View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 25.06.2023 12:21 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | ErdoganLomas wrote: |
Synd ikke RBK ser verdien av å ha en meldingssterk trønder i angrep  |
Nå må vi slutte med denne greia. RBK så verdien, derfor tilbød de han en kontrakt. De forhandlet og strakk seg så langt de mente var forsvarlig. |
Hadde de sett verdien hadde de prioritert annerledes fra start. Det ble heller hentet tre andre spisser.
Forøvrig var min post bare en påminnelse om at Sæter ikke skylder RBK å signere en kontrakt bare fordi han er trønder. RBK har også et ansvar for å «ta vare» på de trønderne vi har. Og har vi ikke økonomi til det, så synes ikke jeg vi skal harselere med de trønderne som ser andre veier for å tjene til livets opphold ift å få markedslønn andre steder. Og det, synes jeg er synd at RBK ikke jobber hardere for å motvirke. Så har de en økonomi å forholde seg til, men det handler like mye om prioriteringer, for så dyr er ikke markedslønnen til Sæter…
Last edited by ErdoganLomas on 25.06.2023 12:23; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Bagwell Rutinert
Joined: 05 Jul 2010 Posts: 514 Location: Hatet og foraktens høyborg.
|
Posted: 25.06.2023 12:21 Post subject: |
|
|
Pakistansk morfar eller hvordan det var.
Edit: som svar ang Twitter. _________________ sur feskak! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.06.2023 15:25 Post subject: |
|
|
Det var under Maalen at Sæter for alvor presenterte seg i den norske toppfotballen. I Ranheim scoret han elleve ganger i 2020-sesongen.
– Ole hadde ett år i Ranheim sammen med meg. Det ble jo et veldig spesielt år, fordi han slet med skader første halvåret. Det andre halvåret var han ikke skadet, men veldig god og viktig for oss.
Treneren fortsetter:
– Det var hans første møte med toppfotballen og han tok de stegene veldig gjennom det året. Vi hadde et veldig fint år sammen. Han er en veldig åpen, ærlig og fin gutt, synes jeg.
Les mer: Selvsikker Sæter: – Aldri vært bedre |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.06.2023 19:56 Post subject: |
|
|
Bodønu melder også om interesse fra Bodø for Sæter.
https://bodonu.no/glimt-i...6.06-18:06 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 26.06.2023 20:02 Post subject: |
|
|
Det er vel basert på et opprinnelige ryktet, er det ikke?
Hvis interessen er reell, tipper jeg han drar dit. Så håper jeg vi har vett nok til å ta oss betalt i samme størrelsesorden som andre norske spisser som ble solgt til norske klubber i år (jfr Berisha og Molde). |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.06.2023 20:06 Post subject: |
|
|
Første til å melde det var Stian Wahl i Nettavisen. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1562 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 26.06.2023 20:32 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: | Det er vel basert på et opprinnelige ryktet, er det ikke?
Hvis interessen er reell, tipper jeg han drar dit. Så håper jeg vi har vett nok til å ta oss betalt i samme størrelsesorden som andre norske spisser som ble solgt til norske klubber i år (jfr Berisha og Molde). |
Han har 6 måneder igjen av kontrakten. Blir nok her ut året og signeres gratis om noe dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 26.06.2023 20:32 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: | Det er vel basert på et opprinnelige ryktet, er det ikke?
Går gratis etter sesongen, så her har vi gjort en god deal nok en gang.. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 26.06.2023 23:07 Post subject: |
|
|
Nå må man huske på at dette er Solbakken.
Solbakken gir Glimt kontraktsfornyelse med Vetlesen. Glimt selger Vetlesen og blir med på svadakontraktsbudene som driver opp markedsverdien på bosmannspilleren til Solbakken. |
|
Back to top |
|
 |
StorGurken Junior
|
Posted: 27.06.2023 14:55 Post subject: |
|
|
Imponerende 14 mål i Eliteserien som 27-åring. Håper han går til Molde for å være ærlig. "Løva" fra Singsaker er noe av det pinligste vi har hatt siden dansken med gunsa.
RBK må bygge kultur, vi kommer oss aldri oppover med spillere som tror de er like kule som Zlatan. Spesielt når kvaliteten holder bunnstrid-nivå. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 27.06.2023 22:12 Post subject: |
|
|
StorGurken wrote: | Imponerende 14 mål i Eliteserien som 27-åring. |
Faktisk det beste en RBK-spiller med unntak av Tengstedt har gjort siden Bendtner i 2017 og det beste en trøndersk angrepsspiller i Eliteserien uansett lag har gjort siden Iversen i 2010. Men ja, han suger skikkelig, kvalitet på bunnnivå, la oss sende han til Sibir fordi han kødder i media og har lyst til å gå opp anstendig i lønn når han forhandler om ny kontrakt. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 28.06.2023 00:02 Post subject: |
|
|
Heldigvis er vi snart kvitt ham.
Blir ikke savnet. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 28.06.2023 01:21 Post subject: |
|
|
Ja, heldigvis er vi snart kvitt den beste spissen vår  |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 28.06.2023 10:37 Post subject: |
|
|
Som har gått skadet 3/4 av kontraktsperioden. Spillere som er mer på sykestua enn på trening og kamp kan ikke være noe førstevalg. Da ender vi opp med å måtte spille med 2. og 3. valg store deler av sesongen likevel.
En av mantraene til Rekdal jeg faktisk er enig i, det at vi må ha trenbare spillere. Selv i den gode perioden til Sæter i fjor så trente han jo knapt, fordi kroppen ikke tålte det. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 28.06.2023 11:01 Post subject: |
|
|
Selv skadefri og uten de tåpelige zlatannykkene han har (som til nød er ok om du er god, det er motbydelig når du er middelmådig minus) er jeg usikker på om han er vår beste spiss. Det sier sitt gitt den bunchen vi har nå.
HAn og Jim kan dra langt pokker og ikke komme tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.06.2023 11:07 Post subject: |
|
|
Vecchia var også konstant skadet og i badekaret da han var her, i Malmö spiller han uke ut og uke inn, Adegbenro var invalid da vi ga han bort, deretter ble han toppscorer i Sverige. Dette er jo cherry picking, men ltt usikker på om det er spillerne eller oss som er problemet. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 28.06.2023 12:06 Post subject: |
|
|
Vi var klar over Vecchias tilstand. Ryggprolaps har helgardering for hvordan det går. Og har vi hatt Vecchia i år så har han også spilt de fleste kamper.
Adegbenro er en katastrofehåndtering av dimensjoner av klubben. Først en tabbeoperasjon som man fant først ut etter rehabiliteringen og måtte opereres på nytt. Når han endelig var klar for spill og var i grunn bra fysisk form så skulle vi gi han bort for 500k. Helt natta hele denne prosessen. Er det en som skulle vært midtspiss for oss i dag er det Adegbenro... |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.06.2023 17:01 Post subject: |
|
|
Signerer altså med Solbakken og kan nå ende opp i Vålerenga
Grave sin egen grav har vel aldri vært mer passende.
https://www.adressa.no/sp...-interesse
– Du vil ikke kommentere interessen fra Glimt og VIF, men du kunne jo for eksempel utelukket spill for andre klubber i Norge - hvorfor gjør du ikke det?
– Nei, altså. Det handler om at man aldri skal brenne broer. Med noen. Rosenborg er laget mitt, og jeg trives veldig godt her. Men ingenting er uaktuelt.
Slik Adresseavisen forstår det, skal Sæter ikke være veldig klar for å flytte nordover til Bodø, mens alternativet i hovedstaden virker mer aktuelt. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 28.06.2023 17:30 Post subject: |
|
|
Morsomme er jo at han klager på at klubben ikke har kontaktet han mer etter siste kontraktstilbudet som ble avslått i vinter, som det ble kommunisert var siste tilbud.
Forventer han da at Dorsin plutselig skal komme løpende med det han krever, etter å ikke ha deltatt på hverken trening eller kamp på månedvis ?  |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 28.06.2023 17:54 Post subject: |
|
|
Vil tro Ole potensielt kan tjene best i klubben, men håper og tror det er basert på prestasjoner. Både han og klubben skjønner jo at han spiller kun halve sesonger og da må vi jo i praksis ha en ekstra spiss som også skal lønnes. Ser ironisk nok at han skryter av den forrige perioden med Maalen men fikk ikke spilt stort pga skader. Om man deler årslønna på antall skadefrie minutter er han vel en av ligaens best betalte. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 28.06.2023 18:00 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Signerer altså med Solbakken og kan nå ende opp i Vålerenga |
Kom jo tilbud fra Italia relativt kjapt etter da, så det funka jo det. Holder Sæter seg skadefri i sommer og høst, slipper han nok å ta til takke med VIF. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 28.06.2023 18:11 Post subject: |
|
|
Altså det sier seg jo selv at de ikke kan kaste topplønn på en spiller som går så mye skadet. Nå har vi hatt Augustinsson med 2.5-3mill i lønn gående skadet i flere år, og vi har prestert å signere Thorvaldsson på en kontrakt frem til 31.12.2027 etter han hadde hatt 2 hjernerystelser i fjor, og fort ender som et nytt uføretrygdprosjekt.
Vi kan ikke drive og kaste penger på spillere som ikke kommer seg på banen, hverken i trening eller kamp. |
|
Back to top |
|
 |
StorGurken Junior
|
Posted: 02.07.2023 18:47 Post subject: |
|
|
Når man ser hva han leverer på banen, så må det være noe riktig galt med mannen når han takker nei til et kontraktstilbud fra Rosenborg. Om han ikke har skjønt at han ikke er god nok da, men det virker svært tvilsomt. Var det mye han takket nei til pr år? 27 år og 14 mål på toppnivå.
RBK rykker ned om det er slik kvalitet vi signerer og ihvertfall om det er slike typer vi skal ha. Han er langt i fra en vinnerskalle.
Igjen, 27 år - 14 mål i eliteserien. Sykt at han tror han er en "konge". Pinligste spilleren vi har hatt i RBK, å da inkluderer jeg dansken |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 02.07.2023 18:52 Post subject: |
|
|
FÃ¥ han bort. |
|
Back to top |