English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 13.07.2023 16:01    Post subject: Reply with quote

Virker usannsynlig at han drar noen steder mens han har hovedtreneransvaret i RBK, ja.

Med mindre han viser seg å være en genial forfremmelse, men der er vi nok ikke pdd.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 13.07.2023 16:31    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Maalen drar ingen steder. Han går all inn for å bli hovedtreneren vår etter jul, og vet dette er hans eneste sjanse. Jeg tipper han også blir treneren vår ett år til, ikke fordi han leverer til de grader, men tviler på at styret har en ny på plass til jul. Alt for tidlig å bedømme hans inntreden så langt, det har han for dårlige/feil spillere til. Inntrykket er at det tenkes riktig, men spent på om han greier å være god nok pedagog. Bruker litt for mye energi på å forsøke å imitere Eggen etter min smak, men mulig det er bare jeg som hemger meg opp i det.

Fukter leppene på samme måte som Eggen også la jeg merke til i et intervju etter LSK kampen. Får håpe han tar etter resultatene snart også.
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran

PostPosted: 13.07.2023 16:58    Post subject: Reply with quote

Goran wrote:
Jeg er litt redd for at vi kan miste Svein Maalen nå som LSK er på trenerjakt?
Bør vi signere han asap før en annen klubb henter han?

Da tenker jeg vi sier ha det bra og lykke til i så fall.

En blek kopi blir aldri noe mer enn nettopp det.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 16.07.2023 15:49    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...qIzAmSadd0

Maalen får prøve ut dette, kanskje det fungerer for RBK
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 26.07.2023 18:44    Post subject: Reply with quote

Ville ikke brukt ordene "ekstrem forvandling" for å beskrive utviklingen under Maalen, men intervjuet er oppløftende: Han er svært konkret på hva man forsøker på og trener på. Verken Rekdal, Hareide eller Horneland var i stand til å si så konkrete ting om spillestil som Maalen.
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 03.08.2023 00:01    Post subject: Reply with quote

Synes Maalen gjør en enormt fin figur i siste episode av Innsiden. Lettfattelig, kort og konkret. Nå kommer også resultatene. Helt åpenbart et steg opp fra vår forrige trener.
E.C. Dahls
Junior

PostPosted: 03.08.2023 01:26    Post subject: Reply with quote

Enig. Fikk gåsehud både av peptalks og Nils Arne-referansene.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 03.08.2023 07:39    Post subject: Reply with quote

...spesielt pausepraten i ca. 34:20 om indreløperne om å ikke stå for høyt. I hvor mange år har dette vært diskutert i forumet at IL-er må lengre ned og "time" løpene sine bedre?
Back to top
yaeger
Junior

PostPosted: 03.08.2023 08:10    Post subject: Reply with quote

Tror jeg snakker for mange når jeg sier at Maalen virker faglig meget dyktig. Det er heller ikke veldig lett for han å ta over en garderobe som var lojal mot forrige trener og i tillegg er en ganske "ukjent" figur.
Back to top
Andy Pandy 27
Proff

PostPosted: 03.08.2023 08:53    Post subject: Reply with quote

Alle som har en viss meter med forstand på fotball ser at det er fremgang i forhold til hvordan vi vil spille og fremstå. Ja, det har vært noen dårligere omganger enn under Rekdal, men det er en del av prossessen. Det har vært fine tendenser, til mere samhandlende angrepsmønster og fremfor alt synes jeg det offensive forsvarsspillet har blitt ekstremt mye bedre allerede spesielt i siste kamp. Dvs gjennvinningsfasen av spillet på motstanderens halvdel. Der var vi til dels ekstremt svake under Rekdal.
Jeg tror fortsatt det vil være ujevnt fremover, men så lenge de små skritt med fremgang er der. Tror dog vi trenger en trenger med litt mere pondus og like klar filosofi, men om vi er interessante nok for en slik trener vil vise seg.
Skulle dog formen holde seg ut sesongen så er vel spørsmålet der om Maalen fortjener fast plass i sjefsstolen?
Satser på at vi ikke går på en Klaksvik smell i dag ihvertfall! RBK
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
enojado
Veteran

PostPosted: 03.08.2023 14:40    Post subject: Reply with quote

Så frem til at klubben endrer strategien på overgangsmarkedet, og henter inn spillere ment som førstevalg er jeg sikker på at Maalen vil lykkes. Dersom garderoben er skeptisk grunnet Maalens "manglende" erfaring er det bare for ØØ å henge opp et gigantisk banner på stadion med noe slikt som::
❤❤❤MAALEN❤❤❤
...og spillerne vil forstå hvem som er sjefen.
Back to top
skrukken
Rutinert

PostPosted: 03.08.2023 14:42    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner rett og slett ikke maset om pondus og slagkraft. Da kunne vi fortsatt med reka eller henta Nordlie.
Eggen skapte seg et navn gjennom måten vi spilte på, Knutsen skapte seg et navn først i bodø. Helstrup det samme i Tromsø.

Dersom Maalen fortsetter å innprente et tydelig spillemønster som gir resultater over tid vil han skape seg et stort navn, og det kan han like gjerne gjøre hos oss.
Vi må erkjenne at vi starter på "bånn" og må nå jobbe oss sakte men sikkert tilbake gjennom å ha et tydelig spill, satse på unge talenter som får rendyrke seg i rollene sine, så ender vi opp med en klar og tydelig pondus igjen
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 03.08.2023 15:14    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg Maalen er den klareste treneren siden KI... Han er bra.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 03.08.2023 15:21    Post subject: Reply with quote

Synes også han virker å være konkret og tydelig. Ser ut til å komme med klare eksempler og beskjeder. For øvrig enig i det skrukken skriver. Dersom Maalen har kvaliteten som kreves, gir det autoritet.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 03.08.2023 15:31    Post subject: Reply with quote

Absolutt på rett vei nå, men håper det skal mer til for at styret forlenger kontrakten og avslutter jakten på en ordentlig trener.

De tre første kampene (Sarpsborg, Aafk, LSK) taper vi fortjent. Lite fremgang å spore.

Tromsø-kampen er bra og vi skaper en del på et gjerrig lag.

Vi slår Godset, men prestasjonen er som å se maling (Maalen) tørke.

Crusaders borte er tjenesteforsømmelse.

Førsteomgangen mot Odd er katastrofal, andreomgangen er bra. Men vi spiller også 30 min mot 10 mann.

Scoret 9 mål på 7 kamper (rask sjekk), men kun fire mål kommer fra åpent spill (resten på eller i forbindelse med dødball).
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 03.08.2023 15:32    Post subject: Reply with quote

Det bør ikke finnes tvil hos noen på at vi har tatt riktige steg under Maalen.

Han hadde et utgangspunkt som man knapt unner noen trener som kommer inn nær midtspilt sesong, der man i tillegg knapt nok har noe mer å spille for annet enn å berge plassen og europaspill.
Han har en stall som har blitt 'bygd ned' over tid og som i tillegg er nogenlunde tilpasset en annen spillestil.

Det er relasjoner i angrepsspillet vårt nå, ja det svinger noe defensivt men oftest er det grunnet individuelle feil og mangler hos spillerne man har til rådighet.

Er 100% sikker på at vi fortsetter å bli bedre under Maalen, og leverer vi sånn nogenlunde så blir vi så absolutt å regne med neste år under Maalens ledelse. RBK Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Platon.XI.XI
Senior

PostPosted: 03.08.2023 17:17    Post subject: Reply with quote

Utfordringen til Maalen og spillerne, med å gå over fra mann-mann til sone, og fra 5-3-2/3-4-3, midt i sesong. Den er stor! Det eneste jeg håpte på når denne endringen kom når den kom, var at vi fikk utviklet et angrepsmønster. Noe vi ikke har hatt på en god del år. Allerede i kampen mot Sarpsborg var det spor å se. Etter den kampen har vi tatt syvmilssteg, og jeg bøyer meg i hatten for det gjengen, med Maalen i spissen, har fått til.

Av det jeg har sett av Maalen hittil ligger han meget godt an til å få jobben på permanent basis, men synd for han, det er det ikke jeg som bestemmer.
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.

Nils A. Eggen
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 03.08.2023 17:34    Post subject: Reply with quote

Det er strengt tatt litt for tidlig å bedømme Maalen, men syns det stort sett har gått rett vei, men datasettet er litt for smått til å kunne konkludere med noen form for sikkerhet. Heldigvis har vi ganske mange kamper igjen før vi trenger gjøre opp noe regnskap.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 03.08.2023 17:52    Post subject: Reply with quote

Ikke så lett og si hva som er Maalen-effekten og hva som er Sæter-effekten. Sæter betyr mye for det oppbyggende spillet vårt i tillegg til å ha scoret avgjørende mål. Og vi begynte først å prestere når Sæter var tilbake. Men enig i at vi allerede ser omganger med tildels bra angrepsspill.
kristobal
Legende

PostPosted: 05.08.2023 09:42    Post subject: Reply with quote

Mest av alt er det sommereffekten, at RBK svært ofte blir gode om sommeren. Maalen vil jo neppe klare helt den samme omveltningen i poengfangst (og derigjennom bedre prestasjon) som vi fikk under Rekdal i fjor eller under Horneland i 2019.

Men han er på god veg til å klare det forventede poengsnittet i sommermånedene etter den skrale starten med tre tap, hvorav to i juli.

https://www.rbkweb.no/for...p;start=94
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 05.08.2023 11:42    Post subject: Reply with quote

Litt skeptisk til denne naturloven din kristobal. Gitt at det stemmer empirisk, hva er teorien din for hvorfor vi tar mer poeng om sommeren?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.08.2023 11:45    Post subject: Reply with quote

Er ikke nødvendigvis noe som er "sommereffekten" av seg selv Kristobal. Mye mulig du tolker statistikken feil.

Historisk sett så har vi vært beste lag eller midlertidig underpresterende. Beste laget skal stort sett vinne, det underpresterende laget vil som regel øke til normalpresterende ved trenerbytte.

Det er Ingen naturlov at RBK tar 2 poeng i snitt i juli-september helt uavhengig av trener og spillmageriell. Sånn fungerer ikke verden. For å sette det på spissen; Hadde RBK solgt alle på alaget og RBK2, og stilt et rent juniorlag med 16åringer resten av sesongen , da hadde vi ikke tatt 2 poeng i snitt juli-september - selv om arket ditt sier det.

Det er lite sannsynlig at vi på magisk vis hadde tatt over 2 poeng i snitt juli-september de årene vi gjorde det etter en katastrofal sesongstart og trenerbytte. Rekdal hadde høyst sannsynlig ikke tatt det i år.

Men vi tar det når vi er best
Og vi tar det når vi er nest best
Og vi tar det når vi har underprestert kraftig og sparket trener - og dermed fått oppsving

Tar vi 2 poeng i snitt juli - september nå, så er det en større prestasjon enn tidligere fra laget og Maalen, for spillmateriellet vårt er dårligere.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2023 11:56    Post subject: Reply with quote

Vi må vinne 5 av de neste 6 for å komme opp i 2 poeng i snitt for juni, juli, august og september.

Haugesund (b)
HamKam (b)
Aalesund (h)
Tromsø (b)
Bodø/Glimt (h)
Lillestrøm (b)

Umulig? Nei. Men lite trolig med det nivået vi har for tiden. Spesielt de siste tre kampene blir det nok vanskelig å få med seg minst to seire i. Jeg tror vi ender opp med 2-3-1 på disse seks kampene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 05.08.2023 12:31    Post subject: Reply with quote

Det var optimistisk. Tror på 1-2-3, vinner kun hjemme mot AaFK
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 05.08.2023 12:35    Post subject: Reply with quote

Vi har historisk ofte slitt etter europakampene. Tror ikke det blir annerledes i år dessverre, stallen er veldig tynn (vi har f.eks 0 midtstoppere av god nok kvalitet). Tror vi slår kamma og aalesund, men ellers litt trist 2-2-2
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 57, 58, 59  Next
Page 17 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb