View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jan Erik Rutinert
|
Posted: 14.06.2023 01:22 Post subject: |
|
|
BDESupermanStrand wrote: | Hvem tror Knutsen følger Rekdals fotspor og nå sier at Bodø Glimt ikke er gode nok til å spille fotball etter å ha mistet så mange spillere?  |
Rosenborg mistet Tengstedt, Vecchia og Jenssen + Sæter og Holse utilgjengelig. 5 stk fra startelleveren på én gang, det er noe ganske annet. Glimt sleit i vårsesongen og glapp i CL-kvalik pga at de ble satt et stykke tilbake etter 2021 sesongen etter spillersalg. Prøv å hold deg saklig når du er på besøk. _________________ Det står då før svarte faen ingen mål i skauen! |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 14.06.2023 09:30 Post subject: |
|
|
Har du hørt han ute i media å klage på at laget ikke kan prestere pga spillere som har forsvunnet? |
|
Back to top |
|
 |
Allthestars11 Junior
|
Posted: 14.06.2023 11:40 Post subject: |
|
|
Vi tror på guttene! Mesterskapet vil være vårt, uten andre alternativer! |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 14.06.2023 13:57 Post subject: |
|
|
https://www.tv2.no/sport/.../15817976/
Både Fofana og Tengstedt gikk vel for mer enn Botheim, men nevnes ikke i det hele tatt i artikkelen? Påstås at Vetlesen blir tidenes dyreste eliteseriespiller, men da må han ha blitt solgt for 130+ mill, og det ser ikke ut til å stemme. Dyrere enn Botheim tydeligvis da. Meget god overgang for BG. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 14.06.2023 14:11 Post subject: |
|
|
Quote: | antatt verdt en totalpakke på rundt 100 millioner kroner – i så fall tidenes dyreste norske spiller i Eliteserien |
Norske.. misledende overskrift hvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 14.06.2023 17:01 Post subject: |
|
|
Så det var noen Ajax-fans på Reddit som mente at en av grunnene til at Knutsen ikke gikk dit var fordi de ikke kunne matche lønna han hadde i Bodø.
Dette var da fordi "T1" journalister for Ajax rapporterte at Knutsen fikk prosenter av overgangene fra Bodø. Dette kan umulig stemme. Og kan ikke tro at de ikke har vært rapportert i norsk media i så fall.
Må nesten være skuffelsen som snakker. |
|
Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 15.06.2023 09:08 Post subject: |
|
|
Igjen; KK får ikke andeler av spillersalg. Han får en god grunnlønn og veldig gode bonuser basert på Glimts prestasjoner. At Ajax ikke kan matche dette er naturligvis bare tøv, men jeg tror vel selvbildet til fansen ikke tåler å høre at han rett og slett ikke har funnet prosjektet interessant nok, og at det dermed må være "noe annet" som er grunnen.
Jada, 4-3-3 og Nederland og alt det der, men hvis KK skal forlate Glimt for en annen klubb i utlandet tror jeg han vil gå for en klubb som gir ham tid til å bygge lag og organisasjon over flere år. Et Ajax som er desperate etter å ha havnet utenfor CL-kvalik har sannsynligvis bare et mål, nemlig å ta tilbake tronen raskest mulig.
I Glimt får KK muligheten til å jobbe videre med det han liker, og han får i stor grad gjøre det i fred. Han slipper stort sett å forholde seg til det jeg oppfatter han mistrives med, selv om det dukker opp slike spekulasjoner med ujevne mellomrom.
Den eneste grunnen til å dra er jo hvis han føler det blir for smått i Bodø og Norge, men jeg tror fortsatt at han ser utfordringer og ting han vil forbedre, og jeg tror han blir i Glimt i flere sesonger. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 15.06.2023 09:24 Post subject: |
|
|
Vetlesen og Odin T Holm solgt. To spillere og allerede 110-ish mill inn til norske klubber dette vinduet. |
|
Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 15.06.2023 09:48 Post subject: |
|
|
Forbilledlig av Hugo å forlenge like etter at Glimt avslo bud på ham. Det viser jo også at klubben selger når timingen er rett. Med videresalgsklausul på 15% i tillegg til utdanningskompensasjon, så melder Budstikka om at Stabæk får inn 17 millioner på salget i tillegg til de 5 millionene de fikk opprinnelig. Ikke verst med en totalsum på 22 mill på et innenlands salg.
Skulle ønske Ola Solbakken hadde gjort det samme. Han hadde garantert fått gå etter sesongen, og kunne dermed bidratt til at Ranheim hadde fått en fin sum. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.06.2023 11:21 Post subject: |
|
|
Dere kunne jo også solgt på vinteren da dere fikk bud på 50-60 millioner. Blir temmelig snevert å legge hele ansvaret over for en spiller som ikke gjør noe annet enn å oppfylle sin kontraktsforpliktelse. Det er Glimt som bestemte at de ikke ville ha penger for han. |
|
Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 15.06.2023 11:45 Post subject: |
|
|
Overgangssummen jeg har hørt var på betydelig lavere enn 50-60 millioner. På tidspunktet tilbudet kom skulle Glimt spille sluttspillkamper i Conference League, og Ola hadde kun en drøy sesong med stabilt godt spill i Glimt.
Det er jo helt fair å forholde seg til kontrakten. Men så har du spillere som Hugo. Han blir naturlig nok skuffet da budet fra Feyenoord kommer, men innser at det kommer på et veldig ugunstig tidspunkt for Glimt. Han vet at han er neste på lista, og vil gi mer tilbake til Glimt og Stabæk. Han forlenger, og både spiller og begge klubber vinner på det.
Ola forholder seg til kontrakten, sutrer i media og gjør det klart at han har tenkt å gå på free transfer. Valget hans gjør at han og drittklubben Roma vinner. Hadde han forlenget med et år, hadde han fått en fin bonus, og han hadde uansett blitt solgt 1.januar i år. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 15.06.2023 11:49 Post subject: |
|
|
Men det kan man jo ikke garantere. Fra Solbakken sin side så har BG valgt å avvise det han åpenbart mente var gode bud på han fra attraktive klubber. Hvorfor skal han da ta sjansen på at han får gå neste gang det kommer et bud? Helt fair å ikke fornye, tilliten mellom Solbakken og BG var åpenbart ikke tilstede. At Vetlesen følte han kunne stole på klubben og at det løste seg for han er ikke grunnlag for å kritisere Solbakken. |
|
Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 15.06.2023 12:00 Post subject: |
|
|
Du har et mulig poeng, selv om jeg lurer litt på hvor problemene ligger når Hugo har en sånn voldsom tillit til de samme menneskene som Ola tydeligvis ikke kunne stole på. (Jeg lurer ikke egentlig, bare en retorisk tvist)
Occams razor sier jo egentlig bare utålmodig og grådig spiller som ikke evner å se at Glimt hadde en historisk mulighet til sluttspillkamper. Ola var seg selv nærmest, og græbba til seg noen millioner på et ikke veldig godt klubbvalg. Han ender nok fort opp med å ha scoret flere mål mot Roma enn for Roma.
Håper ellers at samme forståelse og tålmodighet gjelder for RBK-spillere som velger å ikke forlenge fordi de bare forholder seg til kontrakten og fordi større klubber vil ha dem. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.06.2023 12:10 Post subject: |
|
|
Det er jo ingen som nekter deg som supporter å bli forbanna på Solbakken. Jeg sier bare at han objektivt sett ikke har gjort annet enn å oppfylle sitt kontraktsønske, samtidig som Glimt har valgt å takke nei til bud på han. Da er det to parter som begge har benyttet seg av sine rettigheter innenfor avtalen. Begge deler er forståelig.
Det er også forståelig at supportere som er emosjonelt tilknyttet Glimt opplever dette som irriterende på den ene eller andre måten. Det skjer også i RBK når spillere går ut kontrakten. Dette er ingen kritikk mot deg som supporter, jeg synes bare ikke Glimt som klubb har noe å klage på. |
|
Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 15.06.2023 12:30 Post subject: |
|
|
Vi er nok helt enige. Jeg vil mest av alt berømme Hugo for å ha gjort mer enn det en strengt tatt kunne forvente for en spiller i hans situasjon. Og med det resultat at også tidligere klubb og supportere nikker fornøyd. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 15.06.2023 14:25 Post subject: |
|
|
Kritisere spillere som har oppfylt avtalen sin med klubben, og som heller velger å gå gratis når klubben ikke godtar bud på de. Der snakker vi type. |
|
Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 16.06.2023 22:26 Post subject: |
|
|
Det er vel liten tvil om at Ola Solbakken fikk maks ut av situasjonen. Han gikk til en klubb med status som tilsvarer milevis over eget nivå. Likevel har han greid å spille seg delvis inn og har fått noen minutter og tilogmed scoringer. At han blir noen hit i Roma tviler jeg på, men jeg ønsker han lykke til og ingenting (både med norske- og Glimtøyne) hadde vært bedre. Bra utstillingsvindu. Men Ola Solbakken var ikke noe bedre enn Joel Mvuka, og en helt annen kvalitet i sluttprodukt enn Hugo Vetlesen har pdd.
Det er bare å si, lykke til, jeg håper han lykkes. At han dro gratis fra Glimt, fair enough. Det suger for norsk fotball, fordi vi får veldig lite igjen for det, men det kan dryppe i et lengre perspektiv om han lykke. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
Back to top |
|
 |
Jan Erik Rutinert
|
Posted: 28.06.2023 21:16 Post subject: |
|
|
Har så mye penger nå at de kan sette dommere på lønningslista, ref cupkampen mot TIL. _________________ Det står då før svarte faen ingen mål i skauen! |
|
Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 28.06.2023 23:29 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 29.06.2023 07:55 Post subject: |
|
|
Jan Erik wrote: | Har så mye penger nå at de kan sette dommere på lønningslista, ref cupkampen mot TIL. |
Dette skvipet er forbeholdt tilhengere av skitklubber. Vi er kommet langt på veien dit da det skal sies, men vi trenger ikke gjøre oss til den type supportere og klubber som har kritisert RBK for det samme oppigjennom. BG hadde bra flaks i går, de er i flytsonen. Skjedd flere det. |
|
Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 29.06.2023 09:53 Post subject: |
|
|
Én ting er hva skuffede supportere lirer av seg like etterpå. Men hør på denne fra Yttergård Jensen:
– Men så synes jeg samtidig at et lite varsko inn i norsk fotball. Vi husker Rosenborg i sin storhetstid, de hadde dommerene på lag på Lerkendal. Nå føler jeg det er litt sånn på Aspmyra. Glimt får stort sett alle 50/50-situasjoner i sin favør. Det er lurt å bare kvele tidlig. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.06.2023 10:27 Post subject: |
|
|
Horribel dømming i går, men tror det er evnene det står på, ikke noe annet. Gode lag får alltid slike beskyldninger mot seg, ingenting å hisse seg opp over.
En mer interessant sak om Glimt er denne.
Jeg mener at denne typen prosjekter bør stå langt nede på prioriteringslista til det offentlige, ikke minst når kommunen har dårlig økonomi. Jeg prøvde å finne ut om kommunen bidro da vi satte opp NAE-statuen, men fant ikke noe klart svar. Noen som vet, 2mas? |
|
Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 29.06.2023 11:35 Post subject: |
|
|
Bodø kommune har brukt og skal bruke hundrevis(!) av millioner på å være europeisk kulturhovedstad i 2024. At det er en kommune med lite penger går jeg ikke med på selv om det må prioriteres der som i mange andre kommuner. Jeg synes det er fin symbolikk i at både klubb, kommune og næringsliv spleiser på en statue av en av de største samfunnsbyggerne fra Nord-Norge. Og for å snu det på hodet. Og hvor mye har Bodø kommune tjent på at de har en klubb som omsetter for 400 millioner? Bare skatten Patrick Berg betaler er vel nok til å finansiere den halvannen millionen som Bodø kommune skal bidra med.
Men jeg skjønner det er en klikkvinner. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 03.07.2023 21:36 Post subject: |
|
|
VG hevder at Kasper Høgh er på vei til Glimt. Nettop kjøpt fri av Stabæk og selges videre hevdes det. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 03.07.2023 21:48 Post subject: |
|
|
Viktig med kvadrupel dekning på spissplass. |
|
Back to top |