View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
3% |
[ 2 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Rogers |
|
0% |
[ 0 ] |
Jenssen |
|
5% |
[ 3 ] |
Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
Skarsem |
|
1% |
[ 1 ] |
Väänänen |
|
8% |
[ 5 ] |
Bjørlo |
|
1% |
[ 1 ] |
Holse |
|
3% |
[ 2 ] |
Sæter |
|
14% |
[ 8 ] |
Ingason |
|
0% |
[ 0 ] |
Pereira |
|
61% |
[ 35 ] |
|
Total Votes : 57 |
|
Author |
Message |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 02.07.2023 20:00 Post subject: |
|
|
Styret ga Rekdal sparken etter at vi tok sju poeng de siste fire kampene før Maalen tok over. Med blant annet fire-null seier mot Ham-kam. Pila begynte å peke oppover etter et bunnivå i kampene før. Og da går styret inn og sparker Rekeballetten. Mulig en del spillere fikk en psykisk knekk av det. I alle fall er det få som har blomstret med Maalen enda.
Får håpe denne trenden snur med Maalen og at vi snart klarer å score ett forløsende mål. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
1874 Senior
|
Posted: 02.07.2023 20:04 Post subject: |
|
|
Nåsså. Nok nå, ferdig med Rekdal. Pek snuta fremover og slutt å syt over det pisset der. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 02.07.2023 20:11 Post subject: |
|
|
Poenget er ikke at det var feil å sparke Reka fordi han var riktig mann, men det å sparke hvem som helst og gi Maalen instruks om å legge totalt om, når vi ligger så langt nede på tabellen, og må tenke mer resultat enn presentasjon er mildt sagt sprekt. Jeg er sikker på at Maalen for oss til å bli bra, men det burde ha skjedd først ved årsskiftet med en oppkjøring. Nå kan jo dette gå rett vest. Det holder ikke å bli god i oktober dessverre. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 02.07.2023 20:25 Post subject: |
|
|
Man har jo litt forskjellig mål på en måte. Noen har fint spill som sitt øverste ønske, og hevder man er på rett vei. Noen vil helst ha poeng, og gjerne med fint spill, i den rekkefølgen. Poeng på tabellen er 0 for Maalen, og stilpoeng blir dessverre ikke delt ut i fotball. Personlig tror jeg vi hadde stått igjen med mer enn en smultring med forrige trenerteam ved roret disse kampene, men det spiller ingen rolle. For en som er mest opptatt av poeng, så er jeg bekymret for utviklingen. Så får andre glede seg over at de mener man spiller finere enn før. Fikk ikke sett dagens kamp, men sist kamp var det værste jeg har sett av RBK på årevis. Håper det var bedre i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.07.2023 20:37 Post subject: |
|
|
Datsgnerf wrote: | Nåsså. Nok nå, ferdig med Rekdal. Pek snuta fremover og slutt å syt over det pisset der. |
Det er jo klart at det er et veldig aktuelt tema, selv om de som hylte på trenerskifte gjerne vil skyve det under teppet nå. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 02.07.2023 20:40 Post subject: |
|
|
Jeg hylte etter skifte og jeg er fortsatt 100% på at det er riktig.
Heller noen tap nå mens laget blir vant til å spille fotball enn 10 kamper til med poling og rævafotball mens vi venter på neste trener.
Vi rykker ikke ned, og reka sørget for at vi var helt ute av kampen om gullet og mer eller mindre medalje også.
100% riktig å sparke ham. Eneste som var feil var at vi ikke gjorde det før - evt aldri ansatte ham. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 02.07.2023 20:42 Post subject: |
|
|
Det går an å synes det var riktig å sparke Rekdal og samtidig synes det som presteres nå langt ifra er bra nok. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 02.07.2023 20:43 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Datsgnerf wrote: | Nåsså. Nok nå, ferdig med Rekdal. Pek snuta fremover og slutt å syt over det pisset der. |
Det er jo klart at det er et veldig aktuelt tema, selv om de som hylte på trenerskifte gjerne vil skyve det under teppet nå. |
Savner ennå et saklig argument for å ikke fjerne Rekdal. Argumentene for sparking er gjentatt utallige ganger i ymse tråder her. Eneste argumentet jeg har sett mot sparking er "RBK sparker så mange trenere". Også det en sannhet med betydelige modifikasjoner.
Men hele debatten blir jo noe fåfengt når utgangspunktet er at å beholde Rekdal ville vært en garanti for 6 poeng på de 2 siste. Realiteten er jo at dette laget var elendig lenge før Rekdal fikk fyken.
Last edited by Sløvsekken on 02.07.2023 20:47; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 02.07.2023 20:46 Post subject: |
|
|
Standarn Nietzsche wrote: | Det går an å synes det var riktig å sparke Rekdal og samtidig synes det som presteres nå langt ifra er bra nok. |
Enig, nå som vi fikk presset frem en Rekdal sparking må vi være positive.
Jeg synes kampen i dag er bra, masse positivt offensivt som flere er inne på.
Det negative i dag kan vi legge på Rekdal/Frigård. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.07.2023 20:47 Post subject: |
|
|
Det er jo klart at det å sparke noen som leverer for dårlig bare er til nytte dersom man har en bedre løsning. Nå har vi satt inn en 4-3-3 romantiker med erfaring fra en bydelsklubb uten å ha en stall som passer til det eller åpent overgangsvindu. Det føyer seg inn i rekken hodeløse spontane handlinger fra Rosenborgs styre. |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 02.07.2023 20:48 Post subject: |
|
|
Goran wrote: | Standarn Nietzsche wrote: | Det går an å synes det var riktig å sparke Rekdal og samtidig synes det som presteres nå langt ifra er bra nok. |
Enig, nå som vi fikk presset frem en Rekdal sparking må vi være positive.
Jeg synes kampen i dag er bra, masse positivt offensivt som flere er inne på.
Det negative i dag kan vi legge på Rekdal/Frigård. |
Det er vel ikke R/F sin feil at vi stiller med Ingason og Holse som vinger? Disse gjør at vi rykker ned. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 02.07.2023 20:50 Post subject: |
|
|
Og den konklusjonen drar du etter 2 kamper ?
Høgmo tapte 4 på rad når han overtok i 2005. Det snudde.
Kåre tapte 3 av sine 4 første (inkludert de 2 første). Det snudde.
Men her er skal RBK dømmes til døden etter 2 kamper med Maalen ?
For all del, jeg er heller ikke overbevist om at Maalen er noen frelser, men la oss nå gi trenerteamet noen kamper før vi hugger huet av alt og alle og forbereder Obos-sanger. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.07.2023 20:58 Post subject: |
|
|
Det er så meningsløst det en del lirer av seg at man blir helt matt.
Å kjempe for en fyr som førte oss ned på 11 plass og tap i cupen for et nivå 3 lag blir bare komisk. I tillegg så bunnet vi Xg under samme fyren.
Jeg er sikkert for gammel som ikke skjønner greia.
Hvor var dere når Perry 2.0 fikk fyken som 3-4 i serien?? Ikke 11 og ut mot Blink??.
Stemte dere for å beholde hesten??.
Dette er Trump opp av dage.
Admin må inn og renske opp _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 02.07.2023 20:59 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Det er jo klart at det å sparke noen som leverer for dårlig bare er til nytte dersom man har en bedre løsning. Nå har vi satt inn en 4-3-3 romantiker med erfaring fra en bydelsklubb uten å ha en stall som passer til det eller åpent overgangsvindu. Det føyer seg inn i rekken hodeløse spontane handlinger fra Rosenborgs styre. |
Hodeløse spontane handlinger? Det styret har gjort er vel mye heller det motsatte? De sparker en trener som ikke har klart å få til noe på to år og velger å sette inn en 4-3-3 offensiv trener ettersom dette er målet på lengre sikt. Samt å få en gjennomført rød tråd da vi spiller 4-3-3 på andrelaget.
Dersom de ansetter en trener som står for noe helt annet enn Maalen, kan jeg si meg enig at de kanskje ikke tenker like langt.
Så blir det også temmelig voldsomt å forvente at alt skal bli bedre på et par uker. Dette vil kanskje vise seg å være en bedre løsning på kort sikt. Eller kan det være en bedring på lang sikt ettersom vi ansetter en ny 4-3-3 trener som kommer til en gruppe som er mer passende enn det vi har nå. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 02.07.2023 21:02 Post subject: |
|
|
Goran wrote: |
Det negative i dag kan vi legge på Rekdal/Frigård. |
Maalen er vår nye trener, og vi skal som RBK supportere selvsagt støtte laget uavhengig av hvem som trener. Men denne form for holdning er noe av det som irriterer meg her på forumet. Alt negativt skal man legge på R/F mens alt positivt er andres fortjeneste. Slike ting greier ikke jeg å ta seriøst. Nei, det er ikke Horneland sin feil at Hareide slet i RBK, ei heller Hareide sin feil at RBK brukte lang tid på å bli god sist sesong. Å nei, det er ikke Rekdal sin feil at Maalen ikke har tatt poeng på to kamper, og at ting ikke fungerer. Verden fungerer ikke slik. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 02.07.2023 21:08 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Det er så meningsløst det en del lirer av seg at man blir helt matt.
Å kjempe for en fyr som førte oss ned på 11 plass og tap i cupen for et nivå 3 lag blir bare komisk. I tillegg så bunnet vi Xg under samme fyren.
Jeg er sikkert for gammel som ikke skjønner greia.
Hvor var dere når Perry 2.0 fikk fyken som 3-4 i serien?? Ikke 11 og ut mot Blink??.
Stemte dere for å beholde hesten??.
Dette er Trump opp av dage.
Admin må inn og renske opp |
Det er ingen som kjemper for denne fyren som du henviser til. Ikke så vidt jeg har fått med meg. Men det er noen av oss, som prøver å si at verden ikke er så svart/hvit at man kan skylde alt på trener, og fikse alt med å skifte ham ut. Jeg har aldri ønsket Rekdal som trener i RBK, ikke Perry heller.
Men om man ikke greier å se nivåforskjellen på stallen som man hadde til rådighet under Perry og Kåre, kontra troppen til Hareide/Rekdal da blir diskusjonen overflødig. Man snakker landslagsspillere mot juniorer.
RBK har per dags dato ikke en A-landslagsspiller i troppen. Knapt folk på U-21.
Maalen har tilgode å vise noe enda, men skal selvsagt få tid på seg. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.07.2023 21:11 Post subject: |
|
|
Vel
Sånn kan også kamper se ut
Men det er verdt det for å bli best
Kampstatistikk
Nøkkelstatistikk
Generelt spill
Angrep
Forsvar
Disiplin
Bodø/Glimt
TEAM STATS
Molde
26 Skudd 7
10 Skudd på mål 4
79 % Ballbesittelse 21 %
644 Pasninger 183
89 % Pasningspresisjon 63 %
12 Frispark 14
0 Gule kort 5
0 Røde kort _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.07.2023 21:14 Post subject: |
|
|
Og slik så det ut hos oss.
Vi må bare jobbe videre på samme spor så vil viy vi vinne ES igjen
Kampstatistikk
Nøkkelstatistikk
Generelt spill
Angrep
Forsvar
Disiplin
Aalesund
TEAM STATS
Rosenborg
12 Skudd 21
4 Skudd på mål 4
41 % Ballbesittelse 59 %
350 Pasninger 476
72 % Pasningspresisjon 80 %
6 Frispark 10
2 Gule kort 1
0 Røde kort 0
1 Offside 0
4 Hjørnespark 13
Aalesund
TEAM STATS
Rosenborg
41 % Ballbesittelse 59 %
72 % Pasningspresisjon 80 %
350 Totalt antall pasninger 476
254 Presise pasninger 385
0 Store sjanser 0
0 Store sjanser uten mål 0
1 Offside 0
4 Hjørnespark 13
Kamphistorikk _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.07.2023 21:16 Post subject: |
|
|
Jeg har ingenting imot tanken om å gå tilbake til offensiv 4-3-3 på et eller annet tidspunkt, men timingen på skiftet, samt kombinasjonen stallen vi har + Maalens kompromissøse approach til å banke gjennom en stil de åpenbart ikke har spillere til gjør at vi dønn seriøst må begynne å forberede oss på nedrykkskamp. Føyer seg fort inn i rekken av hodeløse avgjørelser vi har gjort rundt trenerteamet siden Kåre. Kanskje vi fortjener nedrykk. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 02.07.2023 21:26 Post subject: |
|
|
Fikk ikke sett kampen, men resultatmessig gikk det som jeg hadde frykta. Vi er altså nede i sumpa og må bruke resten av sesongen på å kjempe oss opp igjen. Det er nok like greit å innfinne seg med situasjonen og ikke late som om vi ikke kan rykke ned (da tror jeg sjansen for nedrykk øker!). Hvis vi tør det, bør vi fortsette å fokusere på utvikling og prestasjon. Faller vi tilbake på et rent resultatfokus nå, kunne vi likegodt beholdt Rekdal ut oktober. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 02.07.2023 21:28 Post subject: |
|
|
I hvert fall åpenbart at vi ikke har spillertypene til å spille i 4-3-3. Pereira bør i det minste fortsette som ving, flink til å holde bredde og har god innleggsfot. Nesten fristende å vurdere Reitan/Cornic på høyreving, bare fordi vi totalt mangler vinger, og de to i det minste er vant til å løpe opp og ned på den sida der, og at vi har dobbel dekning. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 02.07.2023 21:31 Post subject: |
|
|
tigerbart wrote: | Hvis vi tør det, bør vi fortsette å fokusere på utvikling og prestasjon. Faller vi tilbake på et rent resultatfokus nå, kunne vi likegodt beholdt Rekdal ut oktober. |
Dilemmaet nå er jo at vi i teorien ligger på kvalikkplass, noe som innebærer at vi må ha fokus på resultat og, om vi ikke for alvor skal rote oss inn i nedrykkskampen. Hadde vi hatt en litt mer komfortabel tabellplassering hadde jeg vært enig. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 02.07.2023 21:35 Post subject: |
|
|
Her bommer du. I 75 minutter i dag, ser vi at vi har spillere til hvilken formasjon du vil, problemet er at vi ikke omsetter de sinnsyke sjansene vi får til mål. Mye bra spill i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 02.07.2023 21:43 Post subject: |
|
|
Spillertypene er ikke problemet. Problemet er ikke spillertypene, men heller det at vi mangler målpoenggarantister. Stallen er ikke optimal for 4-3-3, for all del, men problemet i dag er jo hovedsaklig at vi ikke får ballen i mål. Foruten de første 15 i 1.omgang så har vi grei kontroll på denne kampen og er det beste laget. Vi skaper også flere fete sjanser som vi svir. Så er det jo litt typisk at vi gir bort et gratismål når vi sliter med å score selv. Det må jobbes mer med siste 3.delen, så trenger vi litt marginer for å skrape sammen et par 3 poengere for å få opp selvtilliten litt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 02.07.2023 21:47 Post subject: |
|
|
Vi får ikke ballen i mål fordi vi har for dårlige spillere. |
|
Back to top |