English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ny sportsdirektør
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 22, 23, 24  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Haugen
Veteran

PostPosted: 18.02.2007 23:57    Post subject: Reply with quote

Snegle: Hvordan i himmelens navn har Heggem tillegnet seg denne kunnskapen ved å sitte på benken/tribunen med skade i Liverpool?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longns
Veteran

PostPosted: 19.02.2007 00:40    Post subject: Reply with quote

Nå er du ute å sykler "Snegle".
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 19.02.2007 01:52    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
Snegle: Hvordan i himmelens navn har Heggem tillegnet seg denne kunnskapen ved å sitte på benken/tribunen med skade i Liverpool?

Så du mener utenlandsproffer ikke får impulser ved å spille i andre og større ligaer? En bemerkelsesverdig påstand når man ser hvordan tidligere spillere som Rekdal, Fjørtoft, Henning Berg også videre gjør en bra jobb etter utenlandsspill.

Dette er selvsagt bare en av mange kvalifikasjoner hvor personlige egenskaper er viktigst.

Jeg synes heller ikke det er ubetydelig at mange sentrale rbkere som feks Strand helst vil ha en med hjertet i rosenborg.

Klubbtilhørighet har vært en viktig del av i filosofien til rbk ved ansettelser og ingen kan vel påstå at det har vært noe annet enn en suksessfaktor over tid.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 00:02    Post subject: Reply with quote

Heggem blir vel 32 iår, da sier det seg selv at han ikke har nok erfaring. En CL-klubb kan ikke satse på en amatør som sportsdirektør. Det sier seg selv. Vi må få inn en mann med erfaring og en som kan kontrolere en klubb som RBK uten store problemer.

Høgmo hadde vært perfekt for denne jobben. Personlig tviler jeg sterkt på at han hadde takket nei til jobben, selv om TomH påstår noe annet. Når Det gjelder Mini og Heggem så bør begge være uaktuellet, selv Tor Kristian Karlsen er et langt mer aktuellt navn etter min mening.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Haugen
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 00:08    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Så du mener utenlandsproffer ikke får impulser ved å spille i andre og større ligaer?

Selvfølgelig får dem impulser. Heggem kan sikkert bli en god leder, men mener at det blir feil at han kanskje skal få prøve seg i RBK. Vi er skal være lokomotivet i Norsk fotball, og da er det ikke rom for prøving og feiling. Vi trenger en som kan gå rett inn, og som vet hva jobben går ut på.
Back to top
Armani_Jens
Junior

PostPosted: 21.02.2007 04:06    Post subject: Reply with quote

Back to top
LarsP
Proff

PostPosted: 21.02.2007 08:56    Post subject: Reply with quote

Jeg savnet Anne B. Ragde fra den bildecollagen din, Armani_Jens.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 09:37    Post subject: Reply with quote

Og hva med Marvin Wiseth? Han er jo også stor RBK-fan, har jeg forstått... Razz
Armani_Jens
Junior

PostPosted: 21.02.2007 19:05    Post subject: Reply with quote

LarsP wrote:
Jeg savnet Anne B. Ragde fra den bildecollagen din, Armani_Jens.

Legg av deg sarkasmen. Anne B. Ragde er forfatter og quind-folk. Quind-folk skal være i heimen og pleie mann og barn. Det er en uting at de nå til dags flyr rundt i styreverv og topplederstillinger, inseminerer seg med innkjøpt sperm og knuller hverandre med strapon-dildoer. Det strider mot naturens gang. Hvis ikke det er bra nok med pikk så får man leve i barnløst sølibat. På fotballbanen har de unsett lite å gjøre.

Samtlige over her kvalifiserer bra, Valebrokk er vel en av Norges fremste ledere. Kanskje Skutle ut og han inn? Selv om jeg nok vil tro at RBK- brkk blir noe klustrofobt for ham. Ellers taler de andre for seg. Stensbøl har mer peil på fotball enn folk flest vet. Som sportsdirektør, altså. Både Røsler og Erlandsen er førsteklasses kandidater. Kunne nevnt Bjarmann og. Bjørn Hansen er et godt lokalt kort. Har alltid hatt sansen for ham. Han ver en del av storhetstiden fra 95 og fremover. En bra mann.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 19:22    Post subject: Reply with quote

Herregud A-Jens, hva har Valebrokk og Telefsen på denne lista å gjøre? Det er snakk om SPORTSdirektør her. Ikke direktør.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.02.2007 20:05    Post subject: Reply with quote

Armani_Jens wrote:

Hadde du vært på årsmøtet i går og hørt Tellefsen, så hadde du fjerna det bildet der fra forslagene dine. Hvis den mannen får bestemme går vi konk på et par år. Overhodet intet samsvar mellom hans syn på ambisjoner og hvordan verdier og inntekter skal skapes.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 20:08    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det er en uting at de nå til dags flyr rundt i styreverv og topplederstillinger, inseminerer seg med innkjøpt sperm og knuller hverandre med strapon-dildoer. Det strider mot naturens gang.

Hahahaha. Dette må være den morsomste kommentaren her inne på måneder.

Tilbake til temaet. Jeg må si meg enig med ballaballaballa i denne saken. Den avtroppende TV2 sjefen er nok ikke noe Rosenborg materiale. Jeg klarer heller ikke å se at Tellefsen er mannen for å være en direktør som skal være rettet mot det sportslige i bedriften. Han er fin å ha som en frittalende og ytrende person, men det er nok uaktuellt for Rosenborg og Tellefsen selv at han blir sportsdirektør.
Back to top
dreast
Junior

PostPosted: 21.02.2007 20:10    Post subject: Reply with quote

han kan jo bare selge noen fioliner til 10-15 mill, så går vi med et brakende overskudd.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 20:24    Post subject: Reply with quote

Ja for dem har han sikkert mange av...
Armani_Jens
Junior

PostPosted: 21.02.2007 22:56    Post subject: Reply with quote

Uten relevans forøvrig, den han reiser rundt med nå er verdt 80 mill.

Neida, dere har selvsagt rett. Men trekløveret fra LSK gir jeg meg ikke på. Samt Stensbøl og Hansen. Stensbøl har en herlig vinnervilje. Og har grunnlagt og leda den største vinnerorganisasjonen utenom fotballen i idretts-Norge. Det er noe med folk som hater å tape og som blir sure etter nederlag. Derfor har de også få av dem. Dessuten må vi ha inn et menneske som på nytt kan definere klare ambisjoner om å ta klubben opp på et høyere nivå. Der målet i november er fortsatt å henge med i viktige turneringer, ikke ta seg ferie og fise ned til bassengkanten i La Manga. Akkurat nå spiller Barcelona mot Liverpool i kvartfinalen i Mesterligaen. Neste vintersesong bør vi sikte inn på at det er vi som møter Barca på Nou Camp på denne tiden av året.
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 21.02.2007 23:38    Post subject: Reply with quote

Sitter å irriterer meg ennå over at Høgmo ikke ble sportsdirektør iløpet av den tiden en var i rbk!!! Etter min mening hadde han vært den perfektet kandidaten for jobben.

MEEEEN nei vi klarer å rote det bort. En må vell heller leteetter en annen inavel unge som passer perfekt til kompisklubben på brakka:/

PS; tror dere de på brakke tror at resten av verden ikke ser hva som skjer? tror de at vi ikke ser at det kun er kompiser som holder til der, tror de vi ikke vet at det er i motgang at man ser hva en duger som og om man er så sterk som skal ha det til?

For å si det slik tror de at vi ikke skjønner at de ikke bestod prøven?

Tiden fra Perry fikk sparken fram til høgmo fikk jobben har vært en joke. Makan for en prosess, fra den ene assistenten til den andre assistenten, fra sykmelding til sykmelding, fra intriger til intriger. Jeg sier ikke at tingen ikke har vært slik før, men det er kun under motgang man ser hvordan tingen faktisk er.

Har troen på tørum, så håper dette ordner seg tilslutt!
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 22.02.2007 01:02    Post subject: Reply with quote

Hvis man mener alvor med snakket om å utvide den sportslige administrasjonen så synes jeg det kunne være interessant å få inn en sportsdirektør som ikke nødvendigvis er fotballmann. Istedenfor å ha en halvgod kandidat fra fotball/Rosenborg-miljøet vil jeg tro det vil være bedre å hente inn en kandidat av typen Stensbøl som virkelig kan dette med organisasjonsbygging, lederskap, en som er i stand til å ta Rosenborg et steg videre istedenfor å bare opprettholde staus quo. Nå er det jo uansett snakk om å utvide den sportslige administrasjonen med bla Bratseth, har man noen slike typer ansatt i teamet rundt sportsdirektøren er det vel ikke så prekært at sportsdirektøren selv kommer fra fotballmiljøet?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.02.2007 01:19    Post subject: Reply with quote

Syns i alle fall at RBK burde ha en praktisk tenkende visjonær i den sportslige administrasjonen - styret har gjerne ikke den kompetansen som trengs på dette smale feltet. Altså en person som kan komme med konkrete idéer à la det Høgmo fikk på plass med testlab, talentspeider osv.

Hvorvidt det er sportsdirektøren eller en kollega som besitter denne kompetansen er kanskje ikke så viktig...?
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 22.02.2007 01:46    Post subject: Reply with quote

Noen du vil nevne som aktuelle, 2mas?
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 22.02.2007 11:26    Post subject: Reply with quote

Er det viktig at det er sportsdirektøren eller en kollega som sitter på den kompetansen? Tja, kommer selvfølgelig veldig an på sportsdirektøren, men jeg sitter med et inntrykk av at svært mange fra fotballmiljøet er lite åpne for nye ideer og også ofte mer opptatt av å markere seg som ledere heller en å motta impulser fra folk rundt seg. Som eksempel fra fotball/Rosenborg-miljøet har man far og sønn Eggen som begge to avviser en del nye treningsmetoder samtidig som de generelt sett har et svært konservativt og smalt syn på hvordan man driver en toppklubb. Et annet eksempel er Ola By Rise som ikke ønsket å ta i mot råd/hjelp fra NA Eggen fordi han følte dette svekket hans autoritet som trener(i følge NA Eggen).

I en "ny verden" med en større sportslig administrasjon så tror jeg det er viktigere med en sterk leder med visjoner som kan trekke opp de store linjene og hente inn kompetanse, evt fordele arbeidsoppgaver til andre i administrasjonen som har "fotballkompetanse".

Jeg har ikke god nok oversikt over idrettsnorge til å peke på kandidater som egner seg for en slik jobb, men Bjørge Stensbøl ble nevnt og det virker som spennende forslag.
Andre som kan tenkes å sitte på kompetanse på området toppidrett og toppidrettskultur er Sven Tore Samdal og Atle Kvålsvoll, som i tillegg kan være mer spiselige ettersom de er "lokale" kandidater.
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 22.02.2007 11:35    Post subject: Reply with quote

Hva driver Eldar Hansen med for tiden,han var ihvertfall en visjonær mange hestehoder foran utviklingen.

Synes Stensbøl er et spennende alternativ.
Haugen
Veteran

PostPosted: 22.02.2007 11:56    Post subject: Reply with quote

Eldar Hansen sitter i styret til LSK.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.02.2007 14:29    Post subject: Reply with quote

Men det er bare et verv. Han jobber med noe konsulentgreier.
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 22.02.2007 15:36    Post subject: Reply with quote

Dere må huske at sportsdiriktøren sitter med det høyeste sportslige avnsvaret og skal ha kunskap til og bryte igjenom og ta de viktige avgjørelsen når de kompetente folkene rundt han ikke greier og bli enig.

Det er han han som har det siste avgjørende ordet, og han bør ha litt peiling på fotball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 22.02.2007 16:34    Post subject: Reply with quote

dalla wrote:
Sitter å irriterer meg ennå over at Høgmo ikke ble sportsdirektør iløpet av den tiden en var i rbk!!! Etter min mening hadde han vært den perfektet kandidaten for jobben.

MEEEEN nei vi klarer å rote det bort. En må vell heller leteetter en annen inavel unge som passer perfekt til kompisklubben på brakka:/

PS; tror dere de på brakke tror at resten av verden ikke ser hva som skjer? tror de at vi ikke ser at det kun er kompiser som holder til der, tror de vi ikke vet at det er i motgang at man ser hva en duger som og om man er så sterk som skal ha det til?

For å si det slik tror de at vi ikke skjønner at de ikke bestod prøven?

Tiden fra Perry fikk sparken fram til høgmo fikk jobben har vært en joke. Makan for en prosess, fra den ene assistenten til den andre assistenten, fra sykmelding til sykmelding, fra intriger til intriger. Jeg sier ikke at tingen ikke har vært slik før, men det er kun under motgang man ser hvordan tingen faktisk er.

Har troen på tørum, så håper dette ordner seg tilslutt!

Er helt enig!! Alt for mye kompiser som er i RBK!! Jeg er redd for at Jøran Sørloth får jobben som sportdirketør. Det eneste han gjør er jo å prate drit med Rune på trening og spiller på hester... Det skulle ikke forundre meg om det ble han.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 22, 23, 24  Next
Page 8 of 24

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb