English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Tørum
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 95, 96, 97  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LarsP
Proff

PostPosted: 20.02.2007 09:17    Post subject: Reply with quote

Mange her på forumet har litt av samme mentaliteten som man finner på diverse nettfora som omhandler spillkonsoler. Uansett hva man sier til en Sony-frelst 15-åring så vil aldri Xbox360 være noe annet enn søppel. På tide å ta av seg fanboybrillene?

Spillere som Tettey, Nordvik og Jamtfall bør satses på, særskilt under treningskamper. Om "våre egne" presterer like bra som en importert spiller så bør de få spille, nettopp fordi de er egenproduserte.

Nå skal jeg riktignok være forsiktig med å uttale meg da jeg ikke har sett alle kampene i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
Rastafardin
Junior

PostPosted: 20.02.2007 18:15    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Tror du blander Knut Tørum og Knut Nærum, Rastafardin. Wink

Begge heter jo knut, så er jo uansett 50% riktig, bilde ligna mer på laptopen når jeg hadde bøyd skjermen litt, mulig det går an å fikse på lysstyrke/kontrast så det ligner mer
Razz
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 02:37    Post subject: Reply with quote

VG-journalist Morten Stokstad kom med sterk kritikk mot Tørum i Bakrommet på NRK i kveld.

Det ble påstått at det var store problemer bundet til de utenlandske spillerne mht integrering språkmessig/sosialt og å forstå hvordan RBK spiller. Det ble brukt som eksempel at Tørum forklarte hva som skulle gjøres på norsk, for deretter å skjelle ut Konan for å gjøre feil, selv om han ikke skjønner et dugg norsk enda.

Ifølge Stokstad sier også RBK-spillerne i uformelle sammenhenger rett ut at Tørum ikke er god nok som trener. Frustrasjon eller sannhet?

Det ble også nevnt en episode fra Brann-kampen der Riseth kastet trøya i bakken i sinne etter at han ble tatt av i andre omgang. Da ble det hintet til at Riseth og Iversen hadde bestemt og styrt mye i fjor høst.

Tørum var også et samtaleemne blant de andre lagene nede på La Manga. Det skinner visstnok tydelig igjennom at han ikke er komfortabel med situasjonen slik den er nå.
Back to top
Armani_Jens
Junior

PostPosted: 21.02.2007 03:35    Post subject: Reply with quote

Ja, det var egentlig ganske urovekkende. Mye som tyder på at han er veikere enn først antatt og at de eldste mangler den nødvendige respekten. Deja vu?
Back to top
Limax
Senior

PostPosted: 21.02.2007 04:29    Post subject: Reply with quote

Liker det du skriver særs dårlig Brady. Er det noen andre enn meg som synes at samtlige trenere etter Eggen har opptrått påfallende likt offentlig? Svarene i intervjuer har ofte vært vinglete eller intetsigene, og har ikke vitna om trenere med en fast og suveren hånd om roret. Snarere om personer som er pressa fra mange retninger, og ikke har mulighet til å si det de egentlig mener. Etter en frisk start i fjor, så har Tørum i vinter nå begynt på samme måte.

Stiller rett og slett spørsmålet om trenerne i Rosenborg får være sjef, eller om de utfordres av sterke personligheter i spillerstallen og ikke minst av det templatet Eggen etterlot seg, og som de nye trenerne skal presses inn i. Mistenker dette sterkt, og i tilfelle er det tvilsomt om spillere "i opposisjon", har så mye de skulle ha sagt, hvis de ikke har en direkte eller indirekte støtte fra personer over Tørum i Rosenborghierarkiet.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 09:44    Post subject: Reply with quote

Ukas innlegg, så langt. Tommel'n opp! Jeg har stillt meg det samme spørsmålet i flere år Rolling Eyes
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 10:15    Post subject: Reply with quote

Hvis Morten Stokstad har rett i det han sier så må jeg si at jeg er bekymret for laget sin del. Det hadde vært interessant å konfrontert dette med Tørum. Dette er kanskje noe for 2mas når Tørum er tilbake i Trondheim igjen. Er det noen som vet noe mer som sitter på innside informasjon?
Henri
Legende

PostPosted: 21.02.2007 10:23    Post subject: Reply with quote

Enig i at dette er bekymringsverdig, virker som vi har fått en særdeles egenrådig spillerstall.
Er det mulig å se Bakrommet på nett? Prøvde http://www.nrk.no/program...sider/442/ men virker ikke som det ligger ute her.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 21.02.2007 10:24    Post subject: Reply with quote

Morten Stokstad var jo hentet inn med ett mål for øye, å prate dritt om RBK, som om at han skulle være så inside på RBK-miljøet der nede. For gjengen i studio passet det særdeles dårlig at RBK vant over Lillestrøm i går, men de fikk da nevnt det etter at debatten var over samtidig som de understreket at LSK spilte over en omgang med en mann mindre.

(TV2 brukte for øvrig sin sportssending kvart på sju til å drive sytejournalistikk til fordel for LSK-spilleren som ble utvist for en totalt unødvendig takling i legghøyde på Sapara, og viste kun Iversens mål - mens de tidligere på La Manga har vist alle baklengsmåla til RBK Smile

Det er helt naturlig at spillere lettere blir irritert over bagateller når laget sliter sportslig, og har lettere for å ytre seg om andre enn seg selv.

Det fantes ganske mange i Eggen-epoken også som sådde tvil om hans egenskaper. Både internt i spillergruppa og blant media.

Jeg tror ikke Stokstad er så inside som han selv ville ha det til på TV i går. Det var tydelig at han ville være noe mer enn bare en VG-journalist som ser det fra utsiden.

Dan Eggen sa til gjengjeld mye godt i går. Jeg er helt enig med ham i at RBKs resultatproblemer ikke betyr noe for Tørums posisjon før vi kommer til kampene som betyr noe. Det er nesten to måneder til seriestart, og jeg har sett flere RBK-årganger spille knallkamper før seriestart for så å rote det til når alvoret har begynt - og motsatt.

Verst var det vel i 1997 - da vi startet med 0-3-1 på de fire første seriekampene. PÅ høsten var vel dette en av de aller beste RBK-årgangene i historien.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 10:27    Post subject: Reply with quote

VG har hatt en vendetta mot Tørum fra dag 1. Forstår rett og slett ikke hvordan de kan skrive noe slikt. De bruker vel "se og hør metoder"...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 21.02.2007 10:32    Post subject: Reply with quote

Har VG en vendetta mot Tørum? Det har jeg ikke merket særlig til
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 10:34    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke uvanlig at sparking/sykemelding av en trener med påfølgende ledelse av assistenttrener gir en opptur for lag som stanger litt. I RBK har vi jo også flere eksempler. Ola By vikarierte jo for Hareide med stor suksess, bl.a. 6-0 på Åråsen, i 2003. Samme mann vikarierte for Eggen med suksess i en heller stusselig sesongoppkjøring i 2002. Spillemessig fikk jo også laget en liten opptur da Perry & co tok over etter Ola i 2004.
Ofte er det små justeringer som skal til og får spillere til å plutselig lykkes.
Det er en gambling å satse på Tørum, men på den annen side er det generellt et generasjonsskifte i norsk fotball på trenersida. Vålerenga, som vel må regnes som en av de største utfordrerne i år, er i akkurat samme båt med et ubeskrevet blad. Lillestrøm har riktignok en erfaren mann i Nordlie, men han står jo for en helt annen spillestil enn Røsler. Start har Bjørnebye som ikke har all verdens trenererfaring. Røsler skal revolusjonere Viking.
Som outsider seiler kanskje Stabæk opp. De har jo en erfaren trener, men har de gode nok spillere?
Så er det noen bergensere med også og Mjelde begynner jo å få noen år på baken, men det går vel som alltid i Bergen....

Eggen bygde et kollektiv både på og utenfor banen som er unikt i både norsk og europeisk sammenheng. Flere mislykkede forsøk på å føre Eggenarven videre viser at sannsynligvis bare Eggen kan bygge noe slikt.
Høgmo så dette og foretok nødvendige endringer for hvordan treningsopplegget og klubben generellt var drevet. Inn i Høgmos modell passet Tørum glimrende som trener og ikke minst lagleder, en jobb der nok Høgmo falt litt igjennom.
Så jeg tror Tørum er riktig mann, men som mange har nevnt trenger vi en sterk mann med visjoner til å overta Bratseths posisjon. En som kan føre Høgmos grunnlag videre.

Så for sesongen som kommer tror jeg Tørum vil lede et RBK som vil være i toppen av norsk serie. Men vi må nok kanskje vente noe lengre på CL.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.02.2007 10:40    Post subject: Reply with quote

For ordens skyld: Stokstad har jobbet i NRK siden i fjor høst.

Regner med at gårsdagens program snart havner her: Bakrommet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 11:06    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Har VG en vendetta mot Tørum? Det har jeg ikke merket særlig til

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=136184
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 21.02.2007 11:51    Post subject: Reply with quote

Litt paranoid kanskje?
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 11:58    Post subject: Reply with quote

Litt tidlig og krisemaksimere kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 21.02.2007 12:24    Post subject: Reply with quote

Du får prøve å styre deg
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 12:40    Post subject: Reply with quote

Synes jeg klarer meg bra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.02.2007 13:57    Post subject: Reply with quote

Hvis det er slik at en del av spillerne mangler respekt for treneren og da særlig den eldre garden, bør en velge en annen løsning en da by riise fikk sparken næmlig tuppe disse spillerne ut av klubben.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 18:06    Post subject: Reply with quote

Det skal godt gjøres å få harmoni i en slik gruppe før en trener har fått sitte lenge nok til å bytte ut deler av spillergruppa og forme laget slik han vil. Selv da vil det være vanskelig gitt den konkurransen og de pengesummene det er snakk om for spillerne og treneren i en klubb som RBK i dag.

Det er vanskelig å finne de rette spillerne til klubben, det kan ta et år eller lenger før man vet om det er rett person. Med treneren er det enda vanskeligere og tar enda lenger tid, for ikke å si sportsdirektøren.
Back to top
Armani_Jens
Junior

PostPosted: 21.02.2007 18:50    Post subject: Reply with quote

Tror Riseth kan bli en utfordring etterhvert. I motsetning til han andre storkjeften mangler han tilsvarende evner på banen. På tide å begynne med poteter igjen. På rett hylle i livet ?
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 22.02.2007 11:34    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett "bakrommet", men stiller meg tvilende til opplysningene fra Stokkstad slik de har blitt gjengitt på denne tråden.

På det tidspunkt Rosenborg skrev kontrakt med Tørum var både KT Eggen og Trond Sollied ledige på markedet samtidig som NA Eggen ytret ønske om comeback. Ville Rosenborg ha ansatt Tørum istedenfor å se på de andre kandidatene hvis de visste at han ikke dugde og at det var misnøye i spillergruppa? Jeg har vanskelig for å tro at en VG-journalist vet mer om hvilke meninger som finnes i spillergruppa om treneren enn Bratseth og andre i de innerste kretsene av Rosenborg.

Steffen Iversen og Vidar Riseth styrte det som skjedde i Rosenborg i fjor høst? Iversen er en god spiller, Riseth en middelmådig spiller, og de fikk riktignok en del ansvar av Tørum på banen, men jeg tror alle som har hørt disse to bli intervjuet på tv skjønner at ingen av de er skarpe nok til å trene Rosenborg til seriegull. Tanken på herrene Iversen/Riseth som RBK-trenere er i mine øyne like latterlig som tanken på Mini Jacobsen som sportsdirektør.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 22.02.2007 11:57    Post subject: Reply with quote

Fantastisk bra innlegg Totto_Dahlum. Tommel'n opp!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 22.02.2007 12:10    Post subject: Reply with quote

Nå... Tørum var vel så godt som ansatt på et tidligere tidspunkt. Det skal vel mer til før de går tilbake på det. Dessuten trenger ikke de på Brakka å vite noe om enkelte spilleres misnøye. Ihvertfall ikke i en så tidlig fase.

Det spiller da vel ingen rolle om Iversen og Riseth er skarpe nok til å trene laget eller ikke. Poenget er at de har makt og innflytelse, og da kan de selsagt påvirke skutas kurs mer enn godt er. Men jeg tror faktisk Tørum er den lederen laget trenger, så det er vel begrenset hva de får gjennomslag for.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 22.02.2007 12:27    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Nå... Tørum var vel så godt som ansatt på et tidligere tidspunkt. Det skal vel mer til før de går tilbake på det. Dessuten trenger ikke de på Brakka å vite noe om enkelte spilleres misnøye. Ihvertfall ikke i en så tidlig fase.

Tror folk på brakka vet mer enn vg om spillernes misnøye. Hadde Riseth vært misfornøyd, hadde vi nok sett ansiktet hans klistret på forsiden av adressa.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 95, 96, 97  Next
Page 18 of 97

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb