View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
Cornic |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Jenssen |
|
1% |
[ 1 ] |
Pereira |
|
4% |
[ 3 ] |
Nypan |
|
29% |
[ 20 ] |
Väänänen |
|
0% |
[ 0 ] |
Tagseth |
|
4% |
[ 3 ] |
Holse |
|
4% |
[ 3 ] |
Sæter |
|
26% |
[ 18 ] |
Nelson |
|
2% |
[ 2 ] |
Børkeeiet |
|
26% |
[ 18 ] |
|
Total Votes : 68 |
|
Author |
Message |
StorGurken Junior
|
Posted: 30.07.2023 19:50 Post subject: |
|
|
Laget er utrolig fysisk svake, vi mangler styrke i duellene. Reitan er også møkka dårlig, at han fører opp ball, uten press å slår legg som går bak mål må bort.
Nypan ekstremt viktig. Sæter hever dette laget voldsomt.
Vi kan ikke miste Sæter, Hansen og Holse i samme vindu, da faller laget sammen |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.07.2023 20:06 Post subject: |
|
|
Utrolig morsom 2. omg, utrolig at vi ikke scoret flere. Betydde mye at Børkeeiet kom inn, har en helt annen ro og oversikt enn Santeri. Også veldig morsomt at Røsten kom inn i stedet for Rogers. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 30.07.2023 20:18 Post subject: |
|
|
Herlig andreomgang etter feriefotballen i første. Skapte flere sjanser enn på lenge.
Men vi hadde ikke vunnet denne kampen uten Sæter! Han er GOD i andreomgang. Han har langtfra teknikken til Steffen men er da minst like målfarlig?
Flott å se at Børkeiet tar utfordringen. Starter neste kamp? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 30.07.2023 20:32 Post subject: |
|
|
Cyrilp wrote: | Steike... tok meg 5 minutter ned i baren for å hente litt mer drikke og der har vi snudd kampen gitt!
Mye bra fotball etter 1-2 synes jeg. NÃ¥ gutses det. |
Er dette den nye "gå ut og røyke"-effekten? Kan bli hardt for for leveren framover... _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 30.07.2023 20:35 Post subject: |
|
|
Så bare høydepunkter, men registrerer at EDR var klassestopper mot Godset og fullstendig katastrofe i dag?
Uansett stopperpar så sliter vi med en del fundamentale defensive ti g som egentlig er veldig rart på dette nivået.
Det ene er at midtbanen ikke følger løpene inn i boks og set andre er at vi ikke forstår prinsippet mann-mann i egen boks. Ingen innlegg er farlige, det er motstanderen i egen boks som er det. Dette er ting som læres bort i breddefotballen, men åpenbart vanskelig å forstå for våre gutter.
Men uansett så virket det som om andre omgang ble ett offensivt høydepunkt og det bør vi ta med oss inn mot torsdag |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 30.07.2023 21:30 Post subject: |
|
|
Herlig med seier og snuoperasjon! Ikke minst at gutta på banen ikke gir opp selv om man havner under med 2 mål ganske tidlig i kampen!
Det jeg synes var positivt med 1. omgang (om det er lov å si) er at jeg synes man forsøkte å angripe, styre kampen og presse Odd. Man ble ikke feige å redde for å slippe inn det tredje målet, noe jeg følte under Rekdal at man oftere la seg bakpå i perioder etter baklengs for å unngå flere og i stedet håpe på å kontre inn en scoring for å få momentum. Kvaliteten på prestasjonene var selvsagt ikke gode nok i 1. omgang men jeg likte innstillingen og at man fortsatte å prøve på det man har øvd på. Og det synes jeg man får betalt for i 2. omgang når angrepsspillet sitter bedre og presisjonen og kvaliteten hever seg betraktelig.
Nypan må man sørge for å ha under så lang kontrakt som mulig til enhver tid frem til noen slenger frem et rekordbeløp på bordet (helst en mangedobling av nåværende rekordsalg, men skal ikke være for kravstor). Klubben bør strekke seg litt lengre i forhandlingene med Sæter selv om agenten hans er kriminell. Potensiale til Nelson er skyhøyt, Børkeeiet tror jeg aldri jeg har sett spille så bra før og hvem hadde trodd at Ulrik Yttergård Jensen har en så god nese for mål? |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 30.07.2023 21:56 Post subject: |
|
|
Bare jeg som ikke syns første omgang var så ille? Bortsett fra de fullstendig hodemistene i forsvar selvsagt. Syns vi konstant prøver spille fremover på få touch, men ryker litt på presisjon og samspill, men vi prøver i hvertfall. Telte nesten ingen støttepasninger til Hansen, og satt til pause for første gang med en følelse at med litt flaks kunne vi faktisk snu dette i andre omgang. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 30.07.2023 22:44 Post subject: |
|
|
Vi var passive i første omgang,og slapp inn mål som er sykt på nivået her.
Vi hadde mange folk bak ballen.
Reitan hang ikke med i hele kampen,ble avslørt gang etter gang hvor middelmådig han er.
Han har kun fart,treffer aldri på pasninger,taper dueller,leser ikke spillet.
Synes synd på laget når vi møter bra motstand i europa. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 30.07.2023 22:44 Post subject: |
|
|
Synes prestasjonen i første omgang var dårlig, vi slet med presisjonen og kvaliteten på det vi gjorde slik at vi ikke fikk skapt særlig med sjanser. Men innstillingen og mentaliteten var bra synes jeg, slik som jeg nevnte i innlegget mitt over. Vi forsøkte å angripe, styre kampen og presse Odd i stedet for å være redde for å slippe inn ett (trolig kampavgjørende) mål til. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 30.07.2023 23:20 Post subject: |
|
|
Dette er noe helt annet enn rekesmørbrødet og Eidsvoll turn.
Kun Ratatosk som ennå ikke har akseptert det.
Gøy det da 😀
Vi spiller fotball igjen herlig. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 30.07.2023 23:49 Post subject: |
|
|
Ingen kaotiske ville bytter av 4 mann før pause i dag....
Stor forskjell på det å øve på offensiv samhandling og relasjoner og det å bare bytte 4 mann og håpe noe funker
Endelig har vi trenere igjen og ikke FM amatører. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 3997 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 30.07.2023 23:58 Post subject: |
|
|
frank wrote: | Cyrilp wrote: | Steike... tok meg 5 minutter ned i baren for å hente litt mer drikke og der har vi snudd kampen gitt!
Mye bra fotball etter 1-2 synes jeg. NÃ¥ gutses det. |
Er dette den nye "gå ut og røyke"-effekten? Kan bli hardt for for leveren framover... |
Ofrer gjerne leveren for RBK fremfor lungene... mye morsommere. 😁 _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 31.07.2023 00:03 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: | forstår prinsippet mann-mann i egen boks. Ingen innlegg er farlige, det er motstanderen i egen boks som er det. Dette er ting som læres bort i breddefotballen, men åpenbart vanskelig å forstå for våre gutter. |
Jo, men av og til er det slik at motstander skjønner at vi har mann mot mann, spiller på det, og stenger for markeringene. Dødball defensivt er vanskelig, men kan selvsagt bli bedre. Har vel vært en diskusjon i 50 år pluss på mann- vs sonemarkering. |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 31.07.2023 00:39 Post subject: |
|
|
Fra langsida på Lerkendal:
5 Hansen - Kan ikke lastes for baklengs. God med ball i dag. Igangsetter.
2 Cornic - Skrekkelig i markeringsspillet. Ok offensivt, men upresis.
4 Reitan - Svak på baklengsmålene. Ellers ok kontroll
6 Yttergård - Viktig offensivt. Gode valg og fine pasninger. Trygg. Scoring.
5 Pereira - Roter som vanlig, men ekstremt viktig offensivt. Fin fot.
6 Nypan - Klok. Dyktig med og uten ball. Gjør seg spillbar i gode rom.
5 Santeri - Ok match. Litt het i toppen og skummel når han drar på seg gult.
5 Tagseth - Litt rotete i første, men finner virkelig rytmen. Spillbar!
6 Holse - Dyktig med ball. Vandrer og involverer seg. Bør score.
8 Sæter - Helt rå i alle faser av spillet. Enorm skuddfot. Enorm fysikk.
5 Nelson - Livsfarlig med farten. Uromoment, men dårlige valg.
8 Børkeeiet - Ny spiller. Spillbar, rolig, setter fart gjennom ledd.
5 Bjørlo - Tendenser. Skapende. Bør score i stedet for å sentre.
5 Røsten - Fin ro. Blir ikke utfordra.
Andreomgang årsbeste. Vi har også - foruten hjerneblødning første ti minuttene - god styring på kampen i første.
Interessant at Røsten foretrekkes foran Rogers på 3-2. Børkeeiet med et strålende innhopp. Synes trioen Nypan-Santeri/Bjørkeeiet-Tagseth er den midtbanesammensetningen som best har funnet hverandre så langt i sesongen. Kombinerer fint frem til siste tredjedel. Spiller seg fri. Mye bevegelse.
Positiv kamp! Lover godt for resten av høsten. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 31.07.2023 01:30 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Dette er noe helt annet enn rekesmørbrødet og Eidsvoll turn.
Kun Ratatosk som ennå ikke har akseptert det.
Gøy det da 😀
Vi spiller fotball igjen herlig. |
Må du slutte å gnage på spiker. Hva er ikke akseptert? Som jeg skrev tidligere i tråden, klart årsbeste i andre. Nesten årsverste første ti. Strålende fornøgd med kampen, og spillet. Det er du som omtrent den eneste på hele forumet, som enda snakker om Rekdal. Selv om du ikke greier å skrive navnet, men må ty til karakteristikker.
Jeg har alltid vært, og kommer til å være ROSENBORG fan, noe som betyr at jeg støtter laget uavhengig av hvem som sitter på benken.
At Rosenborg som klubb er friskmeldt, det er jeg ikke enig i. Da må man få på plass en skikkelig økonomi, og en skikkelig spillerlogistikk. Først da kan man puste letter ut. |
|
Back to top |
|
 |
MGrand3 Junior
|
Posted: 31.07.2023 03:09 Post subject: |
|
|
Snudde vel 0-2 til 3-2 i treningskamp mot Kristiansund tidligere i år, om man skal pirke. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 31.07.2023 07:55 Post subject: |
|
|
Rata.
Hvem sier at klubben er friskmeldt. Det tar mye lengre en 1 mnd å rette opp på banen ihvertfall. Det første du poster er en negativ melding om Maalen og 4-3-3 underforstått at det ikke er bra og det gamle mye bedre.
Eller vil du ha en annen trener men fortsat 5-3-2 eller 4-3-3
Du koker den samme spikeren du har gjort siden Rekdal kom men det komme ikke mye kraft ut av den nå.
Vær positive og gled deg over den spillemessig fremgangen og endringen av tankegods. Vi vil vel alle at RBK skal bli dominerende igjen. Da måtte vi bryte med det som var og gå tilbake til det som har fungert her før og nå Bodø.. Det klare du vel så se hvis du vil.
Nå er Maalen kun interim. Han er blitt satt til å starte endringen. I 2 omg i dag så vi noe av det vi/jeg ønsker å se men vi har fortsatt mye å gå på. Det kan godt hende Maalen ikke klarer det men retning er satt _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 31.07.2023 08:46 Post subject: |
|
|
Fra kampen i går. Det er svært at kritisere en mand der scorer 2 mål, hvoraf det ene god nok på straffe. Men han hans første pres er bare slet ikke godt og hans nærteknik og pasningsevne er slet ikk til top niveau. Vores første halvleg viser bare at vi har alt for mange spillere der teknisk ikke evner at fastholde bolden og dermed et pres på modstanderen. Vores 3 centrale dikterer slet ikke spillet og Nypan som jeg kan se alle storroser overser flere gange spilmuligheder og vil for meget selv. Der er et tidspunkt hvor han let kan spille Holse i himlen og helt fri men vælger at afslutte selv. Vores højre back har overhovedet ikke det niveau man skal have. Han er ingen hjælp i det offensive og virker slet og ret overmatched.
Andre ved første scoring ? den bliver prikket ind 30 cm fra ham.
