English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
h b
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 08:40    Post subject: Reply with quote

Det handler vel mer om at omgivelsene skal få trua på prosjektet. Synes han svarer greit for seg i intervjuet. Synes Rekdal virker bitter.
Henri
Legende

PostPosted: 10.11.2023 08:54    Post subject: Reply with quote

"Jeg har ikke noe usnakka med Svein" Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 09:11    Post subject: Reply with quote

"Meen når vi først er inne på det...". Gud hjelpes for en fyr. At han forsvant ut av klubben var det beste som skjedde i 2023.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 09:16    Post subject: Reply with quote

Bra at Rekdal ikke er hovedtrener, men heller ikke bra om Maalen blir det. Cocky-Maalen snakker ironisk mye om ydmykhet i siste innsiden.
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 10.11.2023 09:22    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Det handler vel mer om at omgivelsene skal få trua på prosjektet. Synes han svarer greit for seg i intervjuet. Synes Rekdal virker bitter.

Svarer greit, men han svarer også ut fra et manus ser det ut til. Svarene bærer preg av at han har fått servert spørsmålene i forkant. Repeterer seg selv når han blir forsøkt dratt ut på glattisen Razz
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 09:24    Post subject: Reply with quote

Når Rekdal oppgir at alle målene i mot på innlegg og dødball var grunnen til at han la om til tre stoppere så avslører han jo seg selv som en kunnskapsløs sjarlatan, det handler utelukkende om riktig posisjonering der bak, en ekstra stopper gjorde ikke en dritt for å hjelpe på situasjonen siden de uansett ikke tok de duellene de skulle.

Så sier han at de la om til to spisser fordi man før hadde hatt altfor lite folk i boksen, det er jo bare tøys siden de hadde kjørt 3-4-3 hele pre-season, to spisser var noe de fant på for å kneble Glimt og fortsatte med fordi det fungerte langt bedre enn den dritten de hadde holdt på med i treningskampene.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 10:09    Post subject: Reply with quote

Han klarte ikke holde kjeft likevel nei. Reka er den mest talentløse treneransettelsen i RBKs historie, og opptrer gjennomført uprofesjonell.
Back to top
Bonnien
Senior

PostPosted: 10.11.2023 10:21    Post subject: Reply with quote

Det er så deilig å bli kvitt Rekdal. Bitter, sur, destruktiv og kjip. Det er alltid alle andres feil/klubber det er noe gale med. Aldri han selv. Jævla klovn!
Back to top
Troillongen
Senior

PostPosted: 10.11.2023 11:01    Post subject: Reply with quote

Jeg var fornøyd med at Maalen gikk så hardt ut da han kom. Det var nødvendig å vise oss supportere at «nå kommer nye takter».

Takk for påminnelsen om hvorfor jeg er så glad for å ha fått Rekdal ut. Dette er også en viktig grunn til at jeg ikke ønsket ham hit i utgangspunktet. Jeg vil ikke bare ha gla’fotball, jeg vil også ha en trener som skaper en helhetlig positiv opplevelse av å følge RBK. Rekdal har sikkert mange fine sider, men han har en tendens til å framstå som en gretten (og anti-RBK) gubbe i media.
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 10.11.2023 11:31    Post subject: Reply with quote

I et intervju med tv2 der Rekdal omtaler Maalen som karakterløs, illojal, ukollegial, breial og respektløs for deretter å beskrive hvordan Maalen var ute etter jobben hans, ba på sine knær om å få bli med og nå kaver rundt i sin egen møkk

...presterer han å sutre over at folk har sagt skikkelig slemme ting om hans trenergjerning.

Det er vel flere negative personkarateristikker om Maalen i den artikkelen alene enn den nåværende treneren noen gang har uttalt om Rekdal.

Faen for en selvopptatt møkkamann denne fyren er og jeg kan ikke få sagt ofte nok hvor glad jeg er for at han ikke har noe med klubben å gjøre lengre.

Føkk off Rekdal!
VÃ¥r Herre
Proff

PostPosted: 10.11.2023 11:48    Post subject: Reply with quote

Syns Reka treffer spikeren rimelig knallhardt på hodet når det gjelder akkurat det der.
Bonnien
Senior

PostPosted: 10.11.2023 11:54    Post subject: Reply with quote

Gjør du? Med de uttalelsene så skapte Maalen en tro og ny giv i RBK. At ikke helt har gått så bra som vi håpet er greit nok, men de aller fleste vil heller se Maalen-ball enn Rekdal-ball. Rekdal er alltid et offer. Glad han er vekke!
Back to top
VÃ¥r Herre
Proff

PostPosted: 10.11.2023 11:56    Post subject: Reply with quote

Ja, når det blir så til de grader mageplask i starten så har man bare gjort seg selv en bjørnetjeneste. Hvor lenge varte den nye troen og given?
josinho
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 12:03    Post subject: Reply with quote

Snakk om å dumme seg ut; Reka overgår jo selv med flere hundre prosent det han beskylder Maalen for.
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 10.11.2023 12:38    Post subject: Reply with quote

VÃ¥r Herre wrote:
Syns Reka treffer spikeren rimelig knallhardt på hodet når det gjelder akkurat det der.

Deg om det. For meg er glasshuset rekdal sitter i, knust, kondemnert, kjørt på dynga og tomten er asfaltert over.
Bonnien
Senior

PostPosted: 10.11.2023 12:42    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er glimt av mye bra fotball. Tviler på at Rekdal hadde slått VIF og Molde med den kjipafotballen sin. Og det er viktig å påpeke at vi har hatt enorme skadeproblemer i år. Vi har manglet folk over en lav sko i altfor lange perioder av sesongen.
Back to top
Sjopols
Junior

PostPosted: 10.11.2023 13:24    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er ganske friskt å komme med et "haha, se det funker ikke med 433" allerede. Maalen tok over midt i sesongen og det er jo nesten ikke vinger i klubben en gang.

Største forskjellen for meg med Maalen kontra Rekdal er ikke formasjonen, men den mer offensive holdningen og trua på eget angrepsspill. Med Rekdal så var det alltid "ja vi skal angripe, MEN bla bla bla. "Angrepsspill var liksom så vanskelig fikk jeg inntrykk av.

Gi Maalen sjansen så får vi se da om 433 var løsningen, siden det er det Rekdal velger å fokusere på. Da må han tåle å få høre det når gullet kommer hjem neste høst..
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 13:38    Post subject: Reply with quote

Bonnien wrote:
Jeg synes det er glimt av mye bra fotball. Tviler på at Rekdal hadde slått VIF og Molde med den kjipafotballen sin. Og det er viktig å påpeke at vi har hatt enorme skadeproblemer i år. Vi har manglet folk over en lav sko i altfor lange perioder av sesongen.

At Rekdal hadde klart å klekke ut noen taktiske grep for å ta skalpen til Molde ville ikke overaske noe særlig.

Men VIF f eks er en motstander som typisk ville avkledd Rekdal sitt lag, så ytterst tvilsomt om Rekdal ville hatt bedre resultater, enn det Maalen har fått til, kanskje man ikke ville ha tapt like voldsomt i enkelte kamper, men ville nok fremdeles tapt de det gjelder.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2023 13:39    Post subject: Reply with quote

Vi slo VIF 4-1 på Intility i fjor. Bare nevner det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Neeskens
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 13:55    Post subject: Reply with quote

Vi tapte vel også 1-3 hjemme mot tidenes dårligste VIF
Rekdal er seg selv lik. Vi får håpe han finner seg en klubb etterhvert.
Saltfjellet
Proff

PostPosted: 10.11.2023 14:00    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Når Rekdal oppgir at alle målene i mot på innlegg og dødball var grunnen til at han la om til tre stoppere så avslører han jo seg selv som en kunnskapsløs sjarlatan, det handler utelukkende om riktig posisjonering der bak, en ekstra stopper gjorde ikke en dritt for å hjelpe på situasjonen siden de uansett ikke tok de duellene de skulle.

44 mål mot i 2022. Samme som i 2011, og vi må helt tilbake til 1977 for å finne en sesong vi slapp inn mer. Aner ikke om mål mot på innlegg/dødball gikk ned, men det hjelper lite når vi ender opp med å slippe inn mer totalt.

I år lå vi på skjema til ca 41 da Reka fikk fyken. Bedring, men ikke mer enn midt-på-treet i serien.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 14:08    Post subject: Reply with quote

Det Maalen har vist sålangt gjør at han nok blir vår nye hoveddtrener på fast engasjement. Om han lykkes er en annen sak
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 14:21    Post subject: Reply with quote

Artig at Rekdal også sier noe sånt som at "hadde vi fått beskjed om å legge om til 4-3-3 så hadde vi gjort det og gjort det bedre enn Maalen fordi vi kjente spillerstallen". Sorry, Rekdal men det handler ikke om formasjon men spillestil. Mistenker at din 4-3-3 hadde vært mye mer 4-5-1 og kontringsbasert.

Også moro at Rekdal sutrer over hvordan han blir fremstilt i pressen, og at de som står han nærmest er sjokkert over det. Kanskje se seg selv i speilet på hvordan han fremstår i media da, sjeldent han gjør så mye mer enn å sutre der spør du meg. Det meste er negativt og dårlig, og sjelden er det hans feil men han har som regel løsningen selv til tross for at han har oppnådd relativt lite som trener selv.

Også moro at han snakker om at Maalen som karakterløs, som noen nevner over her så er det han som bedriver personangrep på Maalen. Maalen var offensiv og mente hans filosofi var bedre for Rosenborg enn Rekdal sin og at de var forskjellige. Følte ikke Maalen angrep Rekdal som person i noe særlig grad.

Rekdal kan nevne 2 mål i snitt så mye han vil, men for min del så er det mer enn bare antall scoret mål som avgjør hvordan jeg definerer en spillestil. Mitt inntrykk av Rosenborg under Rekdal var et forsiktig lag som ikke ønsket å ta for mange sjanser, og var mer opptatt av å utnytte motstanders feil enn å skape noe selv. Pluss på en Tengstedt i superform i fjor høst i tillegg.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 15:04    Post subject: Reply with quote

Det er mye å kritisere Maalen for, men at han gikk ut offensivt og prøvde å skape ny giv på første pressekonferanse er ikke en av de tingene.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 15:30    Post subject: Reply with quote

Dette intervjuet hviser med all tydelighet hvorfor han ikke kunne komme seg fort nok ut av klubben.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 57, 58, 59  Next
Page 42 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb