View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
mirar Veteran
|
Posted: 16.06.2023 16:07 Post subject: |
|
|
Jøss, var gode nyheter dette. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 16.06.2023 16:09 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny wrote: |
Det står det ingenting om i den saken. |
Burde ha sitert det som sto akkurat da. Tydeligvis dynamisk innhold i saken. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.06.2023 16:51 Post subject: |
|
|
RbkUrge wrote: | Ut sesongen ja. Det lukter "vi håper at det viser seg å funke, ellers får vi begynne å se etter annen trener etter sesongen". |
Det er ikke Koteng som leder klubben lenger _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 16.06.2023 16:51 Post subject: |
|
|
endelig kan vi se fremover.  |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 16.06.2023 16:57 Post subject: |
|
|
Det er utrolig deilig og befriende å igjen kunne gå til en kamp hvor man føler at man kan vinne. At 3 poeng ikke bare fører til en forlengelse av seigpiningen med et regime som helt opplagt ikke fungerer. I løpet av et halvt sekund gikk man fra depresjon til å bli supergiret på neste kamp. Deilig! |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.06.2023 16:57 Post subject: |
|
|
Registrerer at det gikk med Rekdal her som det så ofte har pleid. Under hans ledelse har jo lag som oftest underprestert i forhold til de respektive klubbenes forventninger.
HÃ¥per slangeoljeselgeren snart havner i Molde.
Da parkere jeg denne signaturen og jekker en kald.
Quote: | - Fotballeksperter, høh. Det er jo ikke så enkelt. Selvfølgelig har vi en offensiv plan. Og ikke bare én. Vi har en ny plan for hver kamp. Ja, faktisk for hver omgang. Så kom ikke her og påstå at selveste Rekdal ikke har noen plan. I har mange. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Ræven Rutinert
|
Posted: 16.06.2023 17:10 Post subject: |
|
|
Hurra! Nydelig start på helga. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 16.06.2023 17:15 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Det er utrolig deilig og befriende å igjen kunne gå til en kamp hvor man føler at man kan vinne. At 3 poeng ikke bare fører til en forlengelse av seigpiningen med et regime som helt opplagt ikke fungerer. I løpet av et halvt sekund gikk man fra depresjon til å bli supergiret på neste kamp. Deilig! |
Enig i det. Ikke akkurat vært det beste halvannet året nå. Var jo svært få som i det hele tatt hadde noen tro på dette når Rekdal kom, og man har jo bare ventet på når det skulle ende slik. Og når man nærmest håper på sparken på treneren fra dag en så sier det noe om jobben som ble gjort mtp ansettelsen. |
|
Back to top |
|
 |
PekeFortsattMotFærøyan Senior
|
Posted: 16.06.2023 17:22 Post subject: |
|
|
Ikke et sekund for tidlig. Alle så at Rekdal var ferdig for flere uker siden. Tydelig at spillerene har vært involvert og sagt sin mening og.Dessverre har rekdal gjort uopprettelig skade, og mange har mistet både respekt og entusiasme for lag og klubb som aldri kommer tilbake. Det at styreleder framhevet fusjon i den videre strategiutredningen til klubben lover heller ikke spesielt godt for hva Rosenborg skal være i framtiden. |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 16.06.2023 17:41 Post subject: |
|
|
23.06.1998, st.Hansaften, satt vi og grilla pølser ved et lokalt fiskevann. Det var en kald kveld, men greit nok ved bålet. Diskusjonen gikk om kveldens kamp. Norge mot Brasil. En eller annen hadde troa på seier til Norge. Da sa jeg de ordene som skulle gi meg et spesielt forhold til Kjetil Rekdal: "Hvis Norge vinner over Brasil skal jeg svømme ut til den steinen der i kveld". Jeg pekte på en stor stein ca 50 m fra land. Det ble notert av gjengen.
Kl 21 satt jeg foran tv`n. Det ble 1-0 til Brasil. Men seint i andre omgang skåra Flo. Flere av bålgjengen kom inn i rommet. De gliste og viste meg medbrakt badeshorts. Jeg begynte å bli usikker og jaggu, i det 87 minutt ble Flo felt innafor 16. Staffe og stor applaus. Reka scora og Jacsonø måtte svømme 100 m i isvann, kl 23 på kvelden, under kompisgjengens heiarop.
Siden den dagen har jeg fulgt litt ekstra med Reka. Hans mange stikk til RBK og hans, i mine øyne, usympatiske vesen. Når Hareide sa opp jobben i 2021, var det en som ymta om Reka som ny trener. Klok av skade sa jeg ikke noe, men jeg grøssa innvendig. Det kan da ikke være mulig, tenkte jeg.
Men jaggu skjer det. Koteng henter Reka. Da startet min ørkenvandreing som RBK supporter. Nå er det takk og pris endelig over. Reka er ikke RBK trener lenger. For meg er det slik:
Uansett hvem som nå blir ansatt, får jeg en ny og bedre RBK hverdag. Heia, heia, heia RBK. RBK livet starter på nytt. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.06.2023 17:55 Post subject: |
|
|
Dette er en gledens dag for alle som er glad i RBK.
Livet som RBK supporter kan begynne igjen.
Mission Completed. Over og ut. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.06.2023 17:56 Post subject: |
|
|
Dette er en gledens dag for alle som er glad i RBK.
Livet som RBK supporter kan begynne igjen.
Mission Completed. Over og ut. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 16.06.2023 20:20 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Kai88.
De sparker ikke trenere midt i sesongen hvis ikke spiller gruppen stiller seg bak det. Hadde spilleren utrykt stor tro på at de var på rett vei og ønsket å følge denne linjen videre ville de ikke avslutte nå.
Kopi pressemelding
Resultatene og prestasjonene har ikke vært som forventet så langt denne sesongen. Styret har derfor etter en grundig evaluering konkludert med at klubben trenger en endring. Vi har i evalueringsprosessen hatt kontinuerlig dialog med spillergruppen |
Hvor grundig kan den evalueringen ha vært når styret hadde tillit form Rekdal og Frigaard for 3 uker siden? _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 16.06.2023 20:20 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Kai88.
De sparker ikke trenere midt i sesongen hvis ikke spiller gruppen stiller seg bak det. Hadde spilleren utrykt stor tro på at de var på rett vei og ønsket å følge denne linjen videre ville de ikke avslutte nå.
Kopi pressemelding
Resultatene og prestasjonene har ikke vært som forventet så langt denne sesongen. Styret har derfor etter en grundig evaluering konkludert med at klubben trenger en endring. Vi har i evalueringsprosessen hatt kontinuerlig dialog med spillergruppen |
Hvor grundig kan den evalueringen ha vært når styret hadde tillit form Rekdal og Frigaard for 3 uker siden? _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 16.06.2023 20:22 Post subject: |
|
|
Når styret i en fotballklubb går ut offentlig i media og sier at de har tillitt til manager/trener, betyr det som regel at vedkommende får fyken i nær framtid _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 16.06.2023 20:39 Post subject: |
|
|
Det betyr også at styret mangler ryggrad og profesjonalitet, noe de viser i dag. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 16.06.2023 20:41 Post subject: |
|
|
AndreasR wrote: |
Hvor grundig kan den evalueringen ha vært når styret hadde tillit form Rekdal og Frigaard for 3 uker siden? |
Styret har to valg. Full tillit, eller sparken. Å si utad at han har litt tillit er som å si at han er ferdig, ingen trenger bry seg om ham, selv om han fortsatt er hovedtrener. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 16.06.2023 20:41 Post subject: |
|
|
Javel? CGJ framstår som mangfoldige ganger mer profesjonell enn Koteng, spør du meg, men... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 16.06.2023 20:43 Post subject: |
|
|
Altså, tillit utad er enten eller. Enten har man tillit eller så har man ikke. Selvfølgelig går man ikke ut og sier "vi har ikke tillit" om den sittende treneren. Det er jo høyst elementært. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 16.06.2023 20:57 Post subject: |
|
|
Hvit mann som pusher 50 wrote: | Javel? CGJ framstår som mangfoldige ganger mer profesjonell enn Koteng, spør du meg, men... |
Du om det. Full tillit og ha tålmodighet kom hun med for et kvarter siden da. Hadde hun hatt tålmodighet likevel om vi hadde vunnet mot Stabæk? _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 16.06.2023 21:10 Post subject: |
|
|
Skulle nesten tro at hvorvidt man har tillit eller ei blir påvirket av....resultater...
Tillit har man til man ikke har det lengere. Sånn er det bare. Åpninga mot Stabæk var nok til å miste tillit til både Rekdal og halve laget |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 16.06.2023 21:20 Post subject: |
|
|
Jepp. Så mye for den tålmodigheten hun snakka om.
Nå er vi igjen på en midlertidig løsning fordi styret med Gotaas opererer på den måten dem gjør uten en tydelig fremtoning. Så kommer sikkert dette til å gå sin skeive gang i 6 måneder før vi igjen enten signerer Maalen eller ender opp med en ekstern panikkløsning igjen. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 16.06.2023 21:35 Post subject: |
|
|
Ja, men hva hadde vært alternativet? Nå ble vi kvitt Rekdal i landslagspausen og da får man tid til å stable på beina det midlertidige regimet før neste kamp. Det er så optimalt som det blir.
Så kan man snakke om at kontinuitet er viktig, men negativ kontinuitet er ikke noe å omfavne. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.06.2023 21:39 Post subject: |
|
|
Micmac wrote: | Vi kommer til å fortsette å være dårlige bare vent å se |
Rosenborg kommer fortsatt til å ta over to poeng i snitt i juli, august og september slik de har gjort i 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 og 2022.
Unntaket var i 2014 da Kåre Ingebrigtsens RBK tapte de første tre bortekampene og endte på 1,83 i snitt (manglet to poeng på å nå totallet). Det kan selvsagt skje igjen når Maalen skal endre spillestil, men jeg tror det egentlig ikke. Dette kommer til å bli et sted mellom 2,1 og 2,5 poeng i snitt fra nå av og ut september.
Last edited by kristobal on 16.06.2023 21:42; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|