English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 732, 733, 734 ... 776, 777, 778  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 24.09.2023 21:58    Post subject: Reply with quote

Kjenner at jeg blir veldig skuffa om det blir Høgmo, da vil jeg nesten heller fortsette med Maalen. Orker ikke all bullshit-praten hans.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 24.09.2023 22:44    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Ta for eksempel den gangen vi valgte å avskjedige "bruttern" til tross for hans nasjonale triumfer, inkludert det året han ble sparket. Vi begrunnet avgjørelsen med en frykt for negativ utvikling. Tiden har vist at det var en feilbeslutning.

Hva gjelder fansen så har du grovt sett fire grupper som er helt på jordet:
1. De som lever i den villfarelse at vi ville unngått nedturen fra 2019 og utover hvis vi ikke sparket Kåre.
2. De som på et eller annet tidspunkt levde i den villfarelse av å tro på at Rekdal ville klare å snu nedturen.
3. De som levde i den villfarelse av å tro på at bare vi satte inn [idealtreneren] så ville alt bli bra.
4. De som lever i den villfarelse av at det går an å løse situasjonen med å pøse på med penger, dobbel villfarelse for de som tror at vi har penger å bruke.

Så har du den stereotypiske: Skuffede, kritiske, sutrende forumbrukere som er ganske irriterende, særlig når de gjentar ting, selv om du egentlig er enig.
Så har du den andre sterotypiske: Entusiastisk når det går bra (eller man har vunnet enn fotballkamp, selv om den var ræva), deprimert og rasende når det går dårlig.

SÃ¥ har du sjeldenhetene som Zaphod som alltid har innsiktsfulle kommentarer.

Min diagnose er at styret under CGJ for første gang på denne siden av årtusenskiftet faktisk påtar seg styrejobben, men det er nesten en større jobb å få rigget om klubborganisasjonen fra kaoset som fikk herje under Svendsen og Koteng til noe som reflekterer at RBK er en bedrift med dusinvis av ansatte, åttesifret omsetning og store behov hva gjelder anlegg. Det hjelper ikke at halve trøndelag -inklusivt majoriteten av tidligere styremedlemmer og tydeligvis styrelederne siste par tiår- feilaktig tror at de vet hva RBK må gjøre fordi de har fotball og RBK som sine store lidenskap.

Om dagens styre er godt nok kan diskuteres, men vi risikerer at CGJ ikke orker mer og at det som kommer inn tar oss tilbake ned i avgrunnen ved å ikke stride til verket med ydmykhet og kompetanse.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 08:41    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
I følge et styremedlem, så snakker RBK med flere trenere både norske og utenlandske, som har en tydelig 4-3-3 profil.. Vedkommende tippet løsning nærmere jul.

Uffda, da blir det sikkert Fagermo
waterfalls
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 09:15    Post subject: Reply with quote

Bomaan94 wrote:
Det som forbauser meg er at det nye styret er like elendig som det forrige. Dorsin og Vikvang burde vært sagt opp, fått inn en sportsdirektør som hadde hatt prosessen med å ansette en ny trener. Istedenfor er det styret som skal ansette en ny trener, lukter Horne/Reke volum 3,0 trener på vei.

Vi får se hvordan det ser ut i 2024, ikke sikkert at Dorsin/Vikvang er her. Vi får se hvordan dette utfolder seg. Så er det vel noe som heter stillingsvern og AML som gjør at man ikke bare kan si opp ansatte uten saklig grunn.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 09:59    Post subject: Reply with quote

Maalen mener han er rett mann til å bli permanent trener. Basert på sine egne evalueringer av sine egne ferdigheter. Foreløpig har han bare snakket om det, så spørs det om han er rett mann til å få det ut på banene. Lite tyder på det.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 10:56    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
...

Selv om jeg stort sett er enig i det du skriver, er det en annen litt irriterende forumbrukergruppe du ikke nevner, nemlig de som mener at de med andre meninger er idioter (eller lever i villvarelse, som du så pent formulerer det som). Jeg tror årsakene til at vi er der vi er i dag er mye mer sammensatt enn at man bare kan peke på ett aspekt, og ignorere alle andre. Summen av mange ikke-optimale (men heller ikke kritisk dårlig) avgjørelser kan gjøre sluttproduktet katastrofalt dårlig, og kanskje består veien tilbake i å ta små steg i ikrit retning.

Selv har jeg vært innom ulike faser hvor jeg har vært klar på hve som har hovedskylda. Bratseth, Koteng, Forsvaret, Midtbanen, spissen, spissen, hele lage, treneren og spillestilen har alle fått skylden i tur og orden. Nå i ettertid har alle blitt byttet ut og forbedret (iallefall på pairet), men vi presterer forsatt kamper som i går. Kanskje er det sånn at en god treneransettelse etter en prosess som fastslår hva klubbens sportslige strategi er vil være det viktigste grepet på veien tilbake, men jeg er litt redd for å bygge opp litt for optimistiske forhåpentinger om at det er så enkelt. Det kommer sannsynligvis til å ta tid - mens RBK-supportere flest (inkl meg selv) er ikke vant med å måtte vente tålmodig på framgang.
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 10:58    Post subject: Reply with quote

Hvis vi kan få Solskjær, så er det helt uhørt å ikke gå for ham tross fødselsattest og bakgrunn. Han er objektivt i et sjikte vi ikke er i nærheten av å operere i, men som vi på grunn av historie og nærhet kan få til. Jeg tror han hadde vært prima i hele spekteret kultur, erfaring og fag.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 11:04    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Det kommer sannsynligvis til å ta tid - mens RBK-supportere flest (inkl meg selv) er ikke vant med å måtte vente tålmodig på framgang.

Der ligger nok mye av kjernen til det som har plaget omgivelsene, samtidig som vi har hatt styre- og ledelse som tidvis har jaget quick-fixer.

Tror vi trenger en i hovedtrenerjobben til å bygge grunnmur, det er lov å drømme om seriegulll på første forsøk, men prestasjoner (og ihvertfall resultater) i 2024 må nesten være underordnet det å kunne gjenta gode prestasjoner litt lenger frem i tid. Må ta vekk litt press helst, men samtidig følge opp at den jobben man gjør i hverdagen er god nok.
Howie
Junior

PostPosted: 25.09.2023 11:19    Post subject: Reply with quote

Med stor fare for å stille meg i et svart/hvitt hjørne med tunge skylapper tredd nedover øynene og supporterfølelsene tykt smurt utover:

NEI, vi skal ikke ha Solskjær inn portene på Lerkendal.

Merker at entusiasmen og interessen synker bare ved tanken. Flink og hyggelig fyr, for all del, men nei takk. Da håper jeg heller vi finner et langsiktig prosjekt jeg har troen på, om det så er noe 'utenlandsk' eller om Maalen skal få en hel sesong til å jobbe med dette vaklende byggverket som er RBK a-lag Herrer for tiden.

Kjenner jeg ikke orker en ny Molde-legende i sjefsstolen og alt rabalderet en evt. ansettelse av Ole G. vil føre med seg. Det er så DIAMETRALT motsatt av hva klubben trenger akkurat nå.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 11:22    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Hvis vi kan få Solskjær, så er det helt uhørt å ikke gå for ham tross fødselsattest og bakgrunn. Han er objektivt i et sjikte vi ikke er i nærheten av å operere i, men som vi på grunn av historie og nærhet kan få til. Jeg tror han hadde vært prima i hele spekteret kultur, erfaring og fag.

Ikke helt med på denne. Fra Cardiff og United er det lite å bli imponert av. Alle i og rundt United skjønte vel også at han ikke var i nærheten av det nivået en slik klubb bør ha trener på, og at han satt lengre enn han burde pga person og mangel på åpenbare alternativer. Vi kjenner Molde og den styringen og pengebruken de har, så det skulle bare mangle å få resultater. Og de ble vel strengt tatt bedre når Erling Moe overtok også.
Vi trenger heller ikke flere hovedtrenere som har Molde som favorittlag
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 12:49    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke en promilles sjans for at Solskjær blir RBK trener noen sinne, så skjønner ikke hvorfor vi diskuterer det. Vi vil ikke, han vill ikke og har aldri vært en god trener. Det er ingenting som tilsier at han skal hit. Eneste årsaken til at han nevnes er at media på død og liv skal forsøke å liste opp topp 7 norske trenere med suksess og der har han en tendens til å dukke opp.
EspN
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 12:54    Post subject: Reply with quote

Maalen må få sjansen om vi ikke har gode alternativ som danske trenere eller enda bedre.
Jeg er utrolig skuffet over kampen i går,men jeg forventer bedring utpver høsten.
Når trenerer teamet finner nøkkelen til utvikling kan det gå fort.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 16:07    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
Der Kaiser wrote:

Ikke helt med på denne. Fra Cardiff og United er det lite å bli imponert av. Alle i og rundt United skjønte vel også at han ikke var i nærheten av det nivået en slik klubb bør ha trener på, og at han satt lengre enn han burde pga person og mangel på åpenbare alternativer. Vi kjenner Molde og den styringen og pengebruken de har, så det skulle bare mangle å få resultater. Og de ble vel strengt tatt bedre når Erling Moe overtok også.
Vi trenger heller ikke flere hovedtrenere som har Molde som favorittlag

Misforstå meg rett - jeg har ikke noe ønske om å få Solskjær til Rosenborg - men det er faktisk ingen andre etter Alex Ferguson som har gjort det så mye bedre enn Solskjær heller. De aller fleste har levert det samme, eller dårligere.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 16:33    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Bart1 wrote:
Ta for eksempel den gangen vi valgte å avskjedige "bruttern" til tross for hans nasjonale triumfer, inkludert det året han ble sparket. Vi begrunnet avgjørelsen med en frykt for negativ utvikling. Tiden har vist at det var en feilbeslutning.

Hva gjelder fansen så har du grovt sett fire grupper som er helt på jordet:
1. De som lever i den villfarelse at vi ville unngått nedturen fra 2019 og utover hvis vi ikke sparket Kåre.

Vi har nå bevis for hvordan det gikk etter at han ble avskjediget, som du kan lese i dagens artikkel i VG: https://www.vg.no/sport/f...overhaling

Sannsynligheten for at Bruttern ville tatt sitt fjerde seriemsterskap om han hadde fullført sesongen istedenfor Coolen er selvsagt svært høy. Hvordan situasjonen hadde vært i 2019, med Bruttern som trener vet ingen. Det å tro at situasjonen hadde vært værre enn i dag nekter jeg å tro på.

Kanskje vi skal la være å sparke treneren neste gang vi får en trener inn som tar tre - fire gull på rad og har bedre statistikk enn Eggen? Det vi kan si med sikkerhet er at begge parter leverte langt dårligere etter bruddet enn det de gjorde når de var på lag...

Jeg vil heller ha Bruttern tilbake enn Høgmo. Jeg tipper forøvrig at vår nye trener blir Fagermo, men håper på en utenlandsk trener. Gjerne "en ung Hjulmand". Hadde vi fått Hjulmand med Horneland som assistent tror jeg forøvrig at historien vår hadde vært langt bedre...
Back to top
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 25.09.2023 17:20    Post subject: Reply with quote

Har du fått med deg trenerkarrieren til Kåre etter RBK? Hva synes du om RBK-stallen nå vs når Kåre var trener?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 17:28    Post subject: Reply with quote

Kåre er ferdig som trener på øverste norske hylle, har ikke oppdatert seg i tilstrekkelig grad.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 17:41    Post subject: Reply with quote

Mener at RBK kan se på Feyenoord, Ajax og PSV sine B-trenere, der kan man 4-3-3 med 1 eller 2 sittende, like godt som gangetabellen.. For min del så var Coolen riktig steg i rett retning, men det er min mening.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 09:48    Post subject: Reply with quote

Coolen var dyktig og hadde en fin personlighet. Finner via noe slikt så er vi heldige slik klubben står idag
eksil
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 13:07    Post subject: Reply with quote

Kåre har jo skapt karriere i å reise rundt og rasere klubber. Han har jo tjent rått på det.

For øvrig mener jeg vi burde kulet han med Coolen istedet for å ansette Rasputin. Da kunne ting sett bedre ut nå.
Kai88
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 13:08    Post subject: Reply with quote

Hadde vært interessant å se sluttpakkeinntekt sammenlignet med ordinær lønn for Kåre, ja Razz
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 13:23    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Sannsynligheten for at Bruttern ville tatt sitt fjerde seriemsterskap om han hadde fullført sesongen istedenfor Coolen er selvsagt svært høy. Hvordan situasjonen hadde vært i 2019, med Bruttern som trener vet ingen. Det å tro at situasjonen hadde vært værre enn i dag nekter jeg å tro på.

Feilen var ikke å sparke Kåre, feilen var å ansette Horneland...og Hareide..og Rekdal.
tigerbart
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 15:52    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Maalen må få sjansen om vi ikke har gode alternativ som danske trenere eller enda bedre.
Jeg er utrolig skuffet over kampen i går,men jeg forventer bedring utpver høsten.

Ja, jeg er enig med deg i at vi bare kan fortsette med Maalen med mindre vi får tak i noen som er klart bedre. Det er i alle fall ingen vits i å omplassere Maalen for så å hente en helt gjennomsnittlig grå nordmann igjen.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 16:10    Post subject: Reply with quote

Eller 5-3-2 megadefensiv type som har prestert i et bunnlag. Det funker ikke.
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 27.09.2023 13:35    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
EspN wrote:

Ja, jeg er enig med deg i at vi bare kan fortsette med Maalen med mindre vi får tak i noen som er klart bedre. Det er i alle fall ingen vits i å omplassere Maalen for så å hente en helt gjennomsnittlig grå nordmann igjen.

Jeg er ganske så sikker på at dagens "trenerjakt" er en god gammeldags skinnprosess.
Vi ender på med Maalen uansett.

Ingen krise, men svært lite sexy.
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 27.09.2023 13:39    Post subject: Reply with quote

De prøvde veldig å ikke si at det ble Maalen, men syns Vikvang ikke klarte å skjule det så veldig. Så håper jeg inderlig at det er jeg som tolker feil, men tror veldig at det blir Maalen jeg også.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 732, 733, 734 ... 776, 777, 778  Next
Page 733 of 778

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb