View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
5% |
[ 3 ] |
Andersson |
|
7% |
[ 4 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
Skarsem |
|
0% |
[ 0 ] |
Børkeeiet |
|
50% |
[ 26 ] |
Nypan |
|
23% |
[ 12 ] |
Holse |
|
1% |
[ 1 ] |
Thorvaldsson |
|
9% |
[ 5 ] |
Frederiksen |
|
0% |
[ 0 ] |
Wiedesheim-Paul |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 51 |
|
Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 04.08.2023 21:58 Post subject: Hearts - Rosenborg |
|
|
Heart of Midlothian FC - Rosenborg BK
vs.
Turnering: Europa Conference League 3. kvalifiseringsrunde
Tid: torsdag 17. august 2023 20:45 (19:45 lokalt)
Sted: Tynecastle Park
TV: adressa.no og vg.no _________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Last edited by Putte on 17.08.2023 22:44; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.08.2023 19:38 Post subject: |
|
|
Den tredje kvalikrunden starter for Rosenborgs del med hjemmekamp mot Hearts allerede torsdag 10. august, en kamp Adresseavisen viser.
Også returoppgjøret i Skottland blir vist på adressa.no.
Les mer: Her er RBKs siste Europa-hinder
Ser at også vg.no sender. Bra med tidlig avklaring rundt TV-sending av bortekamp i kvalik for en gangs skyld. Håper at Petter Rasmus får kommentere. Var visst heller labert med Ole Sagbakken.
Forresten rykter om dyre hotellpriser pga. sluttet orden. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.08.2023 12:40 Post subject: |
|
|
BBC Scotland sender også kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.08.2023 22:43 Post subject: |
|
|
De tre spillerne Hearts manglet i dag, er de klare her? Jeg vet at de må være påmeldt, men de to som spilte i serien sist er kanskje det?
Edit: Ja, de er tydeligvis påmeldt. Da blir de forsterket til hjemmekampen. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 10.08.2023 22:51 Post subject: |
|
|
Spent om Nypan fortsatt er RBK spiller i denne kampen  _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 10.08.2023 23:13 Post subject: |
|
|
...
Fortjener knapt nok et svar, klart han er.
...
Ser frem til denne. Spent på hvordan vi takler å spille en kamp hvor det er fristende å legge seg bakpå og vi samtidig virkelig ikke har laget til å gjøre dette.
Om vi prøver å forsvare inn 2-1 i Skottland blir dette stygt. Vi må gå ut der som om bilde ta'n ivers runger ut over stadion og gresset lukter karsk og spille fotball som vi vet vi kan.
Så må noen ta tak i Maalen og gi ham noen tips til hvilke bytter vi kan gjøre når Nelson/Isak/Nypan blir slitne samt hvilke egenskaper som er viktige når det poles langballer inn mot midtstopperne våre. Om Hearts manager ikke er helt idiot vil vi trolig bli overkjørt i egen boks om vi ikke tar grep (HEVER linja og når vi ikke orker/kan det lenger -> putt på kjøttstoppere) |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 10.08.2023 23:26 Post subject: |
|
|
RBK kommer til kontre dette laget, ikke imponert over Hearts, virker og være på nivå med Haugesund.
Hearts som vil ha presset på seg i neste kamp, RBK må være taktisk og disiplinert og få bedre ballinnhav. |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 10.08.2023 23:47 Post subject: |
|
|
viktig at vi har fri helg, men denne kampen blir virkelig test for våre forsvarspillere. tror vi vinner denne på kontringer |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 10.08.2023 23:59 Post subject: |
|
|
På Hearts' forum nevnes 2-3 spillere som vil heve laget i neste kamp. Og så er det mange som får det glatte lag, deriblant Beni som var involvert i to baklengs. Han kom visst rett fra skadeopphold, og ble vel skadet igjen i dag. |
|
Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 11.08.2023 00:03 Post subject: |
|
|
Sitter å hører på podcasten til Hearts etter kampen, og jeg må si jeg sliter med å dele virkelighetsoppfatningen de har av seg selv. Sier at vi veldig dårlige og at de burde vinne greit. Altså, frem til 70 minutter så synes jeg Hearts var noe av det svakeste jeg har sett de siste 10 åra på Lerkendal i Europa. Jeg satt egentlig bare og var forundra over hvorfor vi ikke bare gikk i strupen og drepte kampen i andre. Vi ble feig og passive av en eller annen grunn. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 11.08.2023 00:10 Post subject: |
|
|
Har en eim av apoel over seg denne returen. Samme utgangspunkt og samme dårlige dna til å forsvare 2-1-ledelse på bortebane. Frykter vi blir feige. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 11.08.2023 00:24 Post subject: |
|
|
Vi spilte solid i en omgang. Det holder ikke borte. Da vi slapp inn målet i dag tror jeg dessverre løpet var kjørt. Håper jo selvfølgelig at vi spiller to gode omganger borte, men tviler på det. |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 11.08.2023 00:26 Post subject: |
|
|
Vi vinner 2-0. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 11.08.2023 00:36 Post subject: |
|
|
Kan hende det hadde vært en ide å omrokkere litt her for å sørge for at vi har nok krutt fremover til å stå kampen ut:
Hansen
Reitan - UYJ - Røsten - Andersson
Holse - Børkeidet - Nypan
Frederiksen - Isak - Pereira
I tillegg får vi litt ekstra duellkraft i midten bak.
.............
Så kan vi rundt 60 min kjøre:
Hansen
Reitan - UYJ - Røsten - Andersson
Vänänen - Børkeidet - Skjelbred
Holse - Holte - Nelson
Nelson mot slitne ben og Skjelbred/Santi som kan komme inn med frekvens i beina og skape farlige kontringer mot slitne skotter |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 11.08.2023 01:01 Post subject: |
|
|
Ganske avkledd i andre i dag synes jeg. Det er ganske tydelig at stallen vår er veldig langt unna et akseptabelt nivå.
Vi virker både urutinerte, florerer med feil også i andre kamper, vi virker sluttkjørt ut over i andre.
Det må virkelig jobbes med å få inn kvalitet fremover. Sakte men sikkert. Selv Pep ville ikke klart mer enn Maalen med dette. _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 11.08.2023 01:11 Post subject: |
|
|
Bedre å starte med grovarbeiderne, holde avstanden og så bytte innpå Nelson og Nypan som kan briljere i 2.omgang og eventuelle ekstraomganger når det er mye rom og hawaii-fotball.
Vi må ha ballspillerne våre på banen og i god form når det drar seg til mot slutten, ellers blir det balltap og bølger imot.
Så må Maalen finne ut av hvordan han kan komponere en forsvarsfirer som ikke mister/poler vekk ballen så ofte som i dag. Det er hårete å sette inn Røsten, men spørs om det må til. |
|
Back to top |
|
 |
VTB Proff

|
Posted: 11.08.2023 05:51 Post subject: |
|
|
Satt og vurderte å kjøpe tur til denne kampen i Skottland fra Oslo, tror det hadde blitt en fantastisk bortekamp. At Norwegian skulle være såpass raske med å skru opp prisen etter kampslutt til ca 1000,- mer tur/retur forutså jeg selvfølgelig ikke. Satser på at det var stor pågang fra RBK-supportere
Om noen tenker å kjøre fra London onsdag 16 (som det per nå er billigere å fly til), det blir satt opp buss fra Oslo til Edinburgh, sitter med en kampanjekode for Norwegian eller annet så rop ut _________________ To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok! |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7061 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.08.2023 09:32 Post subject: |
|
|
Det er jo alt i alt en positiv overraskelse at det er en reel mulighet for avansement her. Var ikke mange som trodde det før første kampen.
Vi har også en fordel i å ikke spille seriekamp i helga. Det gjør Hearts. Vi kommer altså mer uthvilt, og kan få en hel trenings"uke" frem til kampen. Det tror jeg er positivt. Mange spillere har spilt mye i det siste, så å slippe kamp i helga teller nok positivt med tanke på energi inn mot returkampen.
Jeg så førsteomgangen i reprise nå, og jeg mener at om vi klarer å gjenskape den prestasjonen i 2 ganger 45 så skal vi vinne denne greit. Hvorvidt det lar seg gjøre er en annen sak, men nå har vi i alle fall et greit utgangspunkt og kjent på nivået. Bortebane er så klart en annen opplevelse, men det kan også slå positivt ut mtp kampbilde. Hearts må angripe, så det bør bli gode rom å angripe i.
Kanskje det mest positive aspektet ved gårsdagens kamp er at vi faktisk klarer å "være oss sjøl" i en god omgang. Det er gøy å se at man også angriper Europa-kamper på samme vis som alle andre kamper. Jeg har sagt det flere ganger, men endelig har vi en Rosenborg-utgave som virkelig gleder og engasjerer meg igjen. Det er en del år siden sist. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 11.08.2023 09:48 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Har en eim av apoel over seg denne returen. Samme utgangspunkt og samme dårlige dna til å forsvare 2-1-ledelse på bortebane. Frykter vi blir feige. |
Minner også om FCK i 2010. Hadde full kontroll på 2-0 før danskene fikk reduseringa i andre omgang.
Blir nok en kamp hvor Hearts vil forsøke å gjenskape andre omgang fra i går. Duellspill og krig. Vi er nødt til å spille på våre styrker som vi så i første. Da skal vi skape trøbbel for skottene. Samtidig vet vi at det vil bli trafikk i vår boks, og da mener jeg Reitan må vike for Røsten. |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2767 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 11.08.2023 12:23 Post subject: |
|
|
mirar wrote: | RBK kommer til kontre dette laget, ikke imponert over Hearts, virker og være på nivå med Haugesund. |
Vi pleier vel å tape mot Haugesund på bortebane. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 11.08.2023 12:45 Post subject: |
|
|
Ikke i år! |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 11.08.2023 13:37 Post subject: |
|
|
Har på følelsen av at vi ryker ut med et mål, altså taper 2-0 eller 3-1 i returkampen dessverre. Var ikke trygg på avansement 2-0 og når det ble 2-1 i stedet for 3-0 så tror jeg det kan ha vært nok til at de tar oss neste uke.
Men håper jeg tar feil, og spiller vi på samme nivå som 1.omg og har litt friskere bein så har vi muligheten i alle fall. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 11.08.2023 16:08 Post subject: |
|
|
Tipper vi scorer minimum ett her, så er spørsmålet hvor mange vi slipper inn eventuelt. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Strominho Veteran
|
Posted: 11.08.2023 17:02 Post subject: |
|
|
Tett og jevn kamp. 1-1 og avansement. Ha trua  |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.08.2023 09:49 Post subject: |
|
|
Drømte at Tangvik avgjorde på corner i natt! Herlig hodespill i motstanders boks  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
|