View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
^Mirth Veteran

|
Posted: 25.11.2004 02:33 Post subject: Arsenal - RBK |
|
|
Jeg tilhører de som er lei overfokuseringen av engelsk fotball i norske medier. Derfor må jeg innrømme at det hadde vært utrolig moro om RBK ihvertfall klarte å gjenreise noe ære i CL ved å slå Arsenal på Highbury. Tenk så gøy om dette samtidig gjorde at Arsenal ble slått ut av CL!
Uansett kan det være meget viktig for RBK å vinne med tanke på å dra med seg noe mer poeng til sin egen lagkoeffisient. Er jo viktig for RBK å prøve og opprettholde en så høy seedingposisjon ved trekning av kval. til CL og evnt. puljespill! (Blir de automatisk seedet i 3.kval.runde til CL i 2005, eller blir det fortsatt avgjort på lagkoeffisient?).
Gledelig er det dermed at både Lauren og spesielt Patric Vieira må stå over denne kampen mot RBK grunnet røde kort!
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=255958
Hjelper kanskje ikke mye, men heter det ikke at alle monner drar? At noen sentrale spillere er ute, vil ihvertfall ikke være en ulempe... |
|
Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 26.11.2004 00:16 Post subject: |
|
|
På Highbury skal vi ihvertfall vinne på tribunen. Kampen den får bare seile sin egen sjø. Håper vi vinner men.... _________________ ultras nidaros |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.11.2004 10:35 Post subject: |
|
|
Jomer wrote: | På Highbury skal vi ihvertfall vinne på tribunen. Kampen den får bare seile sin egen sjø. Håper vi vinner men.... |
Absolutt!
Det er ingenting annet som gjør at det brukes penger på dette nå. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 26.11.2004 17:20 Post subject: |
|
|
må vi f*** bruk helstad!!! _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 03.12.2004 02:57 Post subject: |
|
|
Selv om RBK ikke har noen som helst sjanser til å gå videre i CL eller til UEFA, må det vel være en stor motivasjon å kanskje slå ut Arsenal!
Drømmer om en kjempesensasjon som vil bli lagt merke til igjen, selv om det ikke vil bety så mye for RBK spesielt (med unntak av litt ranking og noen kroner).
Tenk dere RBK slå Arsenal på et fullsatt Highbury, uten forsvarsspillere i bakre rekke (sikter til skadesituasjonen), uten noe å spille for og generelt ute av form...! Hvor moro hadde ikke det vært!
-RBK spiller for å bryte sin egen forbannelse når det gjelder å vinne i CL, og for å opprettholde Arsenals dårlige statistikk når det gjelder CL!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.12.2004 11:39 Post subject: |
|
|
^Mirth wrote: | Tenk dere RBK slå Arsenal på et fullsatt Highbury, uten forsvarsspillere i bakre rekke (sikter til skadesituasjonen), uten noe å spille for og generelt ute av form...! Hvor moro hadde ikke det vært!  |
Hmmm... Lang skadeliste i øyeblikket:
- Vidar Riseth (akilles)
- Christer Basma (lyskebrokk)
- Ørjan Berg (kne)
- Jan Gunnar Solli (lyske)
- Robbie Russell (kne)
- Mikael Dorsin (lår)
- Torjus Hansén (lår)
- Vi har jo snart ikke en spiller igjen! Makan! sier Perry.
Backrekka mot Henry & Co. kan bli som følger:
Roar Strand - Alexander Tettey - Erik Hoftun - Ståle Stensaas
Per Joar Hansen er forberedt på å sende Tettey på banen om nødvendig, selv om unggutten kun har stoppererfaring fra trening og enkeltopptredener på RBK2.
- Må han på banen mot Arsenal, så må han. I dag var det et imponerende innhopp av Alex. Vi har lenge hatt lyst til å prøve ham som midtstopper. Og det er jo typisk at det skjer på denne måten - at en annen spiller blir skadet. Han ble kastet til ulvene, sier Hansen til Adressa. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.12.2004 12:16 Post subject: |
|
|
He-he, RBK legger opp til typisk "nordmann i London"-opplegg med shopping og fotballkamp(!); i ettermiddag skal spillerne se Arsenal - Birmingham:
- Det blir mental trening, smiler Erik Hoftun.
For øvrig: Slik jeg forsto det, hadde Rønningen kun en gjesteopptreden mot Esbjerg. Altså Espen J. i mål mot Arsenal. Rønningen håper imidlertid på fornyet tillit:
- Jeg er godt fornøyd med kampen. Jeg fikk bevist at jeg er i stand til å stå i mål, så får trenerne avgjøre om jeg eller Espen Johnsen står mot Arsenal, sier Ivar R.
Les mer: Håper på ny tillit
Hvem synes dere skal stå? |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 04.12.2004 17:53 Post subject: |
|
|
Sesongen sett under ett, hvor Espen Johnsen har vært et førstevalg gjennom hele sesongen, synes jeg han egentlig har fortjent å avslutte sesongen som det også...
Dog formmessig må man vel kunne si at Ivar Rønningen (som tross alt stod en solid kamp mot Esbjerg) kanskje burde stå...
Men generelt sett spiller det ikke så stor rolle da...
Hadde det vært opp til meg, hadde jeg kanskje valgt Rønningen... Dette fordi kampen egentlig er uten betydning for RBK, Rønningen ville ha blitt ferdig med E-cupdebuten for RBK, og dette hadde gitt et klarere signal til Johnsen om at kampen om keeperplassen er mer åpen... Slik at han må kjempe seg til den til neste sesong igjen, om han vil fortsette å være førstekeeper...
Last edited by ^Mirth on 04.12.2004 23:59; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
SkatePunk Junior
|
Posted: 04.12.2004 22:16 Post subject: |
|
|
ja du sa det! Vi går ikke videre uansett så la rønningen stå, han var god mot esbjerg å kanskje han imponerer perry, å han blir førse keeper, det hadde vært kult det!
 _________________ Rosenborg ruuulllee!!! yeah!! |
|
Back to top |
|
 |
$RBK$ > Brann Junior
|
Posted: 05.12.2004 01:14 Post subject: |
|
|
Synes Rønningen minimum bør få stå alle cupkampene neste år, synes det ville være en naturlig belønning for en spiller som er såpass tålmodig og i tillegg respekterer sin status som 2.keeper såpass godt. Tror heller ikke det ville være noe b-preg over dette, ettersom at han er bedre enn mange andre tippeligakeepere!
Johnsen er en type spiller som kan redde RBK alene mot Arsenal, tror ikke Rønningen er det.. Johnsen er nok det naturlige førstevalget i denne typen kamper.. Tror Arsenal spillet langs bakken favoriserer, johnsen som er en meget reaksjonssterk og dyktig keeper når det gjelder å komme hurtig ut og gjøre gode parader mot, gjennombruddshissige Arsenal-spillere! |
|
Back to top |
|
 |
Mr. Arse Junior
|
Posted: 05.12.2004 15:48 Post subject: |
|
|
Arse har jo minst like store problemer med skader suspensjoner o.l!
Folgende er skadet:
Aliadiere er skadet
Cygan er skadet,tvilsom til tirsdag
Van Persie er skadet
Pennant er skadet
Bergkamp er skadet
Edu er skadet
Gilbero er skadet
Henry sliter med en liten skade, men spiller nok kampen.
Folgende er suspendert:
Vieira
Lauren
Men jeg tror nok Arse vinner greit allikavel. Hadde vaert artig om de kunne ha sluppet til unggutta, da spesielt cesc og flamini. Arse er rett og slett et mye bedre lag, bade samlet og lagdel for lagdel.
Vi far hape rbk stiller med johnsen i mal og brattbakk fremme, da blir det store sifre favor Arse tenker jeg!
Dessuten bor dere nyte oppholdet pa Highbury, det er en helt fantastisk stemning og atmosfare.
Come on you Reds _________________ Arsenal CHAMPS |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.12.2004 16:50 Post subject: |
|
|
Mr. Arse wrote: | Vi far hape rbk stiller med johnsen i mal (...), da blir det store sifre favor Arse tenker jeg! |
Det kan hende at Espen tar fram det aller beste da, slik som ved juletider i fjor: Spania - Norge: Espen Johnsen - En gave fra oven! (video)  |
|
Back to top |
|
 |
Mr. Arse Junior
|
Posted: 05.12.2004 17:19 Post subject: |
|
|
Du sier noe der, men han godeste johnsen har jo gjort mye rart og da, boksingen mot Pana fks, "utspillet" mot Brann pa lerk osv osv.
tror pa 3/0favor Arse. Tror de tar en tidlig ledelse og surfer videre med full kontroll, tror det blir en litt kjedelig kamp egentlig, der Arse kanskje har Chelski kampen i bakhodet{den gar pa lordag}. _________________ Arsenal CHAMPS |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.12.2004 17:34 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | i ettermiddag skal spillerne se Arsenal - Birmingham |
Det ble 3-0 til hjemmelaget.
- Vi er vel ikke så mye klokere enn før kampen. Men det kan jo være greit å få bekreftet måten de spiller på, sier Perry til VG.
Mr. Arse wrote: | Arse [har] kanskje har Chelski kampen i bakhodet{den gar pa lordag}. |
Satser på det, slik at RBK får muligheten til en kjærkommen borteseier i CL!
For øvrig, fra Daily Telegraph:
«Rosenborg are still very well run - profitable, indeed - but the on-the-field achievement of Eggen's heyday, when they exuded a belief in the superiority of unity over the power of the individual that verged on the political and could count among their victims Milan and Real Madrid, is seldom echoed.
They can, nevertheless, still be hard to beat, as they demonstrated in recovering from adversity to earn home draws with both Arsenal and Panathinaikos. The latter result, secured with the second of Torstein Helstad's equalisers 11 days ago, not only gave PSV a place in the knockout stages but put Arsenal's fate in their own hands. So Arsene Wenger's players, before attempting to spank the Norwegians, should thank them.»
Read more: Rosenborg entangled in a Norwegian wood |
|
Back to top |
|
 |
Mr. Arse Junior
|
Posted: 06.12.2004 14:44 Post subject: |
|
|
Nar blir laget til rbk tatt ut? Hvor mange rbk-supportere blir det pa matchen? Skal vel litt til a synge ut alle Goonersene. En annen ting som dere rosenborg supportere og trheim befolkning kan ta med dere er en ting jeg leste her en dag, om at Arse syntes det var stort a vare i trondheim, da hele byen var fylt med folk i Arse og rbk drakter i skjonn forening. Videre syntes D.Dein-styreformann i Arse, at det gjorde han stolt at Arse kampen ble regnet for a vaere det stortste besoket rbk hadde hatt, med tanke pa alle andre lagene som hadde vart der.
Men Arse blir nok sa alt for sterk for rbk
ps-hvorfor er jg.solli med til london nar han er ute for resten av sesongen? Er det gutte drommen som gar i oppfyllelse nar han ser Londons stolthet entre kjaere kjaere Highbury? _________________ Arsenal CHAMPS |
|
Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 06.12.2004 15:06 Post subject: |
|
|
Nå har vel aldri Arsenal vært Londons stolthet......men, men....og per dags dato er det vel 2 engelskmenn på laget, Campbell og Cole, Arsenal er på linje med Chelsea der gitt....
Når det gjelder kampen er jeg måteholden optimist, og håper at Arsenals "formsvikt" og Rosenborgsk innsatsvilje skal gi minimum ett poeng i kassa. Helstad scorer 3, Braaten 1, så er det opp til Johnsen og forsvarsrekka om det holder til seier..... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.12.2004 15:42 Post subject: |
|
|
Mr. Arse wrote: | Hvor mange rbk-supportere blir det pa matchen? |
Rundt 1500, dessverre blir ikke jeg en av dem.
Mr. Arse wrote: | Skal vel litt til a synge ut alle Goonersene. |
Me får sjå... Det er få PL-lag med stor sangglede på tribunene lenger.
Mr. Arse wrote: | hvorfor er jg.solli med til london nar han er ute for resten av sesongen? |
Solli har visst kvikna litt til, og skal være med på trening i kveld visstnok. Men det er nok tvilsomt at han spiller, ja. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.12.2004 16:01 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Rønningen håper imidlertid på fornyet tillit. |
Ikke overraskende blir det Espen J. i mål:
- Vi føler (...) at Espen ikke har spilt seg ut. Han er vårt soleklare førstevalg, sier Perry.
Les mer: Johnsen tilbake fra start
Like greit, spør du meg. Espen og Ivar får heller kjempe med hverandre utover vinteren fram mot seriestart. En vraking nå ville ført til unødig tabloiod-mas for Espen.
Thomas, som har stor tro på at Espen snart er tilbake på topp. |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 06.12.2004 16:48 Post subject: |
|
|
enig med deg. Ingen vits i og ikke sette Espen i mål nå. Blir bare masse styr med media. "E. Johnsen på vei bort fra Lerkendal?"
nei, uansett så mener jeg han også er en bedre keeper, så det gjør jo valget enkelt spør du meg.
2-1 til  _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
Mr. Arse Junior
|
Posted: 06.12.2004 16:56 Post subject: |
|
|
Ja, det er et uheldig vil jeg si at Arse har sapass mange utlendinger. Arse har jo en av landets beste junioravdelinger, men et er alt for fa som slipper opp. Videre ser vi at det stadig kommer flere utlendinger ogsa til "yngres avdeling," dette vil pa sikt kanskje vaere med pa a fjerne klubben lokale tilhorighet pa sett og vis. Men sann er det blitt i dagens fotball, men dette ser en jo ellers i samfunnet ogsa-en okt globalisering.
Videre sa ma jeg fa kommentere det en her sa om at det er fa PL-lags supportere som synger av full hals for tiden. Det kan bestrides mener jeg. Videre vil jeg si at de engelske supporterne er av de mest trofaste i Europa som folger laget uansett hvor og mot hvem. Fks motte Arse Farnborough-conference league, i forste runde i FA-cupen pa Highbury, og da var det fullt hus. Ikke mange land som har det slik. Til sammenligning var det vel ikke mer enn 2-3000 i cupkampen rbk spilte mot Strindheim i cupen i Norge?
Videre venter jeg med sitrende spenning pa Arse sin tropp til kampen imorgen. Haper en del av unggutta slipper til, da sapass mange er ute med skade og suspensjoner. Det blir ogsa spennende a se om Aluminia far fortsette mellom stengene. _________________ Arsenal CHAMPS |
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 06.12.2004 18:48 Post subject: |
|
|
Det kan gå helt galt i morgen, men ikke nødvendigvis.. Kan slå begge veier at så mange spillere er ute. Så klart hadde det vært best å hatt dem med, men RBK får gjøre det beste ut av situasjonen..
Håper de gir alt i morgen og slår "almighty Arsenal" ut av CL!
Lag forslag:
Rønningen/Johnsen
Strand - Tettey - Hoftun - Stensaas
George - Winsnes - F. Johnsen
Braaten - Helstad - Storflor |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.12.2004 20:24 Post subject: |
|
|
Solli blir høyreback, mens Storflor er vraket:
Espen Johnsen
Jan Gunnar Solli - Torjus Hansén - Erik Hoftun - Ståle Stensaas
Roar Strand - Frode Johnsen - Fredrik Winsnes
Daniel Braaten - Thorstein Helstad - Harald Brattbakk
Les mer: Solli høyreback mot Arsenal |
|
Back to top |
|
 |
$RBK$ > Brann Junior
|
Posted: 06.12.2004 20:53 Post subject: |
|
|
Var faktisk på tide at Storflor ble vraket, har jo nesten ikke spilt en bra kamp siden forrige Arsenal kamp!
De mest spennende duellene i kampen offensivt for RBK kommer definitivt til å stå mellom Sol Campbell og Frode Johnsen, må vel være 200kg muskler som braker sammen der.. samt Daniel Braaten på sin høyrekant mot Ashley Cole, gleder meg som en unge! |
|
Back to top |
|
 |
Mr. Arse Junior
|
Posted: 06.12.2004 22:28 Post subject: |
|
|
Spennende a se forandringene Arse gjor imprgen som folge av skader og suspensjoner. Her er iallefall det sannsynlige laget>
Almunia
Hoyte-Toure-Sol-Ashley
Ljungberg-Flamini-Cesc-Pires
Reyes-Henry
Spesielt spennende a se den sentrale midtbanen. Flamini 21aring fra Frankrike, som bla spilte UEFA cupfinale for O Marseille i vares mot Valencia, cesc fodt i 87, den nye helt store tror jeg. Spilt imponerende hittil i sesongen. Videre er hoyrebacken interessant, Justin Hoyte, spiller pa Englands U-21 lag. Snittalderen pa laget sett under ett ligger vel pa en 24ar tenker jeg. Det er utrolig artig at Arse torr a slippe til unggutta, imotsetning til rbk kanskje Ma si at det er rart at rbk ikke satser mer ungt, spesielt nar man ser alle storklubbene rundt om i Europa som gjor sa.
Tror videre rbk kan blottlegge seg litt vel mye med den stilen de har lagt opp til, bade Hoyte og Cole er kjappe og kontante. Videre tror jeg en smaskada Solli skal fa slite stort med Pires, synes det er en rar vurdering av pj.hansen. videre tror jeg midtforsvaret til rosenborg kommer til a fa svettet mye mot Reyes og Henry. Hadde vart moro om "den flyvende hollender" Bergkamp hadde fatt prove seg en omgang eller noe.
Gleder meg stort til kampen.
matte Arse knuse rbk!!!!!!!! _________________ Arsenal CHAMPS |
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 06.12.2004 22:40 Post subject: |
|
|
Med så mange som Johnsen, Brattbakk, Braaten og Helstad på topp ser det ut som om Perry går ut med litt "gi faen" holdning -- og det synes jeg er bra! Arsenal har sluppet inn mange mål i det siste og får vi dreis på angrepene kan vi få selv dem til å svette.
Selvfølgelig kan det gå andre veien og resultere i både 5-0 og 6-0 til Arsenal -- jeg er neppe den eneste som er bekymret for Solli på høyreback-plass, selv om han i bunn er mer forsvars- enn angrepsorientert. Men når vi ikke har noe håp om avansement synes jeg det er bedre å gå ned med flagget til værs enn å prøve noe kynisk bortebane-forsvarslek (som neppe ville fungert særlig bra med det forsvaret vi har likevel).
Få tilbake gutsen, gleden, og faenskapet i laget nå, så får vi bruke vinteren til å terpe forsvar!
 |
|
Back to top |
|
 |
|