View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
3% |
[ 2 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Rogers |
|
0% |
[ 0 ] |
Jenssen |
|
5% |
[ 3 ] |
Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
Skarsem |
|
1% |
[ 1 ] |
Väänänen |
|
8% |
[ 5 ] |
Bjørlo |
|
1% |
[ 1 ] |
Holse |
|
3% |
[ 2 ] |
Sæter |
|
14% |
[ 8 ] |
Ingason |
|
0% |
[ 0 ] |
Pereira |
|
61% |
[ 35 ] |
|
Total Votes : 57 |
|
Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 11.06.2023 19:11 Post subject: Aalesund - Rosenborg |
|
|
Aalesunds FK - Rosenborg BK
vs.
Turnering: eliteserien
Tid: søndag 2. juli 2023 17:00
Sted: Color Line stadion
TV: TV2 Sport 1 _________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Last edited by Putte on 02.07.2023 19:06; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 27.06.2023 19:11 Post subject: |
|
|
Her få vi testet oss mot Obos-nivå hvor Ålesund kun har en seier og en uavgjort så langt. Men faktisk ikke sikker på om vi klarer en trepoenger her med formen vi viste mot Sarpsborg og Henriksen ut.
De neste kampene hjemme mot Lillestrøm og Tromsø lukter heller ikke trepoengere dessverre.
Her bør man tenke litt taktisk og unngå enkle mål i mot. Regner med Sæter starter mot Ålesund. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 27.06.2023 19:40 Post subject: |
|
|
Vi trenger tre i front som kan presse høyt, og tør å presse som en enhet.
Da blir det Aga på venstre kant, Sæter sentralt, og Skarsem på høyre kant. Skarsem har mye av Midtsjø i seg, og sistnevnte løste i hvert fall den rollen bra mot god europeisk motstand.
Holse sentral midt, Nypan venstre indreløper, Santeri høyre indreløper.
Cornic høyre back, tror han tør å doble mye og ofte på sin side.
Reitan tar Henriksen sin plass, Tagseth på venstrebacken.
Jenssen eller Rogers på venstre midtstopper er litt hipp som happ - begge har hjerneblødninger defensivt og en begrenset pasningsfot offensivt. Litt færre farlige brudd imot i frispillingsfasen med Jenssen, kanskje.
Hansen i buret. |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 27.06.2023 21:36 Post subject: |
|
|
Reitan som er like duellsterk som Knut Arild Hareide? |
|
Back to top |
|
 |
katalogen Senior
|
Posted: 27.06.2023 22:13 Post subject: |
|
|
Både Aalesund og Rosenborg med ny trener, mangler noen viktige spillere og i ny spillestil. Tipper dette ender i en svært kjedelig og svak 0-0 kamp. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 27.06.2023 22:49 Post subject: |
|
|
oxbailla wrote: | Vi trenger tre i front som kan presse høyt, og tør å presse som en enhet.
Da blir det Aga på venstre kant, Sæter sentralt, og Skarsem på høyre kant. Skarsem har mye av Midtsjø i seg, og sistnevnte løste i hvert fall den rollen bra mot god europeisk motstand.
Holse sentral midt, Nypan venstre indreløper, Santeri høyre indreløper.
Cornic høyre back, tror han tør å doble mye og ofte på sin side.
Reitan tar Henriksen sin plass, Tagseth på venstrebacken.
Jenssen eller Rogers på venstre midtstopper er litt hipp som happ - begge har hjerneblødninger defensivt og en begrenset pasningsfot offensivt. Litt færre farlige brudd imot i frispillingsfasen med Jenssen, kanskje.
Hansen i buret. |
Dersom Holse trekkes ned på midtbanen, hvorfor i all verden skal han ikke benyttes som indreløper der han er best?
En bakre firer med Cornic, Reitan, Jenssen og Tagseth vil gi kjempevilkår for en ikke-eksisterende AAfk offensiv iallfall. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 27.06.2023 23:01 Post subject: |
|
|
Dette blir en ekstremt spennende kamp, og ekstremt viktig i nedrykksstriden. Som nevnt ovenfor, en typisk seks-poenger. Taper vi denne har vi invitert oss selv inn i nedrykkssumpen, og jeg er ikke så sikker på at våre unge gutter vil klare å stå i den krigen, særlig i takt med økende misnøye og press fra fansen. Dette kan fort være kampen som skaper et vannskille i klubbens moderne historie. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 27.06.2023 23:36 Post subject: |
|
|
Blir vel fort samme 11 bortsett fra Henriksen - Rogers (selv om han virkelig ikke er god nok)
Eneste jeg kan se endres bortsett fra det er at vår kjære fargeklatt fra Canada var ganske langt unna å levere - særlig defensivt, men også offensivt. Tipper det er andre endring, om noe. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 27.06.2023 23:56 Post subject: |
|
|
Jayden er på landslagssamling, så han spiller (heldigvis) ikke. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.06.2023 00:06 Post subject: |
|
|
Per sliter vel også med kroppen? Antar Sam erstatter Markus, Sverre inn for Per, Agon erstatter Nelson, og muligens Sæter presser ut Aga. Resten uforandra. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 28.06.2023 01:06 Post subject: |
|
|
Første kamp med Christian Johnsen for AaFK. En stor mulighet for begge lag dette, men etter kampen på søndag og med Henrix ute er det vanskelig å være spesielt optimistisk.
Quote: | Det er to tanker i hodet mitt som gjelder framover. Det er nåtiden i Eliteserien og jobben med å være konkurransekraftige på kort sikt, også er det å etablere en måte å spille på som gjør at vi oppleves som attraktive å se på, sier Johnsen. |
Last edited by andrezinho on 28.06.2023 12:15; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 28.06.2023 08:48 Post subject: |
|
|
Vi klarer jo knapt å skåre mål mot lag fra 4. div. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.06.2023 08:56 Post subject: |
|
|
Kan bli hva som helst dette. AaFK har hatt litt fremgang, blant annet måtte Brann ha straffespark i cupen, de har ny trener, og vi er et stort spørsmålstegn. Får vi med oss poeng og vi ser litt fremgang i spillet så er jeg fornøyd. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 28.06.2023 09:21 Post subject: |
|
|
Ålesund fikk bra fart etter trener byttet. Nå har de byttet igjen til en trener som vil spille fotball. 08 skal være et bedre lag. Borte på colour line er ikke lett. Vi er vel litt shaky kanskje og stoler ikke helt enda på ny spillestil osv så jeg tipper vi taper denne
Deretter tror jeg det vil se bedre ut mot LSK og utover.
Jeg håper vi skroter finnen sentralt. Der må vi ha en mere robust og ballsikker spiller. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 28.06.2023 10:32 Post subject: |
|
|
Jeg er temmelig sikker på at vi spiller med lavere skuldre og mer selvtillit når laget slipper å ha 12-14.000 som står å kjefter og piper i ett sett. Og det er nesten ingen spillere i klubben som har opplevd et Rosenborg i medgang og man tror rett og slett at det skal være skummelt å spille hjemme. Så jeg blir over hodet ikke overrasket om man tar seg sammen og klarer å ta flere poeng på bortebane enn hjemme nå i starten. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 28.06.2023 11:54 Post subject: |
|
|
Det er bare å be til høyere makter om at Atanga ikke rekker bli klar til denne kampen. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 28.06.2023 13:32 Post subject: |
|
|
Tipper Maalen tenker nytt grunnet skader og landskamper.
Andre hansen
Cornic - Reitan - UYJ - Tagseth
Skarsem - Väänäänen - Holse
Ingason - Sæter - Pereira
Jeg vet at det nye trenerapparatet har pratet med Skarsem om vingrolle, så mulig Skarsem blir satt på høyreving og Bjørlo inn dersom PCS er skadet. Og at Reitan fortsetter som back og Rogers inn. Tipper man ser konturene på torsdags/fredagstreningen.
Det er diskutert hva man skal prioritere i førsetelleveren, og ballspillere, fotballhoder og folk som vil løpe blir prioritert fremfor alt annet. Det gjøres for mye feil, med og uten ball.
Pasningsspill, medtak og mottak på breddenivå. Henriksen har slaktet grunnivået på basisferdighetene på mange spillere og ble vitset om på en fellesamling om de skulle starte med enkle pasnings- og mottaksøvelser.
Det virker som at hele apparatet, spillere og klubben vet hvor det lugger og at kravene blir satt deretter. Det diskuteres hvilke spillere man skal slippe eller forsøke å få noe igjen for (børkeeiet og bjørlo har jeg fått antydninger til at de henger i en tynn tråd), og få inn spillere som har et høyt nivå - selnæs bl.a.
Blir uansett interessant å følge med fremover. Mye som rører seg og mye som kan skje de to neste månedene. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.06.2023 18:06 Post subject: |
|
|
Ser at Skjelbred var på treninga i dag, men jeg er usikker på om han trente som normalt etter overtråkket.
Jeg tror nok uansett at prestasjonene hans i 1. omgang mot Sarpsborg tilsier benking. I så fall blir det vel Nypan eller Bjørlo som venstre indreløper.
Dette gitt at Holse må fortsette som høyreving. Tipper Ingason tar over som venstreving - sånn som på søndag. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 29.06.2023 15:54 Post subject: |
|
|
Ønsker de Holse ned på indreløper som er mere ballsikker enn Skarsem ville jeg vurdert Skarsem på vingen. Han har gjennombrudds kraft og er godt skudd.
Ingasson har jeg liten tro på.
Tagseth fikk mye 2-1 mot seg siste kamp. Liten hjelp fra Per og Nelson
Dette må de rette opp. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 29.06.2023 16:04 Post subject: |
|
|
Pereira på venstreback og Holse som indreløper burde vært klink her etter min mening, men har dessverre mine tvil på om det skjer. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 29.06.2023 17:35 Post subject: |
|
|
Reitan, Rogers, Jensen, Tagseth
Skarsem, Vennen, Holse
Nypan, Sæter, Pereira
Blir dessverre en ny periode med testing med nye roller. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 29.06.2023 17:47 Post subject: |
|
|
Utoverkanter og innleggsbonanza krever bedre hodespillere enn vi har, som demonstrert av Reka i halvannet år |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 29.06.2023 17:56 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Pereira på venstreback og Holse som indreløper burde vært klink her etter min mening, men har dessverre mine tvil på om det skjer. |
Skulle vi ikke starte med godfoten nÃ¥? 🤨 |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 29.06.2023 18:35 Post subject: |
|
|
Når Holse kom var han tiltenkt en kantrolle. Han begynte også der
Nå sist virket det litt som at han var lite interessert i å gjøre en god innsats i den rollen. Han er kanskje redd for ikke å bli solgt til Tyskland hvis han ikke får vist seg fram på midtbanen!.
Han var svak offensive og direkte lat defensivt med jukse løp tilbake hver gang.
Håper på bedring på Indreløper plass _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
|