View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 11.10.2023 21:13 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Den ene fikk landskamper av Drillo.. |
Mini?  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 11.10.2023 21:28 Post subject: |
|
|
Steinar Lein har jo spilt for RBK...
Jeg vet at Tettey kom til slutt, det tok bare noen år fra du først meldte det derav at lista du har hørt er aktuell neste gang
Forsøkte å google litt kjapt etter spillere som har spilt for RBK og har landskamper under Drillo som også er trenere, men synes det var vanskelig å finne aktuelle navn. By Rise er jo et navn som passer, men jeg håper ikke en person som ikke har vært aktiv som trener siden 2015-sesongen er aktuell.
Roar Strand, Basma, Bergdølmo, Tettey blant annet passer vel også til kriteriene..
Men kan du ikke bare nevne noen av navnene du har hørt som IKKE er nevnt i media da? Jeg er tilbøyelig til å ha mer tro på det du sier litt mer og ikke bare pakker det konkrete inn i "noe vagt og generelt" som kan passe til flere navn. De navnene du nevner som ikke er nevnt av TV2 (Pelu og Ingebrigtsen) tror jeg ingen har sett på som aktuelle av de som har tenkt realistiske kandidater uansett.
Jeg sier ikke at du ikke har peiling, jeg aner jo ikke hva slags informasjon du sitter på. Om du har rett eller om TV2 har rett vet jeg heller ikke, men TV2 lister i alle fall opp 6 konkrete navn. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 11.10.2023 21:30 Post subject: |
|
|
Stig Inge Bjørnebye var vel innom RBK... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 11.10.2023 22:02 Post subject: |
|
|
Listen over spillere som har vært innom RBK, landslaget til Drillo og også har sitt virke som fotballtrenere er vel ganske kort, i hvert fall hvis en også vil ha hovedtrener-erfaring.
Morsom gjettelek, men tror dette er messi sin fantasi som løper løpsk. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 11.10.2023 22:10 Post subject: |
|
|
Drillo har jo vært u-21 landslagstrener før han ble a-landslagtrener så teknisk sett kan jo landskamper under Drillo også være fra før han tok over a-landslaget.. Evt. fra Drillos 2 men der klarer jeg ikke se noen åpenbare kandidater i alle fall. |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Rutinert
|
Posted: 11.10.2023 22:11 Post subject: |
|
|
Litj-Ivers sikkert _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 12.10.2023 03:20 Post subject: |
|
|
Tror den de ønsker, må hentes utenfor Norden.. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 12.10.2023 09:17 Post subject: |
|
|
Trenger jo ingen rebus.
Er nesten ingen norske fotballtrenere som er gode nok uansett.
En som ikke er nevnt er Jan Halvor Halvorsen. Som både har vært i RBK (vel, han var her et år, men spilte vel aldri) og landskamper. Han er dog ikke god nok såklart. |
|
Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 12.10.2023 10:04 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Tror den de ønsker, må hentes utenfor Norden.. |
Er dette samme mann som har spilt for rbk og under Drillo eller en ny luring med utenlandsk pass? |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 12.10.2023 10:40 Post subject: |
|
|
Hoven Evland Jr. wrote: | Nå har vi to individualister på venstresiden, som får lov å gjøre akkurat som de vil. Uten konsekvenser når det går beint åt skogen. | Nå er vel kvaliteten på de to vi har i dag et stykke bak de tre jeg tenker på. De er mer eller mindre totalt uten sluttprodukt med mening. De tre andre har det.
Når det gjelder trenerjakten så ser jeg at messi er ute med sine såkalte inside storyer og spådommer som har helgarderinger både foran og bak. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 12.10.2023 11:07 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Men Tettey kom.. Jeg vet bare at «noen» skal reise til en flyplass utenfor norden i landslagspausen..Den listen jeg har hørt inneholder to som har spilt for RBK i din tid, det er ikke Pelu😉 eller Ingebrigtsen. Den ene fikk landskamper av Drillo.. Kun Høgmo var pÃ¥ den bruttolisten av TV2 navnene. Men RBK ønsker primert ikke Ã¥ kjøpe ut trenere av kontrakter.. |
Det må jo bare bety at Trond Sollied kommer hjem. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 12.10.2023 11:28 Post subject: |
|
|
Tja, Vegard Hansen ble akkurat ledig. 😉 |
|
Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 12.10.2023 14:26 Post subject: |
|
|
Snakket med en dansk kamerat som følger Superligaen tett om Jacob Friis og Kent Nielsen. Han mener begge er gode kandidater for stillingen som trener i Rosenborg.
Jacob Friis:
- Ansett som svært kompetent
- Kjent for å spille dynamisk og offensiv fotball med Viborg, med bruk av offensive vingbacker og en targetman på topp.
- Foretrekker ofte en formasjon i 4-3-3.
- Har en datter som tidligere har hatt kreft, noe som gjorde at han trakk seg i AaB tidligere. Mener derfor det kan virke usannsynlig at han vil forlate Danmark.
Kent Nielsen:
- Ansett som en av de beste trenerne i ligaen med stor erfaring.
- Tidligere kjent for en defensiv spillestil, men har nylig gjort Silkeborg til å bli et av de mest underholdende offensive lagene.
- Bruker ofte en formasjon i 4-3-2-1.
- Betegnes som en sterk leder med karisma, noe som gjør ham til en egnet kandidat for Rosenborg.
Begge trenerne ser ut til å være assosiert med underholdende og angrepsvillige spillestiler. Silkeborg har gjort det bra de siste sesongene, og har til og med nådd gruppespillet i Europa. Dermed kan man stille seg spørsmål om det er mer attraktivt å ta over RBK enn å fortsette i Silkeborg. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7061 Location: South-west coast exile
|
Posted: 12.10.2023 15:09 Post subject: |
|
|
Gøy å høre litt fra folk som har litt mer dagligdags kjennskap til de antatte kandidatene. På magefølelse og førsteinntrykk synes jeg Friis fremstår noe mer interessant, men det handler kanskje om et alders-bias. Det er nok fort gjort å tenke at yngre trenere er mer progressive enn 50/60+.
Angående motivasjon og hvorvidt kandidater har lyst til å komme: Umiddelbart tenker jeg at neste trener bør ha en ganske sterk lyst til å komme og trene oss. Potensialet i klubben, byen og regionen er som vi vet enorm. Når det går godt går det jævlig godt. Man får jo også muligheten til å gjenreise en gammel stolthet. Så er det klart at familiære forhold som nevnt, Everlong, kan veie enormt tungt.
Det virker tydelig nå, som Adressa (var vel mer spekulasjoner, men dog), TV2 og Nidaros alle har publisert saker om at Dorsin har vært i Danmark, at vi ikke bare ser på Maalen og Jean Halvor Halvorsen. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 12.10.2023 15:11 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Tror den de ønsker, må hentes utenfor Norden.. |
Kan du nevne navn eller være mer konkret? Hvor utenfor Norden da, hvis dette stemmer så vet jo tydeligvis et navn og da bør dæ ikke være noe problem å si land/nasjonalitet i det minste. Men du tror jo at det er den de ønsker, så du vet jo tydeligvis ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 12.10.2023 15:24 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Gøy å høre litt fra folk som har litt mer dagligdags kjennskap til de antatte kandidatene. På magefølelse og førsteinntrykk synes jeg Friis fremstår noe mer interessant, men det handler kanskje om et alders-bias. Det er nok fort gjort å tenke at yngre trenere er mer progressive enn 50/60+.
Angående motivasjon og hvorvidt kandidater har lyst til å komme: Umiddelbart tenker jeg at neste trener bør ha en ganske sterk lyst til å komme og trene oss. |
I mine øyne henger alder og motivasjon fort sammen. En trener som er 60+ har fort 20-30 år som hovedtrener bak seg. Da er det naturlig å stille spørsmål rundt hvor sulten de er på noe nytt og hvor hardt de er villige til å jobbe (Se bare på Hareide nå sist). RBK trenger selvsagt ikke ansette en trener med mål om at han skal være her i ti år, det er lov til å ansette noen som kommer inn for å snu skuta umiddelbart og eventuelt avlevere et mye mer robust lag til nestemann. Mer klubbstyrt sportslig drift vil forhåpentligvis gjøre dette mye mer overkommelig, da trenerutskiftninger ikke vil medføre en total endring i sportslig retning. Men det er naturlignok mer spennende med en trener i alderssegmentet 40-55 enn 60+. Jacob Friis, Martà Cifuentes og Jimmy Thelin er alle spennende. Kent Nielsen og Høgmo er nok mer solide enn spennende. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 12.10.2023 18:53 Post subject: |
|
|
Rosenborg er primert ute etter en 4-3-3 trener. Historisk sett så har RBK spilt med 2 defensive (i 1988) eller 1 defensiv (resten av Eggen tiden) under Nils Arne. Internt i RBK så har du trenere som kan begge. Lein kjører 1988-modellen, mens Maalen står for den tradisjonelle stilen. Så det RBK gjør nå, er å vurdere interne kanidater mot eksterne. Sånn som jeg har forstått så vuderes Coolen, Høgmo og Ola By Riise av tidligere trenere, hvor vidt de er aktuell, i forhold til lyst og tilgjengelighet, vites ikke. Trond Sollied er visst ikke aktuell, han har visst vist lite av nye resultater.Jeg synes at samme argument kunne vært brukt mot Ola By Riise. Godt mulig at Nielsen var på den listen jeg hørte. I tillegg til Coolen, så var det en nederlansk mann til, men glemte navnet, var ukjent for meg.
Av de med nåværende og tidligere RBK tilknytning, så tror jeg Lein er heteste kandidat, fordi han er tilgjengelig. Så det er nok han som vurderes opp mot dansker/nederlanske. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 12.10.2023 19:28 Post subject: |
|
|
Kan han nederlenderen være han som ble nevnt tidligere i høst i den tv2-podcasten? Nylig vært assistent i PSV og har hovedtrenererfaring fra flere av de større klubbene i Nederland? Husker ikke navnet jeg heller men..
Nå skal jeg ikke spekulere for mye her, men kan argumentet mot Sollied være fordi det er bedre enn de ryktene som har gått? For argumentet gjelder jo i så fall Ola By Rise og jeg har dessverre liten tro på at han er riktig mann så lite involvert som han har vært i fotballen siste 10-15 årene, i alle fall av relevant karakter for jobben som hovedtrener. Mulig han kan være en ressurs i et team men føler ny trener må få komme med input der. Skal det være to assistenter kan ny trener velge seg sin mann også kan klubb og trener bli enig om den andre som klubben ser på som den "langsiktige" (per dags dato er dette Roar Strand).
Synes også Cifuentes er et spennende navn, samme med Friis og Nielsen. Thelin vet jeg ikke helt hva står for, men forbinder svenske trenere med 4-4-2 selv om jeg vet det langt ifra stemmer for ganske mange.
Ellers synes det var et bedre innlegg Messi, enklere å diskutere informasjonen du har også når det ikke bare er hinting osv. men mer konkret hva du har hørt.
Blir overrasket om det blir Coolen, men skal ikke sk at jeg nødvendigvis er negativ til ham. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 12.10.2023 19:58 Post subject: |
|
|
Coolen imponerte vel ikke SÅ voldsomt de månedene han var "caretaker"? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 12.10.2023 20:02 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Kan han nederlenderen være han som ble nevnt tidligere i høst i den tv2-podcasten? Nylig vært assistent i PSV og har hovedtrenererfaring fra flere av de større klubbene i Nederland? Husker ikke navnet jeg heller men.. |
Fred Rutten? Var vel assistent i PSV fram til i sommer en gang i følge Wikipedia _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.10.2023 20:12 Post subject: |
|
|
Hvit mann som pusher 50 wrote: | Coolen imponerte vel ikke SÅ voldsomt de månedene han var "caretaker"? |
Leverte vel klubben trygt inn til seriegull og fikk satt kurs på det som Ingebrigtsen var i ferd med å kjøre på grunn.
Den største tabben vi gjorde på den tiden var å la Bjørnebye få ansette en NFF trener, fikk vi ikke Hjulmand så burde Coolen fortsatt. Fått beholdt Herkes på U-Laget istedenfor å ansette inkompetente folk som Vikvang hadde nok og gitt bedre resultater.
Av Ex-trenere så er han like interessant som Høgmo er. |
|
Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 12.10.2023 20:45 Post subject: |
|
|
Cifuentes imponerte meg i Sandefjord, men med en litt mer ballbesittende stil enn klassisk RBK fotball.
Friis blir min favoritt på lista til Tv2, men neppe like tilgjengelig som en del andre.
På ei bruttoliste kan vel fort også Albert Capellas, Niels Fredriksen og Jess Thorup befinne seg. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 12.10.2023 20:54 Post subject: |
|
|
Må si at jeg er imponert over Lein, som leder. Han er leder over et hønsehus, uten at uenigheter har kommet ut offentlig. Da har du styr på gjengen,du er leder for.
Kan være rett nederlender dette TV2 ryktet.. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 12.10.2023 20:56 Post subject: |
|
|
Fikk noen indisier på at Coolen ikke hadde støtte i spillergruppa, men mye som tyder på at det var altfor mange mette og fornøyde der som ikke var interessert i å legge ned den innsatsen som krevdes. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 12.10.2023 21:37 Post subject: |
|
|
Messi
Har dessverre ingen tro på det du sier av flere åpenbare grunner.
Vi er nok sikkert å leter i Danmark og Sverige pluss Norge. Noe utover det har jeg ingen tro på.
Mitt tips.
1 Høgmo
2.3 Noen fra super ligaen
4.5 Noen fra Obos/Eliteserien.
Maalen blir nok ass og Henriksen går ut
Roar blir nok med pga historien og noen må jo flytte ut mål og sjegler _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
|