| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Andersson |
|
2% |
[ 2 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jenssen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
| Holse |
|
1% |
[ 1 ] |
| Børkeeiet |
|
2% |
[ 2 ] |
| Nypan |
|
89% |
[ 65 ] |
| Frederiksen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Thorvaldsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Nelson |
|
1% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 73 |
|
| Author |
Message |
ola. Veteran

|
Posted: 09.08.2023 12:00 Post subject: |
|
|
| Laget hjemme mot Domzale i Q3 til ECL i 2021 wrote: | | André Hansen - Erlend Reitan, Holmar Eyjolfsson, Even Hovland, Adam Andersson - Vebjørn Hoff (Anders Konradsen 81), Alexander Tettey, Edvard Tagseth (Olaus Skarsem 60) - Carlo Holse (Noah Holm 60), Dino Islamovic (Guillermo Molins 81), Emil Ceide |
På ingen måte sterkere enn dagens lag, vil jeg si. En liten trøst at vi kanskje ikke er satt altfor voldsomt tilbake etter årene med Rekdal. Mye ræl utenom elleveren i dag, dog …
Men langt mer lovende unggutter? |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 09.08.2023 12:03 Post subject: |
|
|
| håpløs wrote: |
Jeg ville brukt han som innbytter i 60.
|
En kamp for Väänänen, men sjansen for rødt kort er vel stor før 60 spilte minutter. 😅 |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 09.08.2023 12:06 Post subject: |
|
|
Santeri modnes for hver dag..
-og jeg skriver det igjen; han har mye mer å komme med offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 09.08.2023 12:12 Post subject: |
|
|
| ola. wrote: | På ingen måte sterkere enn dagens lag, vil jeg si. En liten trøst at vi kanskje ikke er satt altfor voldsomt tilbake etter årene med Rekdal. Mye ræl utenom elleveren i dag, dog …
Men langt mer lovende unggutter? |
Rekdal har først og fremst kostet oss penger fordi han skal ha inn ræl som Rodgers og ha trippel dekning på spiss, og tid fordi vi er 18 måneder bak der vi burde ha vært hva gjelder utvikling av spillestil.
Så kan det komme en følgefeil som at Holse går billig fordi Rekdal ikke brukte ham som indreløper i år og Maalen ble tvunget til å bruke ham på kant i mangel av alternativer (samt trippel dekning, men av billigere sort enn på topp) på midtbanen.
I tillegg så har man fått ut langt mindre av Henriksen enn man burde fordi han ble flyttet ned på stopper istedenfor å bruke ham på midten.
Men ingen garantier for at en annen trener ikke ville fått oss opp i tilsvarende uføre bare på en annen måte. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 09.08.2023 13:18 Post subject: |
|
|
Forventet Rosenborg-lag:
André Hansen
Adam Andersson - Røsten - Ulrik Jenssen - Adrian Pereira
Carlo Holse - Tobias Børkeeiet - Sverre Nypan
Emil Frederiksen - Isak Thorvaldsson - Jayden Nelson
Begynner å se bedre ut.
Skulle gjerne byttet ut UYJ med en rutinert mann med litt fart
Nelson med en ving med litt mer fotballforståelse og struktur
Samt Isak med noen som faktisk setter sjansene, men er mye nærmere godfot enn på lenge.
@tidligere lag og ola. --> Syntes midtforsvaret var sterkere før. Hvilket er ganske spesielt, siden jeg ikke var veldig fornøyd med hverken Even eller Holmar på det tidspunktet. Vi trenger en SJEF i forsvaret. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 09.08.2023 13:49 Post subject: |
|
|
Tror dette blir laget i morgen ja. Usikker på om Adam ersatter Cornic allerede nå da Reitan muligens må stå over.
Eneste feilen med Thorvaldsson er at han bommer på sjansene. Han står på, slåss, holder på ball, legger igjen ball og slår crossere og har generelt bra kontroll og touch. Begynner han å score så er han klasse. Mye av dette sitter i hodet og gir han litt f... målstresset, så vil målene komme. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 09.08.2023 14:20 Post subject: |
|
|
Vi må være fokuserte på flere lave innlegg og dertil rykk i boksen.
-både i morgen og ellers. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 09.08.2023 14:41 Post subject: |
|
|
Litt urovekkende at Maalen sier at Hearts spiller 4-4-2, når det nærmeste de har spilt det er to kamper med 4-4-1-1.
I hovedsak 4-2-3-1. Litt 3-4-2-1 og 3-4-3. Noen ganger 4-3-3 og 5-3-2. Fire kamper med 4-1-4-1. |
|
| Back to top |
|
 |
andham93 Senior
|
Posted: 09.08.2023 14:45 Post subject: |
|
|
| Dette er vell store feilen RBK gjør å tenker, 4-3-3. men man jo kunne spille mange varianter i samme kamp, utifra motspill, vinklinger i kamp. Feks 4-1-2-3. 4-2-3-1. 4-5-1, kanskje tillog med 4-4-2 i forsvar? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 09.08.2023 14:48 Post subject: |
|
|
Maalen tenker vel mest på sitt eget lag og hvordan vi skal spille. Han er nok ikke først og fremst opptatt av motstand og hvordan vi skal ta kråkefot på dem _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 09.08.2023 16:50 Post subject: |
|
|
| andham93 wrote: | | Dette er vell store feilen RBK gjør å tenker, 4-3-3. men man jo kunne spille mange varianter i samme kamp, utifra motspill, vinklinger i kamp. Feks 4-1-2-3. 4-2-3-1. 4-5-1, kanskje tillog med 4-4-2 i forsvar? |
Præcis og det ville en rigtig dygtig træner stensikkert også gøre. Han skal dog have kredit for at han først tænker på egne styrker og ikke på modstanderen. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 09.08.2023 18:18 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: |
Rekdal har først og fremst kostet oss penger fordi han skal ha inn ræl som Rodgers og ha trippel dekning på spiss, og tid fordi vi er 18 måneder bak der vi burde ha vært hva gjelder utvikling av spillestil.
Så kan det komme en følgefeil som at Holse går billig fordi Rekdal ikke brukte ham som indreløper i år og Maalen ble tvunget til å bruke ham på kant i |
Vi var jo særdeles tynne på spissplass en periode i vår på grunn av skader. Tengstedt dekker da opp flere bomkjøp selv før Rekdal var inne i bildet, og Santeri kommer til å bli en god spiller. Nelson er da et minst like spennende talent som mye vi har brukt på vingene de senere årene. Før Sæter fikk sjansen hos Reka så hadde han et målløst opphold i Ull/kisa. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.08.2023 21:59 Post subject: |
|
|
Holse:
- Jeg forventer en tett kamp med spill fram og tilbake. Men vi håper å få en kamp hvor våre beste kompetanser kommer til syne. De vil gjerne ha ballen, og vi vil gjerne ha ballen, så det blir en kamp om å få ballen mest og skape de sjansene vi skal. Jeg syns vi har vært bra på å skape mange sjanser de siste fire-fem kampene, så er det mer om å sette dem.
- Det gjelder å legge grunnlaget for avansement på hjemmebane?
- Ja, det gjør det. Vi skal jo gjerne ha en seier og så ta det hjem på bortebane i Skottland. Så det handler om å få det første stikket her og få et bra utgangspunkt. Vi kan stadig vinne i Skottland, men det vil gjøre det lettere for oss selv.
Les mer: - Jeg har savnet det
Trondheim’s people are friendly, vibrant and courteous, yet the Lerkendal is a footballing graveyard where many a European giant has fallen over the years. Sure, the 2023 Rosenborg squad may no longer contain star names like Siggi Rishfeldt, John Carew or even Harald Brattbakk. They are in the Conference League qualifiers and not the Champions League where they once struck fear into some of Europe’s finest. However, their muscles can flex and they have built momentum lately with five wins in their last six competitive fixtures.
Without recent signings Kyosuke Tagawa, Calem Nieuwenhof and Kenneth Vargas, who did not travel because of visa and work permit issues respectively, Hearts must ensure their attacks are incisive in Norway. They are likely to be without the ball for periods of the game and require pace to mount counter-attacks when the opportunity arises.
A considered but bold approach could unsettle the locals and disrupt this tranquil setting in Central Norway.
“I think Rosenborg are in a false position in the league,” stated the Hearts head coach, Frankie McAvoy.
“They are very quick and dynamic, playing 4-3-3 with a lot of rotations and movement. They are also undefeated in six games but we are prepared as best as we can. We want a really good structure out of possession and then be a threat going forward.
Read more: Hearts face up to a £3m European question in picturesque Trondheim against Rosenborg
Asked if Scottish football had improved recently with the national team beating Norway in Oslo in June, Maalen replied:
“I have seen Celtic and a little bit of Hearts. What I can say is some of the myths are a culture in football. Norwegian football was renowned for being very physical for a lot of years, even during periods where we were not strong physically.
“But you know, a lot of us come from the same background – we are relatives. My DNA shows I am a little bit from Scotland – you can see from my hair. So I think Scottish football has changed a little bit.
Read more: Rosenborg say 'big physical Hearts' is a myth as coach Svein Maalen reveals his concerns for the European tie
Although he has visited Rosenborg before, Zander Clark’s European win total stands at zero as he prepares for a Hearts debut in continental competition. Statistics like that understandably irk the 31-year-old, although he is nothing but positive preparing to fly to Trondheim.
This will be his first outing in the Europa Conference League qualifiers having been understudy to Craig Gordon throughout Hearts’ adventure in last season’s group phase. Clark was part of the St Johnstone squad which beat Rosenborg 1-0 in Norway and eventually progressed on a 2-1 aggregate back in the 2013 Europa League qualifiers, however he watched those games from the stand.
“I was a part of the squad, I was third or fourth-choice goalkeeper that night [of the first leg in Trondheim],” he recalled.
“They were a huge name and that was a great night to be a part of. Hopefully we can enjoy another one come Thursday.”
Read more: Zander Clark set for a Rosenborg return - Hearts goalkeeper aiming to right some wrongs in Europe
I årene 2015–2017 var McAvoy assistenttrener i engelske Norwich, der 37-åringen var en sentral skikkelse.
Og Tettey pakker ikke inn noe som helst:
– Æ elske den mannen!
– Jaha?
– Jo. Jeg kunne gå på trening og vite at det ble bra hver dag. Gode øvelser, høy kvalitet. Samtidig var han veldig dyktig på «man management». Altså til å snakke med spillerne. En utrolig hyggelig person, sier Tettey, som har planer om både å se kamp og å hilse på McAvoy torsdag.
Les mer: RBK-helten om sjefen til Hearts: - Jeg elsker den mannen
Hele Maalen-pressekonferansen, om noen vil se.
Dessuten legger jeg merke til at Wiedesheim-Paul nå er lagt til i troppen til 3. runde - samt at Tangvik har fått oppgitt korrekt draktnummer.
| PauloSilas wrote: | | De flyr vel via Oslo tenker jeg, det er avganger både i kveld og i morgen tidlig fra Edinburgh til Oslo |
Hearts hadde charterfly. Spørsmålet er om en del bortesupportere derimot har landet på Gardermoen og fått problemer med veien videre. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 09.08.2023 22:20 Post subject: |
|
|
| ibejnar wrote: | | andham93 wrote: | | Dette er vell store feilen RBK gjør å tenker, 4-3-3. men man jo kunne spille mange varianter i samme kamp, utifra motspill, vinklinger i kamp. Feks 4-1-2-3. 4-2-3-1. 4-5-1, kanskje tillog med 4-4-2 i forsvar? |
Præcis og det ville en rigtig dygtig træner stensikkert også gøre. Han skal dog have kredit for at han først tænker på egne styrker og ikke på modstanderen. |
For å beherske flere formasjoner må du ha klassespillere og "fotballers" over hele fjøla. Mange toppklubber i europa som sliter med formasjonsbytter og radikal endring av spillestil mellom enkeltkamper. City gjorde noen varianter og spillestil-trekk da de møtte arsenal i våres, og mot liverpool, men er tro mot sitt system. Solskjær parkerte bare bussen og satset på kontringer mot topplagene.
Håper vi for en gang skyld er ferdig med formasjonsvingling. Vi må ha rollespillere og spillere som er kjent med spillesystemet for å skape god samhandling.
Den store feilen RBK har gjort er å si at 433 eller fast spillestil ikke er så farlig, eller ikke har noen betydning. Det er det dummeste klubben har gjort.
Poenget handler ikke om 433 eller 442 eller 352. Poenget handler om at klubben skal ha en spillestil som hele klubben og akademiet forstår. Vi kan gjerne spille 442, men da må det være en rød tråd i klubben. 352/343 systemet til rekdal var så innviklet at spillerne slet med å forstå samhandlingen. Alt skal gå så fort fremover, men spillerne viste selv ikke hvor medspillerne befant seg, eller som altfor ofte ikke viste hva de skulle gjøre når medspiller fikk ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 09.08.2023 22:41 Post subject: |
|
|
| Meldt om mange som har booket tog og buss fra Oslo ja. Som plutselig ikke går. Sett meldinger om enkelte som har leid seg leiebil for å kjøre oppover på de veiene som er åpne. Via Trysil og Engerdal. Og fordi alle fly har vært fullbooket. Så har også fly til Ørlandet og Røros blitt nevnt som alternativ for å komme seg nordover. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 10.08.2023 06:59 Post subject: |
|
|
| enojado wrote: | | ibejnar wrote: | | andham93 wrote: | | Dette er vell store feilen RBK gjør å tenker, 4-3-3. men man jo kunne spille mange varianter i samme kamp, utifra motspill, vinklinger i kamp. Feks 4-1-2-3. 4-2-3-1. 4-5-1, kanskje tillog med 4-4-2 i forsvar? |
For å beherske flere formasjoner må du ha klassespillere og "fotballers" over hele fjøla. Mange toppklubber i europa som sliter med formasjonsbytter og radikal endring av spillestil mellom enkeltkamper. City gjorde noen varianter og spillestil-trekk da de møtte arsenal i våres, og mot liverpool, men er tro mot sitt system. Solskjær parkerte bare bussen og satset på kontringer mot topplagene.
Håper vi for en gang skyld er ferdig med formasjonsvingling. Vi må ha rollespillere og spillere som er kjent med spillesystemet for å skape god samhandling.
Den store feilen RBK har gjort er å si at 433 eller fast spillestil ikke er så farlig, eller ikke har noen betydning. Det er det dummeste klubben har gjort.
Poenget handler ikke om 433 eller 442 eller 352. Poenget handler om at klubben skal ha en spillestil som hele klubben og akademiet forstår. Vi kan gjerne spille 442, men da må det være en rød tråd i klubben. 352/343 systemet til rekdal var så innviklet at spillerne slet med å forstå samhandlingen. Alt skal gå så fort fremover, men spillerne viste selv ikke hvor medspillerne befant seg, eller som altfor ofte ikke viste hva de skulle gjøre når medspiller fikk ballen. |
jeg giver dig ret noget hen ad vejen. Men tag nu mit ynglingshold på linje med RBK nemlig FCK. I alle årene under Ståle spillede de en meget stram 4-4-2. Aldrig aldrig prøvede de andet. De vandt meget med den spillestil - var i Europa gruppespil 12 ud af 13 år. Da Ståle røg ud skiftede man spillestil til 4-3-3. Man spiller meget mere underholdende og angriber, MEN man er slet ikke så kyniske og jeg tror ikke man får den samme succes med den spillestil. Man veksler faktisk imellem at spiller med typisk 9, er eller falsk 9,er. Det holder i Superligaen, MEN jeg tror desværre ikke det bringer holdet i gruppespil denne gang. Men tilskuerne er der og Parken er jo nærmest fyldt hver gang. De har så også fået en helt fantastisk ung træner, der stensikkert vil komme til større klubber. Han har enormt med power og en række af Ståles spidskompetencer men også en anden side. Det er et match in heaven. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 10.08.2023 07:36 Post subject: |
|
|
Vi må ha marginene med oss. Vi kommer til gode muligheter men er ikke dyktig nok til å sette dem i mål ennå.
Litt flaks og jeg tror vi kan score 3-4 mål i dag.
Jeg er ikke bekymret for det offensive. Det er værre defensivt.
Vi slipper garanter inn et par mål dessverre på individuelle feil.
Borte må vi ligge i en 4-5-1 og kjøre gode overganger. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 10.08.2023 13:57 Post subject: |
|
|
Hvordan er følelsen idag? Jeg synes laget er så vinglete at det er utrolig vanskelig å vite om vi kommer til å ha en god eller dårlig dag.
Krysser fingrene for en god dag. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 10.08.2023 14:26 Post subject: |
|
|
Som deg så føler jeg meg veldig usikker på hvordan vi egentlig ligger an. Vi har en god rekke med seire på rad nå, men samtidig er alle ettmålsseire som kunne bikket begge veier. Jeg har en veldig ekkel følelse av at dette blir en kamp hvor vi produserer 10-12 brukbart gode sjanser og dominerer mye av banespillet, men dessverre taper 0-2.. håper jeg tar feil, men føler meg veldig nervøs før denne. Det har vel litt å si at jeg kjenner lite til Hearts, og aner liksom ikke hva som møter oss i dag. At det blir et steg opp fra Crusaders er det vel ingen tvil om, og det ble jo spennende nok. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 10.08.2023 14:35 Post subject: |
|
|
| Kjenner ikke Hearts så godt. Men om de er en typisk ecup-motstander så skårer de nok et par mål på tre sjanser og så brenner vi fem store. |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 10.08.2023 15:10 Post subject: |
|
|
| tigerbart wrote: | | Kjenner ikke Hearts så godt. Men om de er en typisk ecup-motstander så skårer de nok et par mål på tre sjanser og så brenner vi fem store. |
Har dette skjedd før |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 10.08.2023 15:41 Post subject: |
|
|
| ibejnar wrote: | | Men tag nu mit ynglingshold på linje med RBK nemlig FCK. |
Rare ibejnar L _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 10.08.2023 16:19 Post subject: |
|
|
| Spiller Reitan? Tror vi trenger tempo hans i midten i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 10.08.2023 16:23 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | | Spiller Reitan? Tror vi trenger tempo hans i midten i dag. |
Han er så vigtig for vores defensiv - mon ikke han spiller. Håber og tror på en 3-1 sejr. Vi kan nok ikke holde nullet - men på en god dag hvor alt klapper laver vi 3. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 10.08.2023 16:25 Post subject: |
|
|
Jeg tror vie trenger noen som kan stupe i press, blokkere skudd og gå i kroppen på dem _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
|