View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.02.2007 16:40 Post subject: |
|
|
Nå tviler jeg også på at Gøran er mannen, men det er så mye fordommer og hopping til konklusjoner her på forumet, at det er ekstremt. At Gøran spiller på hest og tullprater med Bratseth på trening, sier ingenting om hans kvaliteter vedrørende sportsdirektørjobben. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.02.2007 16:51 Post subject: |
|
|
Det er dette innavelet og komiskulturen som skremmer meg. Det hadde ikke vært noen bombe. Hvilket kvaliteter ser du på som gjør Sørloth til den beste?
Spør du meg så er han IKKE den rette man og man tilfører bare en ekstra "kompis" i RBK. Det trenger ikke klubben nå!!
Han har ikke spilt på høyt nivå, drevet lite med org.utvikling, og har lite kontakt nettverk ute i fotball Europa. |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 22.02.2007 16:55 Post subject: |
|
|
Det er ingen her som har lansert Gøran som kandidat. Attach mente bare at det at han spillte hest og snakket piss med Bratseth ikke diskvalifiserte han av den grunn. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.02.2007 16:58 Post subject: |
|
|
Jeg vet det, men det er viktig å sette fingern på denne kompiskulturen i RBK. RBK kunne godt gjort dette, ansette Jøran Sørloth fordi han var en god kompis, ikke at han var god nok for jobben som sportsdirektør. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.02.2007 17:01 Post subject: |
|
|
Hva med Sverre Brandhaug? |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.02.2007 17:04 Post subject: |
|
|
Nei nei nei!!!!!!! Vi kan ikke gå ned fra det vi allerede mister. Vi mister en erfaren, meget god spiller som har spilt ute i Europa og har et stort kontaktnett og erfaring. Vi kan ikke ansette slike "gammelkompiser" fra 80tallet som bare kan veien fra Strindheim til Sentrum. |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 22.02.2007 17:06 Post subject: |
|
|
Hva med ham?
Hvis du leser tråden så ser du at han har vært nevnt før.
Personlig ser jeg ikke hva som kvalifiserer ham annet enn at han har vært RBK-spiller, og da er vi tilbake til innavldiskusjonen igjenn. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.02.2007 17:11 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Men det er bare et verv. Han jobber med noe konsulentgreier. |
Som jeg forsto ham er han en slags "ansatt" styremedlem med lønn, ikke bare godtgjørelse. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 22.02.2007 18:09 Post subject: |
|
|
Er det et minus for en sportsdirektør å ha spilt for klubben under storhetstiden???? |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 22.02.2007 18:49 Post subject: |
|
|
Høgmo, Høgmo! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 22.02.2007 23:15 Post subject: |
|
|
gm wrote: | Er det et minus for en sportsdirektør å ha spilt for klubben under storhetstiden???? |
Hvis dette medfører tanker som "alt skal bli som før", ubetinget JA! Vi trenger en som ser fremover og ikke bakover. |
|
Back to top |
|
 |
Armani_Jens Junior

|
Posted: 23.02.2007 01:15 Post subject: |
|
|
gm wrote: | Er det et minus for en sportsdirektør å ha spilt for klubben under storhetstiden???? |
Er det et minus for Odd Iversen at han har IQ som en Cocker Spaniel? |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 23.02.2007 08:40 Post subject: |
|
|
Vel.. Jan Derek Sørensen spilte vel også i klubben under storhetstiden...
For all del. Skal ikke si noe vondt om Gøran. Han er en legende, en av de største. Men du synes ikke en sportsdirektør bør inneha andre kvalifikasjoner enn bare det å ha spilt for klubben? |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 23.02.2007 09:55 Post subject: |
|
|
Armani_Jens wrote: | gm wrote: | Er det et minus for en sportsdirektør å ha spilt for klubben under storhetstiden???? |
Er det et minus for Odd Iversen at han har IQ som en Cocker Spaniel? |
Er ikke Cocker Spaniel regnet for å være svært intelligente hunder da?  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 23.02.2007 13:17 Post subject: |
|
|
Recon i tråden Fotball og forretning:
Quote: | Det er helt utrolig at Espeseth innehar den rollen han har. Et klassisk eksempel på at alle tar et karrieretrinn høyere enn de behersker før de finner sin plass. |
Er redd det er dette som skjer dersom vi ansetter Hoftun eller Heggem, for å nevne noen, som sportsdirektør. Vi trenegr en som har relevant erfaring, så kan heller Hoftun og Heggem få øve seg i tulleklubber som Ørn Horten og Brann før de er aktuelle for RBK.
Last edited by Haugen on 23.02.2007 13:56; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 23.02.2007 13:34 Post subject: |
|
|
Heggem synes jeg er et godt forslag, han har fått til mye som næringsdrivende og har god erfaring fra fotball, og Rosenborg.
Selv om det er viktig og se fram over, virker det som noen av dere på forumet ønsker og kaste alt av det som var Rosenborg på 90-tallet. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 23.02.2007 13:52 Post subject: |
|
|
Hadde ikke hatt noe imot hverken Hoftun eller Heggem i den rollen dersom dem hadde hatt noen resultater og vise til. RBK er en stor klubb i Norge, og det skal vi fortsette å være i mange år fremover. Ansetter vi folk som ikke har erfaring og nødvendig kompetanse, kommer RBK til å bremse sin egen utvikling enda mere enn det dem har gjort frem til nå. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 23.02.2007 14:10 Post subject: |
|
|
Snorkel wrote: | Selv om det er viktig og se fram over, virker det som noen av dere på forumet ønsker og kaste alt av det som var Rosenborg på 90-tallet. |
For min del syns jeg bare det er ekstremt naivt å titte bakover. Rosenborg i dag er noe helt annet enn Rosenborg i 1997, og den kommersielle fotballverdenen er definitivt noe helt annet nå, enn den var dengang. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 23.02.2007 17:31 Post subject: |
|
|
En SPORTSdirektør er da nødt til å ha et forhold til det viktigste som skjer i Rosenborg. Og det er spillet på banen. Jeg har ikke nevnt noen navn. |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 23.02.2007 17:45 Post subject: |
|
|
Ja, han må ha ett forhold, men det forholdet skal han ha med treneren. Om sportsdirektøren starter å blande seg inn blir det bare bråk. (Gjelder selvfølgelig ikke om han blir spurt). Det viktigste er at han klarer å skape ett samarbeid mellom administrasjonen og den sportslige gruppen. I tillegg må han klare å videreutvikle det sportslige i klubben på samme måten som det Høgmo gjorde. |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 24.02.2007 19:48 Post subject: |
|
|
Juchmako2 wrote: | Mini kunne ha vært en god erstatter, er det en som ikke har problemer med å takle media så er det ham. Han har hjertet i RBK, og det er tydelig at han virkelig vil ha jobben. Alle som virkelig vil en ting, kan få det til ganske bra (nei, jeg mener ikke at hvem som helst kan bli sportsdirektør bare de vil det).
Han vet hva fotball går ut på og kjenner til RBK-tankegangen.
|
Jeg har bladd gjennom hele tråden nå og støtter helt klart forslaget på Mini.
En del her bruker det faktum at han har humor mot ham. Vel, humor er ofte et tegn på intelligens, og det kan komme hendig med i en slik jobb. Det er bare tamskaller som forveksler underholdningsverdi med useriøsitet. Kjetil Siem er ikke mindre "klovn" som Mini, kom også fra mediebransjen, og gjorde en glimrende jobb for VIF. Mini kjenner RBK langt bedre enn siem kjente VIF.
Dessuten er han en humørspreder som kan ha positiv effekt på hele systemet og helt inn i spillerstallen, noen vil jo ha det til at humøret var grunnen til at han ble uttatt til VM 1998. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 24.02.2007 20:46 Post subject: |
|
|
Helt Uenig, vi bør holde oss langt unna Mini.
Han har ikke en eneste ting som etter min mening tilsier at han bør være en kandidat engang. Men han skal selvsagt vuderes, men når det er sagt så håper jeg rett å slett at vi en som er bedre kvalifisert enn Mini. Stensbøl og Høgmo vil jeg si er flere ganger bedre en Mini. Og personlig håper jeg vi finner noen bedre enn selv de 2, i utlandet. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.02.2007 05:53 Post subject: |
|
|
Gravlegg nå helst denne Stensbøl momentant. Han har ingen inngående kunnskap innen fotball. Derfor kan han ikke kvalitetssikre trenerjobben skikkelig. Dessuten vet han knapt noe om å forvalte spillermateriellet heller. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 25.02.2007 09:48 Post subject: |
|
|
Attach,
kanskje løsningen er to sportsdirektører - med hver sine felt som ansvarsoppgaver? _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 25.02.2007 19:20 Post subject: |
|
|
Altså, la sportdiriktøren drive med sport, slik som han skal. Kjøpe og selge spillere innenfor det økonomiske rom styret gir han, kvalitetsikre trenere og treninger og stort sett ha det sportslige hovedansvaret.
Så kan markedsavdelinga drive med alt som har med reklame, drakt, og skaffe penger til klubben og gjøre..
Altså, vi trenger en mann som kan fotball. |
|
Back to top |
|
 |
|