English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2023
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 45, 46, 47  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.05.2023 12:33    Post subject: Reply with quote

Paul Mullin er en kulthelt og tjenre mye mere enn våre beste spillere så den kan man glemme :p Men absolutt ikke dumt å holde koll på litt laver divisjoner i England i utgangspunktet. Når man har klart hvordan man skal spille fotball....

Finnes mye spisskompetanse der og spillere som har falt igjennom i PL og Championship klubber, så kan finne en tankspiss etc.

Se på Kiefer Moore nå, ganske grei karriere til tross for han ikke akkurat er noen målmaskin.
View user's profile Send private message
geirmykl
Junior

PostPosted: 24.05.2023 13:14    Post subject: Reply with quote

Jeg er glad for å konstatere at flere her anerkjenner at det er mange bra spillere i lavere divisjoner i England. Mange fnyser og tror at nivået er langt lavere enn det er. Fakta er at svært mange tippeligalag ville hatt trøbbel mot noen av de bedre lagene i League Two. Derfor er jeg enig i at det vil være lurt å se litt mot England når det gjelder dette. Språket er jo ikke noe problem og både lønn og overgangssummer (I den grad det er noe å snakke om...) burde være fint overkommelig.
Det er riktig at Mullin er en av de best betalte, men han har inntil nylig vært lønnet med £4500 pr. uke, noe jeg fortsatt mener er fint overkommelig for Rosenborg. Eller er det ikke?
Kent23
Rutinert

PostPosted: 24.05.2023 13:15    Post subject: Reply with quote

Rbk hadde ikke vunnet Conference League. Det er jeg ganske sikker på.
Back to top
Talent
Senior

PostPosted: 16.06.2023 15:45    Post subject: Reply with quote

Vi har et stort behov for en høyreving eller to, forutsatt at det blir 4-3-3 fremover. Slik jeg ser det er det ingen i stallen p.t. som har høyreving som sin beste posisjon. Med hobbyspeiding av spillere utenfor Norge har jeg funnet frem noen navn, og jeg har prøvd å holde det på et realistisk nivå.

Nikola Jojic - Mladost
Alder: 19 (2003)
Fot: Venstre
Seriekamper spilt/mål/assist: 37/7/10
Serbisk U21-spiller med kontrakt som tilsynelatende utgår denne måneden. Målpoengene blir mer imponert sett i lys av at laget havnet på 14. plass av 16 lag.

Oscar Pettersson - Brommapojkarna
Alder: 23 (2000)
Fot: Høyre
Seriekamper spilt/mål/assist: 12/4
Kontrakten utløper i desember. Leverte 15 mål og 13 målgivende for Brommapojkarna i Superettan i fjor. Har i år byttet noe på å spille høyreving og som én av to spisser.

Emil Frederiksen - Sønderjyske
Alder: 22 (2000)
Seriekamper spilt/mål/assist: 29/16/9
Selvsagt en risiko ved å hente fra nivå 2 i Danmark, særlig når han begynner å bli "gammel". Var junior i Herenveen. 3 mål og 2 målgivende på 22 kamper i Superligaen i sesongen før denne.

Jeg anser det lite sannsynlig at det vil hentes inn midtbanespillere i sommerens vindu (utover evt. Selnæs og Alte). Blir Holse solgt, mener jeg Broholm er den perfekte erstatteren. Vil imidlertid nevne et annet navn som kunne erstattet Holse:

Michal Sevcik - Zbrojovka Brno
Alder: 20 (2002)
Posisjon: Offensiv midtbane/indreløper
Seriekamper spilt/mål/assist: 34/9/7
Tsjekkisk U21-spiller. Forrykende første halvdel av sesongen, mens andre halvdel var litt tråere. Litt varierte prestasjoner fra en 20-åring er som forventet. Spiller for et bunnlag i Tsjekkia, som rykket opp fra nivå 2 i fjor. Bør derfor kunne være aktuell med mindre klubber som Sparta og Slavia er interessert. Den dyreste spilleren Brno har solgt på 13 år ser for øvrig ut til å være solgt for rundt 5 millioner kroner.
Back to top
tombur
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 15:48    Post subject: Reply with quote

Rogers, Børkeeiet og Bjørlo må ut. Vi bør signere to ny midtstoppere. Prosjekt omskolering for Markus bør også være over.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 16.06.2023 15:58    Post subject: Reply with quote

Fiabema frigitt av Chelsea.

Kunne han vært noe? Syns han hadde potensiale når han var her. Usikker på hvordan han er som kantspiller.

Klubben trenger jo ikke akkurat nye spisser.

- Torgeir Børven
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 16:03    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsker meg:
1. Rask stopper
2. Ving

Helst to av hver, men da blir det vel mange spillere på lønningslista.

Så eventuelt no-brainere som retur for Sælnes og kanskje Svensson/Midtsjø.

Samtidig kan vi gjerne få avhendt en del overflødige for å rydde plass, da tenker jeg primært Børkeiet, Bjørlo, Rogers og Ingasson.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 18:20    Post subject: Reply with quote

geirmykl wrote:
Rosenborg burde slå til nå i sesongpausen i England og kjøpe Paul Mullin fra Wrexham. Er sikkert mulig å få ham relativt rimelig etter norsk standard også, selv om de har forlenget kontrakten hans til sommeren 2026 nylig.
Mer enn god nok for norsk tippeliga - har et nivå som er mye høyere enn klubben han spiller for.
Som spiss laget han 37 mål på 46 kamper for Cambridge før Wrexham hentet ham og der har han skåret 64 mål på 84 kamper.
Det er målstatistikk du ikke ser så ofte! En lavere divisjoners Haaland.
Han er målmaskinen Rosenborg trenger sårt. 28 år - så i prime time alder for en spiss.

Dette er faktisk det dummeste jeg har lest på dette forumet på lenge. Han er et ikon i klubben sin, er med i TV-serien til eierne. Og som andre har påpekt, gikk ned divisjon under der han egentlig burde spille av hensyn til familien.

Det er faktisk bare å glemme.
Back to top
geirmykl
Junior

PostPosted: 16.06.2023 21:17    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke hvor godt du kjenner lavere divisjoner i England, men jeg tviler på at du har inngående kjennskap. Du har sett TV-serien "Wrexham", men det gir deg ikke innsidekunnskap. Noe jeg har - og ikke bare fordi jeg har fulgt et lower league lag i flere år.

På femte nivå er det ikke noe tak på lønninger, men nå som Wrexham er oppe i League 2 må de finne seg i en del restriksjoner på hvor mye de kan lønne spillerne totalt. En god norsk tippeligalønning på toppen av det kunne nok gjort susen for Mullin også - om han ikke ønsker å flytte på seg pga familie og slikt - en faktor som uansett blir avgjørende uavhengig av hva du og jeg mener.
RBK har jo tidligere vist at de betaler rundt 1 million pund for det de mener er den rette spilleren. Det ville ikke Wrexham hatt råd til å takke nei til. Det er grenser for hvor mange Hollywood-kroner eierne kan spytte inn i klubben. De har jo nå store utgifter med å oppgradere alt i og rundt klubben til den standarden EFL krever - og det er ikke billig.

Dessuten er det ikke sånn at TV-serien betyr alt - spillerne er ikke SÅ PR-kåte, noe som nettopp ble bevist da Jonny Williams nylig gikk til Gillingham etter å ha blitt fristet med en kontrakt hos Wrexham. Klubbene spiller begge på samme nivå til høsten.
Det er mulig at jeg har skrevet det dummeste på forumet på lenge, men din respons er ikke den smarteste jeg har sett heller.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 22:54    Post subject: Reply with quote

Paul Mullins er en stjerne i Wrexham og sentral for tv-serien (og promoene rundt både laget og serien). Det er ikke Jonny Williams (var han i det hele tatt med i første sesong?). Mullins er en person de kommer til å gjøre alt for å beholde, og for å ikke nevne at standingen hans tilsier at han kan fort få et like bra (om ikke bedre tilbud) i nærheten enn det RBK kan varte opp med.

Hvor realistisk tror du helt ærlig det er at RBK henter Paul Mullins?

Relevant info:

https://www.bbc.com/sport...l/65599332
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 23:20    Post subject: Reply with quote

Generelt så tror jeg ikke folk skjønner hvor EKSTREMT UATTRAKTIVT Rosenborg er.

Vi har ikke vist noe i Europa på årevis, vi famler i eliteserien, økonomien begynner å bli skral fordi vi dumper millionvis på gamle storheter og sparke trenere. Det er lite positivt rundt klubben å spore. Vi er ikke Bodø-Glimt, vi kan faktisk ikke plukke de mest spennende og allment kjente kandidatene.

Vi må håpe på uoppdaget gull og få en trener som klarer å skape et lag igjen.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 23:57    Post subject: Reply with quote

Med Maalen og Henriksen ved roret så er det vel lite sannsynlig at det kommer nye spillere som ikke snakker trøndersk.
Back to top
geirmykl
Junior

PostPosted: 17.06.2023 00:34    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Paul Mullins er en stjerne i Wrexham og sentral for tv-serien (og promoene rundt både laget og serien). Det er ikke Jonny Williams (var han i det hele tatt med i første sesong?). Mullins er en person de kommer til å gjøre alt for å beholde, og for å ikke nevne at standingen hans tilsier at han kan fort få et like bra (om ikke bedre tilbud) i nærheten enn det RBK kan varte opp med.

Hvor realistisk tror du helt ærlig det er at RBK henter Paul Mullins?

Relevant info:

https://www.bbc.com/sport...l/65599332

Nei - det er vel ikke realistisk at RBK henter Mullins. Spesielt med tanke på rekrutteringen de siste årene som ikke er spesielt imponerende.

Når det gjelder Jonny Williams så var han av naturlige grunner ikke med i "Wrexham" da han inntil nylig har spilt for Swindon. Men er en god midtbanespiller som Wrexham gjerne ville ha.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 18.06.2023 12:50    Post subject: Reply with quote

Ja, da har de to forskjellige posisjoner i klubben, Men uansett hvis du følger de lavere ligaene der, er det noen andre du tenker er interessante for RBK og som faktisk er aktuelle?

PS! Jeg gikk litt hardt ut om Mullins, men det er bare fordi 1) jeg er helt enig med deg og 2) jeg synes tanken om at vi skulle kapre han var så absurd.
Back to top
JER
Senior

PostPosted: 18.06.2023 14:50    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Fiabema frigitt av Chelsea.

Kunne han vært noe? Syns han hadde potensiale når han var her. Usikker på hvordan han er som kantspiller.

Klubben trenger jo ikke akkurat nye spisser.

https://www.vg.no/sport/f...-skottland

Scoring for U21 i dag, så noe bor vel i den kroppen, selv om han ikke var kruttgod under sitt forrige opphold på Lerkendal.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 19.06.2023 18:20    Post subject: Reply with quote

Om Selnæs takker nei, bør han være aktuell?

https://www.vg.no/sport/f...rdig-i-qpr

- Torgeir Børven
Back to top
1874
Senior

PostPosted: 19.06.2023 19:51    Post subject: Reply with quote

Hvis Nypan er tiltenkt en dyp rolle, ser jeg heller at vi bruker han med Børkeeiet som backup.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 19.06.2023 20:21    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:

Om en 32-åring bør være aktuell? Hvorfor? Klarer sikkert knapt løpe lengre. Vil sikkert slite med skader. Etc etc. Nei takk.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 21.06.2023 10:47    Post subject: Reply with quote

Maalen om overgangsmarkedet

Quote:
- Har du begynte å tenke på overgangsvinduet som åpner i august?
– Vi har ikke snakket om det i det hele tatt. Vi har kun snakket om de spillerne vi har. Så er det naturlig at når vi har holdt på litt så må vi begynne å se på det også. Det er løpende i en fotballklubb, og selvsagt ekstra inn mot et overgangsvindu. Vi kan ikke legge bort det, sier Maalen.

– Med utgangspunkt i dagens stall- er det noen posisjoner som er mer aktuelle?
– Ikke slik det er nå. Jeg synes det er gode spillere i alle posisjoner, så har vi alltid noen tanker om det finnes noen som kunne forsterket Rosenborg der ute.

– Så om noen skal inn må det være noen som direkte forsterker laget?
– Det mener jeg. I utgangspunktet er det slik, så har det å forsterke laget flere fasetter. Det trenger ikke å være en spiller som er klink førsteelleveren. Så har vi ikke noen tanker rundt å hente noen nå, så det er ikke noe fokus, sier RBK-treneren.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 21.06.2023 14:52    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:

Neppe, hvis av samme format som han var for noen år siden så er han en indreløper av god kaliber, men av den spillertypen som vi allerede har veldig mange av. Kan like gjerne hente en stopper for å frigjøre Henriksen til å flytte opp i midtbaneleddet.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 21.06.2023 16:17    Post subject: Reply with quote

Vi bør aldri bruke ressurser på å hente spillere over 30 år, med mindre det er opplagt at de er vesentlig bedre enn de vi har i den posisjonen. Stefan Johansen faller ikke i den kategorien.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 23.06.2023 11:08    Post subject: Reply with quote

Dette er de heteste OBOS-profilene nå

Quote:
Ruben Kristensen Alte, 23 år, midtbanespiller - Ranheim

– Han er en spiller jeg synes er moden for større oppgaver. Jeg har sett ham spille åtter, som indreløper, hvor jeg synes han er enda bedre enn som en sekser. En veldig moderne defensiv midtbanespiller som har et bra tempo, bra fot, god til å dra av press og drivende god med ball. For dem som ikke kjenner ordentlig til ham, så vil jeg sammenligne han med Frenkie de Jong. Nok en spiller etter mitt hjerte når man tenker på veien fotballen utvikler seg, sier Askar.

Alte har som kjent vært på prøvespill/hospitering med RBK og sies å være på radaren. Vil etter alt å dømme i så fall være en rimelig budsjettvennlig overgang for RBK. Har kontrakt med Ranheim ut neste sesong. Så spørs det om RBK føler noe behov for å forsterke indreløperplassen enn så lenge klubben har veldig god dekning. Hvis Ranheim ikke rykker opp så havner han fort i en annen eliteserieklubb (hadde vært en veldig typisk Kristiansund-signering).
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 23.06.2023 12:41    Post subject: Reply with quote

Regner med høyrekant er den rollen/posisjonen det jobbes hardest med nå. Jeg vil tro at minst en spiss skal ut, og det kan godt tenkes at det skjer noe på utfronten i midtbaneleddet. Hadde vært fint om vi henta tydelige rollespillere som stemmer overens med overordna strategiplan, ønske om spillestil etc.

Av de spillerne vi har kan jeg tenke meg litt at kanskje Ingason prøves på høyrekanten, eventuelt at en av spissene ut og at vi speller skeivt. Har fungert før det og.

Tidligere trenere har i alt for stor grad fått diktere spillerkjøp de siste åra. Det bør renskes opp i troppen og bygge en stall som fungerer for flere trenere innenfor den spillestilen vi ønsker oss.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.06.2023 18:34    Post subject: Reply with quote

Var litt vanskelig å "tyne" Maalen på laguttaket i dag så lenge det fortsatt er hemmelig, men jeg er litt nysgjerrig på om det bare er Holse og Nelson han siktet til som spisser som heretter blir vinger. Kan også Ingason og muligens Sadiku være i kategorien?

Altså at Aga, Sæter og Thorvaldsson - samt muligens Holm - skal krige om midtspissplassen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 24.06.2023 22:12    Post subject: Reply with quote

Vi har uansett for lite vinger og for mange spisser.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 45, 46, 47  Next
Page 33 of 47

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb