English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 745, 746, 747 ... 784, 785, 786  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 26.10.2023 20:51    Post subject: Reply with quote

Det er mulig jeg ikke følger med godt nok og mine antenner ikke er med i det hele tatt.
Men for meg er det helt urealistisk å tro at Maalen ikke blir med videre i 2024.
Skjer det så skal jeg glatt ta den, men ...
anders1
Proff

PostPosted: 26.10.2023 20:54    Post subject: Reply with quote

Fair enough det, Neeskens. Kan du utdype hva du baserer den analysen på?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 26.10.2023 22:17    Post subject: Reply with quote

Jeg også synes det peker en del mot at Maalen er med i 2024, jeg tror som hovedtrener men utelukker ikke at han blir en del av et team med f.eks. Friis heller.

Blant annet det at han åpenbart er en reell kandidat til tross for det som har blitt levert etter han tok over tyder jo på at sannsynligheten er stor for at de som skal ansette trener har stor tro på han da. Han er også trøndersk og har Eggens filosofi som sin filosofi. Han kjenner klubben fra før av og nå kjenner han også spillerstallen godt. Ingen av delene tror jeg de som ansetter ser på som negativt, jeg tror ikke geografien er av avgjørende betydning i utgangspunktet men det er vel ingen hemmelighet at man ønsker suksess med flest mulig trøndere og forskjellen på suksess med Maalen kontra suksess med annen trener kan være at Maalen ser på Rosenborg som en drøm og ikke har det samme behovet for å ta et steg videre som f.eks. Friis da. Slik kan man ha større kontinuitet ved en eventuell suksess.

Så det er en del faktorer som peker mot at sannsynligheten er større for at Maalen er med i 2024 enn ikke, men det er vanskelig å spå hva utfallet faktisk blir. Jeg hadde dog sett for meg flere skriverier om Friis hadde han blitt sett på som førstevalget på dette tidspunktet. Så jeg er ikke like skråsikker som Neeskens, men jeg også blir litt overrasket om Maalen ikke er del av trenerteamet neste sesong i en eller annen rolle basert på det som har kommet frem i media hittil.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 26.10.2023 22:49    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Christian Johnsen kunne blitt litt som Horneland hadde han blitt ansatt nå, for lite ballast og erfaring til å lede klubben på nåværende tidspunkt og ikke usannsynlig at han hadde blitt spist opp fordi han ikke hadde fått gjennomslagene han hadde ønsket seg. Kommer en trener fra Raufoss og sier hvordan ting skal være i Rosenborg liksom, det hadde vært et vanskelig utgangspunkt.

Men Christian Johnsen er absolutt en kandidat å følge utviklingen til og hvordan han gjør det i Aafk.

Forskjellen er at Horneland kom til oss når vi stod med fire gull på rad. Nå har vi fire-fem år med kaos og nedgang som kulminerer i bunnstrid. Johnsen hadde nok vært rett mann allerede nå. Får håpe vi pleier kontakten med ham de neste par årene, for får han suksess i Aafk, tror jeg fort f.eks. Glimt plukker ham opp som en mulig erstatter for Knutsen.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 27.10.2023 00:11    Post subject: Reply with quote

Helt ærlig, det hadde blitt krisestemning hadde vi hentet en trener med erfaring fra Raufoss i sommer på en permanent kontrakt. Hadde blitt mas om at styret må gå og at alle som hadde vært involvert i ansettelsen burde blitt sparket og forbud mot å vise seg i trøndelag igjen. Kunne kanskje blitt akseptert som midlertidig, men det hadde nok blitt stilt en del spørsmål om hva som gjorde han mer egnet enn Maalen f.eks.

Selv om spillerne hadde kjøpt ideene hans, så hadde han hadd null å gå på til omgivelsene med sin erfaring, og hadde noen av de rundt klubben vært uenige i hans vurderinger hadde det blitt ytret og lagt press på. Jeg er overbevist om at alle i og rundt klubben vil den det beste, men butter det i mot er det veldig lett å si at "sånn gjorde vi før og det funket bra" og det er enda lettere å gjøre det mot trenere som ikke har noe å vise til. Eller "det funket kanskje i Raufoss, men det holder ikke i Rosenborg". Det hadde også blitt stilt spørsmålstegn ved mye av det han hadde foretatt seg vil jeg tro.

Rent fotballfaglig kan det godt hende han er mer enn dyktig nok til å trene Rosenborg per dags dato, men Rosenborg er en såpass stor klubb at man bør faktisk ha en viss erfaring skal sjansene for å lykkes være størst mulig. Fungerer metodene hans også i Aalesund er det et kvalitetstegn som tyder på at har noe å gjøre i større klubber, og vi er ikke en posisjon til å kreve at det skal være et steg i mellom oss og Aalesund heller selv om det kanskje hadde vært enda mer optimalt.

Vi kan jo se på motbøren Maalen begynner å få blant en del supportere allerede, og dette var en trener mange hadde troa på skulle bidra til å snu sesongen til det bedre og ønsket seg i alle fall midlertidig, men også så på som en mulig kandidat på lengre sikt. Horneland kunne fungert i dag, da han tross alt hadde greie resultater å vise til med FKH og spillerne ikke er bortskjemte med gull og sånt lengre. Det var vel egentlig ikke så mye tvil i etterkant om at Horneland var dyktig sånn fotballfaglig, men han var bare ikke riktig person på riktig sted til riktig tid når han ble ansatt. Var det ikke Mike Jenssen som i ettertid angret litt på at han ikke var mer åpen for Hornelands ideer og ikke forsøkte å gå foran som et godt eksempel i spillergruppa ved å anerkjenne ideene til Horneland?

Jeg tror sjansen for at det ikke hadde gått bra med Johnsen er større enn at det hadde gått bra, til tross for at han riktig filosofi og tør å sette krav. Fordi jeg er usikker på om han hadde fått de gjennomslagene han ønsker og trenger, og tålmodigheten hadde ikke vært veldig stor hos veldig mange akkurat. Hadde Johnsen levert det Maalen har levert tror jeg det maset om at "alle må gå" defintivt hadde vært tilstedeværende og presset enormt.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 27.10.2023 05:24    Post subject: Reply with quote

Maalen er selvfølgelig i RBK i 2024, det er ingenting å lure på! MEN jeg tviler sterkt på at han er med i trenerteamet. Han har gått såppas sterkt ut med at han selv er det beste alternativet at det vil være uklokt å putte han inn i teamet som noe annet som hovedtrener, og hovedtrener blir han ikke. Han skal nok tilbake til akademiet. Så kan trenerteamet fort ende opp med å bli Friis, Strand og Hansen.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 27.10.2023 06:04    Post subject: Reply with quote

Håper han er med som assistent, og er moden til å ta over igjen senere. Er vel slik de gjorde det i Bodø, bra for kontinuiteten
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.10.2023 07:04    Post subject: Reply with quote

Det første spørsmålet man må spørre seg er jo helt åpenbart: Er Maalen dyktig nok? Denne høsten har vist at svaret er nei. Vi kan ikke ha kontinuitet for kontinuitetens skyld.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 27.10.2023 07:38    Post subject: Reply with quote

Synes Maalen sitt kandidatur er litt tricky å bedømme. Sånn på kort sikt, og sammen med egne målsetninger på en viss pressekonferanse, er det jo magaplask de luxe. I tillegg har han ikke all verdens CV å vise til for å berolige oss om at det kommer seg. Men på en annen side, skal vi alltid bedømme etter kun noen få måneder? Knutsen og Horneland hadde vel fått blankt nei de også om de hadde måtte valgt etter 4 mnd. Nå er det rævva, men vil det komme seg om et halvt år, som også inkluderer et overgangsvindu? Jeg frykter nei, men innser også at jeg (vi?) bør tørre å gi trenere tid. Vi gjorde det med Reka, hvorfor skal vi ikke gjøre det med Maalen?

Men ja, vi bør benytte sjansen nå til å se litt utenfor vår egen bakgård etter trener.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 27.10.2023 08:06    Post subject: Reply with quote

Det er jo en litt vesentlig forskjell på Rekdal og Maalen i et "avslutte nå"-kontekst;

Rekdal var ansatt som hovedtrener, mens Maalen ble midlertidig forfremmet eksplisitt som midlertidig "caretaker" mens prosessen med å finne neste permanente trener pågår.

Så er Maalen en kandidat i den prosessen også, fordi de vel anser at de ikke kan si noe annet (motiviasjon o.l.) all den tid han har lyst på jobben, men frem til han ev. blir ansatt som "permanent" hovedtrener (heter det oksymoron på norsk?), har han ikke samme posisjon sånn egentlig.

Dersom noen andre enn Maalen blir ansatt i vinter, er ikke det å anse som at Maalen fikk sparken imo. Da var han bare en midlertidig løsning mellom permanent ansatte hovedtrenere.
Troillongan
Veteran

PostPosted: 27.10.2023 08:38    Post subject: Reply with quote

Helt enig at vi sammenlikner epler og pærer hva gjelder Rekdal ansettelsen og tålmodighet rundt det. Men så kan vi ikke stikke under en stol at Maalen nå får et halvt år til å vise hva han kan få til, og det må vel beregnes inn i diskusjonen rundt permanent trener. For alt vi vet står han ikke på lista i det hele tatt, men mest sannsynlig gjør han det. Så han får uansett ikke fyken til jul, han har tross alt ikke kontrakt lengre, men muligheten for å la han fortsette på den stien han har staket ut vil jeg tro er et av alternativene som diskuteres.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 27.10.2023 11:57    Post subject: Reply with quote

Det er det nok - så spørs det om det som kanskje er mest direkte sammenlignbart er Coolen som tok over midlertidig etter Kåre, fikk høsten på å overbevise, ikke gjorde det, og dermed ikke fortsatte.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 27.10.2023 13:17    Post subject: Reply with quote

Molde og Bodø vinner i europa men RBK vet ikke en gang hvem de vil ha til trener. Kanskje en ide og ringe en som vet hva som skal til ute i fotball europa. Trond Sollid. Kan gjenskape svart og kvit storhet med fart og teknikk i en offangsiv 4.3.3.

Men det er di nok altfor stolte til. Tenker innenfor andedammen. Tipper kandidatene er Maalen, Rambo og Nordsteigen.
Messi
Veteran

PostPosted: 27.10.2023 13:27    Post subject: Reply with quote

Er ikke så sikker på om Sollied klarer å settr opp coqac flasker i 4-3-3 lenger. Det er snart 10 år siden han var trener..
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 27.10.2023 14:38    Post subject: Reply with quote

Og så? Nils hadde nesten ti års sabbat han og før han tok over etter Hamren. Så ikke ut til å hvere et stort problem. De sier i england form is temporarly class is permanent. Trist å se nivå senkningen på rbk web. De samme faste hylles for spekulasjoner i vildens sky med null i bagasjen. Kvalitets innlegg sages ned for de fordi er er dyslektisk. Snakk om å skue hunden på hårene!

Det samme gjøres i trener jakten. Folk som skriver essay om danske trenere de googler. Men fåreslår du en solid (Sollied) trener er det piggene ute. Han har bodd i benelux i mange tiår og vet hva som kreves. Det er de kanskje rede for på brakka. Forsvare posisjoner? De vil ik ha en "resirkulert" fra Tippeligaen, ikke en som bare holder til i OBOS og vet ikke en puck om trenere fra andre land. Hvem skal trene RBK da? Ola By?
Montana
Veteran

PostPosted: 27.10.2023 15:50    Post subject: Reply with quote

Solid er ett arti rykte ,men du har missforstått tråden .Her er vi ute etter vem du tror det blir å det er mange vi venter å høre fra
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 27.10.2023 17:38    Post subject: Reply with quote

Det begynner jo å bli over 15 år siden Trond Sollied klarte å gjenskape sine egne prestasjoner, skulle gjerne tatt den versjonen som ledet oss eller Brugge f eks, men tror ikke den mannen er seg selv lenger for å si det mildt.

Så virker det jo litt som om man legger litt vond vilje til grunn hvis en foreslår Maalen, enten at man tror ikke på at styret ikke ser det vi ser, eller at man ikke tror på at Dorsin&co er istand til å få tak i noe bedre. Men totalt urealistisk med en Bradley eller en Friis virker det jo ikke som. Men så gjør en nok noen sonderinger rundt teamet også, fordi det er nok grunner til å være skeptiske til Strand og Henriksen i de rollene der, så da er det kanskje aktuelt med Maalen inn der.
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 27.10.2023 18:04    Post subject: Reply with quote

Det er mye synsing rundt Trond Sollid når en søker på nettet. Kanskje har Sollid vært i diskusjoner i Rbk de siste årene uten at noen her har fanget opp det. Sollid er utvilsomt en kapasitet på Rbk-fotball, men om han er motivert selv, eller om ting gjør ham uaktuell er det vel ikke så enkelt å få svar på.

Uavhengig av ansettelsen av ny trener i høst så må Rbk,s forbruk av trenere snart få seg en pause. Det er selvsagt veldig vanskelig å bygge lag som gir stabilitet over tid sånn som det har vært.

Om Maalen er den rette til å få fornyet tillit vet jeg ikke, men det bør være en meget god grunn til å ansette en trener utenfra. Man bør ha veldig gode argumenter! Det holder ikke å si at resultatene den siste tiden har vært for dårlige, det blir som å spille lotto.
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 27.10.2023 18:17    Post subject: Reply with quote

Det blir vel som å spille lotto å satse på Maalen også, ikke bare på grunn av resultatene, men også prestasjonen som ligger bak.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 27.10.2023 18:24    Post subject: Reply with quote

Det stemmer vel ikke. Man vet hva man har, men ikke hva man får. Det blir færre variabler når man vet hva man har, og kan justere etter det.
Prestasjonen i høst handler ikke bare om Maalen, men også om skader på sentrale spillere. Det handler også om salg av gull og kjøp av gråstein.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 28.10.2023 07:25    Post subject: Reply with quote

At folk tar det oppmannen skriver seriøst sliter jeg litt med å forstå. Savner dog gamle oppmannen, der var det mye kvalitet.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 28.10.2023 11:36    Post subject: Reply with quote

Vi hentet hjem Ivers når det virkelig så mørkt ut for ham.
Tviler imidlertid at vi gjør det samme med Trond i en trener rolle.

Maalen Hansen Halvorsen i en eller annen kombinasjon har jeg mest tro på vi lander.

Av de utenlandske som er nevnt tror jeg Cifuentes er mest aktuel.
Han har jobbet i Norge og sliter i Hammarby
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 28.10.2023 13:19    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Maalen Hansen Halvorsen i en eller annen kombinasjon har jeg mest tro på vi lander.

Heller tvilsomt. Hovedtrenere er (og skal være) bestemte og vanskelige folk. Klubben kan ikke drive å cherrypicke lagledelsen. Her må en ny sjef få velge selv.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 28.10.2023 14:08    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
Det stemmer vel ikke. Man vet hva man har, men ikke hva man får. Det blir færre variabler når man vet hva man har, og kan justere etter det.
Prestasjonen i høst handler ikke bare om Maalen, men også om skader på sentrale spillere. Det handler også om salg av gull og kjøp av gråstein.

Man vet hva man har ja, og det er ikke godt nok. Tror aldri jeg noengang i mitt liv har sett RBK så dårlige. Aldri. Så kan man snakke om skader og spillere. Det hjalp ikke å skylde på unge spillere og dårlig tropp for Rekdal. Hvorfor skal Maalen få bruke det kortet?
Vi vet også at flere av kjøpene som bel gjort, ikke var førstevalg da de ble kjøpt, men det man fikk tak i da styret begrenset pengebruken, etter år med vanstyring, og skade på nøkkelspillere rett før sesongstart. Både Aga og Sadiku ble kjøpt i panikk fordi Sæter ble skadet. Førstevalget på spissplass var tsjekkeren Zan Vipotnik. Rekdal ville også ha med Jensen videre, men det gikk ikke økonomisk.
Har svært lite tro på at RBK blir en stormakt igjen, men Maalen ved roret. Så får vi de hva styret ender på. Har gjort merkelige ting før.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 30.10.2023 09:12    Post subject: Reply with quote

Tipper Mallen sikret seg permanent jobb med seier over VIF.

Tror egentlig styret har bestemt seg for Maalen for en stund siden men det hadde blitt vanskelig å rettferdigjøre hvis han ikke hadde ledet laget til en eneste seier i høst.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 745, 746, 747 ... 784, 785, 786  Next
Page 746 of 786

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb