English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sponsoravtaler
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 55, 56, 57  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 24.02.2007 21:24    Post subject: Reply with quote

Punkter i den artiklen blev taget op på årsmøtet, så Brakka er informert.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Erik
Veteran

PostPosted: 24.02.2007 21:34    Post subject: Reply with quote

..Og skribenten er?

Samme fyren som har laget bildet av drakta?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Haugen
Veteran

PostPosted: 24.02.2007 22:00    Post subject: Reply with quote

Erik wrote:
Samme fyren som har laget bildet av drakta?

Nei.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ingeman
Veteran

PostPosted: 24.02.2007 22:06    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Punkter i den artiklen blev taget op på årsmøtet, så Brakka er informert.

De tok vel ikke opp reklame draktene våre? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Erik
Veteran

PostPosted: 24.02.2007 23:17    Post subject: Reply with quote

Ergo så er det deg som har skrevet den?

Bare creed som venter, ikke noe å skjule Wink
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 24.02.2007 23:19    Post subject: Reply with quote

3 poster om innholdet, 6 om hvem forfatteren er! Very Happy Tommel'n opp!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 24.02.2007 23:36    Post subject: Reply with quote

Menneskelig nyskjerrighet.
Leste med en gang "av:" Og ble lettere irritert når navnet ikke sto der. Teksten var bra skrevet, og da ble det av enda større interesse å finne utav hvem som hadde skrevet den.

Og når folk oppfører seg som VM i luremus, og bare gir litt å litt informasjon, blir iallefall jeg dødelig nyskjerrig.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 25.02.2007 00:51    Post subject: Reply with quote

Det er ikke meg nei, Erik.

Jeg viste heller ikke hvem det var, men skjønte det på innhold. Og det kan tenkes at personen ikke vil ha navnet sitt på trykk, da bør vi respektere det.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 25.02.2007 01:15    Post subject: Reply with quote

Jo, riktig det.
Var bare posetivt ment, ettersom jeg syntest det var bra skrevet Smile
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 26.02.2007 17:13    Post subject: Reply with quote

Artikkelen der er meget godt formulert!! En 6er for å si det slik!! Det treffer blinken så til de grader!!

Men vi kan ikke håpe på mye når man ser på hvem som jobber i markedsavdelingen. Man kan ikke hente middelmådige folk fra her og der og i tillegg ha et par kompiser som Rune Bratseth har spilt med. De har jo nesten ikke sett annet en kaffe, strindheim og Lerkendal. Det hadde vært artig å sammenligne hvem som er ansatt i markedsavdelingen til FCK og RBK med tanke på kvalifikasjoner, CV osv....
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 26.02.2007 20:48    Post subject: Reply with quote

Ifølge RBK så ser det jo ut som at "bare du har spilt på RBK tidligere så kan man alt".

Har man spilt på RBK kan man føre regnskap og drive profesjonell markedsføring av klubben.

Hvordan i all verden skal f.eks Roar Strand klare å markedsføre RBK internasjonalt med en enkel feirutdanning? (vet at Roar er svært viktig og lojal for klubben, men det holder ikke bare å ha spilt for RBK for å klare slike oppgaver) Dette var bare et eksempel på hvor hårreisende klubben drives.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 27.02.2007 00:17    Post subject: Reply with quote

Ja, sånn er det desverre. De sitter fortsatt å tvinner tommeltotter, om på hvilken måte vi skal få mere ut av "merkevaren" Rosenborg. Det Rosenborg trenger er en sterk leder på brakka som med sin profesjonelle bakgrunn kan være en "døråpner" for å lokke tungvekterne inn på sponsorsida. Slik det er nå så er det ikke kompetanse nok. Skutle bare prater i store ord, det har han gjort lenge nå, så uten en skikkelig ryddegutt blir vi ikke kvitt innavl'n. En som jeg tror kunne ha røsket opp i amatørdriften er Jomar Selvaag, en uredd proffesjonell leder som ihvertfall har fått fjærnet en del lik fra skapene. Cool Men det er vel slike folk Skutle er redd; folk som er sterkere enn seg selv.

Last edited by skjæringen on 27.02.2007 06:20; edited 2 times in total
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 27.02.2007 00:39    Post subject: Reply with quote

Skuddpremie ja.
Vet ikke hvorvidt det hadde hjulpet. Men jeg skjønner og er helt enig i frustrasjonen din.
Haugen
Veteran

PostPosted: 27.02.2007 00:50    Post subject: Reply with quote

skjæringen wrote:
lokke tungvekterne inn på sponsorsida.

RBK hadde sjansen for noen år siden da Sony Playstation var aktuelle. At dem takka nei til det, må være tidenes tabbe.

Må si at jeg ble litt skremt da jeg leste den artikkelen. At vi, med tanke på det vi har oppnådd sportslig siden midten av 90-tallet, ligger så langt bak enkelte klubber, er bare ynkelig. At vi ligger et stykke bak FCK, kan jeg på en måte godta, men vi burde absolutt vært ledende på sponsormarkedet i Norge, og vi burde være en god nummer to i Skandinavia.

Selv om sportsdirektøren skal ta seg av det sportslige, så tror jeg valg av nettopp denne personen kan være toneangivende for hvilken retning RBK tar i tiden fremover. Det er viktig med impulser utenifra, og det er viktig å få inn en person som kan røske litt opp i gutteklubben grei på Lerkendal. Ender vi opp med klovnen Mini eller laksekongen Heggem, er jeg redd RBK vil komme til å dulte videre i samme tralten.

Kanskje flere burde ta sin hatt og følge Bratseth ut døra? Hørte jeg noen si "spz"?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.02.2007 00:55    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvorfor folk kobler sportsdirektørjobben og det som gjøres på markedsavdelinga så sterkt. Sportsdirektøren jobber da ikke med sponsorer og slikt. En Mini eller Heggem kommer ikke til å bestemme om vi skal være sponset av Fosen Trafikklag eller Sony Playstation. Ikke har Bratseth gjort det heller.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 27.02.2007 00:57    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Vet ikke hvorvidt det hadde hjulpet.

Det hadde hjulpet ja. Da hadde vi blitt kvitt enkelte som ikke gjør den jobben dem er satt til å gjøre.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 27.02.2007 01:00    Post subject: Reply with quote

Og det har jeg heller ikke sagt. Hadde du lest det jeg skrevt litt nøyere, hadde du sett at det jeg skrev var at jeg tror at valg av sportsdirektør vil være toneangivende for hvilken retning RBK tar.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.02.2007 01:06    Post subject: Reply with quote

Det sa du Smile Jeg synes likevel det har vært mye fokus på den koblingen.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 27.02.2007 01:09    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det sa du

Vis meg gjerne hvor jeg skriver at Bratseth har vært en bremsekloss med tanke på sponsormarkedet og markedsavdelinga.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.02.2007 01:23    Post subject: Reply with quote

Jeg siktet til den siste setningen din nå. Jeg modererte meg, altså.
Back to top
Armani_Jens
Junior

PostPosted: 27.02.2007 01:32    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg skjønner ikke hvorfor folk kobler sportsdirektørjobben og det som gjøres på markedsavdelinga så sterkt. Sportsdirektøren jobber da ikke med sponsorer og slikt. En Mini eller Heggem kommer ikke til å bestemme om vi skal være sponset av Fosen Trafikklag eller Sony Playstation. Ikke har Bratseth gjort det heller.

Det handler vel heller om at det er bestefar som har leda revyen i alle år og han var som kjet mest opptatt av de nære og kjente ting fremfor penger og butikk. Bratseth, på sin side, har i alle år praktisert det vi kan kalle "den varme rævs taktikk", d.v.s. å stappe k...en opp i den til enhver tid varmeste ræv og holde seg inne med eieren. Hvilket har ført til mye problemer når det på ulike tidspunkt ikke var varme rasshøl å oppdrive og lemmet har måttet stå erigert i stiv kuling og storm. Det er en situasjon han ikke har taklet. Slik har vi sett en Bratseth som i det ene øyeblikket har ivret for lokale talenter, gått veien via billig skrot på landsbasis og nå veldig keen på Afrika. Det er ikke mulig å løsrive denne vinglingen fra det elendige økonomiske arbeidet klubben har nedlagt i å forvalte pengene fra UCL. Olav Thon kom i sin ungdom rekende til Kristiania med skinnet av en rev han hadde skutt. Tror dere han ble rik av å selge det for to øre og sette dem i banken? Eller hvordan hadde folk reagert i Italia om Marcello Lippi en dag leide inn en Per Inge Torkelsen-look-alike til å fylle opp den klubben han til enhver tid trener med velstandsjegere fra Afrika eller old-boys avsetninger fra Odd Grenland? Bratseth er overmoden for Salem eller Filadelfia og han vet det sjøl....
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 27.02.2007 01:38    Post subject: Reply with quote

Per/Fleskum?
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 27.02.2007 01:43    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
skjæringen wrote:
lokke tungvekterne inn på sponsorsida.

RBK hadde sjansen for noen år siden da Sony Playstation var aktuelle. At dem takka nei til det, må være tidenes tabbe.

Ja, en kjempetabbe, og det var så tidlig som 1999. Det ble hevdet i ettertid at SP var villige til å legge over 10 mill. på bordet i året ved en 3-årsavtale, mens Reitanavtalen gennererte kun 4. Reforhandlingene (2002 og 2005) med Reitangruppen senere har gitt oss bare lommerusk. Gjeldende avtale som utgår i 2009 gir oss kun 6-7 mill. i året. Vi kan kansje ha tapt et sted mellom 100-120 mill (ren gjetning) på å ikke å kjenne vår "besøkelsestid." Antagelig mye mer Sad

Last edited by skjæringen on 27.02.2007 06:09; edited 2 times in total
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.02.2007 01:49    Post subject: Reply with quote

Joda, Bratseth har sikkert hatt en finger med i spillet der også, men da mer på det uformelle plan. Tingen er at det er først og fremst Skutle og markedsavdelingas sorte får, Espeseth, som bør klandres for dette, da de sitter med det faktiske ansvaret. Til syvende og sist, er det egentlig styret, men de har ikke akkurat vært aktive. De har tilsynelatende gitt gutta på Brakka frie tøyler til å styre og stelle som de selv vil, og det har ikke gått særlig bra.

Du er ikke over analfasen ennå, Armani_Jens?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 27.02.2007 13:31    Post subject: Reply with quote

din mening-aartikkelenom markedsavd er endre og pusset opp nå.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 55, 56, 57  Next
Page 12 of 57

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb