English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 126, 127, 128 ... 142, 143, 144  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 06.09.2023 17:02    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Garderoben hyler og skriker etter det her. Bare å nøkke av Markus kapteinsbindet og slenge det over til Ole.

Ole er en vinnerskalle, men han er også litt vel emosjonell og kan få litt dårlig kroppsspråk når det butter. Vet ikke om han er riktig person til å være kaptein. Han får automatisk en lederskikkelse i gruppa uansett vil jeg tro.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 06.09.2023 17:39    Post subject: Reply with quote

Jeg tror type Selnæs kan bli kjempeviktig i Rosenborg. Enorm vinnerskalle, og jeg tror han kan være en viktig brikke for å heve nivået på trening. Blir fort en veldig viktig faktor i en ung tropp.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 06.09.2023 18:02    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...r-i-sommer

" Selnæs tilbake: - Har skjedd ting jeg liker i sommer "

Hadde vel neppe kommet om Rekdal enda var her.

- Torgeir Børven
Back to top
Laff1
Senior

PostPosted: 06.09.2023 18:11    Post subject: Reply with quote

Herlig sårt savnet etter han dro til Frankrike.

Tror han kan bli sånn passe drittsekk på midtbanen, slik som f. Eks SHN i Brann. Et ypperlig blikk for spillet og utsøkt pasningsspill er det jeg husker best fra hans første periode i Rosenborg.

Så får man håpe at det lykkes bedre med han enn en del andre hjemvendte sønner de siste sesongene.
RBK
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Paldan
Junior

PostPosted: 06.09.2023 18:19    Post subject: Reply with quote

Dette er jo en monstersignering! Eller vent litt, vi er vel ikke i 2018 lengre.. 🤭
Ok, kanskje ikke noen monstersignering da, men at det er en skikkelig signatursignering Rbk anno 20-tallet, det er det. Stolt fortid og nostalgisk fremtid 👍😅
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 06.09.2023 19:09    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Wiseblood wrote:
Garderoben hyler og skriker etter det her. Bare å nøkke av Markus kapteinsbindet og slenge det over til Ole.

Ole er en vinnerskalle, men han er også litt vel emosjonell og kan få litt dårlig kroppsspråk når det butter. Vet ikke om han er riktig person til å være kaptein. Han får automatisk en lederskikkelse i gruppa uansett vil jeg tro.

Samme kan man si om Mike Jensen i sin tid.. Han fikk litt kritikk for det mot slutten, men gikk jo tålelig greit allikevel
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 06.09.2023 19:22    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Samme kan man si om Mike Jensen i sin tid.. Han fikk litt kritikk for det mot slutten, men gikk jo tålelig greit allikevel

Kanskje, men Mike hadde vel mye mer pondus utenom også, og var en hærfører som tok krigen på en litt annen måte.

Forøvrig, herregud jeg savner noen av de spillerne vi har hatt opp igjennom.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 06.09.2023 19:43    Post subject: Reply with quote

Dette har vi gjort mange ganger før, så vi vet omtrent hva vi får. Forskjellen her er den ekstremt lange kontrakten på en spiller som åpenbart har vært på hell i noen år nå. Stoler på at ledelsen her vet noe vi ikke vet. Statistikken hans dessuten årene ser ikke bra ut…
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 06.09.2023 19:46    Post subject: Reply with quote

Han er vel ca 5 år yngre en hva Tettey og Skjelbred kom hjem, ikke sammenlignbart. Mer innafor å sammenligne med Henriksen, og det har vel stort sett vært en suksess.

Usikker på hva du mener med «på hell». Sist sesong spilte han 26 kamper, selv om han hadde småskader midt i sesongen og ble nedprioritert mot slutten da han ikke ville forlenge. Var en av de beste i Europa for Zürich, og spilte alle seks gruppespillkampene der…
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 06.09.2023 20:14    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Så kunne signeringen av Henriksen vært flott om han hadde spilt indreløper og ikke på død og liv skulle omskoleres til en middelmådig midtstopper i en elendig strukturert 5-er bak.

Helt enig! Mye bedre som indreløper enn midtstopper hvor han har blitt fullstendig avkledd flere ganger.

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 06.09.2023 20:46    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Han er vel ca 5 år yngre en hva Tettey og Skjelbred kom hjem, ikke sammenlignbart. Mer innafor å sammenligne med Henriksen, og det har vel stort sett vært en suksess.

Usikker på hva du mener med «på hell». Sist sesong spilte han 26 kamper, selv om han hadde småskader midt i sesongen og ble nedprioritert mot slutten da han ikke ville forlenge. Var en av de beste i Europa for Zürich, og spilte alle seks gruppespillkampene der…

Din påstand er ikke korrekt.

I fjor deltok laget hans i totalt 36 kamper.

I seks av disse kamper spilte han hele tiden.

I ni kamper ble han benket uten å bli brukt.

I 12 kamper var han enten utelatt fra troppen eller skadet.

I tillegg kom han inn som innbytter i seks kamper.

Etter 2019, så har hverken Shenzhen, Hebei eller Zürich ønsket å kjøpe han. Zurich hadde forøvrig en svært dårlig sesong i fjor (i motsetning til de få kampene de har spilt i år), og de var svært fornøyde med at Sælnes dro videre.

Det at du mener at karrieren ikke har vært på hell etter 2019, forstår jeg ikke. Er det noen som mener at Sælnes ikke har hatt en nedadgående kurve etter dette?
Back to top
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 06.09.2023 22:19    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke karrrieren vært på hell, hadde han aldri valgt RBK. Dette er et gedigent sjansespill (men kanskje verdt det).

Det er ingenting med han de siste 3-4 årene som tilsier at vi har hentet hjem en klassespiller. Men, det betyr selvsagt ikke at han kan heve laget. Etterat Maalen tok over har det jo ikke akkurat vært flust av høydepunkt - til tross for 4-3-3 og Eggenfotball.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 06.09.2023 22:29    Post subject: Reply with quote

Klasse er noe du er. Selnæs er klasse. Og det aller viktigste er at han hater intenst å tape. Nekter å tro det er noe han har lagt av seg.

Bare vent å se.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 06.09.2023 22:38    Post subject: Reply with quote

Håper dette viser seg å være en god signering, men tidligere resigneringer av gamle helter har vel vist at det kan være grunn til å avvente litt før man tar av. Ble jo sagt akkurat det samme da Skjelbred og Henriksen kom tilbake, og ingen av dem har vært så markante som man håpet. De ble fort ordinære eliteseriespillere på et ordinært lag. Tror nok det skal mye mer til enn Selnæs som sentral for at RBK igjen skal bli et topplag. Dessuten synes jeg ikke den sentrale midtbanen er vårt hovedproblem, når Børkeeiet nå har begynt å ta fine steg. Forsvarsrekka skriker derimot etter kvalitet, og vi trenger i hvert fall en ny ving. Med begrenset økonomi burde vi kanskje prioritert annerledes? Blir uansett spennende å se hvilket nivå han holder, og i hvilken grad han klarer å bidra til å heve kollektivet.
Back to top
Yv89
Veteran

PostPosted: 06.09.2023 22:42    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Din påstand er ikke korrekt.

I fjor deltok laget hans i totalt 36 kamper.

I seks av disse kamper spilte han hele tiden.

I ni kamper ble han benket uten å bli brukt.

I 12 kamper var han enten utelatt fra troppen eller skadet.

I tillegg kom han inn som innbytter i seks kamper.

Etter 2019, så har hverken Shenzhen, Hebei eller Zürich ønsket å kjøpe han. Zurich hadde forøvrig en svært dårlig sesong i fjor (i motsetning til de få kampene de har spilt i år), og de var svært fornøyde med at Sælnes dro videre.

Det at du mener at karrieren ikke har vært på hell etter 2019, forstår jeg ikke. Er det noen som mener at Sælnes ikke har hatt en nedadgående kurve etter dette?

Som alltid like lystbetont og positiv du!
waterfalls
Veteran

PostPosted: 06.09.2023 22:45    Post subject: Reply with quote

Synes det er på tide at man lærer seg han heter Selnæs og ikke Sælnes i alle fall.

Blir feil å si at ingen har ønsket å kjøpe han etter 2019, all den tid Hebei ønsket å låne ham i 2021 og Zürich valgte å signere han i 2022. At de ikke har ønsket å fornye er en annen sak, men de valgte jo å signere han å hadde åpenbart troen på at han var en spiller som kunne tilføre noe. Det kan være flere årsaker til at ting ikke fungerte optimalt.

Nå vet ikke jeg hvor du har tallene dine i fra, men ifølge Transfermarkt (en kilde du har snakket varmt om i andre diskusjoner) sier følgende om hans spilletid forrige sesong for FC Zürich:

I serien spilte han 904 minutter fordelt på 16 kamper. Han ble byttet inn 6 ganger som du skriver, samt at han hadde 6 hele kamper som du også skriver. Du nevner derimot ikke at han også hadde fire innhopp fra benken.

I cupen spilte han en kamp, til gjengjeld hele kampen inkludert ekstraomganger. Dessverre røk de ut i den kampen, forøvrig var det runde 2 mens han var ubenyttet reserve i runde 1.

I Europa League var han involvert i alle 6 kamper i gruppespillet fordelt på 4 hele kamper, ett innhopp fra benk og byttet ut i en kamp. Til sammen ble det 468 minutter i gruppespillet. 90, 90, 90, 31, 90 og 77 minutter.

I kvalik til CL hvor Zürich røk i sitt første oppgjør mot Qarabag fikk han ett innhopp på 15 minutter i første kamp (tap 3-2, siste målet til Zürich kom mens han var på banen), mens han startet returoppgjøret før han ble byttet ut etter 71 minutter. Zürich røk etter ekstraomganger (2-2, ble byttet ut på 1-1).

I kvalik til EL startet han alle 4 kamper, i Zürich første runde der (tredje runde totalt) spilte han 62 og 74 minutter, mens i den avjgørende runden mot Hearts spilte han 2x90.

I tillegg kan man se at han var en betrodd spiller i fjor høst for Zürich, han startet hver kamp fra runde 6 til og med runde 15 før han ble skadet en gang mellom midten av november og midten/slutten av januar og sto over hver kamp frem til runde 26. Runde 16 var han suspendert, runde 18-22 sier transfermarkt skade mens runde 17 og 23-25 står bare not in squad men ikke usannsynlig at det var relatert til skaden. I februar signerte Zürich Matthew (eks LSK) som startet hver kamp fra runde 25 og ut sesongen. I starten av sesongen kan manglende spilletid ha vært fordi han ikke hadde spilt en fotball kamp på nesten 12 måneder og trengte tid på å komme i form.

I tillegg fikk Zürich ny trener den 10. oktober og Selnæs rakk bare 5 kamper under han før han ble suspendert og etterhvert skadet. Ble byttet ut til pause i den siste av de 5 kampene, transfermarkt oppgir taktisk som årsak men skal ikke utelukke at han ble skadet men siden jeg ikke orker å søke opp dette så skal jeg ikke påstå at det var relatert til skaden god. Han hadde også fått gult kort i det 28. minutt som kan ha påvirket.

I Hebei spilte han nesten bare hele kamper fra runde 1 til runde 14 (april til august) før det ble fire måneder pause og han ikke var i troppen etter runde 14 når sesongen startet opp igjen i desember. Vet ikke hvorfor.

Uansett så mener jeg det ligger mer bak tallene enn det du presenterer, og at det kan være flere faktorer som spiller inn enn at han bare har vært for dårlig. Han startet som en betrodd spiller både i Hebai og Zürich som sier at det var en spiller som noen hadde stor tillit til i perioder. I Zürich kom det inn ny trener ganske kjapt før han ble skadet også ny spiller som kanskje passet den nye manageren bedre. Uten at jeg har sjekket hvordan Zürich har spilt, så hadde treneren som var der når Selnæs ble signert 4-2-3-1 som foretrukket formasjon mens erstatter Bo Henriksen har 3-4-3 som foretrukket formasjon (begge ifølge transfermarkt). I tillegg mistet Zürich sin suksesstrener fra ligagullet i sesongen 21/22 før sesongen 22/23 som kan ha påvirket prestasjonen til hele laget.

Jeg sier ikke at det ikke er Selnæs sin feil at han har mistet plassen, men jeg mener du svartmaler mer enn nødvendig og bruker statistikken veldig overfladisk på en måte som passer ditt narrativ godt (at han har vært på hell siden 2019). Men jeg mener det blir forenklet å si det all den tid han tidvis har vært en betrodd spiller på både Hebei og Zürich, lag som åpenbart hadde troen på han og så på han som en viktig spiller i starten før det skjedde ting som gjorde at han havnet ute i kulden.

I Kina mistenker jeg han gikk lei pga COVID-restriksjoner osv. siden han ikke var i troppen i de 6 kampene i desember 21 etter fire måneders pause og hadde bestemt seg for at han var ferdig når kontrakten gikk ut. Kan hende det var gjensidig ønske fra klubben(e) og det kan hende han bare var uønsket selv om han var villig til å forlenge oppholdet.

Noe av det samme kan være årsaken til at han ikke ble satset på i fjor vår i Zürich, at det var avklart at han ikke ble med videre etter sesongen men der tror jeg det like mye var klubben/manageren som ikke ville ha han med videre og det dermed kan ha vært gjensidig. Altså at Selnæs heller ikke ville forlenge fordi klubben ikke satset på han og heller ikke var interessert i å forlenge kontrakten hans uansett.

Så det ligger trolig mer bak tallene enn bare et Selnæs har vært for dårlig og er på hell, men det er heller ingen tvil om at tiden etter Saint-Etienne ikke har vært så suksessfulle eller god at man kan si han er en spiller på en oppadgående kurve som kommer tilbake (dog, da hadde vi nok vært sjanseløse).
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.09.2023 22:51    Post subject: Reply with quote

Nidaros-intervju
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Thulian
Veteran

PostPosted: 06.09.2023 23:31    Post subject: Reply with quote

Altså Waterfalls... Tommel'n opp!
Særs bra innlegg Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Dortmund99
Junior

PostPosted: 07.09.2023 06:35    Post subject: Reply with quote

@waterfalls: eller for å si det med litt færre ord, karrieren til Selnæs er åpenbart på hell, slik @Bart1 skriver Wink Laughing
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2023 08:18    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:

Selvsagt, fordi han tjente helt latterlig mye penger der. Han var også helt ærlig på at han dro til Kina for pengene, det var hans fremste motivasjon.

Selnæs har en tattovering av Nidarosdomen på underarmen, og har vært hardcore RBK-fan siden han kunne gå. Han har en helt annen motivasjon for å prestere på banen her, enn han hadde i en usynlig kinesisk liga der han uansett var avskrevet for landslaget og de fleste nordmenn som følger med på fotball.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2023 08:28    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Nypan-Selnæs-Broholm i 2024 Very Happy

Litt mange trøndere for RBKweb, men det kan bli bra!

Vil ha Henriksen inn her. Nypan - Selnæs - Henriksen. For en trio!

Broholm kan være kantspiller med en litt fri rolle. Tror det vil kle han.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Neeskens
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 09:02    Post subject: Reply with quote

Jeg synes TB bør inn på vår midtbane. Men det kan bli værre nå hvis Ole har nivået inne. Henriksen sier selv han ikke er den typen spiller han var når han spilte indreløper hos oss. Tagseth forlater klubben og det er bra for ham og RBK. Hva med Virre vap?. Vi har nå 3 sentrale så jeg tror han selges. Vi mangler en drivende indreløperne ala Zac. Er Alte en slik en ?
Skarsem skuffer voldsomt. Han har ikke tatt steg siden han kom.
Nypan drar kanske ved neste vindu???
Henri
Legende

PostPosted: 07.09.2023 09:17    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Vil ha Henriksen inn her. Nypan - Selnæs - Henriksen. For en trio!

Broholm kan være kantspiller med en litt fri rolle. Tror det vil kle han.

Ja, høres ikke dumt ut det heller, litt påvirket av jeg synes Henriksen var så svak på midtbanen da han kom tilbake + at jeg ikke synes han er så dårlig stopper som mange skal ha det til.

Hvis Selnæs er så bra som vi håper så er det slutten for TB i klubben. Han er ikke god nok som stopper, for god og dyr til å sitte på benken og snudd V med han og Selnæs sentralt er ikke optimalt for noen av de to.
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 07.09.2023 09:21    Post subject: Reply with quote

Bra gjennomgang!

waterfalls wrote:
I Hebei spilte han nesten bare hele kamper fra runde 1 til runde 14 (april til august) før det ble fire måneder pause og han ikke var i troppen etter runde 14 når sesongen startet opp igjen i desember. Vet ikke hvorfor.

På slutten av juli 2021 kjøpte klubben portugisiske Joao Silva og lånte inn brasillianske Leonardo. De fikk dermed seks utlendinger, hvorav tre måtte benkes. Det er en regel i kinesisk fotball som sier at de kan ha max tre utlendinger på banen. Utlendingene er typisk bedre enn resten av laget, så at Selnæs havnet på benken i en slik situasjon kan fortsatt bety at han var blant de beste spillerne på laget.
Back to top
Pijeei
Junior

PostPosted: 07.09.2023 09:55    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
Helt enig! Mye bedre som indreløper enn midtstopper hvor han har blitt fullstendig avkledd flere ganger.

Dette forstår jeg ikke. Henriksen var da suveren som midtstopper og sjef i lang tid? så sjef at Rekdal fremsnakket han voldsomt til landslaget - i tillegg til han selv. Mye sutring her rundt Henriksen nå synes jeg...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 126, 127, 128 ... 142, 143, 144  Next
Page 127 of 144

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb