English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mirar
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 16:07    Post subject: Reply with quote

Jøss, var gode nyheter dette.
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 16:09    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
vingback wrote:
Nettavisen sier Maalen og Henriksen tar over.

https://www.nettavisen.no...95-1163815

Det står det ingenting om i den saken.

Burde ha sitert det som sto akkurat da. Tydeligvis dynamisk innhold i saken.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 16:50    Post subject: Reply with quote

RBK-kaptein Markus Henriksen fikk nyheten om Kjetil Rekdals exit på Mallorca-ferie.

Quote:
– Det er alltid trist og vemodig, det. Kjetil og Geir står høyt i kurs i spillergruppen, men sånn er det i toppfotballen. Styret mener at prestasjonene og resultatene har vært for dårlige, og det har det også vært. Derfor ble det sånn, sier Henriksen.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 16:51    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Ut sesongen ja. Det lukter "vi håper at det viser seg å funke, ellers får vi begynne å se etter annen trener etter sesongen".

Det er ikke Koteng som leder klubben lenger
henrifei
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 16:51    Post subject: Reply with quote

endelig kan vi se fremover. RBK
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 16:57    Post subject: Reply with quote

Det er utrolig deilig og befriende å igjen kunne gå til en kamp hvor man føler at man kan vinne. At 3 poeng ikke bare fører til en forlengelse av seigpiningen med et regime som helt opplagt ikke fungerer. I løpet av et halvt sekund gikk man fra depresjon til å bli supergiret på neste kamp. Deilig!
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 16.06.2023 16:57    Post subject: Reply with quote

Registrerer at det gikk med Rekdal her som det så ofte har pleid. Under hans ledelse har jo lag som oftest underprestert i forhold til de respektive klubbenes forventninger.
HÃ¥per slangeoljeselgeren snart havner i Molde.

Da parkere jeg denne signaturen og jekker en kald. RBK Beer
Quote:
- Fotballeksperter, høh. Det er jo ikke så enkelt. Selvfølgelig har vi en offensiv plan. Og ikke bare én. Vi har en ny plan for hver kamp. Ja, faktisk for hver omgang. Så kom ikke her og påstå at selveste Rekdal ikke har noen plan. I har mange.

Ræven
Rutinert

PostPosted: 16.06.2023 17:10    Post subject: Reply with quote

Hurra! Nydelig start på helga.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 16.06.2023 17:15    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det er utrolig deilig og befriende å igjen kunne gå til en kamp hvor man føler at man kan vinne. At 3 poeng ikke bare fører til en forlengelse av seigpiningen med et regime som helt opplagt ikke fungerer. I løpet av et halvt sekund gikk man fra depresjon til å bli supergiret på neste kamp. Deilig!

Enig i det. Ikke akkurat vært det beste halvannet året nå. Var jo svært få som i det hele tatt hadde noen tro på dette når Rekdal kom, og man har jo bare ventet på når det skulle ende slik. Og når man nærmest håper på sparken på treneren fra dag en så sier det noe om jobben som ble gjort mtp ansettelsen.
Back to top
PekeFortsattMotFærøyan
Senior

PostPosted: 16.06.2023 17:22    Post subject: Reply with quote

Ikke et sekund for tidlig. Alle så at Rekdal var ferdig for flere uker siden. Tydelig at spillerene har vært involvert og sagt sin mening og.Dessverre har rekdal gjort uopprettelig skade, og mange har mistet både respekt og entusiasme for lag og klubb som aldri kommer tilbake. Det at styreleder framhevet fusjon i den videre strategiutredningen til klubben lover heller ikke spesielt godt for hva Rosenborg skal være i framtiden.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 17:41    Post subject: Reply with quote

23.06.1998, st.Hansaften, satt vi og grilla pølser ved et lokalt fiskevann. Det var en kald kveld, men greit nok ved bålet. Diskusjonen gikk om kveldens kamp. Norge mot Brasil. En eller annen hadde troa på seier til Norge. Da sa jeg de ordene som skulle gi meg et spesielt forhold til Kjetil Rekdal: "Hvis Norge vinner over Brasil skal jeg svømme ut til den steinen der i kveld". Jeg pekte på en stor stein ca 50 m fra land. Det ble notert av gjengen.

Kl 21 satt jeg foran tv`n. Det ble 1-0 til Brasil. Men seint i andre omgang skåra Flo. Flere av bålgjengen kom inn i rommet. De gliste og viste meg medbrakt badeshorts. Jeg begynte å bli usikker og jaggu, i det 87 minutt ble Flo felt innafor 16. Staffe og stor applaus. Reka scora og Jacsonø måtte svømme 100 m i isvann, kl 23 på kvelden, under kompisgjengens heiarop.

Siden den dagen har jeg fulgt litt ekstra med Reka. Hans mange stikk til RBK og hans, i mine øyne, usympatiske vesen. Når Hareide sa opp jobben i 2021, var det en som ymta om Reka som ny trener. Klok av skade sa jeg ikke noe, men jeg grøssa innvendig. Det kan da ikke være mulig, tenkte jeg.

Men jaggu skjer det. Koteng henter Reka. Da startet min ørkenvandreing som RBK supporter. Nå er det takk og pris endelig over. Reka er ikke RBK trener lenger. For meg er det slik:

Uansett hvem som nå blir ansatt, får jeg en ny og bedre RBK hverdag. Heia, heia, heia RBK. Very Happy RBK livet starter på nytt.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 17:55    Post subject: Reply with quote

Dette er en gledens dag for alle som er glad i RBK.
Livet som RBK supporter kan begynne igjen.
Mission Completed. Over og ut.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 17:56    Post subject: Reply with quote

Dette er en gledens dag for alle som er glad i RBK.
Livet som RBK supporter kan begynne igjen.
Mission Completed. Over og ut.
AndreasR
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 20:20    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Kai88.
De sparker ikke trenere midt i sesongen hvis ikke spiller gruppen stiller seg bak det. Hadde spilleren utrykt stor tro på at de var på rett vei og ønsket å følge denne linjen videre ville de ikke avslutte nå.
Kopi pressemelding

Resultatene og prestasjonene har ikke vært som forventet så langt denne sesongen. Styret har derfor etter en grundig evaluering konkludert med at klubben trenger en endring. Vi har i evalueringsprosessen hatt kontinuerlig dialog med spillergruppen

Hvor grundig kan den evalueringen ha vært når styret hadde tillit form Rekdal og Frigaard for 3 uker siden?
AndreasR
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 20:20    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Kai88.
De sparker ikke trenere midt i sesongen hvis ikke spiller gruppen stiller seg bak det. Hadde spilleren utrykt stor tro på at de var på rett vei og ønsket å følge denne linjen videre ville de ikke avslutte nå.
Kopi pressemelding

Resultatene og prestasjonene har ikke vært som forventet så langt denne sesongen. Styret har derfor etter en grundig evaluering konkludert med at klubben trenger en endring. Vi har i evalueringsprosessen hatt kontinuerlig dialog med spillergruppen

Hvor grundig kan den evalueringen ha vært når styret hadde tillit form Rekdal og Frigaard for 3 uker siden?
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 20:22    Post subject: Reply with quote

Når styret i en fotballklubb går ut offentlig i media og sier at de har tillitt til manager/trener, betyr det som regel at vedkommende får fyken i nær framtid
AndreasR
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 20:39    Post subject: Reply with quote

Det betyr også at styret mangler ryggrad og profesjonalitet, noe de viser i dag.
Saltfjellet
Proff

PostPosted: 16.06.2023 20:41    Post subject: Reply with quote

AndreasR wrote:

Styret har to valg. Full tillit, eller sparken. Å si utad at han har litt tillit er som å si at han er ferdig, ingen trenger bry seg om ham, selv om han fortsatt er hovedtrener.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 20:41    Post subject: Reply with quote

Javel? CGJ framstår som mangfoldige ganger mer profesjonell enn Koteng, spør du meg, men...
machiavelli
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 20:43    Post subject: Reply with quote

Altså, tillit utad er enten eller. Enten har man tillit eller så har man ikke. Selvfølgelig går man ikke ut og sier "vi har ikke tillit" om den sittende treneren. Det er jo høyst elementært.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 20:57    Post subject: Reply with quote

Hvit mann som pusher 50 wrote:
Javel? CGJ framstår som mangfoldige ganger mer profesjonell enn Koteng, spør du meg, men...

Du om det. Full tillit og ha tålmodighet kom hun med for et kvarter siden da. Hadde hun hatt tålmodighet likevel om vi hadde vunnet mot Stabæk?
machiavelli
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 21:10    Post subject: Reply with quote

Skulle nesten tro at hvorvidt man har tillit eller ei blir påvirket av....resultater...

Tillit har man til man ikke har det lengere. Sånn er det bare. Åpninga mot Stabæk var nok til å miste tillit til både Rekdal og halve laget
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 21:20    Post subject: Reply with quote

Jepp. Så mye for den tålmodigheten hun snakka om.

Nå er vi igjen på en midlertidig løsning fordi styret med Gotaas opererer på den måten dem gjør uten en tydelig fremtoning. Så kommer sikkert dette til å gå sin skeive gang i 6 måneder før vi igjen enten signerer Maalen eller ender opp med en ekstern panikkløsning igjen.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 21:35    Post subject: Reply with quote

Ja, men hva hadde vært alternativet? Nå ble vi kvitt Rekdal i landslagspausen og da får man tid til å stable på beina det midlertidige regimet før neste kamp. Det er så optimalt som det blir.

Så kan man snakke om at kontinuitet er viktig, men negativ kontinuitet er ikke noe å omfavne.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 16.06.2023 21:39    Post subject: Reply with quote

Micmac wrote:
Vi kommer til å fortsette å være dårlige bare vent å se

Rosenborg kommer fortsatt til å ta over to poeng i snitt i juli, august og september slik de har gjort i 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 og 2022.

Unntaket var i 2014 da Kåre Ingebrigtsens RBK tapte de første tre bortekampene og endte på 1,83 i snitt (manglet to poeng på å nå totallet). Det kan selvsagt skje igjen når Maalen skal endre spillestil, men jeg tror det egentlig ikke. Dette kommer til å bli et sted mellom 2,1 og 2,5 poeng i snitt fra nå av og ut september.

Last edited by kristobal on 16.06.2023 21:42; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205  Next
Page 201 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb