View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 05.09.2023 16:35 Post subject: |
|
|
Noen som kjenner til trenergjerningen til Jan Halvor Halvorsen? Gjør en god jobb med Lyn nå, men er han en som kunne taklet å trene et lag i ES, ev. OBOS dersom vi rykker ned? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 05.09.2023 17:42 Post subject: |
|
|
Er dette et seriøst spørsmål? _________________ «Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...» |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 05.09.2023 22:18 Post subject: |
|
|
Perry kunne også vært en kandidat. Sammen med Otto Ulseth. |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 06.09.2023 09:23 Post subject: |
|
|
Hvis strategidokumentet sier vi skal bli en "Ajax-klubb", og stilen skal være 4-3-3, så er det vel også en del av den strategien at noen av de som blir førstelagstrenere skal komme fra egne rekker, akkurat på samme måte som man utvikler spillere.
Med det i bakhodet, er det virkelig ikke verdt risikoen å gi Maalen ett år til? |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 06.09.2023 10:04 Post subject: |
|
|
6Strand wrote: | Perry kunne også vært en kandidat. Sammen med Otto Ulseth. |
Det er ikke sunt å være dritings på en tirsdag _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 08.09.2023 19:29 Post subject: |
|
|
Kan det være vi har en fremragende trener klar til neste sesong allerede og at det er derfor Selnæs og Sæter signerer? _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 08.09.2023 20:45 Post subject: |
|
|
Tviler jeg på/håper jeg nesten ikke. I såfall har de jo ikke fulgt det de selv sa når det gjelder den langsiktige prosessen. Unntaket er selvsagt hvis det er snakk om en europeisk A-level trener, noe som er litt utenkelig. |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 08.09.2023 21:05 Post subject: |
|
|
Hvit mann som pusher 50 wrote: | 6Strand wrote: | Perry kunne også vært en kandidat. Sammen med Otto Ulseth. |
Det er ikke sunt å være dritings på en tirsdag |
Kommer an på om det er mental eller fysisk helse du refererer til. |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 08.09.2023 21:06 Post subject: |
|
|
ambiguous wrote: | Hvis strategidokumentet sier vi skal bli en "Ajax-klubb", og stilen skal være 4-3-3, så er det vel også en del av den strategien at noen av de som blir førstelagstrenere skal komme fra egne rekker, akkurat på samme måte som man utvikler spillere.
Med det i bakhodet, er det virkelig ikke verdt risikoen å gi Maalen ett år til? |
Det har blitt diskutert. |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 08.09.2023 21:07 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: | Tviler jeg på/håper jeg nesten ikke. I såfall har de jo ikke fulgt det de selv sa når det gjelder den langsiktige prosessen. Unntaket er selvsagt hvis det er snakk om en europeisk A-level trener, noe som er litt utenkelig. |
Ingen trener er klar p.t. |
|
Back to top |
|
 |
H4fell Junior
|
Posted: 08.09.2023 23:10 Post subject: |
|
|
Der Kaiser wrote: | Kan det være vi har en fremragende trener klar til neste sesong allerede og at det er derfor Selnæs og Sæter signerer? |
Jeg stiller meg bak denne! Kan det være noe på gang? Både Sæter Og Selnæs sier det samme i intervjuene, ang. fremtiden og tankegangen til RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 08.09.2023 23:19 Post subject: |
|
|
Med Sæter og Selnæs på plass så behøver vi en trener med resultater i beltet så begynner det å ligne noe i 2024.
En kvalitetsstopper inn så er vi der.
Det flyter ikke like enkelt lengre i B/G. Kanskje Knutsen kan være interessert i å bygge noe nytt igjen?
Oppsiden og mulighetsrommet i RBK vil være stor for neste trener. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.09.2023 12:27 Post subject: |
|
|
Etter det TV 2 kjenner til har RBK vært i uformelle samtaler med flere aktuelle trenerkandidater, en jobb som ledes av sportslig leder Mikael Dorsin, daglig leder Tore Berdal og sportslig koordinator Roar Vikvang.
Gotaas Johnsen er allikevel tydelig på at Svein Maalen fortsatt er aktuell for å fortsette.
– Det er ingenting som tyder på at han ikke er det, for å si det sånn. Det er mye bra som skjer på feltet i hverdagen, det er formasjoner som setter seg, så jeg tenker at det er opp til dem å fortsette den trenden og vise at de klarer å vinne kamper. Det er jo det det i det store og hele handler om.
– Vil dere ha en avklaring i trenerspørsmålet før nyttår?
– Ja, det vil jeg påstå. Vi vet jo at vi ikke kan dra dette ut i evigheten, for tik-takk, tiden går. Vi er veldig opptatt av å ha en god, bakenforliggende prosess, fordi vi vet at gode prosesser bringer oss til mål. Det er ikke noe eksakt dato, men det må skje mye i løpet av én til to måneders tid.
Les mer: Varsler treneravklaring: – Kan ikke dra dette ut i evigheten
– Ser dere også utenfor Skandinavia?
– Jeg er ikke så opptatt av den listen. Jeg er mer opptatt av å se stort på det, og at det er noen som passer for oss. Så er det mange andre faktorer som tilgjengelighet, men jeg tenker det er opp til de som jobber med sport.
– Men er det aktuelt å se ut av Skandinavia?
– Det er de som jobber med sport som ser på det, så det har ikke jeg tatt stilling til.
Les mer: Styrelederen i RBK om trenerjakten og strategiprosessen: – Nærmer oss |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 09.09.2023 14:48 Post subject: |
|
|
Uten at jeg noen gang har tenkt tanken før akkurat nå, er det jo ikke helt utenkelig at Grindhaug kan bli aktuell som sportsdirektør, uten at jeg håper han står øverst på lista. _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 09.09.2023 15:52 Post subject: |
|
|
Dere kødder nå, sant? |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 09.09.2023 16:11 Post subject: |
|
|
Ja, jeg kødder. SELVFØLGELIG HÃ…PER JEG GRINDHAUG ER ØVERST PÃ… LISTA 😻 _________________ Ã…TTIÃ…TTE FÆMTIFÆM PÃ… TAVLAAA!!! Ã…TTIÃ…TTE FÆMTI FÆM PÃ… TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÃ…RA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.09.2023 16:54 Post subject: |
|
|
Quote: |
– Ser dere også utenfor Skandinavia?
– Jeg er ikke så opptatt av den listen. Jeg er mer opptatt av å se stort på det, og at det er noen som passer for oss. Så er det mange andre faktorer som tilgjengelighet, men jeg tenker det er opp til de som jobber med sport.
– Men er det aktuelt å se ut av Skandinavia?
– Det er de som jobber med sport som ser på det, så det har ikke jeg tatt stilling til. |
Dette mener jeg sært nok er et av de viktigste spørsmålene å få besvart- fordi det viser hvorvidt klubbens nye strategi skroter den idiotiske Trondheim-trøndelag-norge-skandinavia-til nøds noen andre - strategien klubben har lent seg på for både ansatte og spillere i en årrekke.
Om vi fortsatt skal henge igjen i den selv-elskende og destruktive tankegangen om at vi alltid vet best og at de best kvalifiserte til jobben alltid bor et steinkast fra brakka - ja da skal klubben falle videre og strategi-arbeidet er ikle verdt noenting. |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 09.09.2023 17:36 Post subject: |
|
|
Siden styreleder ikke har tatt stillung til det i trenerjakten høsten 2023 tar jeg det for gitt at man er åpne for å ansette en utenlandsk trener, om det er det de som jobber med sport anbefaler for styret. Kjipt for medlemmer og supportere, men styreleder gir de som er ansatt for å gjøre en jobb intern arbeidsro med det svaret _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7250 Location: South-west coast exile
|
Posted: 09.09.2023 17:44 Post subject: |
|
|
Hjelp, vi har en høyst kompetent styreleder med rolleforståelse! |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 09.09.2023 17:49 Post subject: |
|
|
Faan, hvordan skal vi forholde ods til det? 😂 _________________ Ã…TTIÃ…TTE FÆMTIFÆM PÃ… TAVLAAA!!! Ã…TTIÃ…TTE FÆMTI FÆM PÃ… TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÃ…RA 3!!!
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 09.09.2023 22:05 Post subject: |
|
|
Vil vi ha Solskjær? _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 09.09.2023 22:10 Post subject: |
|
|
Men hvis de på brakka har fulgt med i timen så er det jo nesten slik at -foruten Maalen- så er det i Norge ganske tynt med trenere med erfaring fra høyere nivå enn PostNord som kan å spille den typen fotball vi vil ha, og Ullsokkens favoritt er avskiltet som bedre til å selge bruktbiler enn å lede fotball-lag (får vi håpe).
Det er mulig at ved å gjøre Maalen til en del av trenerapparatet så er det ikke like nødvendig med en hovedtrener som har spilt nøyaktig slik vi vil ha det, og strategisk så kan det jo være ypperlig med en assistent til å besørge rød tråd mens hovedtrener kan komme inn med nødvendig erfaring, kunnskap og lederskap til å skape en prestasjonskultur (og få skikk på hvordan vi forsvarer oss og hva slags spillere som hentes). _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 09.09.2023 23:17 Post subject: |
|
|
Der Kaiser wrote: | Vil vi ha Solskjær? |
Ingen med fotballforståelse vil det. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 09.09.2023 23:44 Post subject: |
|
|
Det er naturlig å fremme Solskjær som et alternativ i en trenerjakt når mannen er ledig, og hey han er jo ikke en direkte dårlig trener. Men jeg mener at Solskjær er en trener som trenger en sterk spillerstall å surfe på, mens vi ønsker en trener som er istand til å trylle frem et sterkere lag enn det spillerstallen skulle tilsi. Som Knutsen, Eggen osv. |
|
Back to top |
|
 |
|