View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 26.09.2023 17:40 Post subject: |
|
|
På direkte spørsmål om han ønsker å være tydelig på at han er rett mann for Rosenborg, svarer Svein Maalen:
– Ja, det tror jeg. Klubben er veldig tydelig på hvor vi skal, hvordan vi skal spille fotball og hvilken stall vi skal bygge. Vi jobber veldig godt sammen og er omforent om hvor vi skal og hvor vi står. Vi har stukket fingeren i jorden for lenge siden. Nå er vi der vi er, skal gjøre en kjempegod jobb i ukene fremover og se enda mer solid ut i 2024, sier Maalen.
Les mer: Mener han er rett mann for RBK: − Kan være en fordel for meg |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 26.09.2023 18:07 Post subject: |
|
|
Maalen er på nivå med Kåre I, Perry, Høgmo, Sollied o.l .. Ingen av disse er bedre enn noen andre. Derfor bør RBK se andre steder.. |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 26.09.2023 18:39 Post subject: |
|
|
Sollied var bedre enn de andre. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 26.09.2023 18:51 Post subject: |
|
|
Har null tro på at styret kommer opp med noe annet enn Maalen, Høgmo, Perry etc. (hvilket klart er tjenesteforsømmelse), men kanskje AI kan hjelpe?
Alexander Zorniger (Fürth i tysk andre divisjon - kan kanskje la seg friste av å reise en gammel storhet?). Spiller visstnok direkte angrepsfotball.
Gerard Nus (assistenttrener for Hellas). Spiller aggressiv og moderne angrepsfotball.
Ante Simundza (merittert trener som for tiden er arbeidsløs).
Óscar García (ikke trent en klubb siden 2022, men tidligere klubber - f.eks. Watford, Salzburg, Olympiacos - tilsier nok at han ligger langt utenfor vår reach). |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 26.09.2023 19:33 Post subject: |
|
|
Det er idioti å ansette Maalen og han er trønder så han blir garantert ansatt. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 26.09.2023 21:03 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Maalen er på nivå med Kåre I, Perry, Høgmo, Sollied o.l .. Ingen av disse er bedre enn noen andre. Derfor bør RBK se andre steder.. |
Spørsmålet er vel heller hvorfor Høgmo skulle overta en middelhavsfarer av en klubb som oss med begrenset budsjett, manglende toppidrettskultur og kravstore supportere.
Å nevne Maalen i sammenheng med Sollied henger ikke på greip. Maalen har hatt et kvarter med suksess i Ranheim. Sollied har tatt flere titler med mellomstore klubber i europa. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 26.09.2023 21:25 Post subject: |
|
|
Tror Høgmo fort kan trigges av idèen om å skape toppidrettskultur her, så er spørsmålet hvordan motivasjonen over tid vil være. Hareide snakket jo om hvordan han ble holdt våken av tanken på hvordan indreløperbevegelsene skulle være etter å ha sett kamp hvor det lå litt i luften at han skulle komme og ta over, vi vet jo hvordan det ble med den historien. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 27.09.2023 09:36 Post subject: |
|
|
Blir sjokkert om ikke Baklengsmaalen er trener i 2024. Null tro på at denne ledelsen vil/evner å finne noe bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 27.09.2023 09:50 Post subject: |
|
|
Skal gått gjøres av å styret å rettferdiggjøre Maalen videre som hovedtrener etter såpass middelmådige resultater og enormt svingende prestasjoner. Maalen gjør nok veldig viktig og sikkert mye riktig arbeid akkurat nå med å legge et fundament for neste sesong, men det er ikke noen åpenbar grunn til at han skal være mannen som fortsetter dette arbeidet i 2024 og utover. Han kan gjøre veldig mye godt i klubben uten å være hovedtrener for A-laget. Jeg er sikker på at styret i utgangspunktet prøver å få inn noen andre som fremdeles passer profilen men med mer tyngde. Hvis de ender opp med Maalen så er det i mine øyne først og fremst bevis på at de ikke fikk tak i første eller andrevalget. |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 27.09.2023 10:18 Post subject: |
|
|
Jeg er sikker på at Maalen kan bli en stor RBK-trener i framtida, men det er ikke sikkert at hn bør være hovedtrener neste år av den grunn. Om Maalen blir hovedtrener i 2024 i mangel av noe bedre, er selvfølgelig Maalen et bedre valg enn noen andre som ikke er bedre enn det man ønsker seg. Jeg er også sikker på at Maalen godtar å forlenge engasjementet med en sesong, om det blir aktuelt. Jeg tror det blir vanskelig å finne noen andre som takker ja til en slik tidshorisont _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 27.09.2023 10:35 Post subject: |
|
|
thomas_katt wrote: | Om Maalen blir hovedtrener i 2024 i mangel av noe bedre, er selvfølgelig Maalen et bedre valg enn noen andre som ikke er bedre enn det man ønsker seg. |
Hei. Dette ble litt komplisert, kan du forklare det med et diagram? |
|
Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 27.09.2023 10:46 Post subject: |
|
|
Det var ikke litt komplisert engang. Om ingen kandidater er bedre enn Maalen per nå, så skal Maalen selvsagt fortsette. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 27.09.2023 10:53 Post subject: |
|
|
Det er ikke noe vits å bytte ut Maalen med en ny trener av Maalens kaliber. Det er bedre å gå for å la Maalen fortsette, omså midlertidig, enn å gå langt ned på lista, og gå for noe lignende som man endte opp med med Horneland. Vi har en relativt ung lovende trener, med framtida foran seg og mye å bevise på nivået. Iængen vits i å bytte han ut med en ung lovende trener med framtida foran seg og mye å bevise på nivået. Det vil være reb gambling _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 27.09.2023 11:01 Post subject: |
|
|
Det er litt vanskelig å vite hvordan vi oppfattes på trenermarkedet nå. Vi er en middelmådig klubb i en middelmådig liga. Vi har knapt budsjett, og vi har ingenting å vise til de siste 5 årene. Historikken viser at vi sparker trenere så snart det butter i mot. Om vi skulle klare å lokke en storfisk hit, måtte det være på gamle meritter. Men selv de begynner å bli så gamle at folk flest utenfor Norge har glemt dem. Så om vi da sitter igjen med en liste bestående av Geir/Eirik Bakke, Tom Nordlie, Fagermo, Jan Halvor Halvorsen, Perry v.3, Smerud eller Maalen, kan vi like så godt gå for Maalen spør du meg. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Tore2 Junior

|
Posted: 27.09.2023 11:03 Post subject: |
|
|
Kommer til å begå folkemord om Tom Nordlie får noen som helst jobb i Rbk! _________________ Bli itj nå med nå. |
|
Back to top |
|
 |
yaeger Junior
|
Posted: 27.09.2023 13:53 Post subject: |
|
|
Hva er problemet med Nordlie? Ern ikke faglig sterk og har vist resultater med lokale talenter (Start) |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 27.09.2023 14:02 Post subject: |
|
|
Nei |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 27.09.2023 14:10 Post subject: |
|
|
yaeger wrote: | Hva er problemet med Nordlie? Ern ikke faglig sterk og har vist resultater med lokale talenter (Start) |
Google "tom nordlie + seksuell trakassering". |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 27.09.2023 14:14 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | thomas_katt wrote: | Om Maalen blir hovedtrener i 2024 i mangel av noe bedre, er selvfølgelig Maalen et bedre valg enn noen andre som ikke er bedre enn det man ønsker seg. |
Hei. Dette ble litt komplisert, kan du forklare det med et diagram? |
IF NyTrener > SveinMaalen
THEN Ansett(NyTrener)
ELSE NyKontrakt(SveinMaalen) |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.09.2023 14:44 Post subject: |
|
|
Snabeltann wrote: | yaeger wrote: | Hva er problemet med Nordlie? Ern ikke faglig sterk og har vist resultater med lokale talenter (Start) |
Google "tom nordlie + seksuell trakassering". |
For ikke å snakke om de tingene som google ikke vet om. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 27.09.2023 14:49 Post subject: |
|
|
yaeger wrote: | Hva er problemet med Nordlie? Ern ikke faglig sterk og har vist resultater med lokale talenter (Start) |
Snart 20 år siden det. Han siste prestasjon som trener var når han ble hyret inn av LSK i 2019 for å være redningsmann. Det endte med nedrykk. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 27.09.2023 15:28 Post subject: |
|
|
Hent Kim Hellberg og David Selini fra IFK Varnamo. Da har vi to utrolig talentfulle trenere, som evner å tenke utover boksen, og som har mer faglig kompetanse enn hele eliteserien til sammen.
For noe piss å snakke om Tom Nordlie og kompani - herregud! _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 27.09.2023 15:59 Post subject: |
|
|
Enig i at Maalen bør være aktuell. Jeg tror ikke vi får noen "store navn" til å komme til RBK. Det har ikke RBK råd til - så enkelt er det. Trenere som man vet er gode koster flesk. Og selv med slike så kan det gå dårlig. En trener som Kjetil Knutsen er antageligvis for dyr pr. nå.
Så da må man få tak i en som virkelig passer til strategien (som nå er vedtatt) og som åpenbart er god, men som ingen andre har fått øynene opp for ennå. Hvis ikke det er mulig så er Maalen like bra som alle andre norske trenere som er aktuelle (som f.eks. Fagermo).
De fikk ikke tak i Hjulmand da Ingebrigtsen fikk fyken. I steden for å satse på en "vikar" inntil man fikk tak i rette treneren så gikk man for Horneland. En knakende kjekk kar som dessverre ikke ville ha jobben og ikke akkurat var noen "artig fremoverfotball" type i utgangspunktet. Men som ble presset til å ta jobben likevel.
(Og selv om Horneland har gjort det OK i Brann så er jeg ikke veldig gira på Horneland 2.0 i RBK må jeg innrømme) (Og heller ikke Perry 3.0) (Høgmo 2.0 er jeg imidlertid ikke helt fremmed for)
Det går an å få til noe med litt tolmodighet også. Viking har noen trenere som ingen kan navnet på en gang, og som ingen husker hvordan ser ut. De leder imidlertid serien.... De har fått lov til å holde på en stund "i fred" og har fått tak i noen gode spillere. Ikke at jeg vil ansette en Vikingtrener i RBK - handler ikke om det. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.09.2023 22:10 Post subject: |
|
|
– Med sju kamper igjen av sesongen- hva tror du må til for at du blir hovedtrener permanent?
– Vi må vise hver eneste dag, i alt vi gjør, at vi er villig til å blø for at Rosenborg skal bli bedre. Kvaliteten på det vi gjør blir vi målt på hele tiden, og det evalueres jo både av oss og de rundt oss. Hvordan vi gjennomfører tiltakene som kan gjøre at laget vårt blir bedre, sier Maalen.
– Kan en løsning med delt ansvar som hovedtrener, i team med noen andre, være aktuelt for deg dersom klubben foreslår det?
– Det blir spekulativt, men det vil handle om hvordan et slikt team blir seende ut, og hvem som er med. I utgangspunktet er det unaturlig å tenke det akkurat nå, men som jeg har sagt hele tiden, så er man åpen for å snakke om slike løsninger om Rosenborg ser en veldig god mulighet for et slikt team, men i utgangspunktet mener jeg at jeg kan ha den rollen jeg har nå, så bygger vi et godt team rundt det.
Les mer: Trenerspørsmålet: – Åpen for å snakke om slike løsninger om Rosenborg ser en veldig god mulighet |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 27.09.2023 23:16 Post subject: |
|
|
Sånn med det litt ufullstendige "utenfra og inn"-perspektivet så virker jo Maalen til dels mest som typen til å passe bedre som en av to sidestilte eller som en av assistentene.
Men så er man kanskje blendet av gamle stereotyper av hvordan en leder ser ut. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
|