Vi spiller så en godkendt 2. halvleg - men først fra de reduceres til 10 finder vi pladsen og ser meget meget bedre ud. Specielt Tobias fandt en ro på bolden som sjældent set. Det var dejligt at se. Vores venstreside med 2 x Neymar er også alt for ustrukturerede og altid med irriterende forsøg på at lave det mest vanskelige og domme boldtab til følge. Forsøg nu at spil det simple af og til. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 31.07.2023 08:56 Post subject: |
|
|
Det spilles periodevis noe som ligner på fotball igjen, med spillere som begynner å forstå sine roller og som i større grad enn tidligere har fått roller de trives i. Dette er noe som vi har sett for lite til i klubben i en lang periode (lenge før Rekdal), og som jeg personlig tror er langt viktigere enn hva strukturen er eller kalles.
Og så er det mye annet som må fikses i RBK. Skandalene med trenere er en konsekvens av underliggende problemer mer enn kjernen i problemene. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 31.07.2023 09:12 Post subject: |
|
|
Vi har mye som kunne vært finslipet på. I går var Nelson satt opp utallige ganger hvor han ender opp med feilvalg, bruker for lang tid etc. Når han kommer enda mer inn i vingrollen sin, ny h.ving er på plass, Holde får spille IL begynner det å lukte av dette laget.
Pereira får endelig spille. Soleklart beste venstrebacken vi har. Midtstopper mangler vi fortsatt. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 31.07.2023 09:19 Post subject: |
|
|
Synes det har luktet, for ikke å si stinket, av dette laget ganske lenge jeg........ |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7060 Location: South-west coast exile
|
Posted: 31.07.2023 09:22 Post subject: |
|
|
Veldig gøy kamp. Selv om første halvdel av førsteomgangen var rimelig dårlig, selv om ikke alle spillerne er dritgode (enda), og selv om spillet ikke sitter hundre prosent er det fortsatt lett å se en vilje og et ønske etter å angripe, selv på 3-2. Det er gøy i mine øyne. Nelson gjør mye dårlige valg, og Cornic virker ikke særlig trygg som høyreback, men likevel synes jeg det er gøy å se på. Nypan klink BB, Børkeeiet med et monsterinnhopp. Laget og spillerne vil stadig få mer trygghet i system og roller, og da blir det bare bedre og bedre. Dette var antageligvis Holses' siste seriekamp som kant, hvilket betyr at vi i praksis får tilbake ligaens kanskje beste spiller i sin beste posisjon.
Jeg håper ikke at Maalen får jobben etter denne sesongen, fordi jeg tror at vi skal kunne klare å finne en enda bedre trener enn han. Jeg har faktisk trua på at vi skal kunne finne en slik trener. Jeg mener derimot at han var den klart beste løsninga når Rekdal fikk fyken, og måten han tenker og forholder seg til fotball på er helt riktig med tanke på hvor vi ønsker å gå som klubb. Det legges et godt mentalt fundament i troppen i hvordan man angriper kampene på, det vil vi høste gode frukter av fremover.
Men det kommer seg, sakte men sikkert. Det tar tid, og man vil få dårlige kamper, dårlige prestasjoner og steg tilbake. Det er en del av prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 31.07.2023 09:23 Post subject: |
|
|
Så har vi en v. back som konstant overspiller sin rolle. Du ser ham aldrig komme i lette overlap og slå indlæg til bageste stang fordi han konstant prøver på at drible sin mand fra alle vinkler. Håber vi kan finde en bedre venstre back.
Højre backen er bare dårlig.
Holdet bliver optimeret voldsomt med Andersson ind på den højreback og Emil på højre kant. Holse Børkieet og Olaus /Nypan/Bjørlo/Per/Væninen/Eddie centralt. Noah til at presse Ole i front.
Med den opstilling tænker jeg vi vil få et langt langt mere pasningssikkert RBK og vil kunne evne at holde bolden i egne rækker. Faktisk også et RBK der bør kunne true top 3 holdene. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 31.07.2023 09:25 Post subject: |
|
|
2x Neymar  |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 31.07.2023 09:29 Post subject: |
|
|
Klart Pereira har sine begrensninger, spesielt defensivt. Mer en ving enn en back, men i eliteserien syns jeg vi skal vøre så offensive. Det er underholdende fotball. Vi skal score ett mer enn motstander. Ikke på død og liv holde nullen.
Forøvrig bursdag idag AP, gratulerer! |
|
Back to top |
|
 |
|