2023 12:08    Post subject: Reply with quote

Det står sikkert ikke direkte bra til, men at vi står på randen av konkurs kjøper jeg ikke. Det er noen som synes det er gøy å leke edgy dommedagsprofet, greit nok det, men det ser ganske tullete ut.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 09.11.2023 12:33    Post subject: Reply with quote

Enig, bare tull. Egenkapitalen er jo god, men denne er jo i eiendom. Spørsmålet er vel om vi igjen må selge tomta i stedet for å være utbygger selv. Er vel mye opp til vår sponsor-bank om de vil låne penger til prosjektet. Dette er vel beregnet til å gå med ca 15 mill i overskudd pr år i leieinntekter, så vil jo være en sikkerhet for banken det også, at det bedrer den løpende likviditeten.

Noe som er helt sikkert er at de nå prøver å ansette riktig trener. Er helt sikker på at det er viktigere enn å spare noen millioner på å ansette Maalen.
robbie
Veteran

PostPosted: 09.11.2023 13:58    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Ingen absurd påstand. Jeg vet hva likviditeten er, og hvor lenge den rekker. 16 mnok. Rekker ut mars med dagens organisasjon og uten inntekter fra spillersalg.

Det du beskriver er å være tom for penger. Å være konkurs er noe helt annet.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 09.11.2023 16:14    Post subject: Reply with quote

Hvis vi kjøper et halvt lag av etablerte klassespillere som enkelte har tatt til orde for at vi må sparke Dorsin fordi vi ikke gjør så ville dette gått til helvete i løpet av et par år, men jeg tror Tengstedt-salget har kjøpt oss nok tid til å stabilisere på et fornuftig nivå.
Messi
Veteran

PostPosted: 09.11.2023 20:18    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Likviditeten er ekstremt stramm i RBK og er så klart en viktig faktor i trener ansettelsen. Vi har også flere spillere på utlån som nok vil belaste likviditeten ytterligere når de kommer tilbake.

Hva har vi vi av egenkapital igjen ?
Jeg vet at vi i perioder trekker på kreditter og det er dyrt i lengden.

Det er ikke usannsynlig at vi må permittere/si opp ansatte i 24.
Kostnader må kuttes

Cashflow er en ting, eiendeler er en ting, egenkapital i kroner er en ting og gjeld er en ting. Kassekreditt er en ting. Dere må se dette i en sammenheng. Ikke stykkevis .

Som tidligere nevnt, så er stallen «billig» nå, i forhold til for noen år siden. I 2024 så blir keepertroppen veldig billig i forhold til 2023, så får vi se på forsvar, midtbanen og angrepet. Problemet er å slanke lønningsposen, samtidig som man styrker stallen.

Last edited by Messi on 09.11.2023 20:32; edited 1 time in total
Back to top
ErdoganLomas
Rutinert

PostPosted: 09.11.2023 20:32    Post subject: Reply with quote

Tja. RBK har budsjettert med 100M i lønnsbudsjett i 2023. Til sammenligning budsjetterte Bodø Glimt med knappe 70M etter hva jeg kan se.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 09.11.2023 20:34    Post subject: Reply with quote

Lite interresant hvor mye Bodø/Glimt bruker, eller Real Madrid. Jeg bryr meg om RBK..
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 09.11.2023 21:02    Post subject: Reply with quote

Egenkapitalen vår er blitt vesentlige forverret etter rente økningene. Så om vi er i pluss er ikke gitt. Likviditeten er så dårlig at vi trekker på kreditter. Det er vel ståa sånn objektivt.
h b
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 07:45    Post subject: Reply with quote

objektivt Rolling Eyes

pluss? egenkapitalen du mener? den er selvfølgelig i pluss. De har jo sagt at det blir overskudd i år, da styrker jo egenkapitalen seg
ErdoganLomas
Rutinert

PostPosted: 10.11.2023 08:16    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Lite interresant hvor mye Bodø/Glimt bruker, eller Real Madrid. Jeg bryr meg om RBK..

Poenget mitt var at det er ikke lønningsposen som alene bestemmer hvor vi havner på tabellen. Pt er det 8 klubber med mindre lønningsbudsjett som gjør det bedre enn oss. Forhåpentligvis vil strategien nå hjelpe oss med å heller velge type, enn noen dyre «etablerte».
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 10.11.2023 23:51    Post subject: Reply with quote

Dere får tro hva dere vil. Om det ikke kommer massekutt innen kort tid så er vi i deep shit. Tengstedt pengene er borte, og vi sitter med forpliktelser som er inngått for mange år siden den dag i dag. Tilstanden er hinsides, og klubben har vært drevet som cowboy-virksomhet lenge. Moe Dyrhaug og Koteng i tospann har stått langt framme i den historisk økonomiske mishandlingen av klubben.

Men la oss komme tilbake til topic:

Maalen, svenske, danske, nederlender.
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 11.11.2023 01:41    Post subject: Reply with quote

Er Tengstedt-pengene borte? De har jo ikke blitt utbetalt enda. Ble de investert på børsen?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.11.2023 14:16    Post subject: Reply with quote

Det er absolutt ingenting som tilsier at det du sier stemmer 6Strand. Du bør/må underbygge disse påstandene om det skal tas alvorlig.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 11.11.2023 17:07    Post subject: Reply with quote

Tengstedt pengene er ikke borte, 6Strand. De kommer i avdrag, de blir innbetalt over 5 år, som er kontraktstiden til Casper i Benfica. CASE CLOSED.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 11.11.2023 18:19    Post subject: Reply with quote

Det henger også med at pengene egentlig kommer fra Chelseas avdragskjøp på en og en halv milliard av Enzo Fernandez.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 11.11.2023 18:35    Post subject: Reply with quote

Nei. Stort sett alle internasjonale overganger betales i avdrag, ofte like lang avdragstid, som spilleren skriver kontrakt med kjøpende klubb. Så dette har ingenting med Ferdnandez overgangen å gjøre. Det er standard.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 11.11.2023 19:06    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Dere får tro hva dere vil. Om det ikke kommer massekutt innen kort tid så er vi i deep shit. Tengstedt pengene er borte, og vi sitter med forpliktelser som er inngått for mange år siden den dag i dag. Tilstanden er hinsides, og klubben har vært drevet som cowboy-virksomhet lenge. Moe Dyrhaug og Koteng i tospann har stått langt framme i den historisk økonomiske mishandlingen av klubben.

Men la oss komme tilbake til topic:

Maalen, svenske, danske, nederlender.

Denne posten er så latterlig og hinsides at moderator seriøst bør vurdere å slette. Bekymringsmelding kan vurderes. Langt over grensa til det en kan kalle frisk meningsutveksling, mer som fake news å regne. Så lenge det står på et åpent forum kan det være individer som leser og tenker at ja kanskje det er slik og sånn.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 11.11.2023 19:32    Post subject: Reply with quote

Horneland blir fort årets trener
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 11.11.2023 19:51    Post subject: Reply with quote

Det er i så fall vel fortjent. Synd at fikk a-ha-opplevelsen først etter at han fikk sparken hos oss. Herlig type.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 11.11.2023 19:59    Post subject: Reply with quote

Helt objektivt så tror jeg Horneland lærte noe av tiden med Kåre som han har dradd inn i sin egen filosofi. Sammen har dette blitt bra.
anders1
Proff

PostPosted: 11.11.2023 20:28    Post subject: Reply with quote

Skal innrømme at jeg ikke hadde mye tålmodighet med Horneland da han var her. Men det han har gjort i Bergen er stort. Er forsåvidt et interessant 'hva hvis'- scenario, om vi ikke hadde sparket ham i 2020. Med fasit i hånd er det vanskelig å se at det hadde blitt verre for oss om han hadde blitt i Trondheim.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 751, 752, 753 ... 784, 785, 786  Next
Page 752 of 786

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb