English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 194, 195, 196 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 13.06.2023 09:55    Post subject: Reply with quote

Helt Objektivt.
Vi er et middelmådig lag med middelmådige trenere.
SÃ¥nn er det bare dessverre.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 13.06.2023 10:09    Post subject: Reply with quote

Veldig snilt sagt om Rekdal.
Middelmådig er langt over hva jeg hadde kalt dem..
Back to top
View user's profile Send private message
Ingeman
Veteran

PostPosted: 13.06.2023 10:39    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er direkte pinlig for en klubb som RBK og mangel på ambisjoner at Rekdal ikke har fått sparken ennå.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 13.06.2023 11:39    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Jeg synes det er direkte pinlig for en klubb som RBK og mangel på ambisjoner at Rekdal ikke har fått sparken ennå.

Det er også pinlig at vi sparker trenere i hytt og pine uten noen tilsynelatende plan med mål og mening. Det gjør det ikke akkurat lettere å komme seg opp av grøfta.

Rekdal er åpenbart feil mann. Men uten en vettug ledelse i klubben er sjansen for at vi fortsetter å vingle som en full mann fra grøftekant til grøftekant dessverre ganske stor. Og hver gang vi havner i grøfta blir det vanskeligere og vanskeligere å reise seg igjen.

Jeg håper noen jobber med en plan i sikte og at Rekdal får fyken når man er klar for å sette en noenlunde edruelig kurs og vet hva man holder på med. Den sjansen virker ikke særlig stor skal jeg innrømme. Men å drive å kaste piler på dartskiva og håpe man treffer trenerblink virker heller ikke særlig sannsynlig. Å finne noen som er bedre enn Rekdal er nok mer sannsynlig enn å finne en som er verre. Men å finne noen som er god nok?

Last edited by NÃ¥erdetnok on 13.06.2023 12:29; edited 1 time in total
Back to top
Gofoten
Proff

PostPosted: 13.06.2023 12:28    Post subject: Reply with quote

Skal ikke undervurdere effekten Rbk får når de bytter/sparker trenere. Hvor ville vi vært om Ola By Rise fremdeles var hovedtrener? Eller Perry? Problemet til rbk har aldri vært sparking av trenere etter mitt syn. Det har vært mangel på kompetanse i styret som har ansatt. Det har vist seg gang på gang desverre.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 13.06.2023 12:33    Post subject: Reply with quote

Å skifte trener får en kortsiktig effekt. Men er det tilstrekkelig da? Ellers er jeg jo helt enig. Kompetansen i toppen har vært syltynn, og etter min mening startet det hele med at Bratseth fikk alt for stor og langvarig innflytelse. Da startet kompiskjøret for alvor. Nicket mitt skyldes for øvrig at jeg registrerte meg fordi jeg mente at nå burde Bratseth på hodet ut av styre og stell. Dessverre ble han sittende lenger enn det.

Og sparking og ansettelse av trenere henger faktisk sammen. De katastrofale feilansettelsene kommer som regel i fortsettelsen av en sparking. Særlig hvis sparkingen skjer i hui og hast og i panikkmodus. Aldri så galt at det ikke kan bli verre, selv om man kanskje får et kortsiktig oppsving.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.06.2023 14:40    Post subject: Reply with quote

Helt enig i det med å gjøre noe når man er klar for å sette en edruelig kurs.

Det kortvarige oppsvinget med et trenerbytte nå er det aller verste. Fordi som jeg har vært inne på - det er helt naturlig med et oppsving i sommermånedene. Men det kommer omgivelsene, media og sikkert også klubben selv til å være fullstendig blind for.

Kanskje er også de samme like blinde for at en slik opptur er helt normal hvis det ikke blir gjort noe. Om RBK nå tar 2,2 poeng i snitt frem til oktober som jeg tror, så betyr heller ikke det at man ikke skal foreta seg noe etter sesongen.

For det kan fort skje at det er nye svake prestasjoner igjen til våren. Det har skjedd med flere av dem som har snudd trenden i en sesong.

RBK-poengfangsten er litt som en restaurant som selger verdens beste iskake. Om sommeren dobles omsetningen i restauranten. Men hvis du tror det er at du skiftet inventar etter dårlig salg om våren som gjør at omsetningen plutselig er mye større om sommeren, så tar du feil. Man må vite at sommeren selger bra på grunn av iskaken uansett om møblene er grønne eller røde.

Ergo, RBK-styret må vurdere helheten i høst og finne ut om de faktisk tror på at sommeroppturen er noe mer enn bare den vanlige sommeroppturen. Det var den ikke i fjor.

Michael Karlsen har jo noen gode poeng. Samtidig tror jeg det med å snakke ned laget funket ganske bra i fjor. Både for Rekdal selv i å få folk til å tro på prosjektet, og i å få spillerne til å prestere bedre ved å slå undenfra.

Men det går selvsagt ikke i lengden i en klubb der ambisjonen er å vinne nesten hvert år.

Om Ranheim ble det forresten skrevet i vår på kommentarplass i Adressa at Nå svinger det igjen. Med Karlsen kan jeg vel fornemme at han ikke synes det er helt ubehagelig at det skrytes mer av Ranheim enn av Rosenborg.

Med lavere scoringssnitt enn RBK hittil i sesongen så kan man vel saktens spørre hvor mye det kommer til å svinge resten av sesongen når Ranheim i hvert fall en del ganger har vært bedre om våren enn om høsten.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 13.06.2023 21:34    Post subject: Reply with quote

Hvis det antas at det kommer et oppsving rett rundt hjørnet så burde vi jo kvittet oss med Rekdal før han klarer å bruke det til å rettferdigjøre at han skal fortsette så han enda en gang kan ta oss igjennom en alldeles horribel vårsesong som kjører oss så langt ut i grøfta at det kreves at vi finner en spiller til under 10m som er så god at han går rett til utlandet for tigangeren for å kunne karre seg til en europaplass.

Samtidig som den oppturen vil gi ny/midlertidig trener arbeidsro.

Rekdal burde vært sparket for lenge siden, han bør sparkes imorgen, han burde ikke vært ansatt for den del.

At han skal få fortsette fordi man frykter at styret ikke har planlagt veien videre blir bare teit, få ham vekk, og da har man to muligheter:
1. Man har strategien klar (men har valgt å holde den for seg selv fordi Rekdal er ferdig i det øyeblikket den blir vist fram), da er det bare å iverksette.
2. Man har ikke strategien klar, men da får en sette inn Maalen eller noen til å få så mye orden i Rekdal sitt kaos som en får til mens man utarbeider strategien.

Problemet med Rekdal er at for hver bidige dag den mannen får på treningsfeltet så ødelegger han denne klubben litt mer. For hver spiller han får lov til å bestemme at skal satses på, ikke satses på, hentes, ikke hentes, selges, ikke selges så ødelegger han denne klubben litt mer.

Det finnes ingen garantier for at vi kan hente noen bedre enn Maalen med det første, eller at Maalen er god nok til å forsvare den lønna hovedtreneren i RBK får, men Maalen er garantert dyktigere enn Rekdal og Maalen er garantert bedre match med RBK enn Rekdal. Rekdal er også garantert ikke i nærheten av god nok til å rettferdiggjøre lønningsposen i større klubber enn Ham-Kam og Mjøndalen.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 14.06.2023 09:16    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:

Rekdal burde vært sparket for lenge siden, han bør sparkes imorgen, han burde ikke vært ansatt for den del.

...........
Det finnes ingen garantier for at vi kan hente noen bedre enn Maalen med det første, eller at Maalen er god nok til å forsvare den lønna hovedtreneren i RBK får, men Maalen er garantert dyktigere enn Rekdal og Maalen er garantert bedre match med RBK enn Rekdal. Rekdal er også garantert ikke i nærheten av god nok til å rettferdiggjøre lønningsposen i større klubber enn Ham-Kam og Mjøndalen.

This.
Få slutt på denne seigpininga,
VEKK!
Back to top
WengerKnows
Senior

PostPosted: 16.06.2023 12:13    Post subject: Reply with quote

Nidaros melder at Rekdal har fått fyken

https://www.nidaros.no/ni...113-457554
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 12:16    Post subject: Reply with quote

Deilig start på helga! Kanskje klubben endelig kan bevege seg i retning av sitt eget DNA igjen RBK
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 12:16    Post subject: Reply with quote

Surprised
Back to top
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 16.06.2023 12:17    Post subject: Reply with quote

Hvis dette er sant så har jeg fått tilbake troen på dette RBK-styret.
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 16.06.2023 12:18    Post subject: Reply with quote

God timing i landslags pausen, bare synd det ikke kom noen dager tidligere. Håper Maalen er på plass kjapt som midlertidig trener.
Back to top
Andy Pandy 27
Rutinert

PostPosted: 16.06.2023 12:18    Post subject: Reply with quote

Brooklynlol wrote:
Hvis dette er sant så har jeg fått tilbake troen på dette RBK-styret.

Ja dette er musikk hvis det stemmer Cool RBK
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 16.06.2023 12:19    Post subject: Reply with quote

La sesongen starte! RBK

- Torgeir Børven
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 16.06.2023 12:19    Post subject: Reply with quote

Nydelig start på helga. Bare å komme seg ut i finværet å feire i gatene RBK
Back to top
LeMond
Proff

PostPosted: 16.06.2023 12:20    Post subject: Reply with quote

Ah nydelig RBK
Back to top
Andy Pandy 27
Rutinert

PostPosted: 16.06.2023 12:21    Post subject: Reply with quote

Orkdal1 wrote:
Nydelig start på helga. Bare å komme seg ut i finværet å feire i gatene RBK

Kor e Dahlsen... Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zico
Junior

PostPosted: 16.06.2023 12:24    Post subject: Reply with quote

Jadda Very Happy Tommel'n opp! RBK
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 12:29    Post subject: Reply with quote

Den så jeg virkelig ikke komme. Kanskje VIF har henvendt seg ang. Rekdal?
Hedning
Legende

Takker for innsatsen Rekdal (og Frigård?)! Lykke til videre.
Back to top
Hedning
Legende

RbkUrge wrote:

Eller styret har sett at Fagermo er ledig?
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 12:30    Post subject: Reply with quote

Takk for innsatsen, Reka. Stort pluss i boka for at unggutta fikk slippe til. Krysser fingra for at han får VIF-jobben.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 16.06.2023 12:30    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:

Forsiktig nå. Kanskje Løfaldli sitt innfall om å bytte Rekdal mot Fagermo, blir virkelighet.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 194, 195, 196 ... 203, 204, 205  Next
Page 195 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb