English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
h b
Veteran

PostPosted: 21.06.2023 14:39    Post subject: Reply with quote

diskuter tilskuerantall en annen plass
Neeskens
Veteran

PostPosted: 21.06.2023 16:03    Post subject: Reply with quote

Noen som var på treningen i dag ?!
mirar
Veteran

PostPosted: 21.06.2023 18:46    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...wamvX9twyw

Svein Maalen om videoanalyse (2008)
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran

PostPosted: 21.06.2023 19:23    Post subject: Reply with quote

Tenker forhåpentligvis fortsatt litt på spill/motspill, men er jo lett å fri til 4-3-3 puristene med at vi skal spille likt være seg Charlottenlund 2 eller Real Madrid.

EDIT: Sorry, vet han har vært litt mer åpen for variasjoner enn som så Engel/uskyldig
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 21.06.2023 20:09    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Kan være at vi varierer på kantene
Svein Maalen ser for seg at Rosenborg-vingene bytter side utfra kampbilde og motstander.

Legge opp spillet etter motstanderen? Jaja, da må vi vel sparke Maalen også, da.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 21.06.2023 20:52    Post subject: Reply with quote

"Men det vil være de samme spillerne. Det kan være lurt i forhold til hvor rommene kommer. Erfaringsmessig vil ikke det ha så veldig mye å si i forhold til gjenkjennbarheten i spillet, for den blir viktig for spillerne våre,"

Forskjell på å brenne planen fra forrige kamp å starte på nytt og å tilpasse en underliggende plan..
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 21.06.2023 22:17    Post subject: Reply with quote

Pep i City har et urokkelig grunnspill, men når han spiller mot motstandere som kan ha like gode spillere så nyanserer han spillet etter motstanderen - likevel er det et grunnspill i bunn.

Eggen var tildels slik han også. Han brukte godfoten til spillere. Grunnspill i bunn og nyanser ettersom tilgjengelige spillere. Dahlum vs Mini er et eksempel. Sørensen vs Olsen er et annet. De kjempet ikke om plassene, men spilte på ulike tidspunkter, men de var relativt forskjellig og spillestilen måtte tilpasses. Skal sies at odd inge olsen spilte både back og indreløper i rbk perioden.

Det er ikke svart hvit, men rosenborg har hatt et meget bra rammeverk som har vært gjennomsyret klubben med b-lag, junior- og guttelag. Horneland og Hareide tvang seg selv til å bruke 433 uten hell, og KR og GF var helt ute å kjøre med 352/343 som ikke hadde noe med klubben å gjøre.

Vel nå er vi tilbake til start, i et rammeverk hele klubben og trøndelag kjenner godt til og kan noe om. Samtidig er det lettere å hente rollespillere fra andre lag i norden og europa som bruker 433.

At Maalen ønsker å ha noen "nyanser" i grunnspillet for å ha flere strenger å spille på, om det er innover- eller utoverkanter, er bare fint. Forsvarsfireren og sentral midtbane er det viktigste i en 433. Jeg antar Maalen kommer til å forske litt på falsk 9-er eller rent oppspillspunkt, kommer litt an på tilgjengelige spillere. Av det jeg har hørt i ettermiddag har han allerede fått sansen for fotballintelligensen og grunnferdighetene til Aga, og spørs om det er han og Sæter som kjemper om spissrollen (da skal jeg spise mine ord for det trodde jeg ikke da Aga ble hentet).
I tillegg høres det som at det er Henriksen, Skarsem og Holse er bankers og klippekortspillerne på laget.

Først og fremst denne uken er lagt til rette for å få inn Eggen/klopp -fotballen. Direkteorientert fremoverrettet spill med høyt press og gjenvinning. Ikke avansert og komplisert, men trener på frispilling bakfra til avsluttende angrep, eller fra midtbanen og ut angrep. Dette kommer de nok til å trene på resten av uken. Og alle spillerne skal visstnok ha fått beskjed om å skjerpe pasningskvaliteten og være bevisst på beslutningene som tas i spill. Spillergruppen er godt trent og det er rom for masse formasjons- og skyggetreninger denne uken.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 21.06.2023 23:02    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...R75MLERWbw

Trønderfotballpraten - Svein Maalen (25 min)
Back to top
E.C. Dahls
Junior

PostPosted: 21.06.2023 23:54    Post subject: Reply with quote

Hadde jo hørt denne fyren prate både lenge og vel i ulike sammenhenger før sist fredag også, men får på en måte nytt inntrykk av ham for hver opptreden. Denne mannen har mange lag og mye å fare med. Nesten litt som Nils Arne dét også mener jeg.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 22.06.2023 00:11    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=cR75MLERWbw

Mange mener Maalen er lik Eggen. Jeg mener det ikke nødvendigvis er sant. For alt vi vet, så kan han også bare være en som kopierer Eggen mest mulig. Det er jeg redd for. Vi trenger ikke flere wannabe-trenere ala. Perry og Horneland. Vi trenger noen med pondus. Noen som tar tak. Vi trenger en manager ala Eggen (i RBK), OGS (i MFK) og Ståle (i FCK). En som ikke bare er trener på feltet, men vet hva han vil. Også på spillerfronten og setter klare mål. Det er ganske mange aspekter vi ikke kjenner til Maalen, og han får uforjent mye skryt allerede. Sier ikke at man ikke skal glede seg og være spente, men for høye forventninger er ikke sunt det heller. Selv om jeg gjerne ser at Maalen får minst like stor suksess som Kjetil Knutsen.
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 22.06.2023 07:29    Post subject: Reply with quote

Ogs og Solbakken? Det er ikke akkurat artig fotball de har vist i sine klubber. OGS har ikke vist noen ting som trener. Solbakken har spilt defensiv drittfotball i FCK og har vunnet med det ved bruk av masse penger.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.06.2023 08:09    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Vi trenger noen med pondus. Noen som tar tak.

En som ikke bare er trener på feltet, men vet hva han vil. Også på spillerfronten og setter klare mål.

Snakk om vage kriterier. Very Happy
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 22.06.2023 08:17    Post subject: Reply with quote

Er det Rune Bratseth? Høres ut som hans kriterier det der.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 22.06.2023 09:03    Post subject: Reply with quote

De har bare hatt 2.5 treninger så det er begrenset hva de kan få til.
Jeg håper å få se
1. Henriksen/Jenssen tar med seg ballen opp sentralt og spiller fri indreløpere rettvendt i mellom rommet et par ganger.
2. Vinger som starter inn i bakrom et par ganger
3. Backer som holder bredden på ball siden et par ganger

Da er jeg fornøyd med første treningsuke egentlig.
Bart1
Veteran

PostPosted: 22.06.2023 09:04    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
mirar wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=cR75MLERWbw

Mange mener Maalen er lik Eggen.

Personlighetsmessig, så er han nok mer lik Horneland - noe som er positivt. Men, mangler absolutt den pondusen som Eggen hadde.

Når det gjelder filisofi, så er det vel en tilnærmet kopi av Eggens - noe som er veldig positivt
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 22.06.2023 10:19    Post subject: Reply with quote

Horneland pisser på Solskjær som i likhet med Rekdal aldri ville hatt noen trenerkarriere å skryte av hvis det ikke var fordi han kunne flyte på navnet som fotballspiller.

Men når han var her så var han altfor fersk til oppgaven, han har mye mer ballast etter at det ble som det ble her og nachspiel-sagaen i Brann.

Solbakken (minus fotballfilosofi) er ikke et dårlig eksempel på hva slags personlighet som ofte trengs for å stå i stormen i RBK, Rekdal er litt samme typen, bare på ingen måte i nærheten av å ha dyktighet og fotballfilosofi til å trene et lag med større ambisjoner enn å unngå nedrykk.

Solskjær ville blitt spist levende.
robbie
Veteran

PostPosted: 22.06.2023 11:29    Post subject: Reply with quote

Kent23 wrote:
Er det Rune Bratseth? Høres ut som hans kriterier det der.

Jeg er ganske lettet over at vi nå har valgt en trener på grunnlag av spillestil, ikke pondus.
Back to top
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 22.06.2023 11:31    Post subject: Reply with quote

Nå er ikke jeg United supporter, men det er vel å dra den litt langt at Solskjær ville blitt spist levende i RBK. Tror det er «litt» mer trøkk rundt United enn her, og det klarte han helt fint å stå i synes jeg.
Back to top
skien88
Veteran

PostPosted: 22.06.2023 11:52    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Horneland pisser på Solskjær som i likhet med Rekdal aldri ville hatt noen trenerkarriere å skryte av hvis det ikke var fordi han kunne flyte på navnet som fotballspiller.

Der drar du den litt langt. Se hva han fikk til i Molde her hjemme og ute i Europa. Og 1 sesongen i United. Horneland når han ikke til knærne der ass
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 22.06.2023 12:31    Post subject: Reply with quote

I Molde hadde Solskjær ingen konkurranse på det tidspunktet. Han brukte en del penger. I United fikk han det ikke til hvis man ser på spillet. Det var ganske ensidig. Her ble det også brukt mye penger. Cardiff gikk jo ganske dårlig.

Han er ikke bedre enn KÃ¥re Ingebrigtsen.
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 22.06.2023 13:25    Post subject: Reply with quote

Rart at Rekdal mente vi ikke hadde en stall som passet 4-3-3. Nesten ingen spillere har ikke tidligere spilt 4-3-3. Bare Bjørkeeiet, Thorvaldsson og Vännänen, også er jeg usikker på Nypan.

Tidligere 433-spillere:

Hansen
Reitan
Pereira
Skarsem
Henriksen
Tagseth
Holse
Skjelbred
Augustinsson
Rogers (Tacoma Defiance)
Røsten
Jenssen (Nordsjælland)
Cornic (Djurgården)
Bjørlo (Strømmen)
Sæter (Ranheim, Nardo og Ull/Kisa)
J. Nelson (Toronto)
Sadiku (Honka)
Aga (Elfsborg)
Ingason (Island U21)
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 22.06.2023 14:42    Post subject: Reply with quote

Kent23 wrote:
I Molde hadde Solskjær ingen konkurranse på det tidspunktet. Han brukte en del penger. I United fikk han det ikke til hvis man ser på spillet. Det var ganske ensidig. Her ble det også brukt mye penger. Cardiff gikk jo ganske dårlig.

Han er ikke bedre enn KÃ¥re Ingebrigtsen.

Enig. Oppskrytt og overvurdert. Er der han er i dag pga at han scorte noen mål..

- Torgeir Børven
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 22.06.2023 15:40    Post subject: Reply with quote

Der han er i dag, arbeidsledig mener du Very Happy
Neeskens
Veteran

PostPosted: 22.06.2023 16:22    Post subject: Reply with quote

Kai Bardal på troillprat sier vel indirekte at Maalen må gjøre noe annet enn det han gjorde i Ranheim. Kopieres det blir vi ganske fort lett å stoppe. Så han må utvikle den stilen til å fungere i 2023. Slik Knudsen har gjort.
I mitt hode er egentlig det
viktigst at vi begynner å bli offensive igjen og tenker mest på vårt eget angreps spill.
Flaav
Veteran

PostPosted: 22.06.2023 16:46    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Mikkelsen wrote:
Vi trenger noen med pondus. Noen som tar tak.

En som ikke bare er trener på feltet, men vet hva han vil. Også på spillerfronten og setter klare mål.

Snakk om vage kriterier. Very Happy

Fikk meg til å tenke på denne:
https://youtu.be/tCy8hsgQEw0?t=27
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 57, 58, 59  Next
Page 7 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb