View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
1% |
[ 1 ] |
Cornic |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan |
|
1% |
[ 1 ] |
Jenssen |
|
15% |
[ 10 ] |
Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
Skarsem |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
48% |
[ 32 ] |
Nypan |
|
3% |
[ 2 ] |
Holse |
|
6% |
[ 4 ] |
Sæter |
|
15% |
[ 10 ] |
Nelson |
|
9% |
[ 6 ] |
|
Total Votes : 66 |
|
Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 16.07.2023 22:57 Post subject: |
|
|
Enig i at det kommer til å ta tid før vi får se gnistrende angrepsfotball. Det å snu en spillergruppes mentalitet er ikke gjort over natta. Alt i alt var kampen helt grei. Nok et steg i riktig retning. Spillerne prøver å spille fremover, og for meg en det en viktig forbedring.
Nelson må jobbe hardere defensivt, ja. Skarsem synes jeg var direkte svak. Väänänen er klasse. Lurer litt på om vi kan tjene på å ha ballvinneregenskapene hans høyere opp i banen, og Børkeeiet sentralt. Børkeeiet spilte flere fremoverpasninger på de minuttene han fikk idag enn under Rekdals periode. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 16.07.2023 23:16 Post subject: |
|
|
Blir ikke Santeri som ryker ut om Selnæs kommer. |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 16.07.2023 23:21 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Vi var ikke gode. Vi spilte defensivt og skapte egentlig null før målet. Så fikk vi noen muligheter før Tromsø tok over kampen og presset på frem til utvisningen. Resten av tiden drøyde Tromsø så mye de kunne og s kriget vi inn et mål. |
Jeg lar ofte slike ting passere, men faktafeil får ikke stå uimotsagt. I dag er vi gode.
De første 45 er årsbeste. Vi er solide defensivt og farlige offensivt. Sæter, Holse, Nelson og Pereira er våre skarpeste angrepsspillere - godt hjulpet av defensivt gode Santeri. Han har vært banens beste i to kamper på råd for oss nå. Må spille alt.
Kampens beste angrep kommer etter 14 minutter der vi bevist drar på oss Tromsø sitt høye press lavt til høyre på banen. Holse vrir glimrende over til Nelson som setter fart på. Han finner Sæter som bør heade ballen i mål. Jeg ser vi prøver å spille på Tromsø sitt høyre press flere ganger i denne kampen, for deretter å vri hurtig over motsatt. Det er gjenkjennbart! Lenge siden sist.
Andreomgang er ikke like god. Tromsø kommer ut og skaper noen sjanser. Vi ikke like gode til å utnytte rom. Blir rotete utover og mye bytter. Santeri også en gigant og viktig defensivt i andre. Utrolig deilig å få det målet på overtid - og enormt viktig for tiden fremover.
Artig på Lerkendal i dag!
Hansen 5 - Arbeidsledig omtrent.
Cornic 2 - Uryddig både defensivt og offensivt. Mange balltap. Høye skuldre?
Reitan 6 - Solid defensivt. Leder. Jobber fint i tospann med Jenssen
Jenssen 7 - Solid defensivt. Bra med ball. Virker å jobbe fint med Reitan.
Pereira 6 - En underlig skrue. Men enormt viktig i vårt offensive spill.
Skarsem 5 - Har evne til å skape trøbbel når han er rettvendt med mye rom foran seg. Ellers ganske anonym.
Santeri 7 - VÃ¥r beste defensive midtbanespiller siden Annan. Enorm intensitet i spillet og en dyktig ballvinner. Flink nok med ball.
Nypan 5 - Har altså et blikk for spillet som overgår alle utpå der. Det i kombinasjon med nærteknikk kommer til å ta ham langt. Juvel.
Holse 4 - Farlig når han blir satt opp i gode posisjoner. Vakker assist. Mange svake involveringer i andre.
Sæter 7 - Steike han er god. Ny kontrakt, nå!
Nelson 6 - Fart og teknikk. Jeg kan akseptere at han mister ballen noen ganger. Han må bare fortsette. Vårt farligste angrepsvåpen.
Skjelbred - Godkjent innhopp. Klarer å holde på ball. Fin intensitet defensivt.
Sadiku - Anonym
Bjørlo - Har noen spennende indreløperbevegelser. Vil se han foran Skarsem i neste kamp.
Børkeeiet - Solide defensive involveringer _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Last edited by Der Kaiser on 16.07.2023 23:39; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.07.2023 23:34 Post subject: |
|
|
Som jeg sa, vi er gode defensivt. Offensivt skaper vi 2-3 gode sjanser på kontringer og kriger inn ett mål på slutten fordi vi kommer i overtall 11 mot 10. |
|
Back to top |
|
 |
katalogen Senior
|
Posted: 16.07.2023 23:47 Post subject: |
|
|
Tromsø som alltid svært svake på Lerkendal. Trodde kanskje årets gjeng var mer offensive enn som så, men det de presterte i førsteomgang var tamt. Rosenborg er dessverre et lag uten selvtillit for øyeblikket, så tre poeng var utrolig viktig. Det som leveres etter rundt 60 er svakt og Rosenborg var på vei mot tap, men heldigvis så pådrar Tromsø et unødvendig rødt kort. Lov med marginer! Vet heller ikke hvor mye ballen var i spill mot slutten, tre-fire Rosenborg spillere ned med skade hjalp å bryte flyten til Tromsø.
Er litt bekymret for mangelen på trygghet med ball når det butter i mot. Mye balltap, dårlige pasninger og lite ball de siste 30. Tromsø hadde klart mer ball. Her har Maalen og co mye å jobbe med. Strømsgodset borte blir en ny test mot et lag som er mer direkte i spillestilen - trolig hjelper det om Børkeeiet og Holse erstatter Santeri og Nypan/Skarsem på midtbanen.
Apropos Holse: dagens kamp er et klart tegn på at han misbrukes på kant. Til tider lite involvert, og er ikke en spiller som strekker laget. Kanskje lagets svakeste spiller i andreomgang?
Midtstopperkonstellasjonen med UYJ og EDH tror jeg er svært betinget av hvilken motstander man spiller mot. Er ikke mye fysikk i den duoen der, så kan bli stygt mot de mer fysiske spissene i ligaen. Men det er kanskje uansett et bedre alternativ enn å få inn Rogers. Synes de klarte seg greit mot Mai Traore og Erlien (sistnevnte kanskje banens dårligste i dag) - så blir spennende å se hvordan de takler Braut Brunes, Enersen og Mehnert som har visst seg frem som en dynamisk trio i det siste. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 16.07.2023 23:50 Post subject: |
|
|
Kriger inn et mål? Tja... Noen hodedueller ble vunnet men hvordan Reitan bevisst finner Ulrik med perfekt touch som igjen ser opp og bredsider ballen forbi keeper er ikke mye krigermål. For en gang skyld er Reitan pur klasse foran mål.
Kampen i ettermiddag er jeg enig i er årsbeste - totalt sett. Bortsett fra 15-20 min i 2.omg var vi for en gang skyld gjennomgående solide. Skal ikke le av TIL hsom er "der oppe", og de fikk ikke til noen ting, kun en sjanse utover målet. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
|
Synes dette var en ganske middels kamp, tror vi ville tapt om TIL hadde fått fullføre med 10 mann. Det er tendenser innimellom og i sum har vi klart flere store sjanser enn TIL, men det minner fortsatt mer om Rekdal-fotball enn Eggen-fotball. Jeg skjønner særlig lite av bevegelsene til vingene, det virker nærmest som de er frispillere som kan bevege seg som det passer de, slik de var under Rekdal. Samtidig er det de to som skaper det meste vi har av muligheter så det fungerer iofs, men det er jo ikke det jeg hadde forventet fra Maalen. Sæter viser at han er klart vår beste spiss, og endelig var Y Jenssen den spilleren jeg trodde vi hadde signert. |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
|
|
Hedning wrote: | Som jeg sa, vi er gode defensivt. Offensivt skaper vi 2-3 gode sjanser på kontringer og kriger inn ett mål på slutten fordi vi kommer i overtall 11 mot 10. |
Det stemmer ikke. Tar de største mulighetene våre:
Målsjanse 1 - 14 minutter - Glimrende spill fra etablert. Sæter header til side for mål på innlegg fra Nelson.
Målsjanse 2 - 40 minutter - Scoring! Sæter glimrende kontra sammen med Holse.
Målsjanse 3 - 41 minutter - Godt trykk etter hjørnespark. Pereira bør score, men skyter like utenfor.
Målsjanse 4 - 48 minutter - Nelson med enorm vending til Holse som kommer alene med keeper. Bør score, men setter den like utenfor.
MÃ¥lsjanse 5 - 54 minutter - Nypan god og kommer til skudd. Fin redning.
Målsjanse 6 - 90 minutter - Scoring! Godt trykk igjen etter hjørnespark. Yttergård pirker den inn.
I tillegg har vi et Sæter- og Nelson-skudd fra distanse i henholdsvis første og andre omgang som er bra sjanser.
Med scoringene skaper vi altså fem store muligheter til å score mål på det gjerrigste laget i årets Eliteserie. Tromsø hadde 11 innslupne på 13 spilte før denne kampen og 5-1-0. Her tror jeg vi ydmykt kan stikke fingeren i jorda og allikevel si at dette var en godt gjennomført kamp av RBK - både offensivt og defensivt.
For å gjøre det helt klart: Det er rett og slett å surre med fakta å påstå at "vi ikke var gode" og at vi kun skaper "2-3 gode sjanser på kontringer". _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
katalogen Senior
|
Posted: 16.07.2023 23:54 Post subject: |
|
|
Der Kaiser wrote: |
For å gjøre det helt klart: Det er rett og slett å surre med fakta å påstå at "vi ikke var gode" og at vi kun skaper "2-3 gode sjanser på kontringer". |
Denne er fin å dra frem på et forum!  |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.07.2023 23:58 Post subject: |
|
|
Vi får problemer når Henriksen blir frisk. Jenssen og en ny hurtig stopper ville vært mere optimalt enn Henriksens og Jenssen tror jeg.
Så kan både Tobias og til dels Santi spille SM. Henriksens er kanskje ikke første valget der heller!. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 17.07.2023 00:01 Post subject: |
|
|
Merkelig at xG er 1,8 hvis alle de sjansene er så gode som du mener. Samtidig er det vel ikke veldig stor forskjell på 2-3+1 og 5 som du sier. Så synes du går rimelig hardt ut med at jeg surrer med fakta fordi jeg har en god målsjanse mindre enn det du har. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 17.07.2023 00:10 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Vi får problemer når Henriksen blir frisk. Jenssen og en ny hurtig stopper ville vært mere optimalt enn Henriksens og Jenssen tror jeg.
Så kan både Tobias og til dels Santi spille SM. Henriksens er kanskje ikke første valget der heller!. |
Henriksen og en hurtig stopper er bedre enn Jenssen og en hurtig stopper.
Når det er sagt så kan HEnriksen fortsatt spille på midten * |
|
Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 17.07.2023 01:44 Post subject: |
|
|
Første kamp på Lerkendal på en god stund så vil dele noen observasjoner.
1) Midtbanen idag er i all hovedsak grunnen til at vi vinner. Väanänen var rett og slett en mur, og kan bli meget bra. Skarsem og Nypan med mange viktige ballvinninger, og det er så deilig å se at de fosser frem ved kontringer/overganger.
2) Tromsø var skuffende dårlige og bør ikke bli brukt som en referanse for et topplag i ES. Godt organiserte, men feige og uten særlig kvalitet. Hverken interessert i å angripe eller spille ordentlig forsvar. Kan ha sammenheng med pkt.1.
3) Forferdelig inkonsekvent dømming og med et uforholdsmessig sterkt markeringsbehov. Skriker i trynet til Nypan som ligger nede med skade og virket totalt utilnærmelig for dialog. Flere anledninger der linjedommer markerer (eller ikke) der han skjærer gjennom, selv om linjedommer er mye bedre plassert.
4) Sommerferie på Øvre øst? Skuffende labert fra ellers fantastiske ØØ. En del folk der, men observerte at mange ute ved sidene stod helt stille uten bidrag. Og har det skjedd en endring i mikrofonvolumet til frontmann? Ekstremt høyt og det var forstyrrende for syngingen til resten ved å overdøve de andre. Kan da huske at volumet til Megafonmannen var mye lavere?
5) 3p i deilige Trondheim!!!! |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 17.07.2023 07:47 Post subject: |
|
|
Her er det mye romantikk. TIL hadde vunnet dette uten det røde kortet. Vi hadde ikke ball før det røde kortet. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 17.07.2023 08:42 Post subject: |
|
|
Kent23 wrote: | Her er det mye romantikk. TIL hadde vunnet dette uten det røde kortet. Vi hadde ikke ball før det røde kortet. |
Her er jeg meget enig. Jeg følte heller ikke vi på nogen måde var boldbesiddende. Vi er et hold der lever på kontra på hjemmebane. Er det hvad i kalder artig fodbold ?
Det er som om folk tænker nu er alt bedre end under Rekdal så længe vi har en 4-3-3 træner - men vi har stadig et så ringe pasningsspil - inden der var spillet 10 minutter havde Olaus, Nypan, Jayden eller smidt bolden væk på virkelig farlige steder og flere gange var vi heldige med ikke at få farlige kontraer imod os.
Jeg synes Ole spiller en betydelig bedre kamp i dag end han gjorde sidst, i dag vinder han halvdelen af sine dueller hvilket er en klar upgrade fra sidst.
Men igen jeg sidder med følelsen at vi aldrig får et anstændigt pasningsspil med de 3 centrale. Finnen er ok defensivt, men der kommer intet fremadrettet fra nogen af dem. Vi benytter 6 midtbanespillere i løbet af kampen og slutter med 3 indskiftede. Bjørlo bør i min optik spille i stedet for Nypan eller Olaus. Han er bedre på bolden og skiller sig bedre af med den. Stadig er vores trupsammensætning helt skæv når vi kan benytte 6 midtbanespillere og ikke kan skifte en kant. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 17.07.2023 09:40 Post subject: |
|
|
Kent23 wrote: | Her er det mye romantikk. TIL hadde vunnet dette uten det røde kortet. Vi hadde ikke ball før det røde kortet. |
Enig i at det røde kortet preget slutten av kampen og ga flipperspill-målet mot slutten. Før det var TIL det førende laget i andre omgang.
Nå har vi brent endel klare sjanser i år og denne gangen var det vår tur å ha litt flaks.
Vi ligger lavt og spiller en kontringskamp og det passer i grunnen laget og tabellsituasjonen godt.
Det er tendenser til bedring i forsvarsspillet og Santeri kan fort bli den neste Rekeball-importen som slår til! Tror ikke det skal mye til før herr Nelson finner nettmasker og lagkamerater heller.
Synd Sæter er pleiepasient halve året for han tilfører laget masse kvalitet på topp. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 17.07.2023 09:45 Post subject: |
|
|
Ganske så enig med ibenjar. Satt og tenkte på det spesielt utover i andre omgang, er det hit vi er kommet? Ett lag som løper, duellerer og tar kontringer,men som går tom i andre og blir totalt dominert av Tromsø?
Ett lag der forsvarsspill går ut på å beine ballen langt unna egen sone,et lag som ikke evner å holde i ballen selv og bommer på enkle kortpasninger?
Man kan si at det er der vi er og så bygger vi lag derfra,men på hva? Våre ledere har klart å kjøpe inn en stall med svært begrensede utviklingsmuligheter, uansett hva sportslig ledelse sier så er keiseren uten klær , vi kjøper inn obos kvalitet og det er der flesteparten blir på nivå.
Det ble etterlyst mer trøkk fra ØØ i en annen tråd,og det er sant,men tror de satt med den samme følelsen som meg, en blanding av skuffelse,irritasjon og apati og den gufne følelsen som setter seg i mageregionen at det ikke er noen åpenbar vei ut av dette. Flosklene fra klubben sitter riktignok løst, jobbe hardt,stå i krigen etc ,men vi ser allerede nå kravet om nye spillere. Og da må våre dårlige spilllere selges først. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.07.2023 10:04 Post subject: |
|
|
På en måte føler jeg at pessimismen og det negative nå sluker optimismen og er tilbøyelig til å si meg enig i at vi bør brenne kjerka, selge menigheten som slaver for smårusk, støype ny sokkel og finne en Prest som er oss verdig.
Kanskje han får lokket noen fra andre menigheter hit, noen som er flinkere til å synge og be enn de vi har?
Alt dette fordi de ikke har lært seg You’re Gonna Love Me utenat enda.
Tross alt er det i tillegg litt surt på refrenget og verset går ofte i feil tone av og på. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 17.07.2023 10:18 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: | Ganske så enig med ibenjar. Satt og tenkte på det spesielt utover i andre omgang, er det hit vi er kommet? |
Det er der vi er. Det er først når vi forstår hvor vi er på spekteret hva angår kvalitet i denne ligaen at vi kan begynne jobben med å klatre.
Vi er kun en storklubb i renommé og historie. Derfor er det en god start å skape sjanser og slå Eliteseriens gjerrigste lag. Det skal vi ta med oss og bygge videre på. For noen år siden var det åpenbart en selvfølge å slå Tromsø på hjemmebane - det er det ikke i årets sesong. Dessverre.
Vi skal forvente å kunne være ligaens beste lag igjen - og det innen kort tid. Men hvis vi forventer at vi skal spille rykende flott angrepsfotball og feie motstanderen av banen med nåværende utgangspunkt så ender vi opp med sinnsstemningen som uttrykkes i kamptråden her gang etter gang. Jævlig destruktivt og kjedelig. Ta av 90-tallsbrillene og legg de i baklomma. Der skal de ligge og gi retning om hva klubben skal være, så får vi ta dem frem når det virkelig svinger av laget igjen. Samtidig må vi supportere lære oss å sette pris på gode prestasjoner i en ny hverdag og være med spillerne 100% på veien tilbake til en ny storhetstid. Da skal de få ros når de fortjener det. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 17.07.2023 10:37 Post subject: |
|
|
Det var bedring foran begge mål i forhold til de foregående kampene. Og forhåpentligvis så klarer vi å ta med oss energien denne kampen ga mot Strømsgodset.
(Til sammenligning så slo vi TIL med den samme treneren 3-0 på samme tid i fjor. Før Tengstedt kom til klubben. ) _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 17.07.2023 10:37 Post subject: |
|
|
Der Kaiser wrote: | WT62 wrote: | Ganske så enig med ibenjar. Satt og tenkte på det spesielt utover i andre omgang, er det hit vi er kommet? |
Det er der vi er. Det er først når vi forstår hvor vi er på spekteret hva angår kvalitet i denne ligaen at vi kan begynne jobben med å klatre.
Vi er kun en storklubb i renommé og historie. Derfor er det en god start å skape sjanser og slå Eliteseriens gjerrigste lag. Det skal vi ta med oss og bygge videre på. For noen år siden var det åpenbart en selvfølge å slå Tromsø på hjemmebane - det er det ikke i årets sesong. Dessverre.
Vi skal forvente å kunne være ligaens beste lag igjen - og det innen kort tid. Men hvis vi forventer at vi skal spille rykende flott angrepsfotball og feie motstanderen av banen med nåværende utgangspunkt så ender vi opp med sinnsstemningen som uttrykkes i kamptråden her gang etter gang. Jævlig destruktivt og kjedelig. Ta av 90-tallsbrillene og legg de i baklomma. Der skal de ligge og gi retning om hva klubben skal være, så får vi ta dem frem når det virkelig svinger av laget igjen. Samtidig må vi supportere lære oss å sette pris på gode prestasjoner i en ny hverdag og være med spillerne 100% på veien tilbake til en ny storhetstid. Da skal de få ros når de fortjener det. |
Min fejl er måske at jeg stadig ser RBK som et aktuelt storhold og ikke som et i bedste fald midterhold i Norge. Men når jeg tager brillerne af og ser på spillet så kan jeg godt se det. Men jeg irriteres voldsomt når jeg gang på gang må konstatere, at vores pasningsspil er af så ringe karakter og et halvt hold overhovedet ingen flair har for gode løb eller for at gøre andre gode. De fleste på dagens hold finder først ud af hvad de skal når de har modtaget bolden. Og ja jeg irriteres voldsomt når en virkelig hurtig spiller som Jayden ikke har andre redskaber i tasken end fart. Han har Nul sans for at spille den rigtige aflevering eller bare slippe bolden i ret øjeblik. Men ok havde han den egenskab så spillede han helt sikkert også på en større adresse. Olaus der løber så godt med bolden - han ser intet omkring sig og løber bare til nogen tager bolden fra ham. Jeg synes bare ikke det er sådan RBK skal spille fodbold. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 17.07.2023 10:39 Post subject: |
|
|
Ballbesittelse har vel aldri vært vår greie, verken på 90 tallet eller under Kåre (som er nærmest i nyere tid). Vi har stort sett satset på å spille hurtig i lengderetning, og man holder ikke ballen i laget veldig lenge om man skal følge det slavisk. La gjerne de andre trille ballen på midtbanen så lenge vi leverer hurtig angrepsfotball hver gang vi tar over. Vi fikk jo flere ganger tidligere påpakning om at vi spilte kun kontringsfotball, og det er vel strengt tatt vår greie? _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 17.07.2023 11:06 Post subject: |
|
|
om RBK skal komme seg opp igjen på topp så er vi avhengig av at resten er dritt, over tid. er rett og slett ikke nok kompetanse igjen i klubben til å kunne konkurere med toppen av Eliteserien. bare se på Dorsin som raserer klubben mer og mer for hvert overgangsvindu ( godt hjulpet av Reka). og Vikvang som av en eller annen grunn fremdeles er i klubben, med mer ansvar for hvert år som går
blir liksom som å sitte å vente på ett jævla mirakel av en treneranesttelse som skal trekke på alt dødkjøttet og piske liv i klubben igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 17.07.2023 12:25 Post subject: |
|
|
ibejnar wrote: | Kent23 wrote: | Her er det mye romantikk. TIL hadde vunnet dette uten det røde kortet. Vi hadde ikke ball før det røde kortet. |
Her er jeg meget enig. Jeg følte heller ikke vi på nogen måde var boldbesiddende. Vi er et hold der lever på kontra på hjemmebane. Er det hvad i kalder artig fodbold ?
Det er som om folk tænker nu er alt bedre end under Rekdal så længe vi har en 4-3-3 træner - men vi har stadig et så ringe pasningsspil - inden der var spillet 10 minutter havde Olaus, Nypan, Jayden eller smidt bolden væk på virkelig farlige steder og flere gange var vi heldige med ikke at få farlige kontraer imod os.
Jeg synes Ole spiller en betydelig bedre kamp i dag end han gjorde sidst, i dag vinder han halvdelen af sine dueller hvilket er en klar upgrade fra sidst.
Men igen jeg sidder med følelsen at vi aldrig får et anstændigt pasningsspil med de 3 centrale. Finnen er ok defensivt, men der kommer intet fremadrettet fra nogen af dem. Vi benytter 6 midtbanespillere i løbet af kampen og slutter med 3 indskiftede. Bjørlo bør i min optik spille i stedet for Nypan eller Olaus. Han er bedre på bolden og skiller sig bedre af med den. Stadig er vores trupsammensætning helt skæv når vi kan benytte 6 midtbanespillere og ikke kan skifte en kant. |
Dette er helt presist oppsummert. Vi er ganske bra så bra defensivt (med noen få unntak), slurver bort ballen med elendige pasninger (spesielt i starten), spiller med skylapper (Nelson), slipper for mye på førstebevegelsen og har noen gode kontringer.
Det blir seier, noe som smaker veldig godt etter tre strake tap, men det er ikke spesielt god fotball. Troppen er fortsatt dårlig sammensatt for 4-3-3. Spesielt skriker troppen etter minst en rask ving, som kan stikke i bakrom, og en spiss til som ikke lett blir dyttet bort i hver eneste duell. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 17.07.2023 18:52 Post subject: |
|
|
Rom ble ikke bygget på en dag. Heller ikke Glimt.
Vi har en stall bygget av Rekdal hvor løping og kriging ble prioritert
Begrunnelsen for salget av Vecchia er bevis på at teknikken og spilleforståelse ikke ble vektlagt.
Når vi nå prøver å spille fotball med de samme spillerne vil det ta tid.
Så må vi supplere med rolle spillere etterhvert med teknikk. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
|