| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
quentez Veteran
|
Posted: 18.10.2023 12:51 Post subject: |
|
|
| Henri wrote: | | Når jeg ser den listen så tenker jeg at vi burde lånt inn ekstern kompetanse for å komplementere gruppen. |
Say no more.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 18.10.2023 14:38 Post subject: |
|
|
Det ville vært naturlig for oss å hente inn kompetanse utenfra i denne prosessen. Vår gruppe kan sikkert vurdere kvalitet og egnethet. Men det å finne de beste som samsvarer med vår nye strategi tviler jeg de har nettverk til. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 18.10.2023 17:05 Post subject: |
|
|
| Rangering av trener ønske er grei til styremøte, nå handler det om å komme høyt nok på ønskelista.. Nå har de kommet ned til 5 alternative ønsker. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 19.10.2023 08:31 Post subject: |
|
|
Bold.dk melder: Rosenborg mener det alvorligt med Jacob Friis
Den nuværende VFF-træner er før blevet nævnt i forbindelse med den haltende norske storklub Rosenborg, og for en uge siden skrev TV2 Norge, at Friis var en kandidat sammen med fem andre trænere.
Ifølge bold.dk’s oplysninger er det dog mere konkret end løs interesse, og Friis er stadig med i ræset om at blive ny Rosenborg-træner.
Det er ikke sikkert, at det ender sådan, men Friis er en af få tilbageværende kandidater. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 19.10.2023 08:56 Post subject: |
|
|
| Quote: | Har Viborg FF fået henvendelser fra Rosenborg?
- Jeg vil ikke til at gå i dialog om det ene eller det andet. Det gør vi hverken, hvis det gælder spillere eller trænere, og det samme gør sig gældende her, siger Morten Jensen til bold.dk. |
Denne er interessant. Det tyder jo på en henvendelse? I motsatt fall ville det vært enkelt å avvise. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 19.10.2023 09:05 Post subject: |
|
|
Holder vi på å gå på en smell her med Friis??
kommentarer
AaBager
i dag 09:20
Jeg græmmes stadig over vi valgte den forkerte Friis dengang.
Söderbröderglöder
i dag 09:33
Vi havde haft ham, og han var ringe. Mere ærgerligt, at vi ikke kunne beholde Cifuentes.
Kvindetræneren er tilbage på det vante niveau denne sæson med Viborg, der er pænt ringe set til de penge de har brugt på erstatninger.
Tagdetnuroligt
i dag 09:34
Var det ment som en fornærmende beskrivelse; "kvindetræneren"? _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 19.10.2023 09:39 Post subject: |
|
|
| Dansker og rosenborg har jo stort sett vært en god match |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 19.10.2023 09:49 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Holder vi på å gå på en smell her med Friis??
kommentarer
AaBager
i dag 09:20
Jeg græmmes stadig over vi valgte den forkerte Friis dengang.
Söderbröderglöder
i dag 09:33
Vi havde haft ham, og han var ringe. Mere ærgerligt, at vi ikke kunne beholde Cifuentes.
Kvindetræneren er tilbage på det vante niveau denne sæson med Viborg, der er pænt ringe set til de penge de har brugt på erstatninger.
Tagdetnuroligt
i dag 09:34
Var det ment som en fornærmende beskrivelse; "kvindetræneren"? |
Ser jo ut til å være den typen trenere RBK går etter, så... _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7326 Location: South-west coast exile
|
Posted: 19.10.2023 09:51 Post subject: |
|
|
| Viborg rykka opp til Superligaen i 2020/2021, og er kun i sin tredje Superliga-sesong nå. Det må tas i betraktning når man ser på hva Friis har fått til der. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.10.2023 10:00 Post subject: |
|
|
| Skrev ny kontrakt i sommer, blir dyrt hvis han ikke har en fin klausul. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 19.10.2023 10:15 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Viborg rykka opp til Superligaen i 2020/2021, og er kun i sin tredje Superliga-sesong nå. Det må tas i betraktning når man ser på hva Friis har fått til der. |
Viborg er slett ingen nykommer i Superligaen.
De har både vunnet cupen og spilt i Europa.
Har selv sett de spille mot FCK flere ganger i Superligaen for 20ish år siden.
Men det riktige er vel å karakterisere klubben som en middelhavsfarer og heislag de siste tiårene.
Når det er sagt synes jeg ikke det virker som at resultatene til Friis er så veldig imponerende. Tror de fleste klubbene på øvre halvdel av tabellen i Norge skal matche Viborg. Men det kan jo hende Friis er dyktig på spillerutvikling. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 19.10.2023 12:44 Post subject: |
|
|
Det er vanskelig å vurdere hans kvaliteter og om han passer til oss. Vi har sett at svenske trenere med ferske serie mesterskap og gode prestasjoner i mindre klubber har mislyktes totalt i Norge.
Det er ingen fasit her. Norsk ES krever andre kvaliteter enn hos de andre.
Danske trenere kan kanskje være i overkant romantiske!.
Det er vel ingen ting som tyder på at han er noen ny Knudsen ihvertfall.
Men vi får se
Jeg heller mest mot at det blir en hel norsk duo _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 19.10.2023 14:16 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: |
Jeg heller mest mot at det blir en hel norsk duo |
Den er grei, Otto Ulseth _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 19.10.2023 14:24 Post subject: |
|
|
| For hver dag som går blir jeg mer og mer overbevist om at Neeskens er Ulseth. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 19.10.2023 15:18 Post subject: |
|
|
Det har jeg ikke noe tro på, ikke samme språket. Flere typer skrivefeil som konsekvent går igjen, blant annet orddelingsfeil. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.10.2023 15:43 Post subject: |
|
|
- Det vil jeg ikke kommentere sådan af princip, så det vil jeg heller ikke denne gang, lyder det diplomatisk fra Friis.
Hvor meget har du hørt fra Rosenborg?
- Jeg bliver nødt til at sige det samme. Det har jeg ingen kommentarer til. Det bliver politikeren, du får, siger Friis med et smil.
Har du og VFF en ’gentleman agreement’ om, at hvis der kommer en spændende mulighed, så kan du få lov at forfølge den?
- Jamen så skal jeg til at udtale mig om mine kontraktforhold, og det vil jeg helst heller ikke gøre i det offentlige rum. Hvad der står i min kontrakt, bliver mellem mig og Viborg.
Læs mere: Friis lukker i om Rosenborg: Selvfølgelig har jeg ambitioner |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 19.10.2023 15:47 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | For hver dag som går blir jeg mer og mer overbevist om at Neeskens er Ulseth. |
Jeg tror ikke Ulseth kjenner til den gamle nederlandske storspilleren Neeskens. Han ville valgt et mere lokalt nick
Last edited by robbie on 19.10.2023 15:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 19.10.2023 15:47 Post subject: |
|
|
| orkdal,n wrote: | | Det har jeg ikke noe tro på, ikke samme språket. Flere typer skrivefeil som konsekvent går igjen, blant annet orddelingsfeil. |
Det er jo bare en avledningsmanøver. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 20.10.2023 10:13 Post subject: |
|
|
"De troede de kunne gå på vandet. Har købt et hav af dyre middelmådige svenskere, og hentet gamle koryfæer hjem der er gået i stå. Og så udviklede der sig en rigtig træls kultur i Rosenborg.
Tiden er løbet fra dem, og deres ret ensidige spillestil.
I dag tiltrækker de ikke længere de største norske talenter, deres økonomi er til rotterne - og der er konstant heftig kritik af ledelsen. De har beholdt Dorsin som sportschef, ham burde man nok have fyret.
De fordele de havde qua deres økonomi er væk, og i dag er de blot et levn fra fortiden i sørgelig forfatning.
Danske trænere bør holde sig væk."
Dansker ser det samme som oss da  |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 20.10.2023 18:22 Post subject: |
|
|
Kilde er viktig...
bold.dk
Dette står noe lengre ned i samme tråd:
| Quote: | RBK´flotte CL eventyr ligger efterhånden langt tilbage, men så vidt jeg husker vandt RBK the double i 2018 og havde helt fat i det gode spil med Bendtner og træner Ketil Ingebrichtsen. Herefter må der være sket noget internt i klubben som man aldrig er kommet helt over - man fyrede ihvertfald træneren og siden har det været nedtur omend RBK spillede conference league sidst år.
Efter min mening er RBK en klub der gerne vil gøre det på deres helt egen måde og håber at kunne bevare en følelse og klubånd og tilknytning til landsdelen og som ikke har forstået kynismen i moderne fodbold. Dårlige trænere, dårlig mandskabspleje og dårlig indkøb/salg (lige på når en vis Hr. Tengstedt) og uro har præget klubben siden da.
|
Mye kan sies om situasjonen og hva som har gjort at klubben er der vi er. Hvem som har fasiten er vanskelig å si, men det er er nok et noe sammensatt svar. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 21.10.2023 19:12 Post subject: |
|
|
| Han der Horneland i Brann virker som en god trener! |
|
| Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 21.10.2023 21:43 Post subject: |
|
|
| Det er han nok også. Jobben her kom for tidlig i karrieren (og på feil tidspunkt for oss, etter fire gull på rappen). Det Horneland har gjort i Brann er imponerende, både resultat- og spillemessig. Intensiteten og angrepsvilligheten i det laget er veldig bra. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 22.10.2023 01:33 Post subject: |
|
|
| orkdal,n wrote: | | Det har jeg ikke noe tro på, ikke samme språket. Flere typer skrivefeil som konsekvent går igjen, blant annet orddelingsfeil. |
Nei, du tenker Neeskens ikke ville prestert de samme skrivefeilene som Otto? |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 22.10.2023 10:01 Post subject: |
|
|
Har Otto de samme skrivefeilene? Forøvrig en merkelig måte å vri på det jeg skrev. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 22.10.2023 11:43 Post subject: |
|
|
| ballbingen wrote: | | Han der Horneland i Brann virker som en god trener! |
Horneland driver med høyt press og sånn moderne tullball. Det liker vi ikke her  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
|