View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 16.07.2023 19:57 Post subject: |
|
|
Ja, han var jo strålende i dag. Klarte å bli dyttet unna i hver eneste duell. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.07.2023 22:46 Post subject: |
|
|
Glemte at han var på banen til jeg så han etter kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 17.07.2023 00:23 Post subject: |
|
|
Han blir solgt ved første mulighet. Det blir også Aga.
Kanskje rekesmørbrødet kan hente begge til den neste OBOS klubben han får sjansen i ev PostNord _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 17.07.2023 01:47 Post subject: |
|
|
Her er dere for strenge. Mulig det ikke var tydelig på TV, men Sadiku hadde mange gode initiativ til å gå på løp bak forsvaret til Tromsø. Hadde vært flere store sjanser dersom man hadde spilt han gjennom. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 17.07.2023 10:13 Post subject: |
|
|
Både finnen og Aga må selges. Det er sikkert fristende med utlån, men da får vi aldri frigjort feks lønnsmidler. Vi ser hvordan vi har tabbet oss ut på RWP. Selg det vi ikke trenger, om vi ikke er rimelig sikre på at de slår gjennom straks. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 17.07.2023 12:42 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Er vel et stykke opp til for eksempel Morten Knutsen som ble hentet for ca 10 mill fra Start i 1999. Med inflasjon og lignende ville det vel si minst det dobbelte i dag. |
Alt er relativt. Knutsen hadde hvertfall et visst bidrag i førstesesongen med 7 mål i serien og var blant de som spilte mest på en av tidenes beste RBK-årganger.
Sadiku er 5. valg som spiss bak en rekke borderline TL/OBOS-spillere på det som må være det svakeste RBK-laget i moderne tid. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 17.07.2023 12:50 Post subject: |
|
|
Er vel delt andrevalg med Aga akkurat nå.
Når det er sagt har han absolutt ikke overbevist enn så lenge.
Tror personlig han har et høyere potensial enn Aga og mener vi burde satse på å omskolere ham til innoverkant (noe han allerede har litt erfaring med). Når vi i tillegg både vil ha Holse som indreløper og det er akutt mangel på vinger i stallen er det et ganske enkelt valg.. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 17.07.2023 14:37 Post subject: |
|
|
Han er vel 2-3 år yngre enn Aga også. Å skulle gi han opp etter å knapt ha spilt 100 minutter for klubben er jo bare absurd. Men mulig et utlån kunne vært det som skal til nå. Feks til Ranheim |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 17.07.2023 15:14 Post subject: |
|
|
Nei nei, her skal vi gi opp folk hvis de ikke scorer er mål per 90 minutt, på tross av elendig start på sesongen hvor vi knapt hadde 2 skudd per kamp. Fryktelig gubbete det har blitt her inne - skulle tro enkelte ikke har spilt fotball sjøl og skjønner mekanismene som befinner seg innad i et lag. Tillit over tid gir resultater, med unntak av Tengstedt. Det er ingen som spiller seg inn i et nytt sammensatt lag i en ny formasjon på 20 minutter. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 17.07.2023 17:44 Post subject: |
|
|
quentez wrote: | Ratatosk wrote: | Er vel et stykke opp til for eksempel Morten Knutsen som ble hentet for ca 10 mill fra Start i 1999. Med inflasjon og lignende ville det vel si minst det dobbelte i dag. |
Alt er relativt. Knutsen hadde hvertfall et visst bidrag i førstesesongen med 7 mål i serien og var blant de som spilte mest på en av tidenes beste RBK-årganger.
Sadiku er 5. valg som spiss bak en rekke borderline TL/OBOS-spillere på det som må være det svakeste RBK-laget i moderne tid. |
Jepp, Knutsen hadde ferdigheter han.
Husker at høyreback Sagnol på Bayern M hadde fullt styr med Knutsen i 1-1 kampen på Lerkendal. At Sadiku har mye å komme med tviler jeg sterkt på. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 17.07.2023 18:44 Post subject: |
|
|
Han er det bare å selge hvis vi får penger for ham.
Kommer ikke til å bli noen hit hos oss.
Han er ingen rolle spiller i 4-3-3. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 18.07.2023 03:12 Post subject: |
|
|
Den eneste formasjonen Sadiku har spilt før han kom til Rosenborg er 4-3-3, men nå har orakelet talt og Sadiku må forvises fra trøndersk fotball for evig. |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 18.07.2023 08:32 Post subject: |
|
|
Så jo allerede mot TIL at han er mye raskere enn Aga og et mye større uromoment. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 18.07.2023 09:21 Post subject: |
|
|
Hele rbkweb klarer i alle fall å se at Holse burde spille indreløper, i motsetning til de som til enhver tid er ansvarlig for laguttaket i Rosenborg.
Det er alltid vanskelig å vurdere fremtidig potensial. Hvis Sadiku kun har spilt spiss i 4-3-3 tidligere, er det han har levert så langt nærmest skandaløst for en spiller til 8 millioner. For uansett om man ikke hadde forventet at han skulle bli en storscorer fra dag én, må han i det minste kunne mestre enkle basisferdigheter, og ikke bli kastet rundt på i samtlige dueller.
Han må settes i rolle der han får brukt sine styrker. Så langt er det lite som tyder på at det er som midtspiss. Kanskje trenger han bare tid til å tilpasse seg nivået, tempoet og forventningspresset. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 18.07.2023 10:48 Post subject: |
|
|
Sylta
Jeg har sett ham på 7-8 treninger under Maalen pluss 2 B lags kamper og det tviler jeg på at du har gjort.
Så hvilken grunnlag har du her?. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 18.07.2023 11:44 Post subject: |
|
|
Man må også ta med i helhetsbilde at dette er en ung spiller som kommer til nytt land og ny liga, og som ikke har fått sjanse over tid til å spille seg inn. Sier ikke at han burde spille mer, men at man ikke kan forvente at en slik spiller skal briljere i et lag blottet for selvtillit og uten flyt. Tidlig å kaste spilleren på båten. Aga har fått mange flere sjanser, men ikke prestert noe særlig bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 18.07.2023 11:54 Post subject: |
|
|
For meg så går det på type spiss og hvilken godfot/spiss kompetanse han har i forhold til slik vi prøver å spille.
Men vi får se. Håper selvsagt han motbeviser meg. Spørsmålet er om han får så mange muligheter så lenge vi har Sæter og Noah etterhvert kommer tilbake. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 18.07.2023 14:30 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Sylta
Jeg har sett ham på 7-8 treninger under Maalen pluss 2 B lags kamper og det tviler jeg på at du har gjort.
SÃ¥ hvilken grunnlag har du her?. |
Han har 7 mål på 3 andrelagskamper, hvor han ble byttet ut til pause i to av disse. Selv har jeg sett ham på 3 treninger under Maalen, og da har han stort sett blitt stuet ut på høyrevingen grunnet mangel på alternativer. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 18.07.2023 16:04 Post subject: |
|
|
Kent23 wrote: | Så jo allerede mot TIL at han er mye raskere enn Aga og et mye større uromoment. |
Ja, jeg har ikke tilgang til resultatene fra de nye hurtighetstestene som nylig ble gjort, men i følge noen som tydeligvis kjenner til listene så er Sadiku en av de raskere spillerne i laget. Skarsem er overraskelsen, Nelson og Sæter var ikke med.
Da Sadiku kom inn for Sæter sist kamp så kom han inn i en dårlig rbk periode og gjorde en god jobb med å stresse TIL spillerne til å gjøre feil så tør ikke å avsrkive han helt. Etter treningene så synes jeg han er langt mer skarpere enn f.eks. Aga. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 18.07.2023 16:16 Post subject: |
|
|
Gutten har kommet til et helt nytt land hvor han ikke kan språket. Han er fortsatt relativt ny i laget. Noen trenger lengre tid for å komme ordentlig på plass. Jeg tror fortsatt Sadiku blir bra, men han må få tid. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 18.07.2023 18:44 Post subject: |
|
|
Sadiku er jo sett på som et enormt talent..ikke lett og komme inn i ett lag som ikke fungerer. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 18.07.2023 23:10 Post subject: |
|
|
Enig, vi må la han få denne sesongen til å ta steg og tilpasse seg. Agon kom jo til RBK rett før overgangsvinduet ble lukka. Dessuten kom det et trenerskifte nå som førte til nye endringer. Både Noah og Ole forsvinner vel i januar, da kan Agon være en av spissene vi må satse på. Isak virker kanskje litt som et usikkert kort med sine hodeskader og mentalitet, og Aga er vel muligens litt for langsom og veik? |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 25.07.2023 11:52 Post subject: |
|
|
Agon skal også leies ut, en klubb i Allsvenskan ligger visst godt an, Agon takket nei til en obos-klubb. Nettavisen er kilden til alt dette. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 29.07.2023 12:05 Post subject: |
|
|
Da er det nok hold i ryktene om keeper fra Start også.
Skremmende.. med mindre det betyr at vi skal handle 2 keepere og sende tangvik på utlån (som jeg tviler på..) |
|
Back to top |
|
 |
|