English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 05.08.2023 12:43    Post subject: Reply with quote

Hail Rekdal. Nå sitter vi og har 25 spillere eller hva det er og omtaler stallen vår som "for tynn". Om Maalen klarer topp 5 og samtidig får Rosenborg inn i ECL har han vært en suksess som interimtrener. La oss evaluere i desember.
tombur
Veteran

PostPosted: 05.08.2023 12:54    Post subject: Reply with quote

Å bli bedømt etter kriteriet å få disse Rekdal-spillerne inn i gruppespill er urettferdig. Om det i det hele tatt er mulig kommer an på heldig trekning. Selv med heldig trekning så blir det tungt for denne Rosenborg utgaven. Om vi når play off håper jeg vi får midtjylland. Det er nok vår beste sjanse
tigerbart
Veteran

PostPosted: 05.08.2023 13:13    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Vi må vinne 5 av de neste 6 for å komme opp i 2 poeng i snitt for juni, juli, august og september.

Haugesund (b)
HamKam (b)
Aalesund (h)
Tromsø (b)
Bodø/Glimt (h)
Lillestrøm (b)

Umulig? Nei. Men lite trolig med det nivået vi har for tiden. Spesielt de siste tre kampene blir det nok vanskelig å få med seg minst to seire i. Jeg tror vi ender opp med 2-3-1 på disse seks kampene.

Tror vi skal puste med magen nå.. dette laget har vært dysfunksjonelt i lange tider.. nå har vi noen fine resultater mot nokså middelmådig motstand.. gi det tid, la dem få utvikle seg, la dem slippe presset om en høy plassering. Tenk prestasjonsutvikling og ikke resultat resten av sesongen, særlig nå som det ser ut til å gå mot ny sesong i EL.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran

PostPosted: 05.08.2023 13:16    Post subject: Reply with quote

Jeg vil tillade mig at bedømme ham på de 2 kampe imod Crusaders. Vi spiller ret beset 2 rædselsfulde kampe og er undervejs i stor fare for at ryge ud.
Selv om det hele sejler skifter vi ikke ud før der er spillet 80 minutter af returopgøret. I min optik alt alt for passivt i en kamp hvor INTET fungerer og vi lader et hold af fyraftens proffer styre alt for meget. Vi spiller håbløse lange bolde fra vores midtstoppere op imod vores 3 forreste. Inden der er spillet 15 minutter har Erlend 3-4 gange losset lange bolde ud over baglinjen. Hele kampen prøver vores venstre side at drible sig igennem. De prøver på skift og mister bolden hver gang. Hvorfor i alverden prøver de ikke bare en gang imellem at spille hinanden gode med overlap.
Ingen skal fortælle mig at vi spiller bedre fodbold nu end under Rekdal. Jeg kan slet ikke se det.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 05.08.2023 13:35    Post subject: Reply with quote

Er ikke helt enig. Vi skaper mange fler sjanser under Maalen enn under Reka. Tror vi kan utvikle spillet videre herfra.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.08.2023 14:05    Post subject: Reply with quote

Vi spiller bedre enn under Rekdal.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 05.08.2023 14:28    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Er ikke helt enig. Vi skaper mange fler sjanser under Maalen enn under Reka. Tror vi kan utvikle spillet videre herfra.

Vi spiller jo grænsende til naivt nu - 4 mål imod os af et fyraftens hold - det er da fuldstændig uacceptabelt - jeg slider også vældig med at se de gode relationer - kan nogen forklare mig hvem der spiller hvem gode ? Og dernæst forklare mig om en back ikke oftest skal imod baglinjen for at slå
Indlæg ??????? Det gør vi jo ikke - adrian dribler bare og det samme gør Nelson - der er nul variation - holse er låst helt ude ved kanten og jeg synes at se han virker mere opgivende - må indrømme jeg havde ventet meget meget mere
Back to top
Tyholt
Proff

PostPosted: 05.08.2023 15:20    Post subject: Reply with quote

Delvis enig. Savner bedre relasjon med indreløper/ving og back. Svært få innlegg fra krittet med den klassiske ving på første stolpe og spiss på bakerste bevegelsen. Bemerker meg dog at angrepene alltid blir farligere når vi får back høyt oppe i banen samtidig med indreløper på løp inn i boks. Tror dette handler om defensiv trygghet, og forventer å se mer av det framover.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 05.08.2023 15:31    Post subject: Reply with quote

Har du drukket maling? Spiller IKKE bedre enn under rekdal?? 😂😂

Edit: sier ikke at maalen må ansettes, har ikke sett nok ennå og er faktisk litt skeptisk til om rbk er for stor for ham. Dog er han lysår bedre enn Reka

Last edited by RBKSandvika on 05.08.2023 15:59; edited 1 time in total
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 05.08.2023 15:53    Post subject: Reply with quote

Det er et ganske stort gap mellom "Bedre enn Rekdal" og "God nok til å lede RBK".

Maalen prøver i alle fall å spille en fotball som kan gi seriemesterskap, om han er dyktig nok og har gode nok spillere til å ta oss dit om noen år vet jeg ikke, men Rekdal sin metode er vesentlig dyrere å lykkes med.
Troillongan
Veteran

PostPosted: 05.08.2023 16:31    Post subject: Reply with quote

Om styret nå kommer frem til en strategi som sier at filosofien skal ligge mer hos klubben enn hos trenerne ser jeg ikke noe problem i å gi Maalen en 1-2 års kontrakt om fremgangen fortsetter i høst. Tipper han er god nok til å få spilt inn et grunnmønster, og vi får da samtidig litt ro på overganger. Med forbehold om at filosofien stemmer overens med Maalens tanker da, men vil jo tro det.
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 05.08.2023 16:41    Post subject: Reply with quote

Så langt har ikke Maalen fått til noe som helst - til tross for at RBK fikk tilbake den eneste som kan putte ballen i mål (vesentlig).

Kriteriene her på forumet er stort sett at det skal være 4-3-3 Eggensk. Da er det automatisk bedre enn Rekdal og de fleste andre som ikke spiller slik.

Det vitner kun om en banal bias. Så langt har han ikke fått til noe som helst. Vi holdt på å ryke ut av e-cupen mot begredelig motstand. Det har vært hans viktigste test - og det var ikke akkurat imponerende. Han slapp stryk, men fikk karanteren 2.

Men, det er enda mer igjen av sesongen. Ingen grunn til å konkludere så tidlig. Det har skjedd større undre enn at RBK begynnet å klatre på tabellen.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 05.08.2023 16:45    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ham slet ikke taktisk stærk nok i kampene. Og jeg tror også spillerne kommer til at savne den fornødne respekt der nødvendigvis skal være. Nu håber jeg han i morgen får stillet et hold af friske spillere - så vi også kan stå helt klar torsdag. Evt. rokere nogle spillere på visse pladser.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 05.08.2023 18:08    Post subject: Reply with quote

Spillerne savner nok en trener med mange planer. En som rokerer før og under kamp. En som prøver og feiler mer. En som stadig leter etter den rette konstellasjonen, og som kjapt forkaster det som ikke fungerer. Spillerne savner nok også en leder som sier sannheten, at de er for unge, for urutinerte og for dårlige.
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 05.08.2023 18:27    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
Så langt har ikke Maalen fått til noe som helst - til tross for at RBK fikk tilbake den eneste som kan putte ballen i mål (vesentlig).

Kriteriene her på forumet er stort sett at det skal være 4-3-3 Eggensk. Da er det automatisk bedre enn Rekdal og de fleste andre som ikke spiller slik.

Det vitner kun om en banal bias. Så langt har han ikke fått til noe som helst. Vi holdt på å ryke ut av e-cupen mot begredelig motstand. Det har vært hans viktigste test - og det var ikke akkurat imponerende. Han slapp stryk, men fikk karanteren 2.

Men, det er enda mer igjen av sesongen. Ingen grunn til å konkludere så tidlig. Det har skjedd større undre enn at RBK begynnet å klatre på tabellen.

Laughing
Det Maalen har fått til er at vi i det minste tidvis spiller underholdende fotball. Bare det er bedre enn det vi gjorde under Rekdal. Og du snakker om at vi nesten røk ut mot et begredelig lag. Under Rekdal vant vi 1-0 i cupen mot et lag fra 4. div og røk ut mot et lag fra 2. div. Jeg vil si det da er et stort steg opp å faktisk gå videre mot et lag som holder vesentlig høyere nivå enn et lag fra 2. div.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 08.08.2023 11:06    Post subject: Reply with quote

Identisk utvikling som da KI overtok, forskjellen er at denne mannen står for denne fotballen, ikke som KI som gjorde det han fikk beskjed om at Eggen før egoet ble for stort til å lage noe eget. Hvis vi får ryddet opp i stallen og fått inn et par forsterkninger før neste sesong blir vi en gullkandidat.
2mas
Sjef

PostPosted: 08.08.2023 11:22    Post subject: Reply with quote

Da Maalen overtok for Kjetil Rekdal, var planen at han først og fremst skulle lede RBK-skuta ut sesongen. Men med fire strake seirer i Eliteserien og gode resultater i Europa, kan 45-åringen fort bli tilbudt jobben som Rosenborgs hovedtrener permanent.

Det er han selvsagt fullstendig klar over selv.

– Men det er ikke noe jeg går rundt og tenker mye på. Jeg er ansatt midlertidig ut sesongen, og er stolt over ha fått denne jobben. Samtidig er Rosenborg den klubben jeg jobber i, og jeg skal jobbe i klubben uansett hva som skjer videre. Sammen skal vi løfte Rosenborg tilbake til der klubben skal være. Akkurat nå er jeg hovedtrener, men alle må gjøre jobben om vi skal løfte klubben tilbake igjen, konstaterer Maalen.

Les mer: – Uansett hva som skjer videre, så blir jeg værende i RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 08.08.2023 11:38    Post subject: Reply with quote

Virker å ha et realistisk og fornuftig bilde av jobben og hvorvidt den blir hans neste år. Det eneste han kan gjøre er å gjøre en så god jobb som mulig nå. Jeg synes det er god grunn til å være fornøyd med Maalen så langt.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 08.08.2023 11:58    Post subject: Reply with quote

Hele laget har en råd trød med klare roller. Er ferdig med formasjonsvinglingen og det er enkelt å se mønsteret i hvodan vi spiller fotball. Endelig en trener som f.eks. sier rett ut at IL-ene må time løpene bedre og starte dypere når vi er i etablert angrep (noe vi slet med sist vi spilte 433, og hvor "alle" stod å trippet på offside-linjen). Nå handler det om å få sterkere individer som forsterker kollektivet. Bedre beslutninger og unngå enkle pasningsfeil. TB begynner å se ut som en ny spiller. Når forsvarslinjen får selvtillit og plasseringsevnen er bedre og beslutning for rygging eller støting sitter så blir det meget bra.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 08.08.2023 12:02    Post subject: Reply with quote

Hehe, den 4-1-5-varianten til KI var grøsselige greier. Allerede der viser Maalen at han behersker "klassisk" Rosenborgsk angrepsfotball bedre enn det Kåre gjorde.

Jeg og liker mye av det vi får se under Maalen. Prøver på det samme kamp etter kamp. Tydelige roller med arbeidsoppgaver. Ikke gi opp eller endre på planen fordi vi ikke klarer å skåre i første omgang. Jeg tror vi skal kunne finne en bedre trener en Maalen til neste år, men samtidig tror jeg faktisk han har vist seg å være et svært godt valg ut året. Jeg tror han legger et veldig godt grunnlag for neste trener, om det blir han eller noen andre.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.08.2023 12:12    Post subject: Reply with quote

Vi har fått tilbake vårt kjære RBK på alle måter.
Så må vi kneppe opp kvaliteten på enkelte roller og fortsette å øve på det samme.
Maalen og Henriksen har gjort en meget god jobb så langt.
Vi blir skumle neste år.
skien88
Veteran

PostPosted: 08.08.2023 12:25    Post subject: Reply with quote

Han må forbedre forsvarsspill, vi slipper inn minst1-2 mål hver kamp, det er ikke bra
Back to top
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 08.08.2023 13:00    Post subject: Reply with quote

Uproblematisk så lenge vi scorer 1-2 flere mål enn vi slipper inn. Men marginene må forbedres, helt klart.
Macha
Veteran

PostPosted: 08.08.2023 13:09    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg tror vi skal kunne finne en bedre trener en Maalen til neste år

DET er et veddemål jeg tar!
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 08.08.2023 13:16    Post subject: Reply with quote

Maaøen blir garantert vår trener neste år. Rett og slett pga at styret ikke greier å finne noen bedre som vil hit. Kan dog være de kjører nokså kort kontrakt, 1-2 år.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 57, 58, 59  Next
Page 18 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb