View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 24.04.2023 09:14 Post subject: |
|
|
Høy, hva forventer du når du kommer inn i sutretråden. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.04.2023 10:55 Post subject: |
|
|
@ Hedning; Fin stråmann med at de som er negative kun sier det samme og aldri driller i noe faglig som gjør det umulig å ha en konstruktiv diskusjon.
Se på posten din: Din holdning til de som er uenige er grunnen til at det er umulig å ha en konstruktiv diskusjon. |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 24.04.2023 11:50 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | 1972 Miami Dolphins wrote: | Ingen artige skrotnisser som skal gjøre narr av de som ikke elsker det magiske Rekdal får til idag? |
Jo da, det kan jeg godt gjøre. Poster om formasjon og spillere vi benytter i to tråder. I begge trådene får jeg svar:
"Har ingenting å si hva vi gjør vi er rævva"
"Vi kommer aldri til å vinne med Rekdal"
"Europa kan vi glemme"
"Vi har ikke noe system.
Altså akkurat det samme pisset som postes om igjen og om igjen og om igjen uavhengig av hvordan vi spiller. Helt umulig å ha en konstruktiv diskusjon.
Fin stråmann med at de som ikke er ultranegativ "elsker det magiske Rekdal får til" forresten. |
Vi kommer aldri til å vinne noe med Rekdal. Det krever en spillemessig plan hvor vi kan true motstanderen. Det har ikke rbk under Rekdal og vil aldri få det. Er det så vanskelig å se dette? Ser du kampene eller lever du i en fornektelse? Vi er ikke det spor bedre på 1,5 år. Hvor lenge skal vi vente? 3år? 5år? 10år? Når vi ikke klarer å spille ut Sandefjord kommer vi ikke til Europa. Vi kan ikke spille 3-5-2, men vi gjør det fortsatt til tross for store omstillingsproblemer etter 1,5år!
Det eneste vi har er langballer opp mot to spisser hvor den ene aldri kommer i posisjon. Taktikken er langballer fra Hansen/forsvaret som ender i en krig. Enkelt å forsvare seg mot.
Man må liksom innse at bilen går ikke fremover når motoren har stoppet og alle dekkene er punkterte. |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 24.04.2023 12:13 Post subject: |
|
|
Er vel nå man spiser sine egne ord å hopper på sutretoget. Makan til ræva fotball, får gufs av Nils Johan Semb. Som jeg tenker forøvrig synes RBK fremsto underholdene i går |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.04.2023 12:14 Post subject: |
|
|
Velkommen over. Det er tross alt sunt å få ut agget. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 24.04.2023 12:51 Post subject: |
|
|
Full forståelse til de som ikke lengre gidder å utdype seg lengre enn enkle kommentarer som at vi er altfor dårlige, og at vi ikke kommer til å vinne noe under dagens trenerteam.
Vi kan jo gå så mye inn i dybden vi bare ønsker, men er det egentlig nødvendig? Ironisk nok til hvor avansert fotball faktisk er, så trenger man ikke å gå i dybden på hvordan vi fremstår - fordi det er så grunnleggende at det ikke trengs.
Vi evner ikke å holde på ballen bakfra, og velger å slå langt så og si hver gang motstandere presser oss høyt. Ellers i frispillingen, er vi fryktelig dårlige på å sette opp kombinasjoner - noe som ofte fører til vanskelige situasjoner ute på kantene. Dette som resultat av at vi sentralt i banen blir for låst til posisjonene våre. Med andre ord, enkelt for motstandere å ta ut i etablert forsvar. Begynte å se litt av kampen i opptak, og det er urovekkende å se hvor mange ganger vi havner i kraftig undertall ute på kantene - der medspillere regelrett bare står og ser på at noe skal skje.
Utålmodighet og lange baller, fører naturligvis til mye balltap. Der trenger vi ikke å gå mer i dybden på hva som kan skje. Det vi derimot kan peke på, er at det grunnleggende og kjedelige banespillet, foregår med altfor lite tempo og hastverk. De få gangene vi faktisk kommer oss til innlegg, så er det heller ingen i boks. Legg også merke til sonene hvor vi slår innlegg ifra (ofte fra vingbacker som ligger lengre ned i banen). Som om det ikke trengs mange nok innlegg for å skåre fra før av, så presterer vi å legge inn høye innlegg mot undertall - fra sonen det assisteres minst ifra.
Kort sagt, så er banespillet vårt altfor grunnleggende. Vi tar null risikoer, og dette får vi svi for i det offensive spillet, da vi mangler bevegelser, folk i boks og havner mot mer etablert forsvar. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.04.2023 12:59 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | @Hedning; Fin stråmann med at de som er negative kun sier det samme og aldri driller i noe faglig som gjør det umulig å ha en konstruktiv diskusjon.
|
Jeg har ikke sagt at de negative (ultranegative og vanlig negative som inkluderer meg etter denne kampen) KUN sier det samme. Se for øvrig innlegget under ditt.
Det er ikke min holdning til de ultranegative som oversvømmer dette forumet. Men greit, skjønner det sånn at folk som ønsker å beholde fatningen ikke er ønsket på dette forumet lenger. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 24.04.2023 13:15 Post subject: |
|
|
Martyr Ingen har sagt at de som ønsker å beholde fatningen ikke er ønsket. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.04.2023 13:57 Post subject: |
|
|
Hehe ja var et lite (stakkarslig) forsøk på å gå ned i flammer her.
Hvis holdningen min er det som gjør diskusjon her inne umulig så må jeg jo bare ta konsekvensen av det. Don Quijote legger ned lansen, resignasjonen slutter seg om han som et varmt ullteppe, det føles godt. Om ikke annet er det en personlig seier. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 24.04.2023 14:16 Post subject: |
|
|
Nå er det jo opprettet en "SUTRETRÅD" der man kan spy ut negativ drit - her tenker jeg det er innafor å være usaklig og spy ut litt eder og galle.
Utover det så håper jeg at folk kan slutte å poste de samme usaklige spy-innleggene fra begge yttersidene av debatten.
Alle vet jo at det ikke bidrar noe å bare skrive 15 innlegg om dagen som sier "Rekdal er rævva". Og det bidrar heller ikke å skrive "Rekdal gjør en fantastisk jobb og egentlig skapes det sjukt mye sjanser".
Stryker vi alle de så er jeg gjerne med på en debatt om hva som feiler, hvorfor, og hva som skal til for å løse det. |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 24.04.2023 15:07 Post subject: |
|
|
Jeg kjenner på en ekkel Bodø/Glimt-misunnelse idag. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 24.04.2023 15:24 Post subject: |
|
|
En mager trøst: Husk at Kjetil Rekdal automatisk blir Kjetil Knutsen eller Nils Arne Eggen om han får nok tid. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 24.04.2023 16:19 Post subject: |
|
|
Tror kanskje positivitetsbrigaden må opprette en egen positivitetstråd. For nå er de på besynderlig vis plutselig i mindretall igjen, etter å ha dominert forumet hele oppkjøringen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 24.04.2023 16:50 Post subject: |
|
|
Rallepus wrote: | En mager trøst: Husk at Kjetil Rekdal automatisk blir Kjetil Knutsen eller Nils Arne Eggen om han får nok tid. |
Altså, død? _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 24.04.2023 17:12 Post subject: |
|
|
 _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 24.04.2023 19:09 Post subject: |
|
|
Dagens tips:
Jeg var på Lerkendal på åpningskampen, og det er flere år siden sist jeg var på Lerkendal. Satt igjen med det inntrykket at vi var heldige som vant kampen mot et ineffektivt Viking som presset Rosenborg selv med en mann mindre på banen. Uansett, så var det flott å være tilstede å se et godt besatt stadion og Kjernen i toppform.
Siden har jeg ikke sett ett minutt med Rosenborg, og jeg så ingen kamper i fjor. Det er det kanskje flere her inne som burde vurdere?
Så lenge spillet ikke sitter, og det skal eksperimenteres med formasjoner og ny 11-er fra kamp til kamp, uten suksess forøvrig, så vil det gjøre vondt å se kampene til Rosenborg. Ikke mindre om man ser en del fotball fra English Premier League, Champions League m.fl., som fremstår som en idrett på et annet nivå. Det Rosenborg holder på med i dag er ikke sammenlignbart, ei heller når vi tenker tilbake på de gode periodene med Eggen, Hamrén eller Ingebrigtsen. Veien tilbake til å spille jevnt mot gode europeiske lag, er per i dag "vestenfor for sol og østenfor måne".
Jeg har hatt tro på at Rekdal kan få orden på treningsnivå, attityd, bygge ut og profesjonalisere støtteapparatet, og sammen med Dorsin, en god spillerlogistikk. Spillet derimot regnet jeg med ville bli litt kjedelig, men greit nok, så lenge Rosenborg har et spill, og får resultater. Da skuffer det å høre at han vingler så mye i taktikk og at treningene har vært for dårlige gjennom hele uka. Stallen er ung, og da vil det naturlig nok svinge litt resultatmessig, men hvis ikke treningsnivået heves, og treneren treffer bedre med taktikken eller klarer å bygge et bestemt spillemønster som kan gjenkjennes som "vårt eget", så er vi tilbake til Perry II, Janne J og Horneland. Og nei, det klarer jeg ikke å se på.
Epoken med Horneland ble rett og slett for mye for min del, og jeg trenger å høre rykter om antydning til bra spill; et lag som har et fast spillemønster hvor alle vet hvilke roller de har, samhandling, forbud mot å passe ballen tilbake fra midtbanen til forsvar til keeper i stedet for å utfordre fremover, og viljen til å legge ned noen meter i hver kamp. I første kampen mot Viking forsvant alt press tidlig i første omgang, og det ble ikke bra igjen før vi fikk byttet inn på flere friske ben på topp i andre omgang. Som et absolutt minimum mener jeg at trenerne må få spillerne til å gi jernet på trening og i kamp. Å bruke dårlige treninger som en forklaring og unnskyldning til 1-1 hjemme mot Sandefjord, det er tjenesteforsømmelse av herrene Rekdal og Frigård.
Håper de får orden på laget etter hvert. Jeg har lyst til å se Rosenborg spille fotball, men det må være på et sånt nivå og såpass "Rosenborgsk" at jeg virkelig ønsker å se laget spille og gleder med til hver kamp. Ikke av gammel vane, eller som botsøvelse. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 24.04.2023 19:33 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Ingen artige skrotnisser som skal gjøre narr av de som ikke elsker det magiske Rekdal får til idag? |
Det må vel en ekte skrotnisse til for å gjenkjenne en annen skrotnisse?
Forøvrig en stor stråmann da "alle" ønsket seg Knutsen til klubben. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 24.04.2023 20:49 Post subject: |
|
|
Bare å innse at tiden vi lever i har innhentet dette forumet også. Som ellers i samfunnet for tiden får man kun mene noe, om man mener det samme Som en liten del har «bestemt» er det som er riktig. Ytringsfriheten står for fall og krenkehysteriet har spredd seg fra fergeleiet for å forpeste hver krik og hver krok i kongeriket.
Hvis man er så forbanna hårsår at man ikke tåler å lese at noen er misfornøyd med noe får man rett å slett bare holde seg til plattformer med likesinnede zoomere.
At noen kun skal se det positive i alt hele tiden er like forbanna slitsomt som de såkalte negative elementene her inne om man er av de som er i mellom eller evner å se både lyspunkter og mørke skyer. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 24.04.2023 21:46 Post subject: |
|
|
Kjærring!  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 25.04.2023 14:03 Post subject: |
|
|
Orkdal1 wrote: | Bare å innse at tiden vi lever i har innhentet dette forumet også. Som ellers i samfunnet for tiden får man kun mene noe, om man mener det samme Som en liten del har «bestemt» er det som er riktig. Ytringsfriheten står for fall og krenkehysteriet har spredd seg fra fergeleiet for å forpeste hver krik og hver krok i kongeriket.
Hvis man er så forbanna hårsår at man ikke tåler å lese at noen er misfornøyd med noe får man rett å slett bare holde seg til plattformer med likesinnede zoomere.
At noen kun skal se det positive i alt hele tiden er like forbanna slitsomt som de såkalte negative elementene her inne om man er av de som er i mellom eller evner å se både lyspunkter og mørke skyer. |
BUHU YTRINGSFRIHET CRY PK PK
Hvordan er det alltid sånn at konservative oldinger som ikke tåler å få passet sitt påskrevet når de ytrer seg mener at de blir kneblet?
Kanskje det er dere sutrekopper som er så hårsåre at dere ikke tåler å få kritikk når dere spyr ut driten deres?
Ytringsfrihet for dere betyr å si hva dere vil uten å få kritikk. Så blir dere krenket av at andre har andre meninger enn dere og ytrer de. Utrolig fascinerende egentlig. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 25.04.2023 14:29 Post subject: |
|
|
Er litt merkelig at man ikke ser på kritikk av utdaterte meninger som en del av ytringsfriheten. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 25.04.2023 17:21 Post subject: |
|
|
Jeg har iallefall begynt å prøve å moderere meg for å ta ned repetisjonene.
Er folk i begge leire som har nok ville ha godt av å ikke fyre hverandre opp, og muligens ett og annet troll som har det morsom med å fyre opp andre. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 26.04.2023 07:29 Post subject: |
|
|
Våknet opp etter ettermiddagshvilen og skjønte at Rekdal er treneren vår. Måtte klype meg i armen. Buhu.
Vi er ikke like store som under Eggen. Buhu.. Jeg våknet og kjenner på tapt storhet. Buhu.. Hver gang jeg ser capsen til Rekdal. Buhu.
Tenk hvor mange fler det hadde kommet på tribunen om vi valset over motstanderen hver gang. 433 og ordentlige vinger. Ikke tre stoppere. Buhu.
Disse trenerne er ikke Rosenborg verdig. Buhu. Redningen er i Ranheimsfjæra nå. Trønderrock og skikkelig 433. Buhu _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 26.04.2023 11:58 Post subject: |
|
|
Vi er en klubb som stiller krav, Buhu. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 30.04.2023 09:48 Post subject: |
|
|
Vår tidligere trener får B/G til å se ut som en gjeng med statister på eget kunstgressgranulat. Og han gjør det med en gjeng dårlig betalte OBOS-spillere med fiskelukt.
Hva tenker sutreligaen om det etter å ha pissa på Horneland i et og et halvt år her inne? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
|