English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Arsenal - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mr. Arse
Junior

PostPosted: 06.12.2004 22:49    Post subject: Reply with quote

Ja, Arse har hatt et defensivt problem iar. Spesielt i lufta i eget forsvar. Derfor er jeg litt glad for at Johnsen ikke spiller midtspiss imorgen. Men har trua pa at det ordner seg, na som Sol og Toure er skadefri og fit for fight der baK. Dette pluss Alumunia i buret tror jeg er bra for Arse.
Blir spennende a se Arsenal imorgen mot et lag som avslutta sesongen for en maned siden. Men samtidig trenger ikke det ha sa mye a si i denne kampen tror jeg, da dette er det siste de skal gjore pa en fotballbane pa en stund, og at de spiller mot selveste Arse. Videre har de hatt RL og CL.
Kienast
Junior

PostPosted: 07.12.2004 09:52    Post subject: Reply with quote

Mr Arse; vet du egentlig hva arse betyr?

Rosenborg skal nok slite i London, men jeg tror de klarer å komme unna med æren i behold. Håper på uavgjort. Setter spørsmålstegn ved forsvaret, men tror ihvertfall Rosenborg klarer å score. Tipper (litt optimistisk) 2-2.
arnt
Veteran

PostPosted: 07.12.2004 10:25    Post subject: Reply with quote

Ungoliant wrote:
Mr Arse; vet du egentlig hva arse betyr?

Eh, tror nok han vet hva han har begitt seg ut på... Vet du hva Ungoliant betyr?
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Kienast
Junior

PostPosted: 07.12.2004 10:43    Post subject: Reply with quote

Ehh.. arse betyr faktisk rass, som i rasshøl. Det er en grunn til at Tottenhamsupportere kaller Arsenal for Arse*anal. Ungoliant betyr vel egentlig ingenting, det er et navn og navn kan som kjent ikke oversettes. Men, la oss snakke om fotball istedet du..

Rosenborg, skadet Solli mot Pires, som forsåvidt er en av verdens beste vinger? Hvordan skal det gå?
Mr. Arse
Junior

PostPosted: 07.12.2004 11:08    Post subject: Reply with quote

Arse er et slanguttrykk for Arsenal blant Gooners. Hva Tottenham supporterne(om de har noen) kaller Arsenal bryr jeg meg pent lite om. De sliter vel en god del med misunnelse for tida. Vet du foresten hvor mange Tottenham supportere som ma til for a skifte en lyspare? Ingen,de er fornoyd med a leve i skyggen av ARSE.

Videre synes jeg dagbladet har en latterlig vinkling pa keeperduellen idag. haner almunia, men synes vel strengt tatt ikke de skal rope sa hoyt nar de ser pa E.Johnsens inntreden i enkelte situasjoner denne sesongen. E.johnsen blir videre sett pa som det svakeste ledd pa rosenborg av "thisislondon.co.uk." Og jeg ma si meg enig.

Hva tror dere rbk supportere om resultatet?
Er det hap om a unnga total ydmykelse Wink ?

Jeg tror pa 3-0 til Arse. Tror pa en kjedelig kamp der Arse scorer tidlig og styrer kampen fullstendig.
kms
Senior

PostPosted: 07.12.2004 11:31    Post subject: Reply with quote

Quote:
haner almunia, men synes vel strengt tatt ikke de skal rope sa hoyt nar de ser pa E.Johnsens inntreden i enkelte situasjoner denne sesongen. E.johnsen blir videre sett pa som det svakeste ledd pa rosenborg av "thisislondon.co.uk." Og jeg ma si meg enig.

De kan vel håne Almunia selv om E. Johnsen spiller dårlig for tida? De har da hånt Johnsen en del også.

Avisene gjør det de kan for å skape spenning, og det er klart det virker mer spennende hvis Arsenal skildres som "svekket" Smile

Quote:
Jeg tror pa 3-0 til Arse. Tror pa en kjedelig kamp der Arse scorer tidlig og styrer kampen fullstendig.

Alle er vel enige om at det er overveiende sannsynlig at Arse vinner kampen (oddsen ligger på 10 på borteseier, og 6 for uavgjort!), men at det blir 3-0 og kjedelig kamp tror jeg ikke med det lagoppsettet som er tatt ut.

Hjernen tipper 2-1 til Arsenal, eller 3-1 der et av målene er en skikkelig enkel tabbemål som Rosenborg har for vane å gi bort minst en gang i løpet av europeiske bortekamper.

Hjertet sier 1-2 til Rosenborg, evt. 2-2, med praktscoringer av Braaten og Helstad.

RBK RBK RBK RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Mr. Arse
Junior

PostPosted: 07.12.2004 11:55    Post subject: Reply with quote

Greit nok at rbk prover a satse offensivt, men synes det virker rart allikavel. Rart de ikke spiller med johnsen som midtspiss, nar en tenker pa hvor rotete Arse har vaert i lufta i eget felt iar. Men det er jo bra for oss. Tror bade "mosjonisten" braathen Wink og brattbakk faller igjennom pa sidene, mot sapass kontante og kjappe sidebacker som Arse har. Videre virker det som om det er litt lettelse a spore blant Arse folk at Storflor ikke spiller, han var god pa lerk. Men na spiller jo Hyte pa hoyresida istedet for Lauren, og kanskje han er heldigere.

Er spesielt spent pa duellen Pires mmot Solli. Videre lurer jeg pa om skaden til Solli kan bli forverret om han spiller, rart om han spiller da i safall.

Blir ogsa kjempespennende a se pa sentrale midtbanen til Arsenal. Det ma jo vaere en tankevekker for dere rosenborg folk at rbk ikke slipper til de litt yngre spillerene, da spess tettey og skjelbreid. eks fabregas pa sentral midtbane til Arse er jo like gammel som skjel.
2mas
Sjef

PostPosted: 07.12.2004 12:31    Post subject: Reply with quote

Noen velvalgte ord fra St. Einar:

«I kveld står mye på spill. Arsenal mot Rosenborg, engelske mot norske mestere. En tøff krig i den europeiske mesterliga. RBK spiller mest for æren, men det er ikke lite i fotball. Skulle vi lykkes mot alle odds, vil det dessuten være et befriende spark til alle anglofile norske fotballsupportere.

(...)

For nøyaktig 10 uker siden stod slaget på Lerkendal. Jeg kjenner ennå gufset av husmannsånd fra de villfarne trønderske sjeler som hadde på seg Arsenal-drakt den kvelden. Men det tok ikke fra meg gleden over en uforglemmelig kveld på Lerkendal. Arsenal prøvde, men de hadde ikke sjanse. Ikke mot Roar Strand og trøndersk tæl. Vi vant ikke, men det ene poenget smakte utrolig godt. Kjernen var i ekstase. Jeg var en av dem.»

Les mer: Arsenal mot oss
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 07.12.2004 15:19    Post subject: Reply with quote

Det finnes bare en måte på å slå Arsenal!

Det er hvis Espen Johnsen finner fram formen, og spiller som han gjorde for Norge mot Spania på bortebane for 2 år siden!
Der var han helt "konge"!
Og så må Hansèn og Hoftun finne fram sitt beste og sette Henry, Rayes og Svensken på offside mest mulig, det vil gjøre Arsenal-angrepet frustrete! Wink

HÃ¥per vi vinner! RBK Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 07.12.2004 15:23    Post subject: Reply with quote

Vi skal vinne tilbake æren vår i kveld!
Så ender vi med 5 poeng. Altså den beste CL-sesongen på et par år.

RBK RBK
2mas
Sjef

PostPosted: 07.12.2004 15:27    Post subject: Reply with quote

Tror det er lenge siden at RBK har vært så store underdogs som i kveld. Det er skyhøye odds på borteseier hos bookmakerne: TV3bet gir f.eks. 24(!) ganger pengene igjen for RBK-seier!

Hadde vært jævlig bra om vi kunne ha sjokkert Fotball-Europa igjen. Wink
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.12.2004 15:29    Post subject: Reply with quote

Ja, men det ville også forundre litt ... Når vi må slite oss til en seier over Esbjerg stiller jeg ikke akkurat med skyhøye forventninger.

Men bare vent til neste år RBK
Back to top
Mr. Arse
Junior

PostPosted: 07.12.2004 16:53    Post subject: Reply with quote

Jeg ma bare forst si at jeg er halvt engelsk sa jeg foler jeg har mitt pa det torre nar det gjelder a holde med et engelsk lag(far er fra St.Albans Nord i london). Sa det har alltid vaert Arsenal for min del. Men det er litt snedig a se barn med engelske drakter istedet for a stotte lokale norske.

Jeg for min egen del har stor respekt for det rbk ha gjort de senere ar. Ma vaere dum for a ikke ha det. Men i dag kommer de til kort Very Happy

Skal over i jula og se kampen mot Fulham! Skulle gjerne vaert der idag ogsa. Ingenting er som a synge Arse chants og drikke Kilkenny og se pa livet rundt Highbury for og etter kamp!

ps/Sjekk forovrig ut http://www.arsenal.com/ar...cle=242399 for artig fakta om kampen.

COME ON YOU REDS!
Mr. Arse
Junior

PostPosted: 07.12.2004 18:27    Post subject: Reply with quote

Kampnervene har meldt seg na ja skal jg hilse og si!

Vil bare onske alle en god kamp!
Matte det beste laget vinne, og Arse ga videre Very Happy
2mas
Sjef

PostPosted: 07.12.2004 19:05    Post subject: Reply with quote

TVTrøndelag rapporterte fra London nå; bra stemning på Kjernen-puben i natt.

Gleder meg til juleavslutningen på Highbury! Mr. Green

For øvrig: I dag kan superlaget falla
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 07.12.2004 21:11    Post subject: Reply with quote

Ingenting ville gledet meg mer en kald regnværsdag, enn at RBK hadde gruset Arsenal i deres egen "lekestue". Jeg har troa på at det er mulig, selv om jeg kunne ønsket meg et bedre RBK-lag. Håper og tror at vi kan klare det.
$RBK$ > Brann
Junior

PostPosted: 07.12.2004 22:37    Post subject: Reply with quote

Dette går ikke særlig bra.. helt ærlig så tror jeg det RBK trenger er 1, kanskje 2 klassespillere til på midten, med tanke på at Roar og Ørjan nok bare har en sesong igjen! Martin Andresen og Christian Grindheim ville bli glimrende erstattere! Hvordan det er med forsvaret gjenstår å se.. etter denne førsteomgangen viser definitivt Torjus Hansen at han ikke holder mål!
Ryktene sier jo uansett at han er på vei bort! om M.Koppinen er en fullgod erstatter,gjenstår å se! Men hadde ønsket at vi henta inn enda en god midtsopper! Hadde vært bra med 4 gode stoppere! Blir bra å få inn den defensive tryggheten til Basma på backen neste år også!

Mest demotiverende 1.omgangen jeg har sett på altfor lenge!
Er bare å se fremover.. Tror uansett at RBK blir bedre enn på lenge neste sesong..
Back to top
Luringen
Junior

PostPosted: 07.12.2004 22:43    Post subject: Reply with quote

Rønningen burde ha spilt. Rolling Eyes
Back to top
Chriz
Senior

PostPosted: 07.12.2004 22:43    Post subject: Reply with quote

Trodde at dette skulle gå ganske så hardt for seg, men såpass hadde jeg faktisk aldri trodd.. Er vi virkelig så dårlig at vi får deng uten sidestykke av et Arsenal ute av form.. Vel det er utenfor sesong og vi har skader, for godta det, gleder meg rett og slett til denne kampen er over.. Få bygget opp et nytt lag..

Skulle brukt Hoftun foran midtstopperne, han er jo konge i angrep:)
Back to top
Iversen
Senior

PostPosted: 07.12.2004 23:29    Post subject: Reply with quote

fan for et retard lag..! først å fremst burde alle oldingan byttes ut!
strand, hoftun, brattbakk, ørjan berg, riseth og ståle stensaas..
RBK må penge ut for de beste norske spillerne.. Kjøp andressen først!
skift om til 4-4-2, Eggen tida er over!
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 07.12.2004 23:36    Post subject: Reply with quote

Det er pinlig rett og slett pinlig. Bedre lykke neste år! RBK

RBK Svart og kvit for alltid!

NÃ¥ skal jeg sammen med RBK ta en pause.
I'll be back. Når sesongen nærmer seg.
$RBK$ > Brann
Junior

PostPosted: 08.12.2004 00:08    Post subject: Reply with quote

Vel, får se det positvie.. det er tross alt ikke den dårligste bortekampen RBK har spilt i CL, i hvertfall ikke resultatmessig..

Synes det var langt værre å tape 7-2 mot PSG borte, det laget var ikke i v
nærheten av Arsenals nivå heller!!
Klar fremgang fra dette å bare tape 5-1 mot Arsenal!
Det som derimot er skikkelig skuffende er innsatsen på hjemmebane! skulle definitivt klart å vinne et par kamper på Lerkendal
Back to top
kms
Senior

PostPosted: 08.12.2004 00:18    Post subject: Reply with quote

Quote:
Rønningen burde ha spilt.

Hæ? E. Johnsen var da bortimot banens beste! Feil beslutning å løpe ut på 3-1 målet, men ellers var han jo strålende.

Men nei, helt klart, nye krefter trenges på midtbane og i forsvaret. Hansén er dessverre ikke god nok, og selv Hoftun sliter -- ser for meg Koppinen og Riseth som stopperparet neste år hvis Miika er god nok.

Hyggelig å se at angrep i perioder sitter bedre enn det gjorde tidligere i år, selv om det ikke holdt mot et lag som Arsenal.

Nå får vel alle ta en velfortjent juleferie så gleder vi oss til at ro og målrettet arbeid gir resultater til neste år!
Back to top
gastromat
Senior

PostPosted: 08.12.2004 00:22    Post subject: Reply with quote

Ferie, så starter troillan fra scratch til neste år Smile GOD JUL RBK Smile
Back to top
Jonah
Junior

PostPosted: 08.12.2004 00:48    Post subject: Reply with quote

5-1.
Jaja, mot et av Europas absolutt beste beste fotballag er vel ikke det isolert sett mer enn man kunne vente. Problemet er måten det skjer på. RBK er tydelig svekket i alle ledd, og i slike kamper blir det til tider ekstra grotesk å se på. Greit at Arsenal er bedre, men det trenger ikke bety at vi ikke forsøker. Vi har en periode i slutten av første omgang som er tålelig bra, men totalt sett var dette en elendig kamp.
Som sagt, jeg tilhører ikke de som tror at RBK skal dominere eller spille jevnt med Arsenal på Highbury. Men jeg hadde håpt at de kunne ha beholdt ballen mer en to sekunder av gangen. Når det er slik at man nesten kan telle ballberøringer på ei hånd, er det rett og slett for dårlig. Et hett tips for forsvarsspillere: IKKE STÅ OG SE PÅ! (Jonah's fotballskole 101) Men det kan tenkes at de rett og slett er for dårlige - at alderen har innhentet enkelte. (Ja, jeg veit at mange ikke liker å tenke på dette: Det gjør ikke problemet mindre)
Jeg foreslår for ledelsen i klubben: Frigjør et beløp på rundt 100 millioner kroner, og kjøp noen kvalitetsspillere. Ikke bare kikk i Skandinavia. Vet at man har hatt ymse erfaringer med utlendinger, men det kan ikke være noe problem med en tysker/engelskmann/franskmann etc.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb