View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7060 Location: South-west coast exile
|
Posted: 27.06.2023 12:05 Post subject: |
|
|
Med forbehold om at folk regner med vi ender opp med noen i Høgmo/Smerud-gata:
Jeg tipper vi kommer til å bli positivt overraska over trenerjakta og følgende ansettelse. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 27.06.2023 13:12 Post subject: |
|
|
Ser ikke helt vitsen med å resirkulere de samme trenerne som går på rundgang hele tiden, og aldri har evnet å få et lag til å prestere bedre enn summen av enkeltspillere. Det er der typer som Eggen og Knutsen skiller seg ut. Evnen til å skape et kollektiv som får spillerne til å fremstå mye bedre enn de egentlig er. Å gå for de samme trauste navnene fremstår veldig ambisjonsløst for meg. Da har man på en måte gitt opp å bli noe mer enn en klubb som kan ta et gull i ny og ne, i stedet for å igjen etablere seg som et dominant lag. |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 27.06.2023 13:41 Post subject: |
|
|
Nå må man for en gangs skyld tenke utenfor boksen. At media lanserer bare åpenbare resirkuleringstrenere i Norge viser hvor svakt faglig media er. SirkusMathisen og Mini vet lite om det de fleste ikke vet. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 27.06.2023 13:44 Post subject: |
|
|
Er jo litt merkelig hvordan det florerer av slike litt overalt, egentlig. Premier League er jo enda verre enn Norge. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 28.06.2023 13:18 Post subject: |
|
|
Hva om jeg sa at det finnes en trener som kan RBK fotball?
Han har selv spilt i klubben og Premier League. Som trener vant han 7/8 titler og spilte europacup... Han fikk dessverre sparken i denne klubben og etter det gikk alt til helvete... |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.06.2023 14:02 Post subject: |
|
|
Bare å la han betale tilbake de 10 millionene og andre kostnader han pådro klubben med å saksøke det - samt gi en full beklagelse for egen griskhet og å ha dratt klubben gjennom søla.
Så kan han vurderes på samme linje som andre i trenerjakten.  |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 28.06.2023 14:02 Post subject: |
|
|
Dessverre var det nedadgående kurve for ham allerede i 2016. |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 28.06.2023 14:20 Post subject: |
|
|
Nedadgående kurve? På hvilken måte var det nedadgående? |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7060 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.06.2023 14:21 Post subject: |
|
|
Spillemessig, humørmessig, forhold til omgivelser, supportere etc. |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 28.06.2023 14:40 Post subject: |
|
|
Hvis denne strategiplanen skal ha noen som helst mening, må vi jo slutte å ansette trenere på bakgrunn av navn.
Kjendistrenere med pondus og internasjonal erfaring er jo nøyaktig det man vil unngå med å gjennomføre en slik prosess.
Det er hope in a hanging snore. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 28.06.2023 19:40 Post subject: |
|
|
Glimt vs Til i dag.
Ser Til ligger i en 5-3-2 når Glimt har ballen. En midtbane spiller dropper ned som ekstra stopper. Så en 4-3-3
når de selv har ballen. Dynamisk. Til er passnings sikker. De har en del gode spillere.
Begge lag tar risiko i oppspillfasen _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 28.06.2023 19:52 Post subject: |
|
|
Tromsø har god kontroll på Glimt, og gir dem trøbbel defensivt. De har utviklet spillet sitt gjennom flere år nå. Konstruktivt og godt pasningsspill. Hos oss ville Helstrup aldri fått tid til å bygge opp noe tilsvarende. Til det er utålmodigheten for stor. |
|
Back to top |
|
 |
TI-84 Proff
|
Posted: 30.06.2023 21:00 Post subject: |
|
|
Ikke meninga å tilføre debatten noe akkurat i kveld, men når vi etter hvert skal sammenligne vikariatet til Maalen med Ingebrigtsen i 2014, så ser sistnevnte slik ut:
(Utfall i HJEMMEKAMPER og utfall i bortekamper)
Kun seriekamper:
t-t-S-t-S-s-S-t-S-s-S-S-s-S (30 poeng på 14 kamper: 10 seire, 4 tap.)
Serie og Europa:
s-t-u-t-U-S-t-S-t-S-t-S-s-S-S-s-S (17 kamper. Røk ut av Europa på bortemål.)
Noen kan sikkert lage en grafisk framstilling over skårede vs. innslupne mål også når det blir behov. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 30.06.2023 22:01 Post subject: |
|
|
Så må vi ikke glemme at Ingebrigtsen hadde en enormt mye bedre stall enn det vi har i dag, sammenlignet med motstanderne i Eliteserien. |
|
Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 01.07.2023 04:46 Post subject: |
|
|
Om ikke Maalen lykkes, så skal man ikke se bort ifra at de ansetter Lein.
Trønder, 4-3-3 og allerede på lønningslista. Perfekt for gjengen som styrer i dag  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 02.07.2023 19:34 Post subject: |
|
|
Viktigste avgjørelsen i RBK siden man ansatte Eggen som trener det som kommer etter hvert nå. Treffer man ikke på neste trener så blir det nok lenge til man kjemper om et gull igjen.
Så er spørsmålet når dette valget skjer. Får man inn noen i sommer eller skal man drøye så lenge som mulig i håp om å få tak i et bra navn. Noe som jo ikke gikk så bra sist man gjorde det, for da ansatte man Horneland som var et stykke ned på lista med navn den gangen.
Om ikke RBK bedrer seg de neste par kampene så vil jeg tro styret vil ønske å få på plass noen så fort som mulig, noe som trolig vil bety en trener som kanskje ikke er på toppen av lista, men som er tilgjengelig nå. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 02.07.2023 23:43 Post subject: |
|
|
Hva med Janne Andersson, Jess Thorup eller John van den Brom?
Det er jo alle trenere som vi kan få, som kan 4-3-3 og som har hatt gode resultater (om ikke akkurat for tiden)... |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.07.2023 00:27 Post subject: |
|
|
Det første som slo meg var Janne Andersson, og jaggu skal vi ikke ha smør på flesk om denne steinaldersinnataggen skulle bli ny trener!
NEI TAKK! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.07.2023 11:51 Post subject: |
|
|
Thorup linkes til klubber i den engelske Championship-serien og er nok over vårt nivå. Samme med John van den Brom som er trener i Lech Poznan. Janne Andersson frister ikke så mye. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 03.07.2023 12:18 Post subject: |
|
|
Janne Andersson er da vel av klassisk svensk skole?
Altså slikt som hører hjemme på museum. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 03.07.2023 13:27 Post subject: |
|
|
Ironisk nok så er Christian Johnsen en av de trenerne i Norge som relativt sett har lykkes best med en offensiv spillestil i en 4-3-3 formasjon. Inspirert av Eggen, men har også videreutviklet spillestilen. I gårsdagens kamp var det også påfallende hvor fort han hadde fått på plass en lett gjenkjennelig struktur fra Raufoss tiden. Særlig i 1. omgangen var jeg svært imponert over AaFK. Akkurat når er selvfølgelig ikke han aktuell, men gjør han det bra med Aafk er det en mann vi bør følge med på. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 04.07.2023 18:06 Post subject: |
|
|
Jeg har vært på dette forumet i mange mange år og kritisert nesten alle og alt! Og det har jeg gjort med god grunn. Likevel har jeg blitt stemplet som negativ, deprimert, "helt ute av verden" bla bla you name it. Sannheten er dessverre det at jeg har hatt rett i all misnøyen rundt tankegangen til RBK og alt som gjøres. Pdd. er dessverre RBK i gjørma og Glimt vurderer å hente Holse. Det at styret vurderer "rike onkler" tyder også på skakkjørt økonomi. Det eneste som har gjør RBK til en storklubb i Norge er at de er på toppen blant tilskuertall. That's it. Historie er historie. Ingen gidder lenger høre på hva Mini og Roar Strand fikk til for 100 år siden. Trist at RBK har endt hit, men ikke overraskende heller. Riktig trener inn nå er alfa & omega. Jeg hadde svidd av ganske mange millioner for å få tak i Kjetil Knutsen & co. Det ville i så fall vært den første treneren RBK ansetter hvor man tenker "LET'S GO" og ikke "Ah, vi får vel bare være positive inntil det motsatte er bevisst" blabla. En trener i en klubb har alt å si. Mener jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.07.2023 18:11 Post subject: |
|
|
Interessant. Har du fortalt mora di om dette? |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 04.07.2023 19:02 Post subject: |
|
|
Glemte det. Fortalte kun moren din. Fortalte så lenge at jeg ble som deg på bildet ditt. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.07.2023 19:47 Post subject: |
|
|
Fortsetter fremgangen for Maalen og vi i ser mere av det vi nå prøver på utover tror jeg han får fortsette.
Kanskje med en ny assistent, selv om Trond er like aktiv på treningene som Maalen så krever det reising osv.. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
|