English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 748, 749, 750 ... 773, 774, 775  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 11:50    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
waterfalls wrote:
At folk tar det oppmannen skriver seriøst sliter jeg litt med å forstå. Savner dog gamle oppmannen, der var det mye kvalitet.

If you can't beat 'em - join 'em, heter det. Når nivået er så lavt som det er må man bare senke seg for å delta. Og hvor har det tatt oss, dette? Ørti år med såkalt "seriøse" innlegg der folk analyserer i helt feil retning og legger ut i det vide og brede på beste Løfaldli-manér. Bommer kapitalt, men durer på med samme kverna i neste runde.

"Vi må få på plass en helhetlig plan og retning" og blaaa blaaa blaaa.

50% sånne folk og den andre halvdelen er brukere som enten ikke er oppdatert på noe som helst eller knapt er i stand til å formulere en setning eller rekke med ord på noenlunde begripelig norsk.

Hvor fruktbart er det? Hvor givende? Gøy? Interessant?

Det er folk her, og enda flere i Adressas kommentarfelt, som ikke for sitt bare liv forstår hvorfor klubben ikke ringer til Sollied. Eller, i fullt alvor, hevder det var feil å avskjedige Rekdal/Frigård.

Det kommer aldri noe ut av å diskutere fotball med mennesker som det. De kan være så mye fan de bare vil og skryte av alle milene og literne med diesel som går med på den ukentlige tuten fra Trofors eller Rindal, men det er forsvinnende lite forståelse og kunnskap som siver gjennom denne voldsomme dedikasjonen for laget. Det er to demografier som er igjen på Lerkendal nå:
1. Last og brast-folkene på ØØ. Og ære være de for det. Har RBK som livsstil.
2. Nyttige idioter som ingenting forstår men kjøper billetter og pølse. RBK som vane.

De 10 000 andre, tomme stolene er usalgbare når RBK ligger og spøler på 10. plass og har uavklart trenersituasjon for hundrede gang. Enda en sesong, den femte i rekka, som var over lenge før sommeren. Det har vært snakka i årevis om at RBK står ved det og det veiskillet men vi er beyond det nå. Andre segler fra. Reservene er borte. Renomeet og attraktiviteten også. Alt det vi er tilvendt og fortrolig med er snudd på hodet. Mangler det vi liker og har plenty av alt ingen vil ha. Hvilken dyktig manager i fin alder er keen på å stupe inn i dette ormebolet? "Storklubb", men vanskelige, uklare vilkår, utålmodighet, negativ energi og mismatch forventning/realitet. Potensielt karriereselvmord. Hvilken up-and-coming 20-årig spiller tenker at å signere for RBK er det perfekte neste steget? Med mindre du er vokst opp rundt Trondheim eller helt kognitivt blåst som Pereira: INGEN.

Uansett om det blir SM eller en annen som får jobben så er det et helsikkes til arbeidsslag som skal gjøres januar-mars for å få dette til å ligne på et topplag eller en utfordrer i 2024. Håper de har det klart snart - og håper de lykkes. Ingenting hadde gleda mer. Det er noe fundamentalt ubehagelig og feil i livet når RBK ikke virker.

Jeg forstår hva du mener, og bare så det er sagt så var det egentlig ikke ment som direkte kritikk av deg. Bare har problemer med å forstå at folk svarer deg seriøst når det du driver med er en form for parodi/humor. Slike innlegg som dette har jeg savnet, dine seriøse innlegg har en høy klasse med gode begrunnelser. Akkurat som Zaphod og Kjello blant annet.

Man kan si mye om sparkingen av Kåre Ingebrigsten blant annet og hva man mener der, men konklusjonen er uansett at de siste 5 årene etter at han ble sparket har man ikke gjort en god nok jobb. Innimellom har klubben blitt advart på forhånd også. I ettertid skulle jeg ønske at vi hadde dagens styreleder på et tidligere tidspunkt, for nå virker det som det gjøres en grundig jobb i et forsøk på å få klubben på rett kjøl igjen. Problemet er jo at vi ikke er så veldig attraktive og dermed er det vanskeligere å treffe slik at man kommer seg tilbake dit Rosenborg hører hjemme.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 11:59    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloerer-augsburg-og-viborg-forhandler-om-jacob-friis

Friis/Viborg i samtaler med Augsburg.

Ikke så mange flere navn på lista tipper jeg, og da begynner vi å komme ubehagelig nære Maalen.

Same procedure as last time? Same procededure as everytime. Nye grevinnen og hovmesteren på Brakka!
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 12:35    Post subject: Reply with quote

Bradley? Kjenner ikke godt nok hva slags fotball han egentlig står for, så fritt frem for å sable ned forslaget.
Tror derimot fremtoningen hans er en av egenskapene som trengs for å dra oss opp av søla. Han kommanderer vilje ut av spillerne sine men fremstår ikke som en ny Horneland .
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 12:58    Post subject: Reply with quote

Mer og mer tyder på Maalen ja, men det at man utsetter fristen eller hva man skal si kan bety at klubben tar en ny runde fordi de vil forsikre seg om at de ikke får tak i noen de er helt sikre på er bedre enn Maalen eller om forsøke seg en runde til på kandidater som i utgangspunktet ikke var aktuelle av ulike årsaker.
Back to top
pappabrun
Proff

PostPosted: 02.11.2023 13:03    Post subject: Reply with quote

Ser det er noen rykter nå om at Graham Potter kanskje skal ta over Sverige.

Jeg VET det er idiotisk å en gang tenke på det ett sekund. Men hvis han er villig til å ta en slik jobb, hvorfor ikke ta turen opp hit i stedet og gjøre oss til en storhet igjen. Ser ikke KRISE ut på CVen det heller.

La meg hvertfall drømme!

RBK
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.11.2023 13:19    Post subject: Reply with quote

Jeg håper dette er siste gang klubben kjører en eviglang "prosess" for å finne ny trener. Man har ikke den luksusen at man kan holde på sånn.
Back to top
Yv89
Rutinert

PostPosted: 02.11.2023 13:21    Post subject: Reply with quote

Fuck hele prosessen hvis det lander på Maalen. Heller uthør om det er noen staurer igjen i broen vi forsøkte å brenne med å sende Coolen vekk.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 13:27    Post subject: Reply with quote

For meg var det en glødende varsellampe da RBK ble "snubbed" av Geir Bakke for fem år siden. På det tidspunktet, og nå, en ganske gjengs og alminnelig Eliteserie-trener med veldig ordinære meritter. Det var et varsku om nye tider. Nå kan du plusse på fem sesonger til uten smak av trofeer og heller ingen nye skalper som f.eks Ajax som da var relativt fersk.

På den tiden har RBK sementert seg som et sted og en oppgave som ingen "får til". Ikke Horneland, som har gjort fine ting i FKH og Brann, ikke Hareide som slår alle på rutine og meritter og i hvert fall ikke Rekdal. Klubben får rettmessig kritikk for å famle og både Horneland og Rekdal mener jeg var dødsdømte prosjekter fra øyeblikket de skrev på papiret. At Hareide ikke fikk til mer var et nytt varsku. Virket lei og desillusjonert etter kort tid. På samme tid var det koronarestriksjoner som tilførte mye til tristessen. Det føles veldig lenge siden det var momentum og friske vinder i klubben. Foruten Ajax må vi vel tilbake til da vi skjøt ut av startblokkene i 2015-sesongen. Så mye lidelse. Inntil søndag var det reell og berettiget frykt for at vi kunne blande oss inn i negativ kvalifisering. Til og med LSK havnet der omsider. Brann to ganger på sju år. Viking gikk ned. Men alle tre har kommet styrket tilbake etter en sesong der man stort sett vinner kamper og tvinges til å rydde i stallen.

Dette skjer ikke med RBK i 2024, og det var aldri håpet heller. Maalen har ikke begeistret mange, men kom ikke til dekka bord heller. Han vil spille 4-3-3 men hadde fem-seks spisser hvorav flere var skadet eller bare ikke i nærheten av gode nok. Han fikk inn Fredriksen, men har hatt lite utvalg på vingplass. Og ellers er det en stall komponert av andre. Sånn er det i alle klubber, men denne var komponert mtp. et baktungt og gampete 3-5-2 som ikke fungerte heller. Han kunne behøvd Reitan og Henriksen, som har en viss erfaring, men de er utilgjengelige.

Det Maalen har lagt for dagen i andre halvdel av sesongen er ikke bra nok. Langt ifra, både spillemessig og resultatmessig. Det har vært like smått med poeng som under Rekdal fram til 16/6. Føles litt urimelig å igjen kaste en trener, denne gangen lokal og i rett alder, som ikke har fått jobbe med ideene sine og forme en stall gjennom et vintervindu og en pre-season. Jeg sager ingen trenere som ikke har fått den muligheten. Men om det rører seg fisk i utenlandske farvann nå som vi har sjanse på og som er villig, må det vurderes sterkt. Behøver desperat tilførsel av nytt momentum. Hvis alternativet er en ny "prosess" som fisler ut i avslag fra lunkne/kjølige trenere som må overtales eller endatil tvinges (som Horneland) er det like greit å bare ha Maalen i tospann med en assistent han velger og som han synes utfyller seg selv. Det verste som kan skje nå er at vi legger oss etter en som Fagermo. Orker ikke en ny sånn runde. Det er ingenting Maalen heller vil enn å trene RBK og lykkes med det. Sterkt tvilende til om det går, men om de skulle kaste han nå og gå for noe annet vil han for alltid stå med en fotnote i min historieskriving: * Arvet en historisk svak stall og fikk heller ikke muligheten til et vintervindu med pre-season.

Det vil være synd å avskilte en trener som aldri fikk den muligheten, samtidig som det objektivt sett er lite eller ingenting av 2023 som har vært noen god pitch for han. Men det har vært vanskelig for fyren. Vrien oppgave. Og det hadde det nok blitt samme hvem som overtok i juni.

Jeg tror problemene i klubben er så sammensatte og omfattende at det egentlig kreves en med Hamréns pondus, energi og aura femten år tilbake for å komme inn og få dette på rett spor på kort tid. Og så er det det forbannede i situasjonen at for de trenerne av det formatet vil RBK være enda mye mindre attraktivt enn det var for han i 2008. Både fordi det har vært svake resultater, at vi blir mindre og mindre relevante i nåtiden og at pengesekken har skrumpet, men mest fordi vi er en klubb som ingen etter Hamrén har forlatt på opptur, på minnelig vis og med æren i behold. Spiser trenere. Blir uvenn med alle. Kollegaer i Skandinavia vet jo kanskje ikke så mye om Horneland eller Maalen, men de har hørt om Hareide og kanskje Rekdal, og ser at Rosenborg, store sterke Rosenborg, ikke har pokaler på fem år og kriger på nedre halvdel i sesongavslutninga. Klart de får med seg alt dette. Selge huset, bryte opp og dra til Trondheim? For et prosjekt som kanskje er over på 8-12-16 måneder? Nja.

Jeg tror Maalens villighet blir faktoren som gjør at han ender opp med jobben. Ikke resultatene i år, men det at han vil. I virkelighetens verden står det ikke 8-10 høyt kvalifiserte danske, tyske og hollandske trenere og sikler på billett til Værnes mens de venter på at CGJ skal sortere/prioritere den "lista". Kanskje vi kan få napp hos én, men bak denne er det navnene til Helstrup, Fagermo, Lein, Vågan Rønning osv. og da tror jeg det er sterke stemmer i styret som ser at mulighetsrommet til å hente noen med vesentlig større klang enn Maalen ikke er så veldig tilstede som vi liker å tro.

Jeg er ikke over meg av begeistring for et evt. 2024 med Maalen, men heller ikke kategorisk negativt avvisende. Nysgjerrig. En rettferdig evaluering av Maalen mener jeg man ikke har grunnlag for i dag. Det er jo dessverre også interimtrenerens lodd i livet.
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 14:18    Post subject: Reply with quote

Godt oppsummert ja. Jeg tror, som jeg har skrevet tidligere, at det er mye galt med hele organisasjonen, det er ikke tilfeldig at man kødder til treneransettelsene gang etter gang og at selv trenere med pondus blir spilt ut over sidelinja.

Og refleksjonene rundt stakkars Maalens posisjon deler jeg fullt ut.
Back to top
RBKgutt
Senior

PostPosted: 02.11.2023 15:04    Post subject: Reply with quote

Børstad melder pÃ¥ Twitter at det skal være flere alternativ, sÃ¥ da er det vel fortsatt et lite hÃ¥p selv om han ikke presiserer noe i tweeten. Helt vilt lite rykter rundt denne ansettelsen, sÃ¥ enten gjør de alt riktig pÃ¥ brakka eller sÃ¥ gjør de ikke noe😅
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 02.11.2023 15:14    Post subject: Reply with quote

Vi må innstille oss på at det blir Maalen og Hansen.
Trist, men sikkert ikke noen krise.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 15:39    Post subject: Reply with quote

Maalen hundre ganger i uka før en annen resirkulert ES-trener ala fagermo eller lignende. Har de noe spennende på krok, for all del, men dersom vi snakker om enda et særs usikkert kort og spillerne ikke er negative er det langt bedre å gi Maalen en ordentlig preseason med et lag bygget for 433
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 15:43    Post subject: Reply with quote

Dette Tommel'n opp! Hvis de faktisk greier friste en legitimt spennende trener så er det nice, men ser ingen grunn til at eksempelvis Fagermo eller Helstrup skal få til noe mer enn Maalen, hverken på kort eller lang sikt. Lein har jo en enda tynnere CV enn Maalen.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 16:09    Post subject: Reply with quote

Om vår neste trener har norsk pass, så er det Maalen. Ingen andre nordmenn som er aktuelle vil jeg tro. For å de positivt på det, så kan man kun gjøre det bedre. Svært vanskelig å bli dårligere. Så om det blir Maalen, så vil det nok bli en betraktelig bedre sesong enn det har vært dette året. Mest fordi det ikke går an å gjøre det verre. Værste sesong på 40 år.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 16:11    Post subject: Reply with quote

Viborg vs Silkeborg på Søndag. RBK duell mellom Friis og Nielsen
Tromsø treneren vil vel ut i Europa med Tromsø neste år og ikke prøve å lappe sammen RBK
Sobchak
Proff

PostPosted: 02.11.2023 16:21    Post subject: Reply with quote

Maalen er nok ikke verdens beste trener, men jeg nekter å tro at han er så elendig som det framstår nå. Med en stall som passer filosofien hans, en ordentlig sesongoppkjøring og en ordentlig assistenttrener ville det forhåpentligvis bli mye bedre. Som flere nevner, har det ikke akkurat vært enkelt for ham. Når det er sagt, foretrekker jeg en utenlandsk kanon framfor trøndersk løskrutt, men jeg har mine tvil til om vi kan få noe bedre akkurat nå.
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 02.11.2023 16:42    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
waterfalls wrote:
At folk tar det oppmannen skriver seriøst sliter jeg litt med å forstå. Savner dog gamle oppmannen, der var det mye kvalitet.

If you can't beat 'em - join 'em, heter det. Når nivået er så lavt som det er må man bare senke seg for å delta. Og hvor har det tatt oss, dette? Ørti år med såkalt "seriøse" innlegg der folk analyserer i helt feil retning og legger ut i det vide og brede på beste Løfaldli-manér. Bommer kapitalt, men durer på med samme kverna i neste runde.

"Vi må få på plass en helhetlig plan og retning" og blaaa blaaa blaaa.

50% sånne folk og den andre halvdelen er brukere som enten ikke er oppdatert på noe som helst eller knapt er i stand til å formulere en setning eller rekke med ord på noenlunde begripelig norsk.

Hvor fruktbart er det? Hvor givende? Gøy? Interessant?

Det er folk her, og enda flere i Adressas kommentarfelt, som ikke for sitt bare liv forstår hvorfor klubben ikke ringer til Sollied. Eller, i fullt alvor, hevder det var feil å avskjedige Rekdal/Frigård.

Det kommer aldri noe ut av å diskutere fotball med mennesker som det. De kan være så mye fan de bare vil og skryte av alle milene og literne med diesel som går med på den ukentlige tuten fra Trofors eller Rindal, men det er forsvinnende lite forståelse og kunnskap som siver gjennom denne voldsomme dedikasjonen for laget. Det er to demografier som er igjen på Lerkendal nå:
1. Last og brast-folkene på ØØ. Og ære være de for det. Har RBK som livsstil.
2. Nyttige idioter som ingenting forstår men kjøper billetter og pølse. RBK som vane.

De 10 000 andre, tomme stolene er usalgbare når RBK ligger og spøler på 10. plass og har uavklart trenersituasjon for hundrede gang. Enda en sesong, den femte i rekka, som var over lenge før sommeren. Det har vært snakka i årevis om at RBK står ved det og det veiskillet men vi er beyond det nå. Andre segler fra. Reservene er borte. Renomeet og attraktiviteten også. Alt det vi er tilvendt og fortrolig med er snudd på hodet. Mangler det vi liker og har plenty av alt ingen vil ha. Hvilken dyktig manager i fin alder er keen på å stupe inn i dette ormebolet? "Storklubb", men vanskelige, uklare vilkår, utålmodighet, negativ energi og mismatch forventning/realitet. Potensielt karriereselvmord. Hvilken up-and-coming 20-årig spiller tenker at å signere for RBK er det perfekte neste steget? Med mindre du er vokst opp rundt Trondheim eller helt kognitivt blåst som Pereira: INGEN.

Uansett om det blir SM eller en annen som får jobben så er det et helsikkes til arbeidsslag som skal gjøres januar-mars for å få dette til å ligne på et topplag eller en utfordrer i 2024. Håper de har det klart snart - og håper de lykkes. Ingenting hadde gleda mer. Det er noe fundamentalt ubehagelig og feil i livet når RBK ikke virker.

Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Klasse
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 02.11.2023 16:42    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
Milos Milojevic?

Han har gjort det godt på Balkan i det minste, er tidligere forsvarsspiller, og ville nok gjort en bedre jobb enn Rekdal da han var aktuell sist. Men spørsmålet er om han vil hit. Har vel grei suksess med Røde Stjerne..

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 16:49    Post subject: Reply with quote

Milojevic fikk sparken i Røde Stjerne i mai.

Er nå i Al-Wasl i emiratene på ettårskontrakt fra 1. juli.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 17:05    Post subject: Reply with quote

Kan komme rimelig, sikkert et prosjekt passer Milos godt RBK trenger hans autoritet
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 17:15    Post subject: Reply with quote

Glemte å nevne at Milojevic kan tjene oppunder 30 MNOK i året på kontrakten han har i emiratene. Regner med at det forutsetter trofeer mm. Men likevel.

RBK er nok langt mindre attraktive for utenlandske trenere enn enkelte later til å tro. Ikke glem at med såpass svak krone som vi har, tilsvarer eksempelvis 4 millioner norske kroner ca. 2,4 millioner danske kroner. Det utelukker nok at man kan få trenere på en viss hylle, som har oppnådd noe særlig å snakke om.

Svak krone er en ulempe mot både euroområdet, Danmark osv., mens når det gjelder svenske og norske trenere vil jeg tro klubben fortsatt kan være konkurransedyktig på lønn selv for meritterte trenere.

https://www.aftonbladet.s...abemiraten
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 18:39    Post subject: Reply with quote

Kjenner svært lite skuffelse over Friis kan glippe altså. Har vel meritter ca på linje med Maalen: Ingen stor spillerkarriere, noen sesonger hummer og kanari på relativt mediokert nivå, en sesong overprestasjon og påfølgende middelmådighet. Det kribler ikke akkurat i magen.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 18:40    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes det var utrolig klønete av Gotaas å lansere ny trener 4 kamper før sesongslutt!!
Hva skal det være godt for?.
Man venter til etter sesongen uavhengig av om kontrakten er signert.
Blir det Maalen og han taper de 4 siste,hva da ?.
Blir det ikke Maalen så er det fortsatt 4 kamper igjen for ham på oppsigelse.
Amatører
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 02.11.2023 18:49    Post subject: Reply with quote

Er det lansert ny trener?
waterfalls
Veteran

PostPosted: 02.11.2023 19:43    Post subject: Reply with quote

Tipper han siktet til uttalelser som at målet var å ha det klart til rundt månedsskiftet oktober/november. I så fall mener jeg å huske at det vel var målet å ha det klart internt, det har vel blitt sagt flere ganger at offentliggjøring ikke ville skje før etter sesongen vel?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 748, 749, 750 ... 773, 774, 775  Next
Page 749 of 775

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb