English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sesongkort 2007
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
rolfi
Junior

PostPosted: 23.02.2007 12:30    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Det sto kanskje ikke eksplisitt, men det var oppgitt noe om "spesialtilbud" e.l.

Jeg fikk ikke noe brev ifra de.
Jeg snakket med en (tror det var Espeseth) på telefon som sa at jeg kunne flytte over til nedre adidas. Han sa ikke noe om at prisen skulle gå opp så mye iår. Hadde han gjort det så hadde vi fortsatt hatt sesongkort på Kjernen feltet. Hadde bare satt oss helt på kanten.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran

PostPosted: 23.02.2007 12:37    Post subject: Reply with quote

For min del er høyere priser helt ok, men enig med Recon i at dette er en feig løsning. spz burde bruke noe av utdannelsen sin til å skape nye inntektskilder. Ølservering på stadion anyone?
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 23.02.2007 13:23    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig med attach her. Vi lever i en markedsøkonomi og da er det rett og rimelig at prisen justeres etter etterspørselen. Jeg er enig med Recon i at verdiskapningen utenfor banen er altfor dårlig, men jeg ser ikke hvorfor dette skal være et valg mellom høyere billettpriser eller satsing på markedsføring utenfor banen. Begge midlene må brukes, selv om det er tvilsomt om vi gjør noen økonomiske byks på det utenomsportslige.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 23.02.2007 13:29    Post subject: Reply with quote

Jeg mener heller ikke at det skal være et slikt valg, men dette store prishoppet i ett, sammen med senking av rabatter, tyder på at det likevel er et valg som mer eller mindre bevisst er tatt.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 23.02.2007 13:40    Post subject: Reply with quote

Viss, RBK selger 14000 sesong kort i år, er det ingen tvil om at markedsavdelinga har gjort et riktig valg om og øke prisene.

Om det er riktig at klubben til en vær tid skal være profittmaksimerende er en annen diskusjon, men det er vell liten tvil om at viss vi skal bli topp20 i europa så må vi være det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 23.02.2007 14:08    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig der, snorkel. Det jeg vil belyse er at det å ty til sine mest trofaste som første mulighet, kanskje ikke er det riktige valget mht å skape nye og større verdier. Kanskje burde man heller se på andre områder man ikke har utnyttet potensialet i ennå - først. Og heller ha en gradvis prisøkning.

I tillegg, dersom lokale sponsorer er en del av "folkeligheten" deres, skulle ikke det tilsi at billettprisene og et kundesegment bestående av "folk flest" definitivt burde være det?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.02.2007 15:52    Post subject: Reply with quote

RBK avviser at noen må betale dobbelt så mye for sesongkort på Lerkendal i år. Klubben etablerer 148 nye VIP-seter og øker prisen på over 400 seter på flere felt. Honnørgruppen rammes hardest av prisøkningen, fordi rabatten for disse senkes i tillegg. Enkelte vil i verste fall få en prisøkning på 60 prosent.

- Det er 2 prosent som i realiteten berøres av prisøkningen. Disse får tilbud om flytte litt på seg, men betaler samme pris som i fjor. Vi beklager at vi ikke har fått gitt disse beskjed i forkant, sier markedsansvarlig i Rosenborg, Erik Espeseth.

Han presiseres at det ikke er snakk om en dobling av prisen.

- De mye omtalte Vip-plassene kostet i fjor 3100 kroner. Denne sesongen økes prisen til 4900 kroner. Dette inkluderer kvalifiseringskamper til Champions League og NM-kamper.

Les mer: Dyrere sesongkort på Lerkendal

For øvrig har vel de beste plassene på øvre Bygger'n allerede i to år vært klassifisert som "VIP light" med 500 kr/kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ObiWan
Junior

PostPosted: 23.02.2007 17:45    Post subject: Reply with quote

Den dagen Espeseth stikker i en jobb i REMA1000 så kan RBK kanskje bli en folkelig klubb igjen. Makan til piss som han presterer å komme med i Adressa i dag skal man lete lenge etter. Og i toppen av denne tråden... [Bortimot uforandrede priser, så vidt jeg kan se] er jo direkte feil!!!

Kortet mitt øker med ca 300 spenn - og d kan jeg leve med.

Men har en gutt i gata her som har satsa på et kort sammen med kompisen. De er 12 år. De fikk brev fra Espeseth & co med at kortene deres skal økes fra 1.100,- til 1.700. Nesten en dobling av prisen på sesonkortene til to 12-åringer.

Farsjan er pensjonist. Betalte rundt 950 for kortet sitt i fjor. Nå har han fått makan brev fra Blåruss-klubben på Brakka med en pris på 1.700,- En dobling av prisen for to pensjonister...

(Fikk forresten sms fra han for en time siden - kompisen trekker seg ut nå)

Folkelig.... Yeah - right!!
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 23.02.2007 18:11    Post subject: Reply with quote

Medlemsskap i klubben: 350,-

Kan raskt bli en verdifull, langsiktig investering.

Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 23.02.2007 18:36    Post subject: Reply with quote

Manus wrote:
Ølservering på stadion anyone?

I så fall bare dersom det blir ØL (Les: Dahls eller Carlsberg) å få kjøpt, og ikke kloakk (Les: Hansa) som nå...
Snorkel
Veteran

PostPosted: 23.02.2007 21:03    Post subject: Reply with quote

I forhold til presset på bilettene er det ikke noe upriser på Lerkendal nå. Selv om jeg også skulle ønske at billetten hadde vært billigere, og helst gratis, må vi bare innse at man selger et produkt og forhold til hva markedet etterspør.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Davy Wathne
Senior

PostPosted: 23.02.2007 22:35    Post subject: Reply with quote

Kjøpte meg ny plass i år, på kjernen feltet. bestilite dagen vi vant serien mot viking. har ikke fått noe brev om de, bare om de gamle jeg hadde i fjor, noe som har fått brev som har bestilit nye plasser?
Haugen
Veteran

PostPosted: 23.02.2007 23:16    Post subject: Reply with quote

Regner med RBK må få oversikt over hvor mange som benytter seg av gjenkjøp før dem kan dele ut nye plasser.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Davy Wathne
Senior

PostPosted: 24.02.2007 00:07    Post subject: Reply with quote

joa, men har jo fått bekreftels på-email om at bestillingen er bekreftet osv, og at bestillingen er binnende.
jeje, vi får vente å se Smile
hhem
Proff

PostPosted: 28.02.2007 23:11    Post subject: Reply with quote

Har nå fornyet sesongkortet.

Fikk med en brosjyre sammen med giroen.

Der står det:

- "forkjøpsrett til CL osv"
- " forkjøpsrett til evt. Cupfinale"

Vil det si at vi er garantert plass på Cupfinalen?
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 28.02.2007 23:20    Post subject: Reply with quote

Det kan jeg aldri tenke meg. Rosenborg får aldri 14000 billetter til en evt. cupfinale.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 01.03.2007 10:14    Post subject: Reply with quote

Som det har blitt påpekt: RBK er ikke verstingen på pris

Skutle sa det sånn på årsmøtet:

- Vi kan ikke sitte og se på at konkurrentene våre har 20-30 millioner mer i billettinntekter enn oss, og dermed kan kjøpe spillerne våre.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.03.2007 11:12    Post subject: Reply with quote

hhem wrote:
- "forkjøpsrett til CL osv"
- " forkjøpsrett til evt. Cupfinale"

Vil det si at vi er garantert plass på Cupfinalen?

Det betyr at du står først i køen blant de billettene RBK får tildelt.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 02.03.2007 22:46    Post subject: Reply with quote

Gidder ikke lage noen ny tråd, for jeg har bare et par spørsmål. Kan man kjøpe billetter (når det blir aktuelt) på narvesen i hele norge? Og hvor tidlig begynner de å selge sammenlignet med billettluka?
Armani_Jens
Junior

PostPosted: 09.03.2007 01:26    Post subject: FÃ¥r æ itj pøls sÃ¥ hoppe æ i ælva..... Reply with quote

Hva er det slags fjols som lager nummer ut sesongkortprisene i media ? Stort oppslag i sporten nå i kveld med et eksemplar av Dressmann-trønderen som uttrykte sin misnøye og ville boykotte Lerkendal dersom ikke han fikk sesongkort til egendefinert pris. Like greitt, kanskje.....
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 09.03.2007 13:16    Post subject: Reply with quote

Skjønner godt at han blir forbanna når prisen øker fra litt over 3 lapper til over 7000.
Back to top
Armani_Jens
Junior

PostPosted: 09.03.2007 19:27    Post subject: Reply with quote

7000 for et sesongkort? Det koster 4000 for ei ok allværsjakke og enda mer for ei hagle du kan gå med hevet hode i fjellet med. Det koster 30.000 å reise over og se EN kamp på Old Trafford sammen med likesinnede fjols. Det koster 40.000 for en anstendig båt med påhengs, 300.000 for å ha finere bil enn naboen og 1 mill for hytte på fjellet. Såvidt meg bekjent så har RBK ført en sosialistisk prispolitikk ganske lenge, og om en prisøkning fører til at folk som han der gjøken der slutter å gå på kamp, så er det intet mindre enn en seier for fotballen. Det må rive litt i pungen for å komme inn på kamp. Det eneste fyren oppnår med det patetiske åsynet sitt på TV2-sporten er å bekrefte det folk allerede vet om folk som går på Lerkendal. Jasså du vil ha deg pøls. Ja , nå er det blitt dyrere. Vil du ikke ha den ? Neivel. Hasta la vista, det er nok av pølsehungrige fjols. Ha en fortreffelig aften hjemme i furumøblementet.

Det koster å være kar og det gjør ikke noe om det blir mer eksklusivt å gå på kamp. Arbeiderklassen/de trygdede/smakløse i Trøndelag har et altfor lite nostalgisk omdømme til det. Ut med pakket!
Back to top
DiggeFJ
Senior

PostPosted: 09.03.2007 19:48    Post subject: Reply with quote

Jeg har bestilt sesongkort for første gang i år, og har fått flere mailer om utsettelse. Er det noen som vet når vi får kortene, ikke lenge til seriestart nå!
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 09.03.2007 20:11    Post subject: Reply with quote

This Is Anfield wrote:
Gidder ikke lage noen ny tråd, for jeg har bare et par spørsmål. Kan man kjøpe billetter (når det blir aktuelt) på narvesen i hele norge? Og hvor tidlig begynner de å selge sammenlignet med billettluka?

Det er kun i utvalgte Narvesen du kan kjøpe billetter. Salget starter med en gang billettene er tilgjengelig. Jeg vil anbefale deg å bestille på billetservice og hente på narvesen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 12.03.2007 22:34    Post subject: Reply with quote

Igjen fremstilte TV2 konflikten med 20-30 sesongkortholdere på midten av øvre Bygger'n på en måte som tilsa at dette gjaldt hele stadion.

I alle fall fikk de trumfet fram at prisene ikke skulle økes så mye.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 3 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb