English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 165, 166, 167 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 25.05.2023 12:53    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke at spillerne kan ha troa på dette særlig lenger vertfall. De er jo åpenbart frustrert over det taktiske opplegget, det skinner jo igjennom av det Rekdal sier. Og alle de spillerne som konstant blir byttet ut etter 45 minutter, eller som blir satt ut av troppen pga en feilpasning, kan jo heller ikke være særlig fornøyde.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 25.05.2023 12:55    Post subject: Reply with quote

Rata
Det kan være planen er for dårlig.
Men helt enig ellers. Trygg/Lade spillerne kom fra jobb og skole siden kl 0700 og rett på kampen. De har 100%jobb. De er ikke semi proffer en gang.
Det er en ufattelig opptredenen av RBK helt utrolig. Trygg/Lade føler de kunne vunnet.
Det kan umulig bare være spillerne. Noe må være pill råttent her
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.05.2023 13:33    Post subject: Reply with quote

Kampen i går handlet vell mest om instilling.
Man taper ikke dueller mot et 4div lag hvis man har rett innstilling.
Så spørsålet må jo være hvorfor de har den slappe innstillinga og hvem som har ansvaret for det.
Er det spillerne selv?
er det treneren?
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 25.05.2023 14:35    Post subject: Reply with quote

Og dagen etter dulles det med spillerne som får sitte i grupper og snakke om det som er usikkert??

Spillerne får alt for lite kjeft. Knutsen er nådeløs mot de som ikke gir alt, og.kvitter seg med de. Det er de forventningene som har gjort at mange spillere der har blomstret så raskt. Botheim feks fikk klar beskjed om å skjerpe seg når det kom til selvgodhet og innstilling.

Er Rekdal så redd for å miste garderoben at han ikke tør stille krav og si at ellers er man ute av laget?
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 25.05.2023 14:59    Post subject: Reply with quote

Brann spillerne ble vel sendt av trenings feltet også.
Det pleier være flere faktorer når det ikke fungerer for fotball lag.
I RBK er det mange. Noen er lette å peke på så kan det være andre sammenhenger som er kompliserte. Det er nok også ting internt som vi ikke har kjennskap til.

Det er ihvertfall ikke en klubb i flyt sonen.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 25.05.2023 15:41    Post subject: Reply with quote

Men uansett hvor tøff og hard Rekdal må være så har jeg ingen tror på den frykt kulturen han kjører med å ta av 3 spillere før pause.
Det skaper bare usikkerhet og utrygghet og interne problemer.
Så raserer det all mulighet til å bygge gode relasjoner.
Noen her typ Ratatorsk vil nok kalle det coaching i verdensklasse.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 25.05.2023 15:46    Post subject: Reply with quote

Kanskje du bare kan skrive mine meninger, Neeskens, siden du har såpass kontroll på dem, så slipper jeg å gjøre det selv. Da kan jeg konsentrere meg om å heie på Rosenborg. Ser ut som flere vet hva spillerne mener og synes, og hva som blir sagt i garderobe og på treninger. Jeg sitter ikke med den informasjonen, men følger bare med fra utsiden, en helt annen plass i landet. Langt fra både Romsdal og Trøndelag.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 25.05.2023 16:20    Post subject: Reply with quote

Tror han hadde fått en del respekt blant fansen om han hadde trukket seg.

" Dette funker ikke. Greit, da gir jeg meg "

Men det er jo ingen som er dumme nok til å gi ifra seg 2-4 millioner kroner. Regner med han har 2 mill + i årslønn.

- Torgeir Børven
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 25.05.2023 16:25    Post subject: Reply with quote

Flere her inne har nok informasjon fra spillere og andre tett på, som de ikke poster selvsagt. Men som du sier så sitter du langt unna og ser ting utenifra på din måte.
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 25.05.2023 18:39    Post subject: Reply with quote

Det er noe annet å kjefte og stille ufravikelige krav på innsats, og det å ta av folk som prøver. Men nå dreier det seg om en uprofesjonell stall. Den minner meg litt om Brann 2021 og alle vet hva som skjedde da.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.05.2023 18:55    Post subject: Reply with quote

Men at Rekdal sier: Vi kommer rett fra to solide seriekamper før dette.

Loooool Very Happy
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.05.2023 19:44    Post subject: Reply with quote

Henriksens intervju i adressa nå gjør at jeg er sikker; Rekdal har mistet garderoben og spillerne har ikke peiling på hva de skal gjøre på banen.

Tipper Rekdal er ute om få dager, senest etter at vi har blitt bitchslappet av Brann.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 25.05.2023 20:03    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:

Spillerne får alt for lite kjeft. Knutsen er nådeløs mot de som ikke gir alt, og.kvitter seg med de. Det er de forventningene som har gjort at mange spillere der har blomstret så raskt. Botheim feks fikk klar beskjed om å skjerpe seg når det kom til selvgodhet og innstilling.

Er Rekdal så redd for å miste garderoben at han ikke tør stille krav og si at ellers er man ute av laget?

Hva som er høna og egget er ikke så lett å si. Men Knutsen stiller beinharde krav til spillerne. Eggen stilte så harde krav at spillerne ett år vendte seg mot han (løp eller så kutter jeg av deg beina) og trodde de kunne gjøre det like bra uten. Horneland stiller nok også knallharde krav når han får spillerne til å tråkke på gasspedalen i den grad han gjør.
quentez
Veteran

PostPosted: 25.05.2023 20:44    Post subject: Reply with quote

Det er lett å bli historieløs, men jeg tror ikke Rosenborg har vært så gjennomgående elendige i min levetid som de har vært hittil i år. Bevares, vi har hatt dårlige perioder tidligere også, spesielt under Jönsson, Perry runde 2 og Horneland. Men det som skiller de tre periodene fra denne er at Rekdal i mine øyne har et ganske mye svakere materiell å velge fra.

Ta f.eks Janne sine sesonger i 2011-2012: Dorsin, Lustig, Henriksen, Ciljan, Prica, Jim Larsen, Dockal, Strandberg, Iversen, Tarik, Diskerud, ToReg. Kan også nevne Svensson, Midtsjø og Selnæs selv om de da ikke hadde slått gjennom som i dag. Nok av profiler for å si det forsiktig.

Perry v2 fra 2013 til midten av 2014: De fleste over + Jensen, Mikkelsen, Gamboa, Helland, Søderlund, Gamst, Skjelvik.

Horneland fra 2019 til midten av 2020: Meling, Jensen, Søderlund, ToReg, Adegbenro, Åsen, Trondsen, Konradsen, Helland, Akintola, Hedenstad, Holse, Zachariassen, Ceïde, Børven (jeg hadde glemt at han hadde spilt for oss).

Hva har Rekdal å stille med? Henriksen og Holse er vel de eneste som kan nærme seg profiler på linje med navnene over? Det svinger ikke akkurat av Børkeeiet, Rogers, Bjørlo, Ingason, Tagseth, Aga og Sadiku.

Konklusjon: Det er godt mulig Rekdal er feil man, men det er samtidig naivt å tro at et trenerbytte er en løsning her. Denne spillerstallen er noen skadede nøkkelspillere unna å ligge nærmere nedrykk enn medalje.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.05.2023 20:49    Post subject: Reply with quote

Vi vet fortsatt ikke hvor gode disse spillerne kan se ut om de får en god trener. Eneste som er sikkert er st veldig få spillertropper ser bra ut når man ikke skjønner en dritt av arbeidsoppgavene man tildeles.

Og når det byttes spillere og posisjoner daglig så blir det klin umulig.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 25.05.2023 20:57    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Men at Rekdal sier: Vi kommer rett fra to solide seriekamper før dette.

Loooool Very Happy

Hehe, jeg stussa på den uttalelsen jeg også. Rett skal være rett, han sa "godkjente" kamper. Men det er selvsagt også svada å mene. Vi kom kanskje ut av dem med bra med poeng, men det var jo aldri i nærheten av godkjent.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 25.05.2023 21:00    Post subject: Reply with quote

Ingasson, Aga, Tagseth, Saiduka, Pereira osv har landslagskamper. De har vært blant de mest talentfulle i sitt kull. De bør kunne hevde seg mot lokale amatører i 5 div med full jobb.
Spe på med et par proffer osv.
Nå må vi slutte med dette tullet rundt spillerstallen
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.05.2023 21:23    Post subject: Reply with quote

Du sier det Neeskens, men de samme spillerne evnet ikke å vinne dueller mot et 4 divisjonslag, og det kan du neppe legge på treneren!

Alt skal diskuteres og er lov å diskutere og det er ikke så enkelt som at det kun er Rekdals feil at spillerne holder et nivå som knapt hadde holdt til kvalikk i OBOS.

Skal man skape sammhold og kultur er det prestasjonsbaserte kontrakter som gjelder, ikke overbetaling i grunnlønn til spillere som, ja se over...

Her må ALLE på jobb!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?

Last edited by moomoo on 25.05.2023 22:47; edited 1 time in total
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 25.05.2023 21:39    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Du sier det Neeskens, men de samme spillerne evnet ikke å vinne dueller mot et 4 divisjonslag, og det kan du neppe legge på treneren!

Alt skal diskuteres og er lov å diskutere og det er ikke så enkelt som at det kun er Rekdals fei at spillerne holder et nivå som knapt hadde holdt til kvalikk i OBOS.

Skal man skape sammhold og kuløtur er det prestasjonsbaserte kontrakter som gjelder, ikke overbetaling i grunnlønn til spillere som, ja se over...

Her må ALLE på jobb!

Selvtillit er en faktor. Motivasjon spiller også inn. At disse mangler kan igjen skyldes at spillerne har mistet troen på det trenerne holder på med. Stadige utskiftinger av posisjoner og folk fra kamp til kamp. Det spiller inn mentalt og påvirker alt du ser på banen. Å ja slår du en langball på Ingasson så selvfølgelig kan han tape en duell mot en 4.div spiller som veier 15kg mer og er 10cm høyere. Mangler man et system hvor det er vondfotteori hele veien påvirker det også duellspillet. Du har en forenklet forståelse av fotball.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.05.2023 21:53    Post subject: Reply with quote

Vi bør heller ikke undervurdere at Rekdal i halvannet år daglig har fortalt media at man ikke kan ha forventninger til dette laget, at de ikke kan oppfylle forventningene til seg, at laget bare er unge gutter som ALDRI har følt på nivået før, at denne troppen ikke er bedre.

Klart det (kan) påvirke troppen.
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 25.05.2023 22:05    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re Ingebrigtsen sier til Adressa i dag:

– Jeg har en fantastisk spillergruppe som er enormt dedikert, og som har lyst til å spille sånn fotball som jeg har lyst til å lære dem, sier Kåre Ingebrigtsen.

Enn om Rekdal kunne bruke slike lovord om sitt lag!!

Last edited by Nidarosballklubb on 25.05.2023 22:06; edited 1 time in total
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 25.05.2023 22:05    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Det er lett å bli historieløs, men jeg tror ikke Rosenborg har vært så gjennomgående elendige i min levetid som de har vært hittil i år. Bevares, vi har hatt dårlige perioder tidligere også, spesielt under Jönsson, Perry runde 2 og Horneland. Men det som skiller de tre periodene fra denne er at Rekdal i mine øyne har et ganske mye svakere materiell å velge fra.

Ta f.eks Janne sine sesonger i 2011-2012: Dorsin, Lustig, Henriksen, Ciljan, Prica, Jim Larsen, Dockal, Strandberg, Iversen, Tarik, Diskerud, ToReg. Kan også nevne Svensson, Midtsjø og Selnæs selv om de da ikke hadde slått gjennom som i dag. Nok av profiler for å si det forsiktig.

Perry v2 fra 2013 til midten av 2014: De fleste over + Jensen, Mikkelsen, Gamboa, Helland, Søderlund, Gamst, Skjelvik.

Horneland fra 2019 til midten av 2020: Meling, Jensen, Søderlund, ToReg, Adegbenro, Åsen, Trondsen, Konradsen, Helland, Akintola, Hedenstad, Holse, Zachariassen, Ceïde, Børven (jeg hadde glemt at han hadde spilt for oss).

Hva har Rekdal å stille med? Henriksen og Holse er vel de eneste som kan nærme seg profiler på linje med navnene over? Det svinger ikke akkurat av Børkeeiet, Rogers, Bjørlo, Ingason, Tagseth, Aga og Sadiku.

Nettopp, der tidligere underpresterende lag hos oss har hatt seks-sju etablerte profiler å ta av så har Rekdal hatt Henriksen og en halv Holse denne våren. Vi er på et helt annet sted enn vi var for bare et par år siden når det kommer til spillerstall. Vi har for få signalspillere som går foran og viser vei.

Nå er Rekdal kjent som en gambler men at han tillot at Vecchia ble solgt uten å hente noe annet et uetablert talent kan fort bli dråpen som veltet lasset for hans del.

Hadde Vecchia puttet en fem seks mål på disse kampene og gått foran i kraft av sin erfaring så kunne ting fort sett litt bedre ut.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 25.05.2023 22:32    Post subject: Reply with quote

Vi operer under usikkerhet, men fakta er den at hvis Rekdal får 1.5 år til så blir det neppe noe bedre enn det vi har sett til nå. Neste vårsesong kommer nok til å bli like ræva og preget av omveltninger, famling og null samspill. Så er det mulig at høstsesongen i år og neste år blir kraftig oppsving, men hva er sannsynligheten for at man enda en gang treffer blink på innkjøp slik man gjorde med Tengstedt?

Det er jo også slik at når det gjelder de lagene som nevnes der så var forventningene og målestokken seriegull, med rette. Nå er det medalje. Og det har en del med at det er ikke samme nivå relativt sett på vår spillerstall målt opp mot konkurransen. Men spillermaterialet er langt bedre enn Rekdal får laget til å prestere.
mirar
Veteran

PostPosted: 26.05.2023 19:23    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...-til-dette
Quote:

– Gjør det som er riktig
Styrelederen understreker at styret har full tillit til Kjetil Rekdal og Geir Frigård som trenere.

– Tilliten er enhetlig fra styret. Løsningen er å være tålmodig. Noen har kanskje ikke tillitt til oss fordi de mener vi skulle løst det på en annen måte, men vi mener vi gjør det som er riktig. Historisk har det ikke vært riktig å bytte trener ofte, og det er heller ikke økonomisk gunstig.

Gotaas Johnsen mener kontinuitet er nøkkelen til suksess. Og at man der kan trekke analogier til både Brann, Bodø/Glimt - og Nils Arne Eggen.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 26.05.2023 20:05    Post subject: Reply with quote

"Hadde Vecchia puttet en fem seks mål på disse kampene og gått foran i kraft av sin erfaring så kunne ting fort sett litt bedre ut,,"

Ja hadde vi hatt tengsted eller en annen spiss til 100m da kunne ting virkelig sett anderledes ut, jeezes
Nåsså du dreper oss med grøt
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 165, 166, 167 ... 203, 204, 205  Next
Page 166 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb