View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.06.2023 14:11 Post subject: |
|
|
Har Dan Eggen en rolle i dette? Observert på bakrommet med Maalen, Steinseth og CGJ før pressekonferansen. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 19.06.2023 14:11 Post subject: |
|
|
Han er visst agenten til Svein Maalen. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 19.06.2023 15:06 Post subject: |
|
|
@Driblevækk: Stockholm-syndromet  |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 19.06.2023 15:24 Post subject: |
|
|
Sæter om Maalens første Rosenborg-trening: – Noe helt annet
Quote: | – Ubeskrivelig. Deilig! Det er helt annen energi nå, så det føles veldig bra. En fin trening å komme tilbake på, sier Sæter til Nettavisen.
– Det baserer seg på en helt annen tankegang. Det vil være en helt annen offensiv innstilling til det vi driver med, mener han.
– I dag føler jeg intensiteten er mye bedre. Jeg føler kanskje at når innstillingen din er litt mer offensiv, så går du ut med en litt annen energi. Det føler jeg vi har i dag. En fin intensitet og en kortere økt og kortere sekvenser som gjør det lettere å opprettholde. |
|
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.06.2023 16:05 Post subject: |
|
|
På adressa står det "Supertalentet i ny rolle". Hva siktes det til her? |
|
Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 19.06.2023 16:06 Post subject: |
|
|
At Nypan ble drillet som sentral midtbanespiller. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.06.2023 16:15 Post subject: |
|
|
Gøy 😁 |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 19.06.2023 16:18 Post subject: |
|
|
Regner med det blir en del spillere som vil bli solgt i sommer. Om Maalen er lik Eggen så blir det samme lag resten av sesongen, med muligens et par bytter de siste 12 minuttene. Var du ute av laget til Eggen i januar, måtte du belage deg på benken hele sesongen. Tipper det er en del spillere i dagens tropp som ikke er interessert i å gro fast på benken.
Antar Rogers og Perreira er noen av de første som ryker. |
|
Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 19.06.2023 16:37 Post subject: |
|
|
Tror fort Pereira kan få en ny vår under Maalen jeg. Slår meg som en back som passer mye bedre i en backfirer der han kan komme på sen overlap, enn i en backfemmer der han blir mye mer isolert med ballen i beina.
Håper også Rogers får sjansen til å vise seg fram i en backfirer. Frykter at stopperparet Henriksen-Jenssen blir for temposvakt. |
|
Back to top |
|
 |
Andy Pandy 27 Proff
|
Posted: 19.06.2023 16:42 Post subject: |
|
|
Snabeltann wrote: | Sæter om Maalens første Rosenborg-trening: – Noe helt annet
Quote: | – Ubeskrivelig. Deilig! Det er helt annen energi nå, så det føles veldig bra. En fin trening å komme tilbake på, sier Sæter til Nettavisen.
– Det baserer seg på en helt annen tankegang. Det vil være en helt annen offensiv innstilling til det vi driver med, mener han.
– I dag føler jeg intensiteten er mye bedre. Jeg føler kanskje at når innstillingen din er litt mer offensiv, så går du ut med en litt annen energi. Det føler jeg vi har i dag. En fin intensitet og en kortere økt og kortere sekvenser som gjør det lettere å opprettholde. |
|
Lover bra dette altså, det gledes allerede til kamp  |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 19.06.2023 16:43 Post subject: |
|
|
Tror ikke Maalen er så kategorisk at Pereira allerede er på vei ut. Han, som andre, får jo sjansen til å vise seg fram. Og det kan jo være nettopp at det er et godt system Adrian trenger for å blomstre. Ser ikke bort ifra det. Samme med Nelson, som nok rent ferdighetsmessig er blant dem med størst register. Stram inn på hva han skal gjøre, så blir han fort en av de største profilene i eliteserien.
Overvar treninga i dag. Godt å se hvordan de trente på roller og bevegelser. Det blir spennende å følge utviklinga til laget framover. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 19.06.2023 17:33 Post subject: |
|
|
Nypan i dag sentralt. Men det spørs om ikke Tobias ville vært der hvis han var frisk ?
Holse som kant er vel greit når vi ikke har noen typisk høyrekant.
Vi vil ganske sikkert kvitte oss med noen av de typiske spissene de kjøpte inn litt i panikk her.
Får de øvd nok før alle begynner å forlange seier etc så kan dette bli bra. Det er ihvertfall helt anderledes en under Rekdal/Frigård så får vi se om det virker.
Jeg tror Perreira vil konkurrere ut Tagset på back. I denne formasjonen må du kunne legge inn meden skikkelig god venstre fot.
. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 19.06.2023 17:59 Post subject: |
|
|
Hvordan var han mht å inkludere engelskspråklige spillere under treningen? Eller gikk alt på norsk? _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 19.06.2023 18:03 Post subject: |
|
|
h b wrote: | Hvordan var han mht å inkludere engelskspråklige spillere under treningen? Eller gikk alt på norsk? |
Kav trøndersk, visstnok noe engelsk en til en (Henriksen?). Norsklekse op fotballutrykk for utlendingene. Sier det blir mer engelsk i plenum når landslagsspillere (Island og Finland) kommer tilbake.
Tipper Maalen selv kunne trengt hjemmelekse i Engelsk også. |
|
Back to top |
|
 |
Kronprinsen Junior
|
Posted: 19.06.2023 18:04 Post subject: |
|
|
h b wrote: | Hvordan var han mht å inkludere engelskspråklige spillere under treningen? Eller gikk alt på norsk? |
https://www.adressa.no/sp...g-allerede
Kan gi sammendrag hvis du ikke har pluss |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 19.06.2023 19:12 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Regner med det blir en del spillere som vil bli solgt i sommer. Om Maalen er lik Eggen så blir det samme lag resten av sesongen, med muligens et par bytter de siste 12 minuttene. Var du ute av laget til Eggen i januar, måtte du belage deg på benken hele sesongen. Tipper det er en del spillere i dagens tropp som ikke er interessert i å gro fast på benken.
Antar Rogers og Perreira er noen av de første som ryker. |
Tviler sterkt på at Maalen vil ha noen som helst innflytelse på spillerlogistikken i sommervinduet. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 19.06.2023 19:18 Post subject: |
|
|
Må si jeg er positiv etter å ha sett første trening. Man ser i allefall at det er en klar intensjon på hvordan laget skal spille, og Maalen sier jo alle de riktige tingene. Så gjenstår den vanskeligste biten da, å få det til i praksis. |
|
Back to top |
|
 |
katalogen Senior
|
Posted: 19.06.2023 19:44 Post subject: |
|
|
Maalen er krampaktig. Er som en karikatur på 90-talls breddetrener fra Trøndelag. Ikke rart de ble lei av fyren på Fjæra.
"– De må forstå hva «angrep» og «offensivt» betyr. Og «framover». De tre begrepene må sitte først. Jeg skal gi det i lekse til i morra. Vi begynner med det, og så går vi videre."
Sesongen er uansett over så spiller ikke noen rolle at han er en klovn. Er jo ingen press på han eller spillerne nå. Forhåpentligvis responderer spillerne godt på et trener- og formasjonsbytte, at arbeidet frem mot 2024 er positivt og jakten på ny hovedtrener gir gode resultater. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 19.06.2023 19:46 Post subject: |
|
|
Ikke måte på hvor Maalen forsøker å kopiere legenden. En ting er filosofien, den er jeg for, men han kopierer til og med utsagn og replikker fra Eggen. Det blir på grensa til for mye for min del. Håper det lykkes, han har i allefall lagt lista på toppen for seg selv. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1562 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 19.06.2023 20:02 Post subject: |
|
|
Det jeg kanskje er mest redd for, at han er litt for mye belest og litt for lite egne tanker. Teoriene til Eggen tar deg et visst stykke, men forhåpentligvis har han egne tanker og vet hvordan han skal møte ulik motstand og ikke minst utvikle laget over tid.
Men helt rett å gå for han nå dog, han har i hvert fall god peiling på hvordan vi skal spille og har vist tidligere at han kan få spillere med på det - da er vi igang med å komme inn på riktig vei. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 19.06.2023 20:09 Post subject: |
|
|
katalogen wrote: | Maalen er krampaktig. Er som en karikatur på 90-talls breddetrener fra Trøndelag. Ikke rart de ble lei av fyren på Fjæra.
"– De må forstå hva «angrep» og «offensivt» betyr. Og «framover». De tre begrepene må sitte først. Jeg skal gi det i lekse til i morra. Vi begynner med det, og så går vi videre."
Sesongen er uansett over så spiller ikke noen rolle at han er en klovn. Er jo ingen press på han eller spillerne nå. Forhåpentligvis responderer spillerne godt på et trener- og formasjonsbytte, at arbeidet frem mot 2024 er positivt og jakten på ny hovedtrener gir gode resultater. |
Det er sikkert kleint og krampeaktig, men nå har vi spilt støttepasninger og et spill med total aversjon mot å ta risiko og tenke fremover, så skjønner jeg at mentaliteten må på plass først. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 19.06.2023 20:23 Post subject: |
|
|
Troillongan wrote: | Ikke måte på hvor Maalen forsøker å kopiere legenden. En ting er filosofien, den er jeg for, men han kopierer til og med utsagn og replikker fra Eggen. Det blir på grensa til for mye for min del. Håper det lykkes, han har i allefall lagt lista på toppen for seg selv. |
Enig. Virker nesten som satire eller noe. Er redd han ikke har egne meninger og tanker. Å kopiere noen funker aldri. Man må ha kompetanse og ferdigheter selv. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 19.06.2023 20:28 Post subject: |
|
|
Tenker nok at Maalen ser at det er mye utrygghet og uro i spillergruppa, da kan det være på sin plass å holde seg til sentrale tanker fra gamlefar. Men på sikt må han naturligvis prege laget med egne tanker også. Per nå er vi i en overgangsfase: snu dårlige prestasjoner (og resultater), gå vekk fra strukturløst spill, få i gang enkle og effektive relasjoner i spillet. Håper Maalen får til dette. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 19.06.2023 20:47 Post subject: |
|
|
Her klager faktisk folk på at en trener er for lik eggen også..trur aldri rbk supportere blir fornøyd uansett. |
|
Back to top |
|
 |
|