English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 24.08.2023 17:12    Post subject: Reply with quote

De gjør jo mye av de samme feilene som ble gjort mens Reginiussen og Meling fremdeles var i klubben, så handler om mer enn individuelle kvaliteter.
TAF
Veteran

PostPosted: 24.08.2023 17:31    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Nå hadde jo jeg trodd at Rekdal ville sette sin ære i å få fikset dette, så er nok lettere sagt enn gjort.

Rekdal, og Hareide før ham. At ikke de fikk strammet opp forsvaret er kanskje den største skuffelsen med begges periode i klubben.
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 24.08.2023 17:53    Post subject: Reply with quote

Det begynner jo å bli noen år siden, men husker dere hvordan Brede Moe falt igjennom hos oss?

Godt spillermateriale er viktig, men langt i fra alt.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran

PostPosted: 24.08.2023 23:43    Post subject: Reply with quote

Ja, Brede Moe kom aldri til å bli noen toppspiller, nei. Razz

På mange måter er det nok rett også: all ære til Brede, men jeg vil jo hevde at han fortsatt ikke er noen toppspiller individuelt - men han har et trenerapparat som evner å se hva han er god og hva han ikke er så god på, og som også evner å bytte et lagopplegg hvor han mest mulig får brukt sine gode sider og unngår å bli utfordret på sine dårlige. Og vips! så er han en ypperlig lagspiller i et meget sterkt kollektiv. Jeg mener å huske noen skrev en eller annen teori rundt dette en gang for et par tiår siden.

Når det gjelder Maalen, viser han jo at han kan klare å bygge relasjoner i laget, men når han samtidig også klarer å sette flere spillere ute av sine gode posisjoner og roller i flere kamper, så er han litt vanskelig å bli klok på. Alt kan liksom ikke bortforklares med skader heller. Er det pragmatikeren som kikker fram bak Eggen-maska? Som ikke tør å gå 100% all in på idealfotballen? Eller har Maalen selv ikke et bra nok team rundt seg for å lykkes best mulig?
EspN
Veteran

PostPosted: 26.08.2023 13:08    Post subject: Reply with quote

Eggen måtte flytte på spillere i sin tid han også..Maalen sier jo selv holse er indreløper.
Men eggens kollektiv var på et annet nivå.
Maalen begrunner sine valg i intervjuene.

Holse spilte bedre som høyreving under hareide,Har alle ferdigheter til beherske rollen.
Men vi skal bruke han der han e best,indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 26.08.2023 20:58    Post subject: Reply with quote

Spilte han noe særlig høyreving under Hareide da? Ceide tok vel den plassen til eie etter hvert, mens Holse ble flyttet rundt på, også etter at han hadde bevist til de grader hvor mye bedre han var på indreløper enn alle andre.
dags
Veteran

PostPosted: 27.08.2023 11:22    Post subject: Reply with quote

Maalen snakker varmt om gofoten, men etter min personlige mening beviser ved hvert laguttak at han egentlig ikke vet helt hva det betyr.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 27.08.2023 11:45    Post subject: Reply with quote

Maalen uttalte at det vil ta lang tid å sette sammen et lag slik han vil ha det. Lover ikke bra for ham, da tid ikke er noe man erfaringsmessig gir trenere i RBK. Mulig det er lettere å få tid når man er trønder, spiller 4-3-3 og har adoptert faktene og uttalelsene til Eggen.
Oser ikke godfot av de siste laguttakene til Maalen heller. Tipper det skjer lite på inn fronten dette vinduet. Det vil i såfall si at man vil trenge tid neste sesong også på å spille sammen laget, da spillerne man trenger i en del posisjoner ikke er i klubben.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 27.08.2023 14:48    Post subject: Reply with quote

Laget spiller ihvertfall sammen nå i perioder. Så må perioden bli lengere.
Han tar over en defensiv 5-3-2 tropp så det vil naturligvis ta tid å få det så bra som det kan bli.
Han eller den som starter som trener i januar vil nok få muligheten til noen viktige innkjøp.
ballbingen
Veteran

PostPosted: 27.08.2023 15:26    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Eggen måtte flytte på spillere i sin tid han også

Hvor ofte egentlig? Vi husker jo Roar Strand som litt spesiell, for han spilte i flere posisjoner. Hadde det blitt husket hvis det var så vanlig?
Back to top
Bedreviteren
Rutinert

PostPosted: 27.08.2023 15:33    Post subject: Reply with quote

Da han overtok var det ikke måte på hvilken tryllekunstner han selv trodde han var - praten var så pompøs at man skulle nesten tro at dopaminnivået var kunstig høyt. Siden den gang og noen mageplask senere er han langt mer edruelig i uttalelsene sine. Nå prater han om nye spillere, at det vil ta tid, osv.

Heldigvis for han er han ihugga Eggen-fan og spiller 4-3-3. Det gjør automatisk at en del indoktrinerte og fanatiske supportere gir han støtten som alle trenere strengt tatt fortjener. I Rosenborg har det dessverre ikke alltid vært slik - det betyr også at man allerede fra dag 1 har supporterne litt i mot seg. Rekdal og Horneland som ferske eksempler på nettopp det. Det har ikke akkurat tjent klubben.

MEN,

Hovedgrunnen til at vi er der vi er i dag er spillerlogistikk. Du kan ikke skylde på trenerne - det er ikke deres private midler som er sølt vekk. Klubben har virkelig ikke evnet å investere dem, og det ansvaret ligger til styret.

Ingenting er bedre enn at det kommer inn en tryllekunstner.

Kanskje er løsningen at Nypan selges for 160mnok. Klarer ikke helt se for meg at dette kan snu før vi har vesentlig mer bemidlet enn i dag.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 27.08.2023 15:35    Post subject: Reply with quote

Eggen hadde vel nesten bare klink rollespillere.
Nå har vi ikke det i så sterk grad.
Santi feks ville aldri blitt kjøpt av Eggen.
Jeg tviler på at han ville kjøpt Holse også..
Rwp helt uaktuelt.

Hovedgrunnen til at vi er der vi er nå er RBK styret.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 27.08.2023 15:38    Post subject: Reply with quote

Rosenborg kjøpte mye rart under Eggen også. Hadde vel landslagsspillere i omtrent alle posisjoner, og hentet de beste spillerne fra konkurrentene i serien. Uavhengig om de passet inn eller ikke. Kan nevne Essidiri, Morten Moldskred, Robbie Russel, Christer George, Morten Knudsen, Andreas Mayer og Aleksander Ødegaard som noen eksempler. Kostet vel til sammen over 100 mill på den tid. Noe som med inflasjonen i ettertid ville være mangedoblet.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 27.08.2023 15:45    Post subject: Reply with quote

Det kan være men de var rene rollespillere som ikke ble gode i tiltenkt rolle nok. De ble ikke flyttet på.
Drillo brukte forøvrig Skammels som venste back
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 27.08.2023 15:51    Post subject: Reply with quote

Joda, men bomkjøp likefullt!
Vil påstå at både Holse og Santi er spillere som passer godt inn i roller i 4-3-3.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.08.2023 16:55    Post subject: Reply with quote

Ja, vi bommet innimellom da også. Samtidig ga Eggen ubegrenset tillit til de han trodde på, de kunne spille dårlig i sine første 10-20 kamper uten å bli vraket. Det skjer ikke i dag.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 27.08.2023 17:08    Post subject: Reply with quote

Jeg er glad Maalen ikke bytter 3 ved pause og 3 etter 60 igjen.
Slik får man aldri til et godt lag. Det at han prøver ut spillere i forskjellige posisjoner er forståelig så lenge han ikke har noen pre season å se de ann i.
Så kan vi være uenige i feks Holse. Men laget har ikke prestert særlig bedre med ham som indreløper egentlig.
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 27.08.2023 17:08    Post subject: Reply with quote

Sam Rogers spilte 30 kamper i fjor uten å bli vraket. Så jo.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2023 17:37    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Neeskens wrote:
Eggen hadde vel nesten bare klink rollespillere.
Nå har vi ikke det i så sterk grad.
Santi feks ville aldri blitt kjøpt av Eggen.
Jeg tviler på at han ville kjøpt Holse også..
Rwp helt uaktuelt.

Rosenborg kjøpte mye rart under Eggen også. Hadde vel landslagsspillere i omtrent alle posisjoner, og hentet de beste spillerne fra konkurrentene i serien. Uavhengig om de passet inn eller ikke. Kan nevne Essidiri, Morten Moldskred, Robbie Russel, Christer George, Morten Knudsen, Andreas Mayer og Aleksander Ødegaard som noen eksempler. Kostet vel til sammen over 100 mill på den tid. Noe som med inflasjonen i ettertid ville være mangedoblet.

Verken Essidiri, Moldskred, Russel eller Ødegaard ble hentet mens Eggen var trener. Av disse er det faktisk kun Moldskred som har spilt under Eggen. Og Carew i 99 er vel det nærmeste man var å hente en etablert landslagsspiller. Resten ble landslagsaktuelle i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EspN
Veteran

PostPosted: 28.08.2023 01:05    Post subject: Reply with quote

Er enig ovenfor at spillerlogistikk har vært krise. Nå håper jeg vi holder kursen her.
Synes Molde er mye bedre til og finne spillere med flere typer ferdigheter.

Men vi hadde brukbar stall når Per joar hansen var trener også,så trener har MYE og si.
Noen er bare mye flinkere på feltet.

Unai emry er klassetrener,helt sjuk god på feltet.
Før han var ansatt så ropte flere at det ikke va trener problem.
Men engelske trenere er fryktelig middelmådige.

Nå har aston villa ansatt monchi som sportsdirektør i tillegg.

Der ser du en klubb som gjør kvalitetsendringer i klubben.
Villa har hentet kvalitetspillere fryktelig billig.

Vi har en faglig dyktig trener nå,Men dorsin MÅ bort..
Har ingen erfaring som sportsdirektør heller.
Ajax har hentet sportsdirektør eksternt også med erfaring.

Hoftun hadde ikke peiling på hva han drev med
Dorsin har hentet så mye dårlig..
Lillestrøm henter akor adams,Vi henter islandske spillere,Snart går vi over til færøyene.
Dorsin og vikvang er to ødleggende faktorer for RBK.
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 28.08.2023 01:40    Post subject: Reply with quote

Er jo forsåvidt enig i tankene her, men lurer fælt på hva du legger i dine vurderinger av Dorsin og Vikvang? Har du kjennskap til beslutningsprosessene internt i klubben og hvilke rammer de to nevnte jobber innenfor? Mener å ha oppfattet at styret kjører en prosess nå som skal sette oss i en posisjon til å lykkes bedre i fremtiden. Hvis vi konkluderer med det faktum at Hoftun, Bjørnebye OG Dorsin suger/sugde i jobbene sine så kan det hende at dette kan knyttes opp imot hvordan klubben er organisert og hvilken bestilling som kommer fra styret og mindre om hvilke kvalifikasjoner disse personene har. Er ikke det en tanke å ta med i beregningen her? Hva gjør deg så sikker på at dette er problemer knyttet til enkeltpersoners egenskaper og kvalifikasjoner og ikke at det kommer fra et mere overordnet systemisk problem? For min del synes jeg å se at at dette stammer fra et vakuum etter Eggen der etterhvert Bratseth og Skutle også spilte en betydelig rolle. Jeg er helt overbevist om at dette er et ledelsesproblem(styret/klubben) og har mindre å gjøre med Dorsins og Vikvangs personlige kvalifikasjoner.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 28.08.2023 09:36    Post subject: Reply with quote

Er såklart ikke sikker på hva som skjer i kulissene..Men en sportsdirektør SKAL være den som styrer spillerlogistikk! Ikke fotball styret,Som bør holde seg unna.
At dorsin ikke har erfaring fra rollen som sportsdirektør er jo fakta.
men vanskelig og vite om kjøpene kommer fra han eller trenerne som var i klubben.
Men dorsin sin jobb er og ha oversikt over spillere innen spillestilen vår, Ligge på forskudd som gjør at vi slipper panikk kjøp.
Styret skal ikke ha noe med spillekjøp uten og godkjenne evt økonomiske biten.

Når det gjelder spillerlogistikk har det gått nedover etter dorsin tok over:
vi kommer til og miste nypan,sæter og holse..hva er igjen i klubben her da?
Vi handler spillere som om det er bingo.

Aga
Isak
Sadiku
jenssen
Cornic
rodgers
ingasson

Lista her er jo fullstendig krise!

En sportsdirektør skal jobbe nøye med hver posisjon,Analysere kvaliteten til spillerne.
Forsvarspillere SKAL være god i forsvar..Vi har kjøpt 2 som er elendig i forsvar.
Vi har handlet 3 spisser som ikke har klubben trenger også,som passer i helt annen spillestil.
Vi handler spillere i panikk uten mål og mening.

NÃ¥r vi ser hvor mye bedre andre lag er til og finne spillere,blir jeg skremt.
Back to top
Saltfjellet
Proff

PostPosted: 28.08.2023 09:46    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:

En sportsdirektør skal jobbe nøye med hver posisjon,Analysere kvaliteten til spillerne.
Forsvarspillere SKAL være god i forsvar..Vi har kjøpt 2 som er elendig i forsvar.
Vi har handlet 3 spisser som ikke har klubben trenger også,som passer i helt annen spillestil.
Vi handler spillere i panikk uten mål og mening.

NÃ¥r vi ser hvor mye bedre andre lag er til og finne spillere,blir jeg skremt.

100% enig, men mitt inntrykk er at dette er beslutninger som tas over hodet på Dorsin, han bare iverksetter. Åpent spørsmål om Dorsin er rett person til å være sportsdirektør i RBK, men tror ikke han har fått sjansen til å bevise det de siste årene.

Rogers er slik sett et kroneksempel. Reka var tydeligvis veldig begeistret for ham, både på Hamar og hos oss. Det mest sannsynlig er at dette er en spiller Reka forlangte å få inn, samme hva det måtte koste, for her var den mannen vi trengte for å få 3-backslinjen til å fungere.

Hva Dorsin måtte mene er ikke godt å si, men dette var rett etter Milos-gate, hvor Koteng signaliserte ganske bra at Dorsin skulle bare passe seg og ikke legge seg opp i ting han ikke hadde noe med.

Last edited by Saltfjellet on 28.08.2023 09:51; edited 1 time in total
Back to top
Sakshaug
Senior

PostPosted: 28.08.2023 10:35    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:

Vi handler spillere som om det er bingo.

Aga
Isak
Sadiku
jenssen
Cornic
rodgers
ingasson

Lista her er jo fullstendig krise!

Jeg blir så forbanna lei av selektive lister! Her er hele listen (såvidt jeg kunne finne):

Holse
SKjelbred
Pa Konate
Markus Henriksen
Eyjolfsson
Børven
Augustinsson
Hoff
Tettey
Molins
Vecchia
Andersson
Sæter
Noah Holm
Pereira
Skarsem
Vagic
Børkeeiet
Victor Jensen
Fiabema
Rogers
Giampaoli
Tengstedt
Cornic
Ingasson
Väänänen
Nelson
Thorvaldsson
Bjørlo
Sadiku
UYJ
Aga
Frederiksen

Synes flere svartmaler Dorsins prestasjon som sportsdirektør. Etter å ha gått over lista vil jeg si at Ingasson og Pavle Vagic er de som skiller seg ut mest i negativ forstand. Kjøpet av både Sadiku og Aga kommer i en sesong i 532-formasjon. Jeg sitter igjen med inntrykket av at Rekdal&Frigård er de som har etterlyst en spissprofil som kan beskrives som måltyv/hardtarbeidende førsteforsvarer og at Rekdal presset på for Sadiku da Sæter ble skadet. Det er vel fra flere hold nevnt at treneren hadde det siste ordet. Dessuten, hvor mye bedre var egentlig Bjørnebye? Det høres ut på enkelte som om gode sportsdirektører vokser på trær.

Jeg er positiv til Dorsin fordi jeg mener han vil utvikle seg i rollen i fremtiden. I kontrast til Bjørnebye er han utvilsomt hardtarbeidende og ambisiøs. Det at Dorsin har gjørt en såpass dårlig jobb til nå, den kjøper jeg heller ikke. Det største spørsmålstegnet jeg har er prosessen rundt Henriksen, Tettey og Skjelbred mht. lønn ift. evne.

Vi har Røsten, UYJ, Henriksen, Reitan og Rogers som dekker to midtstopperplasser. Dersom det etterlyses en bedre midtstopper, så støtter jeg opp under det RBK tilsynelatende gjør nå - at i stedet for å kjøpe noe forhastet, så venter vi til økonomien støtter kjøpet av en som faktisk er midtstopper og går rett i førstelaget. Jeg håper også at Henriksen er tiltenkt en plass i midtbanen neste sesong.
Back to top
Saltfjellet
Proff

PostPosted: 28.08.2023 11:17    Post subject: Reply with quote

Kan heller snu på det og si at navn er irrelevant akkurat nå.

Vi kan ansette verdens beste sportsdirektør, men om han blir overkjørt av styret på treneransettelser og trener på spillerkjøp så blir det bare kaos.

Først finne ut av hva sportsdirektør skal gjøre, så sette klare grenser for hvor mye andre kan blande seg, først så kan man spørre om Dorsin er rett mann eller ikke.

Så noen på Facebook mente Dorsin måtte gå fordi han hadde vært med på å ansette Rekdal. Da går ikke heisen helt opp, for Koteng er sitert direkte på at Rekdal ikke var Dorsins forslag.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 57, 58, 59  Next
Page 23 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb