View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
h b Veteran
|
Posted: 02.11.2023 21:55 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Viborg vs Silkeborg på Søndag. RBK duell mellom Friis og Nielsen
Tromsø treneren vil vel ut i Europa med Tromsø neste år og ikke prøve å lappe sammen RBK |
Er nok fortsatt mye penere å ha rbk på CV`n _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 02.11.2023 22:02 Post subject: |
|
|
oxbailla wrote: | Milojevic fikk sparken i Røde Stjerne i mai.
Er nå i Al-Wasl i emiratene på ettårskontrakt fra 1. juli. |
Fikk han sparken etter 2,4 poeng i snitt? |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 02.11.2023 22:13 Post subject: |
|
|
Kan ikke se for meg noen trener, som tjener 30 mill, tar en jobb for 3 mill..
Noen av dere som tar en jobb med 10% av gammel lønn? |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 02.11.2023 22:21 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Tipper han siktet til uttalelser som at målet var å ha det klart til rundt månedsskiftet oktober/november. I så fall mener jeg å huske at det vel var målet å ha det klart internt, det har vel blitt sagt flere ganger at offentliggjøring ikke ville skje før etter sesongen vel? |
Ja, siste uttalelse fra Gotaas er til TV2 for noen dager siden:
Quote: | Nå kan styreleder Cecilie Gotaas Johnsen avsløre til TV 2 at en ny trener neppe er på plass før sesongslutt.
– Det er naturlig å tenke at man må gjøre ferdig sesongen og så kommer det deretter, sier Gotaas Johnsen. |
https://www.tv2.no/sport/.../16181916/ _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 02.11.2023 22:22 Post subject: |
|
|
Erik Ten Hag er jo nederlender, han blir vel sikekrt ledig snart, kan jo omskolere han til 4-3-3  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 02.11.2023 22:44 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Kan ikke se for meg noen trener, som tjener 30 mill, tar en jobb for 3 mill..
Noen av dere som tar en jobb med 10% av gammel lønn? |
Her inne lever fortsatt troen på at verdens dreiepunkt er Trondheim og at det til enhver tid er trenere i mellomsjiktet i Sentraleuropa som sitter klar og venter på en telefon fra Lerkendal (Its hope in a hanging snore)
Et par tiår med luremus, skjegget i postkassa og allskens empiri har ikke forandret på det. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 02.11.2023 22:57 Post subject: |
|
|
vegran wrote: | oxbailla wrote: | Milojevic fikk sparken i Røde Stjerne i mai.
Ja. Cupen vant de også. Men seriegull er pari for Røde Stjerne, og det han røk på var nok at klubben mislyktes med å ta seg forbi siste hinder i Champions League-kvaliken - det ble tap for Maccabi Haifa. Europa League ble heller ingen suksess etter serbernes målestokk med to seire og fire tildels stygge tap i gruppespillet.
I år spiller de derimot i Champions League, men hadde da den store fordelen å ikke spille kvalik, tror jeg, men gikk rett inn i gruppespillet.
Man må nesten se det litt i sammenheng med klubbens selvbevissthet som "europeisk storklubb"; Milojevic feilet i den viktigste oppgaven, som var CL, og fikk bare den ene sesongen, selv om hjemlige resultater var overlegne.
Ikke helt sammenlignbart, selvsagt, men også vi lukket jo døra for Coolen, som sikret oss seriegull, cupgull og gruppespill i Europa League i 2018. Det var ikke godt nok for klubben - den gang.
I serien oppnådde Coolen et snitt på 2,21 poeng, og i Europa League ble de, som mange vil huske, pissa på, med kun det siste bortepoenget mot Leipzig som en opptur (slo ut tyskerne, og Tore Reg ble folkehelt i Glasgow). For øvrig huskes høsten for Bendtner-slagene og fire forbanna kjipe oppgjør mot Celtic. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.11.2023 23:51 Post subject: |
|
|
oxbailla wrote: | vegran wrote: | oxbailla wrote: | Milojevic fikk sparken i Røde Stjerne i mai.
I serien oppnådde Coolen et snitt på 2,21 poeng, og i Europa League ble de, som mange vil huske, pissa på, med kun det siste bortepoenget mot Leipzig som en opptur (slo ut tyskerne, og Tore Reg ble folkehelt i Glasgow). For øvrig huskes høsten for Bendtner-slagene og fire forbanna kjipe oppgjør mot Celtic. |
Og Issam Jebali. Første jeg tenker på når jeg hører ordene Coolen og høst. Få spillere med 14 kamper for RBK jeg husker bedre. Gjorde et inntrykk. Og vips fallera var han vekk igjen. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 03.11.2023 00:29 Post subject: |
|
|
Jebali ja, brukbar høst han hadde. Husker målene mot Skhendija og Enga, men han hadde vel et til som var ganske likt som mot Skhendija mener jeg å huske? |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 03.11.2023 08:58 Post subject: |
|
|
Ganske interessant lesning om hvor lang tid nye trenere skal få før resultater vises.
https://www.nrk.no/sport/...1.16619501 _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 03.11.2023 09:16 Post subject: |
|
|
SÃ¥ RBK trenger en eier?  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.11.2023 09:40 Post subject: |
|
|
Eier har vel klubben, men vi trenger kanskje en kompetent eier? |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 03.11.2023 09:45 Post subject: |
|
|
Det var mye som ga mening og å bite seg merke i. Dette også:
Thore Haugstad wrote: | Først om stallen har vært råtten under flere trenere på rad, er det kanskje sportsdirektøren eller presidenten som må gå. |
Feiler RBK ved treneransettelsen som kommer nå, må pekefingrene rettes mot Dorsin. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 03.11.2023 09:56 Post subject: |
|
|
Det er uheldige at styret gikk ut og sa de skulle ha en trener klar innen utgangen av oktober hvis de ikke hadde tenkt å si hvem det er før etter sesongen. De må gjerne ha en trener klar men vente med ALT til etter sesongen. De rettet opp tabben. Men det viser vel noe av problemet i RBK.
Slike spørsmål synes jeg Daglig leder/Sportslig leder bør svare på og ikke styreformann. Nå skal jo ikke treneren rapportere til styret lengere. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 03.11.2023 11:29 Post subject: |
|
|
Dog med et av flere interessant avsnitt:
Spillerne hentes av en sportsdirektør, som sammen med eieren bestemmer hva slags stil laget skal ha. Så finner han en trener som passer den stilen. Disse to deler ansvaret som før lå hos manageren. Om treneren feiler, kan klubben finne en ny trener uten å bytte ut halve laget.
Men vi så jo at f eks Hamrèn satte sitt preg på laget mye kjappere enn Maalen og f eks Coolen fikk gjort noen enkle grep som fikk styrt Kåre-skipet unna isfjellet. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 03.11.2023 12:23 Post subject: |
|
|
Jeg nekter nesten å tro at gruppa som jobber med ny trener hadde kun to navn på blokka, Friis og Maalen?
Anbefaler alle å høre siste podcasten til fotballrådet hvor Bakenga snakker om Bradley. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7061 Location: South-west coast exile
|
Posted: 03.11.2023 12:26 Post subject: |
|
|
Nei, jeg er litt enig i det. Det kan godt tenkes at det er mye som ikke har kommet ut i media. Rekdal-sparkinga visste ingen noe om før noen timer før det ble offentliggjort. |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 03.11.2023 12:33 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Nei, jeg er litt enig i det. Det kan godt tenkes at det er mye som ikke har kommet ut i media. Rekdal-sparkinga visste ingen noe om før noen timer før det ble offentliggjort. |
Sant. Kudos til arbeidsgruppa om de ikke lekker noe til media. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 03.11.2023 12:42 Post subject: |
|
|
Interessant lesing. Noe vi/RBK kanskje bør ta med seg fra denne artikkelen er at det kanskje er viktigere å ansette riktig sportssjef, enn riktig trener. Men her har jo klubben utelukkende hentet inn uprøvde kort, uten noen særlig (uttalt) visjon om hvordan man skal finne spillere og bygge klubb,
Hverken Bratseth, Hoftun, Bjørnebye eller Dorsin hadde vel noen erfaring i denne rollen fra før. Man henter jo stadig vekk trenere fra andre klubber, så det er rart at man aldri ser etter sportsdirektører som faktisk har levert noe i en annen klubb. Disse er vel også i stor grad ansatt i faste stillinger som gjør at de kan bytte jobb uten at RBK trenger å betale en overgangssum. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 03.11.2023 13:08 Post subject: |
|
|
Så er det vanskeligere å bedømme innsatsen til sportsjef når oppgaven hans er å finne spillere som passer til skiftende hovedtreneres visjoner og behov. Eller når styret torpederer innstillingen hans til ny trener i tolvte time og drar opp noe helt annet.
Jeg kunne tenkt meg at man får inn noen i det "tekniske hjertet" som har referanser fra utlandet, Danmark, Nederland, Belgia eller noe, men da sammen med Maalen og en av Dorsin/Vikvang, å kaste alle tror jeg er tull, men vi vet beviselig ikke best selv heller. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Fjøsnisse Junior
|
Posted: 04.11.2023 06:01 Post subject: |
|
|
Om vi først skal starte helt på nytt, så mener jeg vi må ha inn en trener som ikke har en CV hvor vi supportere får for høye forventinger. Får vi inn noen som er relativt ukjente og som kan vise til den type fotball vi ønsker å spille, tror jeg vi har langt større tålmodighet enn om vi skal fortsette med Maalen eller hente noen vi kjenner til. Start på nytt, med alt! |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 04.11.2023 10:05 Post subject: |
|
|
Wow. Det er en spesiell måte å se det på...
Navnet ditt passer i hvert fall.
Vi bør åpenbart skaffe en trener som er så dyktig som mulig, og gitt historien vi har er det å ha pondus og tyngde (både som person og gjennom erfaring/prestasjoner) noe som er åpenbart positivt for en ny trener. Enhver leder som har forsøkt å komme inn i kaos og skulle endre mye vet hvor vanskelig det er. Om du kommer inn som "junior" og ingen av de du skal lede har en grunnleggende respekt for deg øker det vanskelighetsgraden med 10x.
Jeg tror ikke Maalen alene vil være nok. Gitt hvordan strategidokumentet er satt opp kan jeg til nød forstå at man ansetter en ny, erfaren, sportsdirektør som får ansvar for stall og klubb og at Maalen dermed får noe mer tid til å prestere gitt nye forutsetninger. Dog virker det ganske åpenbart at han ikke har det som skal til for å snu dette.
Ikke fordi vi ikke vinner, men måten det håndteres på. Vi mangler åpenbart flere spillertyper som må til for å spille den fotballen Maalen ønsker, men måten vi presser og forsvarer oss på, samt grep som gjøres mellom og i kamp er langt unna det vi burde kunne forvente fra en trener på dette nivået.
Maalen vil være ideell som trener for et juniorlag der det viktigste er å innprente RBK-sjel/taktikk/godfot, men vi trenger noen som forstår hvordan moderne fotball fungerer ift press og grep underveis i en kamp i tillegg som hovedtrener for førstelaget. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 04.11.2023 12:17 Post subject: |
|
|
Ståle wrote: |
Hverken Bratseth, Hoftun, Bjørnebye eller Dorsin hadde vel noen erfaring i denne rollen fra før.. |
Men Bratseth hadde pondus, i tillegg så var han RBK’s beste «spiller» på teningsfeltet fra ‘94 til ‘97. I ‘97 ble det vurdert comeback, p.g.a skader, men da fikk Bratseth strekk, å klubben måtte bruke en ung Christan Steen. Adressa laget en artikkel om Steen med ordspilllet ChristianSteenfestning.. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.11.2023 19:24 Post subject: |
|
|
Det er klart dette blir Maalen i en eller annen fasong. Han er jo ansatt og vil sikkert ikke bli lønnsledende i ES heller. Vi slår Molde og avslutter sesongen på en god måte. Da blir det jo slik. Strategidokumentet er jo også et punkt. Vi kommer ikke til å bryte tvert av med Maalen og det han har startet. Diskusjonen bør gå på hvem han får med seg _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.11.2023 19:58 Post subject: |
|
|
Lein bør også byttes ut nå. Det er ikke mye RBK fotball han spiller egentlig.
Bergdølmo er kanske en trener både jentene og guttene må se litt på _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
|