English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ruben Alte
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Goran
Proff

PostPosted: 31.08.2023 18:13    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Tør å påstå at Bjørlo er en bedre fotballspiller... Jeg kan gjerne spise mine ord. Synes det er håpløst av klubben å prioritere dette akkurat nå.

Tillater meg å være helt uenig.
Kanonsignering, han tar nivået. Vil bli en ressurs for rbk.
2mas
Sjef

PostPosted: 31.08.2023 20:00    Post subject: Reply with quote

- Det er en veldig god spiller, men sannsynligheten for at det skjer noe i kveld er veldig liten, uttaler Mikael Dorsin til TV2.

- Hva er årsaken til at dere holder dere rolige?

- Fordi vi er fornøyde med de spillerne som vi har. Man tenker både på et lengre og kortere perspektiv, og vi har sagt at vi har hatt en litt for stor stall av ulike årsaker. Nå føler vi at vi begynner å nærme oss der vi vil være.

Les mer: Avventer å kjøpe Alte

Rett etter klokka 19.00 er (...) Ranheim-sjef Frank Lidahl ganske klar i sin tale.

– Det har ikke tikket inn noen bud på noen av våre spillere torsdag. Vi anser vinduet for vår del som lukket, sier han til Adresseavisen.

Etter det Adresseavisen erfarer har også Strømsgodset hatt følere ute på Alte etter at han for en stund tilbake takket nei til Kongsvinger.

Les mer: Ranheim-sjefen: - Anser vinduet for lukket
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 31.08.2023 20:14    Post subject: Reply with quote

Mikael Pinocchio Dorsin wrote:
Nå føler vi at vi begynner å nærme oss der vi vil være.

OBOS? På tide å bytte navn til Ranheimborg snart.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 31.08.2023 22:40    Post subject: Reply with quote

Dette lukter lang vei at "kilden" er Krim-Jim som spiller spill igjen. Kom vel fram da han sa nei til Kongsvinger at RBK aldri hadde levert inn noe bud til tross for at diverse media rapporterte andre ting.
enojado
Veteran

PostPosted: 01.09.2023 09:20    Post subject: Reply with quote

lurer pÃ¥ om en viss selnæs er pÃ¥ vei inn døra pÃ¥ brakka... 🤷‍♂️
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 22.06.2025 20:28    Post subject: Reply with quote

Noe annerledes var svaret han ga TV 2 kun sekunder etter kampslutt.

– Kan Rosenborg være aktuelt? spurte TV 2.

– Absolutt. Som trønder er Rosenborg alltid aktuelt. Jeg er veldig glad for å være i KBK. Så vet jeg at det er... Ja, jeg skal ikke si for mye her nå. Jeg holder meg for god for den.

I 4–1-seieren mot RBK var 25-åringen direkte involvert i to av målene: Én scoring, én målgivende.

Namsosingen har av flere blitt pekt ut som en mulig Sverre Nypan-erstatter. Kanskje først og fremst av fansen, men også Adressa-ekspertene Steffen Iversen og Maria Olsvik støtter den tanken.

Duoen mener Alte bør bli RBK-spiller.

– Jeg tror det et passende tidpsunkt for ham å komme tilbake Trøndelag, og utvikle seg enda mer i Rosenborg. Vi vil ha Rosenborg opp i toppen og da må vi ha gode nok spillere for det, sier Iversen.

– Jeg er enig med Steffen. Det er bare å hente Ruben Alte, sier Olsvik.

https://www.adressa.no/sp...-hente-ham

- Torgeir Børven
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 22.06.2025 20:35    Post subject: Reply with quote

Ble imponert over Alte i dag, men liker fortsatt ikke at han ifølge transfermarkt har Jim Solbakken som agent.

Spennende tanke, men kan fort være utenlandsk interesse for ham også. Tror ikke KBK selger billig.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.06.2025 21:28    Post subject: Reply with quote

Tror han drar til utlandet. Er heller ikke overbevist om at han passer i vår ballbesittende stil.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 22.06.2025 21:45    Post subject: Reply with quote

Målet må være å bli litt mindre ballbesittende for nå går vi i sirup i angrep. Der kan Alte hjelpe oss.
Vi så i dag at midtbanen vår ikke holder høy standard
Henri
Legende

PostPosted: 22.06.2025 21:48    Post subject: Reply with quote

Det er uvesentlig hva du måtte mene om hvordan vi bør spille. Jeg tror ikke Alte vil se bedre ut enn Fossum.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 22.06.2025 21:52    Post subject: Reply with quote

Affe vil jo ha mer tempo fremover, mindre ballbesittelse. Men vi har ikke gjennombruddshissige vinger som gjør det mulig; er vel derfor man ønsker Solbakken.
Alte er bedre enn Fossum, uten tvil. De kan nok ligne på mye, men han har bedre frekvens i beina og en langt bedre høyrefot; type skudd og dødballer…
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.06.2025 22:01    Post subject: Reply with quote

Mulig Alte er mye bedre, men jeg frykter at han ikke kommer til sin rett i vår stil og vil se ut som Fossum. Gørrkjedelig, med andre ord.
Back to top
svein_b
Junior

PostPosted: 23.06.2025 09:33    Post subject: Reply with quote

Alte løser ingenting egenhendig så slapt som dette laget fremstår nå, men engasjementet og viljen til Fossum er jo helt fraværende, og der virker hvertfall Alte som riktig type. Fossum har èn produktiv involvering på 12 kamper. Det kan jo ikke bli verre.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 23.06.2025 09:52    Post subject: Reply with quote

Alte tror jeg er en bedre fotballspiller enn folk tror. Hadde gleden av å se han i fjæra i mange år. Allerede da var han enormt god på mye, særlig hadde han en tilstedeværelse i kampene som gjorde at man alltid la godt merke til han, og meget god nærteknikk. På sitt beste var han helt enorm, men svakheten var at han hadde skylapper og gjorde mange frustretende og dårlige/egoistiske valg.

Etter dette virker han å ha modnet en del i spillet sitt. Han har virkelig fått opp poengpriduksjonen og er helt esensiell i KBK om dagen. Han kan drible folk fra stillestående, klemme ballen i vinkelen fra 25 og han er også en irriterende type som tar kampen og er påskrudd hele veien. Han er alltid involvert i mye av det laget skaper, og er virkelig en toveisspiller. Han er rett og slett en klassisk indreløper med alle ferdigheter som tradisjonelt har vært krevd i den rollen - og han blir bare bedre og bedre.

Ikke minst er han typen som skaper engasjement. En Alte i Rosenborg vil være elsket av våre fans og hatet av samtlige andre.

Et annet alternativ som har mye høyere potensiale men som foreløpig er svakere offensivt er Famara Camara i Ranheim. Har ikke plass til han på utlandskvota men han kommer til å sprenge Ranheims overgangsrekord om ikke lenge.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sliter
Veteran

PostPosted: 23.06.2025 09:57    Post subject: Reply with quote

Har hørt noen rykter om at Alte er et mål for Molde. Interessen ble forsterket etter skaden til Eriksen. Troverdigheten av ryktene er lav, men jeg ser det ikke som utenkelig.
Back to top
JBH
Senior

PostPosted: 23.06.2025 14:50    Post subject: Reply with quote

Vi får begynne å innse at norske fotballspillere ikke lengre ser på RBK som spesielt interessant. Det er slutt på den tiden da spillere i Eliteserien takket ja tvert RBK viftet med sjekkheftet. Nå virker det mer som spillere i Norge vegrer seg når RBK kommer på banen.
Det er nærmest utenkelig at vi skal kunne lokke Ruben Alte til Lerkendal, hvis for eksempel Molde eller noen annen klubb kommer på banen.
Han valgte Kristiansund foran RBK da vi var på ballen sist, og det er tydeligvis mye mer attraktivt å spille for klubber som KBK, Brann, Smurfepakket eller Glimt. Pga en råtten økonomi i RBK har vi måttet ta til takke med annenrangs spillere fra småklubber Sverige, Island og Danmark.
Det er bare å se på hva vi har hentet de siste tre fire sesongene. Kun 1 spiller kan vi si vi har lykkes 100% med , og det var Tengstedt. Han solgte vi for over 100 mill, men hvor det ble av pengene vet ikke jeg. Det kom i allefall ikke noen erstatning da han forsvant ut porten på Lerkendal. Hvis vi ser bort fra Tomas Nemcik, holder de andre kjøpene knapt OBOS standard. De som fortsatt er under kontrakt med RBK er enten utleid til andre klubber , eller så sliter de med å komme seg inn i førsteelleveren på Lerkendal.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2025 15:23    Post subject: Reply with quote

Du har ikke fulgt med veldig i timen om du tror Alte hadde valgt Molde foran RBK. Han valgte aldri KBK foran RBK, han valgte KBK foran Kongsvinger. RBK ga aldri noe tilbud forrige runde. Det var ingen tvil om at det var hit han ville, og han har som KBK-spiller flere ganger uttrykt ønske om å dra til RBK - senest etter kampen i går.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sliter
Veteran

PostPosted: 23.06.2025 15:27    Post subject: Reply with quote

Ryktet jeg hørte var at molde var interessert i Alte. Jeg vet ingenting om han er eller ikke er interessert i molde.
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 23.06.2025 18:02    Post subject: Reply with quote

Artikkel i nidaros. https://www.nidaros.no/ek...113-733092

Selv sier Alte følgende om RBK-drømmen:

– Sakte, men sikkert har den gått nedover. Den tida er litt forbi, sier Alte.

– Så vidt jeg vet er ikke de interessert i meg. Sånn er det med den saken. Man vet aldri hva som skjer i fotball, men de er vel ikke interessert, sier han.
Back to top
RBKgutt
Senior

PostPosted: 23.06.2025 18:48    Post subject: Reply with quote

Måten han snakker om rbk i denne artikkelen så kan men vel avskrive alt som har med en potensiell overgang. Veldig nysgjerrig på hva som er årsaken til at rbk ikke en gang viser interesse. Mulig de tenker han blir for dyr uansett.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 23.06.2025 18:55    Post subject: Reply with quote

Eller om man faktisk har et prinsipp om at man ikke ønsker seg Solbakken klienter?

- Torgeir Børven
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2025 18:56    Post subject: Reply with quote

Han satt i Adressa-podcast for noen dager siden og snakket om RBK som en drøm fortsatt, og i intervju etter kampen i går sa han det samme. Hvis han nå skrinlegger det, må det jo være fordi han har fått signaler om at det ikke er aktuelt.
Back to top
RBKgutt
Senior

PostPosted: 23.06.2025 19:02    Post subject: Reply with quote

Har han vært med i Rasmus og Saga?

Måten han snakker om at RBK er en klubb som er dårligere enn man tror, virker det som saken er avklart hvert fall 😅
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2025 19:10    Post subject: Reply with quote

Begynner å lure på om det surrer for meg, men det var altså i Fotballrådet han var gjest for ikke lenge siden. Ikke Adressa, det var Sondre Langaas.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 23.06.2025 21:46    Post subject: Reply with quote

Gir meg litt Olaus Skarsem vibber egentlig, men til en grei pris er han vel god å ha.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
Page 9 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb