View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 28.06.2023 14:34 Post subject: |
|
|
Noen som har sett treninger i denne uken?? _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.06.2023 18:10 Post subject: |
|
|
Var bare restitusjon på mandag, fri i går og første vanlige trening i dag.
Som påpekt i VG i går: Vi ligger sist på pausetabellen med bare sju poeng. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 28.06.2023 18:14 Post subject: |
|
|
Fri ? Burde hatt 5 timer straffetrening på pasningspresisjon.. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 28.06.2023 18:25 Post subject: |
|
|
Merkelig. Burde brukt all mulig tilgjengelig tid på å øve. Har stilt spørsmålet før; trenes det nok og godt nok i RBK? Sett utenfra synes jeg det ser ut som det er mye fritid, og øktene virker heller ikke være spesielt tøffe. De har sikkert tall som viser det motsatte, og det er mulig at det foregår mye innenfor veggene. Men fra mitt ståsted virker de å ha mye å gå på rent treningsmessig. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 28.06.2023 18:53 Post subject: |
|
|
Da jeg var innom trening for en tid tilbake la jeg særlig merke til Markus Henriksen. Kjempeinnsats. Suste inn i reklameskiltet da han ofra seg i ei takling. Ellers var det mye løping fra flere spillere men de fikk nesten aldri ballen. Lav pasningspresisjon dessverre. Tror det er basisferdigheter som er variable dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 28.06.2023 19:27 Post subject: |
|
|
Skal ta meg en tur i morgen tenker jeg. Starter vel kl 11 i lunch tia.
Håper de bruker mye tid på å spille på storbane 11vs11 med tett coaching.
A laget mot B laget.
Fint med slike øvelser de har hatt med å bevisstgjøre kroppstrettning og medtak etc men det må spilles mye også _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 29.06.2023 21:04 Post subject: |
|
|
Hvordan var treninga? Mye 11 mot 11? God tenning? |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 29.06.2023 21:47 Post subject: |
|
|
Jeg forstår ikke den der restitusjon og deretter fri. De kunne ha trent basisferdigheter på restitusjonsdagen. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 02.07.2023 12:54 Post subject: |
|
|
Man er avhengig av restitusjonsdag med lett sykling eller jogging fordi man rett og slett må øke blodsirkulasjonen i kroppen som bidrar til å akselerere gjenoppbyggingsprosessen i slitt muskulatur. Økt blodstrøm gir mer oksygen og næringsstoffer til musklene, og hjelper med å fjerne "avfallsstoffer", inkludert laktat, som bygger seg opp under intensiv trening.
Skal huske at høy intensitetstrening og kamper i elitefotball gir i dag en betydelig generell belastning på kroppen. Restitusjonsdagen tillater kroppens muskler, ledd og bindevev å helbrede og bygge seg opp igjen.
Kroppen bruker hvileperioder til å gjenopprette energilagre, som glykogen, som er absolutt nødvendig for høyintensitetsøvelser.
Og kanskje det viktigste er et begrep som er mer bruk nå: "Overtraining", Det er i dag en reell bekymring i toppfotball - spesielt i de største ligaene. Det fører til redusert ytelse, økt skaderisiko, og en haug med andre negative helseeffekter.
Det er en antagalse at man kjenner seg fit og fin, og merker ikke at leddbånd, sener og andre "greier" som ikke er koblet sammen med nervesystemet, er slitent. Man mistenker at gitt type kneskader, ankelskader med overtråkk, strekkskader som plutselig oppstår kan være fordi man egentlig er "sliten" og at man "drar det" litt for langt.
Kunne brukt enkelte fridager på enkel basistrening, formasjons- og eller lett skyggetrening. Kommer helt an på hvor intensiv treningshverdagen til spillerne er. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 02.07.2023 13:00 Post subject: |
|
|
Høstlaget:
Tangvik
Reitan - NY - UYJ - Pereira
Skarsem - NY(Väänänen) - Holse
Nypan - NY(Vipotnik) - Broholm |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.07.2023 19:13 Post subject: |
|
|
Begynner å se ganske hodeløst ut dette stilskiftet. Hadde vi hatt masse uforløst potensial i stallen a'la Selnæs, Helland i 2014, kanskje, men de har jo skiftet til en stil vi ikke har spillere (og muligens trener) til å beherske. At Rekdal på et eller annet tidspunkt måtte gå er jo grei nok, men dette begynner å se ut som nok en elendig avgjørelse der man agerer uten å ha en bedre løsning.
Må si at Kotengs bytte ut Kåre for å ta nye steg har stått seg bra med tiden  |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 02.07.2023 23:08 Post subject: |
|
|
OK.
Jeg skjønner bare ikke hva som foregår.
Hvorfor har vi så mange svake spillere i stallen?
Dorsin, mannen i toppen, insisterer jo på at vi har en sterk stall.
Men hva er det egentlig som skjer her?
Som Mini påpekte i den siste episoden av "Rotsekk"-podcasten, og som jeg selv har skrevet om på dette forumet: Hvorfor henter Dorsin så mange spillere fra hans eget tidligere agentbyrå?
Er det faktisk en skjult agenda her?
Jeg vil rett og slett til bunns i dette.
Hvordan fungerer innkjøpspolitikken og logistikken rundt spillerne?
Hva skjer i diskusjonene i ledelsen og trenerteamet?
Er det virkelig sånn at hovedtreneren har det siste ordet?
Dersom hovedtrener har det siste ordet, hva vet hovedtreneren om spilleren?
Er dette informasjon påprakket fra Dorsin?
Og hovedtrener Rekdal, hvorfor har han godtatt disse spillerne?
Det har vært klaging over at klubben ikke har penger.
Men se på hvem vi har hentet inn: Ingason, Thorvaldsson, Bjørlo, Nelson, Sadiku, Cornic, UYJ, Väänänen, Børkeeiet, Aga, Anderson og Pereira. Dette har kostet oss mellom 50-60 millioner, inkludert lønninger, kanskje mer !?
La meg være brutalt ærlig her: Bortsett fra Väänänen, Pereira og Nelson, hvilken verdi ser vi i resten? Jo, de holder seg på eliteserienivå – men så vidt. Vi henter inn spillere som ikke vet hvordan man skal vinne, som mangler den vinnerviljen som trengs og har svake basisferdigheter sammenlignet med Molde og Glimt sine spillere.
Resultatet? En elendig treningshverdag. Og nei, disse er ikke ekte "rosenborgere".
Rekdal insisterer på at treningene har vært gode, men jeg skjønner ikke hvordan vi kan prestere så dårlig mot "ukjente" motstandere. Men det sier seg vel selv. Glimt spiller tiki-taka på trening, men skjønner ikke hvorfor de tapte i EL. Nivå- nivå- og nivå. Selv om man har et spillermønster må man likevel ha svært gode spillere.
Fra akademiet har vi nylig hentet opp Broholm og Nypan, to ekstremt gode, unge spillere som faktisk er bedre enn de vi hentet inn for millioner. I tillegg har vi skadeplagete Sæter på topp.
Både Rekdal og det forrige trenerteamet har klaget over en "for ung tropp". Ledelsen også. Vi er en utviklingsklubb, sier de. Men vi er en utviklingsklubb for Europa, ikke for norsk eliteserie!
Vi MÅ kjøpe dyrt og selge dyrere. Vi må handle spillere i 30-40-millionersklassen. Husker dere når vi kjøpte Morten Knudsen for 11-12 millioner på 90-tallet? Dette tilsvarer vel 20-25 mill i dag ca. !?
SÃ¥ kom igjen til Styret, ta grep om prosessen rundt spillerlogistikk.
Vi er lei av å sitte på sidelinjen og se på at dere (ja styret og rbk ledelse) gjør samme feilene om og om igjen. Jeg mistenker at Dorsin har mye å si rundt spillerlogistikk. I det store og hele bildet mener jeg Dorsin har gjort en altfor dårlig jobb. I det minste, vi må inn noen personer i ledelsen som har øye for gode spillere i europa og som vil til klubben vår, en erfaren speider eller kjøpe konsulenttjenester fra speidere og "gode" agenter sør- øst-europa.
Vi er tross alt Rosenborg, og vi fortjener bedre enn dette. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 02.07.2023 23:25 Post subject: |
|
|
https://www.aftenposten.n...trekke-seg
Quote: | "– Så har vi også ulike roller. Det er til syvende og sist treneren som har det øverste ansvaret. Dette speiles også i kontrakten, på lengde, ordlyd i avtalen og lønn. Han tar ut laget, trener laget og har, slik vi er organisert nå, det siste ordet sportslig i kjøp og salg. Videre er det styret som ansetter og avsetter trenere, sier han.
- Hvordan fungerte samarbeidet mellom deg og Kjetil Rekdal?
- Det fungerte ok, det. Vi samarbeidet mest rundt spillerlogistikken, hvor det til syvende og sist handler om å komme til enighet - også med tanke på økonomien. Så er det treneren som har det siste ordet til slutt.
- Har det vært uenigheter?
- Ja. Men det må det også være. Ellers er det ingen utvikling." |
|
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 02.07.2023 23:26 Post subject: |
|
|
Det er disse uenigheten jeg vil vite noe mer om.
Ser for meg svaret fra rekdal. "Ja ok da, så går vi får han da..." |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 02.07.2023 23:43 Post subject: |
|
|
Rekdal: "Jeg vil ha EN god spiss"
Dorsin: "HVa med 8 middelmådige og et par ekstra indreløpere?"
Rekdal: "ok da"
Hørtes sannsynlig ut |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 03.07.2023 00:20 Post subject: |
|
|
Håper nå flere skjønner etter to kamper med Maalen fotball og 0 poeng i sekken at trenerbyttet var en plasterlapp på en åpen blødning.
RBK ligner på ett OBOS lag nå fordi over tid så har styret og ledelse i klubben ikke forstått at for å lykkes så må man i hvert ledd i prosessen først vite hvilke krav som stilles for å lykkes med med ett satt mål, deretter må man faktisk ansette noen som kan oppnå disse kravene og være konsekvent hvis kravene til prestasjon ikke oppfylles.
Klubbens utgangspunkt har derimot vært at siden vi er RBK så kan vi ikke feile, vi ansetter gamle RBK ere i viktige posisjoner siden de «kjenner klubben», noe som visstnok er ett kvalitetsstempel i seg selv. |
|
Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 03.07.2023 00:43 Post subject: |
|
|
Åpen blødning tja? Første kampen mot Sarp var begredelig der er vi enig.I dag synes jeg ting begynner å ta litt mer fasong,Nå er mange av spillerne rett og slett ikke gode nok.Her må nok 3 spillere hentes inn.Systemet begynner iallefall å sitte. |
|
Back to top |
|
 |
StorGurken Junior
|
Posted: 03.07.2023 00:55 Post subject: |
|
|
Må huske at vi møter ligaens dårligste lag. At det ser "OK" ut i perioder mot et begredelig AAFK er noe mange OBOS-lag kunne klart. Hadde vi møtte Molde eller Glimt og spilt som i dag, hadde vi fått rundjuling |
|
Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 03.07.2023 09:17 Post subject: |
|
|
Hvem har vi egentlig som definitivt holder nivået? Hansen, Henriksen, Holse? Muligens spillere som Pereira og Reitan, forutsatt at de brukes riktig?
Tipper vi mangler 5+ spillere i førsteelleveren som er gode nok til å kjempe om gullet. Åpenbare, skrikende behov på ving, stopperplass, back, spiss, sentral midtbane og indreløper. Oi, det var visst over hele fjøla det! Helt sprøtt. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 03.07.2023 10:56 Post subject: |
|
|
Er jo ikke helt utenkelig at klubben har spillere som etterhvert BLIR gode nok til å spille fast på et lag som kjemper om seriegull. Men det er vanskelig å se eller si. Kan godt være at eksempelvis Väänänen i 2024 er Eliteseriens beste midtbanespiller eller at Aga scorer 15-20 mål. Jeg nekter å tro at alle de spillerne som Rekdal hentet ikke har mer i seg enn det som har blitt vist så langt, men gud vet hva potensialet til noen av de faktisk er eller hvor raskt de kan forbedre seg med tillit og tydelige rammer. Jeg tror i allefall at det er lettere å bli god og vise seg fra sin beste side når man har en etablert spillestil som hele laget forholder seg til over tid og at laget ikke endres dramatisk fra kamp til kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.07.2023 12:10 Post subject: |
|
|
Det virker som det er i ferd med å bli konsensus om at vi ikke har en spillerstall som matcher topplagene, det forandret seg raskt. Jeg har lenge ment at vi må være svært forsiktige i pengebruken da økonomien er skral og vi må tenke langsiktig, men nå tror jeg faktisk vi må bruke alt vi kan i neste vindu for å kjøpe oss plass i serien neste år. Kanskje er det riktig å selge Holse og bruke de 30 mill vi får for han (fra Glimt?) til å kjøpe to klare forsterkninger. Hvis Maalen skal berge dette må han få bedre spillere. Nå er det all mann til pumpene. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 06.07.2023 10:49 Post subject: |
|
|
Problemet, etter at vi byttet trener og formasjon, er vel snarere at spillerstallen er veldig dårlig tilpasset formasjonen. Vi har masse spisser som vi bare har en av på banen av gangen, samtidig som vi nesten ikke har noen som primært er vinger, og vi har flere midtstoppere som aldri har spilt med 2 stoppere. Spørsmålet er jo hvorvidt dette var en del av betraktningen da vi byttet trener, og om det kanskje burde vært det. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 06.07.2023 10:49 Post subject: |
|
|
Henri wrote: |
Artig at han har vært på WyScout for å analysere stallen, mens resten av stallen sitter og fniser av TicTok-videoer. |
Det er antagelig en stor og underkommunisert utfordring i dagens stall, en manglende profesjonell kultur. Vi har garderobe fylt av halvseriøse fnisete gutter som føler seg som småkonger fordi de er fra Trondheim og spiller på RBK. Få det ut, ta fra dem mobiltelefonene ett eller annet. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 06.07.2023 10:54 Post subject: |
|
|
Vi har nå den herlige kombinasjonen av både feil spillere og for dårlige spillere. Spissene er jo et stjerneeksempel. De er for kun noen mnd siden kjøpt inn til en formasjon vi ikke spiller lengre. Ingen av de vi hentet er vel heller midtspisser i en 433 formasjon. F. eks Aga kom jo hit for å kunne spille med en makker på topp. Deretter har vi nå sett talentene i et halvt år og innsett at de ikke tar nivået så fort som man ønsker. Det er så mange problemer her at jeg gidder ikke å begynne med en lang analyse, men vi er stallmessig er helt ute å kjøre nå (spesielt etter formasjonsendringen). _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
|