English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aalesund - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
3%
 3%  [ 2 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Rogers
0%
 0%  [ 0 ]
Jenssen
5%
 5%  [ 3 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
1%
 1%  [ 1 ]
Väänänen
8%
 8%  [ 5 ]
Bjørlo
1%
 1%  [ 1 ]
Holse
3%
 3%  [ 2 ]
Sæter
14%
 14%  [ 8 ]
Ingason
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
61%
 61%  [ 35 ]
Total Votes : 57

Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 02.07.2023 21:51    Post subject: Reply with quote

Det er ikke lov å si det, forumet ble sur når Rekdal snakket sånn.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 02.07.2023 21:51    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Jeg har ingenting imot tanken om å gå tilbake til offensiv 4-3-3 på et eller annet tidspunkt, men timingen på skiftet, samt kombinasjonen stallen vi har + Maalens kompromissøse approach til å banke gjennom en stil de åpenbart ikke har spillere til gjør at vi dønn seriøst må begynne å forberede oss på nedrykkskamp. Føyer seg fort inn i rekken av hodeløse avgjørelser vi har gjort rundt trenerteamet siden Kåre. Kanskje vi fortjener nedrykk.

Det skal jo sies at dette kan ses på som et nødvendig grep for å rette opp den miserable feilen fra forrige styre da de gikk bort fra det som var bestemt og ansatte Kjetil Rekdal.
At Rekdal kunne blitt sittende kunne gitt bedring selvfølgelig, men man må også erkjenne på et punkt at man er så langt unna identiteten sin at man blir tvunget til å ta en kursendring før det blir så galt at resultatet på sikt blir mye verre.

Burde styret sett dette før sesongen? såklart, men man hadde samtidig selvfølgelig et håp om at Rekdal skulle kunne bygge mere på det fine offensive spillet vi hadde tildels i fjor og kanskje få med midtbanen mere.

Dette skjedde ikke og man så tilslutt tydeligvis at man måtte gjøre noe.

Tidspunktet er horribelt, men det hadde det også vært på enhvert annet tidspunkt enn rett etter forrige sesong.

Dette er brutalt, men målet er relativt klart, Klubben vil tilbake til 4-3-3, bygge tropp til 4-3-3 og gofot kultur.

Selvfølgelig hadde dette vært bedre om vi hadde Kasper klar til å ta over som trener, men vi hadde nå ikke det og jegg tror Maalen først og fremst er sett på som den som skal begynne å trene spillerne inn imot 4-3-3 og få spisset relasjoner imens klubben finner trener og planlegger stallen inn mot neste trener.
Kanskje gjør Maalen så god jobb at han får fortsette et år eller to til, men jeg tror klubben følger godt med Kasper Hjulmann og andre trenere med litt mere kjøtt på beina.

Jeg gleder meg iallefall til kamp igjen!

Last edited by moomoo on 03.07.2023 10:42; edited 2 times in total
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 02.07.2023 21:52    Post subject: Reply with quote

Standarn Nietzsche wrote:
Det går an å synes det var riktig å sparke Rekdal og samtidig synes det som presteres nå langt ifra er bra nok.

Ironisk nok er det gjengen som klaget på at folk klaget på Rekdal samme gjengen som nå endeløst klager på Maalen. Hvor er sutretråden?
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 02.07.2023 22:50    Post subject: Reply with quote

Det er jo mer de horrible valgene som gjør at vi taper kampen fra trenerne. Å sette Holse og Ingasson som vinger gjør at du taper hver bidige kamp. Å spille uten Pereria er helt elendig.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 03.07.2023 08:01    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Det er jo klart at det å sparke noen som leverer for dårlig bare er til nytte dersom man har en bedre løsning. Nå har vi satt inn en 4-3-3 romantiker med erfaring fra en bydelsklubb uten å ha en stall som passer til det eller åpent overgangsvindu. Det føyer seg inn i rekken hodeløse spontane handlinger fra Rosenborgs styre.

Her er jeg helt enig. Jeg er selv en som ville ha Rekdal ut av klubben, men når alternativer er Maalen som på død og liv skal spille 4-3-3 noe vi ikke har spillere til blir dette merkelig. Enda dummere blir dette når vi allerede er ute av medaljekampen uansett og mest sannsynlig hadde berget plassen med Rekdal.
Timingen, måten dette ble gjort er igjen en elendig ting fra nok et styre i RBK.

Neste som skjer nå er at vi handler 2-3 spillere i panikk i vinduet her til en trener som vi ikke skal ha fast framover og i en formasjon vi neppe skal spille.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 03.07.2023 12:13    Post subject: Reply with quote

Lett å forstå at styret ikke kastet Rekdal på dør i det øyeblikket Tengstedt ble solgt, jeg fleipet jo litt med at det salget ga de økonomisk handlingsrom til å gjøre nettopp det.

Men at de ikke gjorde det førte til den veldig forutsigbare situasjonen vi er i nå. Delvis pga av at Rekdal fikk hente inn spillere som vi ikke trengte selv om de skulle vise seg å være gode nok (Aga og Sadiku primært, Bjørlo var vel allerede signert) samtidig om han fortsatte å selge unna alt og alle som hadde en kantrolle i 4-3-3 eller 3-4-3* som sin naturlige godfotrolle.

*som han hadde en klar idè om å spille iallefall tidvis, og det så ærlig talt lang mer lovende ut enn 3-5-2 de gangene vi kjørte det i år)

Det hjelper med spisser med målteft, men det må det da også gå an å få øvd inn.
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 03.07.2023 12:22    Post subject: Reply with quote

Hvilke naturlige kantspillere av A-lagskvalitet solgte Rekdal utenom Vecchia?
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 03.07.2023 12:32    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner egentlig ikke hva Rekdal drev med. Han kom jo inn med en plan om 3-4-3, men vi hadde ingen klare vinger i troppen. Han gikk over til 3-5-2, handlet i to vinduer til denne formasjonen, men ville egentlig spille 3-4-3. Da er det merkelig at han ikke i det minste handlet en klar ving i stede for spiss nr 5. Jeg skjønner at de fikk litt panikk med skade på Ole, men det forklarer ikke alle kjøpene.
Spartacus
Veteran

PostPosted: 03.07.2023 12:56    Post subject: Reply with quote

Det var definitivt tendenser i går. Satt med fugleperspektiv, og hadde god oversikt. Få jobbet enda mer med struktur, posisjonering, timing, osv., så vil dette bli brukbart. Så er det ikke tvil om at vi mangler spillere med X faktor, og som kan skape ubalanse hos forsvarslaget.

Holse er kanskje en slik spiller, men han er en typisk mellomromsspiller og ikke en kantspiller. I går trakk han innover altfor tidlig, særlig i førsteomgang, og Reitan klarte ikke å fylle rommet som ble ledig, så vi ble for smale. Det ble litt bedre i 2. omgang, men kvaliteten på innleggene til Reitan er rett og slett skammelig. Pereira ga oss bedre struktur, og innleggskvaliteten økte betraktelig etter at Ingason gikk ut i pausen.

Så synes jeg vi må bli mye tøffere i press spillet, vi må bli modigere i frispillingen, og være langt mer gjennombruddshissige i henhold til å sentre ballen inn i struktur, og ta mulighetene når motstander er i ubalanse. Særlig press spillet, og det å gå 100 prosent på overgangene istedenfor 80 prosent er lett å gjøre noe med på kort sikt.

Sæter må også skjerpe seg her, han ødela mange gode overganger ved å skulle vende opp, istedenfor å spille en enkel pasning til rettvendt indreløper. Fungerte dårlig som oppspillspunkt.

Til slutt, det er for mye dilldall når vi har muligheten innenfor straffefeltet. Dette går jo på hvor flinke spillerne har vært til å orientere seg i forkant, men også en trang til å hele tiden skal skaffe seg best mulig vinkel - ulempen her er at for hvert ekstra touch man tar innenfor straffefeltet går sannsynligheten for å score ned med omtrent 50 prosent. Er du innenfor straffeltet, få ballen på mål!

Zeman
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 03.07.2023 18:34    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:

Ironisk nok er det gjengen som klaget på at folk klaget på Rekdal samme gjengen som nå endeløst klager på Maalen. Hvor er sutretråden?

Takk. Endelig noen som setter ord på dette.
Hedning
Legende

PostPosted: 04.07.2023 08:15    Post subject: Reply with quote

Neida jeg klager ikke på Maalen, jeg klager på de som fikk syta gjennom viljen sin om å bytte trener midt i sesongen fordi alt skulle bli gull og grønne skoger bare vi bytttet trener.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 04.07.2023 08:43    Post subject: Reply with quote

Det som er merkelig her er at den gjengen som nå syter, vil da ikke akseptere at det tar tid for Maalen også, men velger å ignorere hvor dårlig vi har utviklet oss under Rekdal. De to siste kampene brukes som argument for at Rekdal var på vei.

Jeg er ikke nødvendigvis enig i sparkingen når det kommer til tidspunkt, ei heller valg av Maalen, men nå må vi bare redde stumpene i denne sesongen.
frank
Proff

PostPosted: 04.07.2023 10:43    Post subject: Reply with quote

Interessant bruk av begrepet syting her.

Tror du virkelig lakengjengens stunt var det avgjørende og ikke synkende publikumstall, elendige prestasjoner og styrets faglige vurdering?

Tror du overdriver radikalt effekten av slike stunt og krangler på diverse nettfora.

Det er ingen som er fornøyd med de to siste kampene, men hovedgrunnen til at vi er der vi er, ligger fremdeles i de 11 kampene før trenerskiftet. Og det virker det som styret også så, og benyttet en landslagspause for å gjøre noe med det.

Alle forstår at slike endringer er risikable, men det billig etterpåklokskap å framstille det som har skjedd i etterkant som forutsigbart. Om noen er det i såfall du som har en overdreven tro på trenerens betydning.

Jeg argumenterte for at Rekdal burde byttes ut fordi jeg mener at klubben i lengden vil tjene på å tro på eget tankegods og jeg hadde et håp om at Maalen kunne være mannen som kunne korrigere kursen (noe jeg ennå håper på). I tillegg håpet vi på at en trenerendring kunne frigjøre litt energi i en frustrert spillergruppen.

Dette er verken syting eller urealistiske forventninger.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 04.07.2023 10:52    Post subject: Reply with quote

frank klarte å uttrykke det jeg tenkte på en betydelig bedre måte enn jeg er i stand til. Ideen om at dette er visse fan-grupperingers verk er mildt sagt patetisk. Trenerskiftet kom fordi resultatene så langt i år har vært elendige (under Rekdal). Prestasjonene like så. Styret vurderte det dit at det var hensiktsmessig å gjøre en endring.

Hva kampen angår: Jeg synes alt i alt at prestasjonen var et markant hakk opp fra S08-kampen. At vi ikke fikk ballen i mål var mildt sagt utrolig. Pereira ble tråkka på i 16-meteren og skulle hatt straffe. Vi spiller oss til sjanser, og vi tør å holde i ballen rundt og i motstanders 16-meter. Jeg tror vi kommer til å heve oss fremover, spesielt om vi får henta et godt midtstopper-emne og to kanter.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 05.07.2023 11:17    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Det som er merkelig her er at den gjengen som nå syter, vil da ikke akseptere at det tar tid for Maalen også, men velger å ignorere hvor dårlig vi har utviklet oss under Rekdal. De to siste kampene brukes som argument for at Rekdal var på vei.

Jeg er ikke nødvendigvis enig i sparkingen når det kommer til tidspunkt, ei heller valg av Maalen, men nå må vi bare redde stumpene i denne sesongen.

Synes de på forumet kan deles inn i to grupper:

De som evner å se nyanser og at det finnes argumenter både for og i mot et standpunkt, og som er villig til å forandre ståsted hvis man får ny og bedre informasjon/ argumenter. Disse er det verdt å diskutere med.

I den andre gruppen finner du de som har gravd seg ned i en grøft og hevder gang på gang at det kun finnes argumenter for det ene standpunktet og aldri er villig til å forandre på noen meninger. Denne gruppa er det helt uinteressant å diskutere med.

Kan ikke skjønne at det ikke skulle være relevant å diskutere styrets inngripen på samme måte som det var relevant å diskutere trenerbytte når det gikk dårlig i vår.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
Page 16 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb