English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2023
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 68, 69, 70  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende

PostPosted: 24.04.2023 09:25    Post subject: Reply with quote

Litt flåsete, men hvis "reservene" gruser start11, burde ikke de få spille i stedet? Kanskje nivået heves da.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 09:30    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
"Men det kan jo hende at det er noe som er uklart med måten vi ønsker å spille på"

Henriksen er lojal i media, men der glapp han. Jeg regner med dette er hva spillergruppen som helhet tenker fra og med nå.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 09:33    Post subject: Reply with quote

Hvor mange lag er det egentlig som bruker dette som unnskyldning opptil flere ganger?

Vi spilte dårlig fordi vi hadde dårlig oppvarming, dårlig treningsuke, etc. Hva i alle dager.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 09:35    Post subject: Reply with quote

De vet jo terminlista
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 09:44    Post subject: Reply with quote

Er jo en grunn for vi har trenere som skal følge med om nivået dropper på trening.
Vi har med toppidrett og gjøre.

Er alarmende om unguttene knuser de erfarne på trening.

Det er tydlig at spillerne ikke har anelse hvordan vi skal spille!
Uansett hvordan rekdal vrir og vender på det han sier.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bagwell
Rutinert

PostPosted: 24.04.2023 09:50    Post subject: Reply with quote

"– Det setter sine spor at man har hatt seks dager der man trener dårlig. Det her var en virkelighetssjekk for alle, at man ikke kan trene på 80 prosent, for så å skulle levere 110 prosent i kamp, sier Holse til VG etter kampen. "

Men... Dette er da ikke noe nytt for noen? Uansett hva man driver med, vanlig jobb eller idrett, så skal man da skjønne dette fra før?
Når jeg har hatt en dårlig dag på jobb, så mobiliserer jeg det jeg har for å komme ovenpå neste dag. En dårlig trening, javell, i morgen skal vi kjøre på! Seks dårlige arbeidsdager på rad? Godnatt.
Nå er det ikke sikkert det var helt sånn, men det er sånn han er sitert.

En annen ting som irriterer er slikt som denne gangen Henriksen bl.a sier i adressa: "-Vi skal ha full pott i hjemmekampene, og når vi ikke får det er publikum selvsagt like skuffet som oss.". Han sier jo mer også, men den der er det flere som kjører på med av og til.
Det pipes da ikke fordi vi ikke vinner. Ikke bare derfor i hvertfall. Elendig prestasjon, da pipes det. Ikke var det spesielt høylytt i går heller.
Jonas
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 09:59    Post subject: Reply with quote

Begynnelsen på slutten om man har en hel uke med dårlige treninger. Dårlig treningsuke, slapp oppvarming, ikke mentalt tilstede de første minuttene… and the list goes on. Unnskyldningene begynner å bli mange. Det offensive grunnspillet og offensiv filosofi/tilnærming til denne er det ingen som snakker om.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 10:16    Post subject: Reply with quote

Rekdals første pre season var vel den værste i klubbens nyere historie. På bakgrunn av den er det blitt skapt et Narrativ om at vi er på nivå med Jerv og Hamkam hva gjelder spillere, økonomi, ressurser og støtte apparat.
Alt av prestasjoner og spill måles mot dette. Til og med en heldig uavgjort hjemme mot Sandefjord og knapt en målsjanse skapt på 4 kamper forklares med hvor dårlig stilt klubben har vært og er er på disse parametrene ( spillerstall osv).

De har vært her nå i 2 pre season og 1 sesong pluss 3 kamper og ingen absolutt ingen kan forklare oss hva de prøver på og hvordan de tenker skape farlige muligheter og dominere spillet i en offensiv fasong. Ingen ser hva de trener på. Vi er like dårlige nå som i Mars i fjor.

Vi har en veldig bra spillertropp og et Lerkendal og en klubb med det største budsjett som knapt klarer å spille likt med Sandefjord på Lerkendal.

Dette er ikke veien å gå.
enojado
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 10:58    Post subject: Reply with quote

Største problemet med formasjonen 343 og 352 er at ingen spillere ser ut til å forstå den. Man vokser opp med 442 eller 433, og vi er et av lagene med lavest snittalder i eliteserien.

Jeg registrerer at mange trenere og eksperter sier at det er et tall. Det er ikke det. Det er helt annerledes å spille ving i 433 enn 343, og det er helt annerledes å spille sidestopper enn midtstopper.

Jeg mener at formasjonene er undervurdert. Ikke gitt vi vinner med 433, og godt hende vi spiller dårlig med en slik formasjon, men med de spillerne vi har, som jeg påstår er en av eliteseriens beste tropper, bør kunne dominere mot antatt dårligere lag.

1.omg. i går var kanskje en av de aller dårligste omgangene jeg har sett av rosenborg noen gang inkludert treningskamper. Tipper vi lå på 55-60% riktige pasninger.

Man kan fnyse av norsk fotball og eliteserien, men det går ganske fort, og man har stort sett ikke tid til å tenke, man må handle på innstinkt. I det øyeblikket man ikke vet hvordan man skla forholde seg til lagkamerater, og må tenke så kommer stresset som følge av presset, og ender opp med en feilpasning. Selv enkle kombinasjoner på 2-5m går i stå.

Det var flere situasjoner hvor man skulle slå innlegg fra hjørnet på 16m på bakre stolpe.
Et konkret eksempel var Tagseth. Tagseth står på hjørnet på 16m og slår innlegg på bakerste hvor keeper enkelt fanger opp. Tagseth har i det øyeblikket han slår innlegget mulighet til å slå en kort 5-6m pasning til 2 ledige medspillere innenfor 16m med mann i rygg hvor han kan få ballen tilbake og avslutte i stedet.

Hvor blir det av fotballintelligensen? Hadde vi i det hele tatt en eneste kombinasjon i eller rundt 16m til sandefjord?
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 11:41    Post subject: Reply with quote

RBK-profilen etter å ha blitt pepet av banen: – Dette var siste gangen

Quote:
RBK måtte tåle ikke bare én, men to pipekonserter i det sure vårværet på Lerkendal søndag kveld. Først etter det Kjetil Rekdal kaller en «grusom omgang», og da hjalp det ikke at Carlo Holse reddet uavgjort helt på tampen av kampen for RBK-supporterne. 1–1 hjemme mot Sandefjord er simpelthen ikke godt nok, noe også Erlend Dahl Reitan er klar på.

– Det er for dårlig. Vi må bare bruke det som en lærepenge. Det var siste gangen vi framsto som dette her, sier han etter kampen.

Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 11:52    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...qUXZWFWlew

Bare se fra 3:15 her. Se på Per og Tagseth sin dialog. Går akkurat på det flere la merke til i går. Liker ikke måten Tagseth svarer på. At valget han tok var rett stemmer nok, men at man ikke klarer å se flere alternativ er jo akkurat det vi ser mangler i kamp

Jeg personlig sitter med følelsen av at det er for mange ungutter i troppen, de er ikke profesjonelle nok. For mye tull og tøys.
EspN
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 12:21    Post subject: Reply with quote

Lærepenge😅 hahaha..ta dæ sammen reitan,du e dÃ¥rliar enn ungguttan.
Ane ikke hvor mange unnskyldninger vi hørte fra han i fjor.
Det er en vane!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bart1
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 12:32    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Hvor mange lag er det egentlig som bruker dette som unnskyldning opptil flere ganger?

Vi spilte dårlig fordi vi hadde dårlig oppvarming, dårlig treningsuke, etc. Hva i alle dager.

Dårlig oppvarming er bare oss, dårlig treningsuke er jeg usikker på om noen andre enn vi bruker...
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 12:38    Post subject: Reply with quote

Eddie må jo lære av en med 12 år i Bundesliga og kaptein for landslaget.!!
Hvorfor skal Per ellers komme hjem og bidra i klubben.
Den holdningen der er vel kanskje en av grunnene til at hsn er reserve hos oss fortsatt..
Han har ikke oppnådd noe eller vunnet noe som helst ennå.
Brera
Proff

PostPosted: 24.04.2023 12:49    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Største problemet med formasjonen 343 og 352 er at ingen spillere ser ut til å forstå den. Man vokser opp med 442 eller 433, og vi er et av lagene med lavest snittalder i eliteserien.

Jeg registrerer at mange trenere og eksperter sier at det er et tall. Det er ikke det. Det er helt annerledes å spille ving i 433 enn 343, og det er helt annerledes å spille sidestopper enn midtstopper.

Jeg mener at formasjonene er undervurdert. Ikke gitt vi vinner med 433, og godt hende vi spiller dårlig med en slik formasjon, men med de spillerne vi har, som jeg påstår er en av eliteseriens beste tropper, bør kunne dominere mot antatt dårligere lag.

Enig. Flere av spillerne virker ukomfortable i formasjonen. Backene f.eks, tror jeg hadde fått vist mye mer av potensialet sitt med 4 bak.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 12:50    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Bananskrue wrote:

Dårlig oppvarming er bare oss, dårlig treningsuke er jeg usikker på om noen andre enn vi bruker...

Svært dårlig disiplin i klubben, går helt opp til hovedtreneren.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 12:59    Post subject: Reply with quote

Rett og slett skremmende lesning. Vi snakker om 2 kamper inn i serien der vi har åpnet meget bra og har muligheter for en kjempeåpning etter 3 kamper.
Å ikke klare å ha trykk da er utilgivelig. Hva tror du skjer på feltet til de andre klubbene? Gjetter på at det er fullt fyr i teltet hos Glimt,LSK,Brann.Sikkert Molde også selv med en drittstart.
Og Tagseth sitt svar til Per? Respektløst og umodent, Per setter fingeren på nøyaktig det Tagseth er dårlig på i kamp,det å orientere seg før innlegg.
PCS er for snill, jeg ville gitt Tagseth en overhøvling som ville gitt han dobbeltsidig tinnitus.
Og dette må Rekdal ta tak i, de som dasser rundt på trening spiller heller ikke neste kamp
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 18:06    Post subject: Reply with quote

Noen poenger fra Otto U igjen.
Mens disse tre klubbene holder på med sitt, som altså er «funnet opp» på Lerkendal, driver Rosenborg med noe helt annet. Det må gjerne sies for tusende gang: Dette andre er ikke nødvendigvis feil. Men det har sin begrensning.

Bodø/Glimt, Häcken og jeg skulle anta, ikke minst Brann kommer også til å spille dårlige kamper, der ingen ting stemmer og alt virker kaotisk, som for eksempel Rosenborgs førsteomgang mot Sandefjord.. Det skjedde også med Nils Arnes RBK. Men når det skjedde, eller når det forekommer i Bodø, Bergen eller Gøteborg, er det ingen som spør: Hva er det de prøver på? For det vet alle.

For øvrig er det artig at det går så bra med Ranheim, klubben som vridde over fra tradisjonelt trøndersk til en «internasjonal vri». Nå spilles det klassisk trønderrock i fjæra igjen. Kåre Ingebrigtsen er trener.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 18:39    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:

For øvrig er det artig at det går så bra med Ranheim, klubben som vridde over fra tradisjonelt trøndersk til en «internasjonal vri». Nå spilles det klassisk trønderrock i fjæra igjen. Kåre Ingebrigtsen er trener.

Du mener KÃ¥re Ingebrigtsen, trenerprofilen som kom fra den kjente Obosklubben Ã…sane?
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 19:45    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=GqUXZWFWlew

Bare se fra 3:15 her. Se på Per og Tagseth sin dialog. Går akkurat på det flere la merke til i går. Liker ikke måten Tagseth svarer på. At valget han tok var rett stemmer nok, men at man ikke klarer å se flere alternativ er jo akkurat det vi ser mangler i kamp

Jeg personlig sitter med følelsen av at det er for mange ungutter i troppen, de er ikke profesjonelle nok. For mye tull og tøys.

Dette! Tommel'n opp!

Jeg har også reagert mange ganger på at flere av spillerne rett og slett virker useriøse - de er nærmest på SFO før foreldrene kommer og plukker dem opp etter jobb.

Skulle ønske at Tagseth kunne vært mer opptatt av å lære mest mulig av Skjelbred før det er for sent. Spørsmålet fra Skjelbred er jo faktisk veldig bra, men Tagseth er ikke interessert...

Jeg tror faktisk at det er en stor ulempe at stallen vår er så ung som den er nå.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 20:07    Post subject: Reply with quote

Nåsså.
Vel det er Otto Ulseth og ikke meg som skriver det.
Forøvrig så er vel den obos treneren vår nest beste gjennom tidene.
Antar dine favoritt trenere fra Obos overgår det !.
Det Rekdal og Frigård holder på med er jo en komedie
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 20:19    Post subject: Reply with quote

Neeskens. Var det ikke du som et mang en gang som et hardtslående argument benevner Rekdal som amatørtrener, Obostrener og lignende?

Hvis du husker noe av glansdagene så vet du jo hvilken divisjon Moss var i da Eggen overtok de.
ola.
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 20:35    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi må tenke helt nytt om vi skal spille med tre bak. Vingbackene må klare å dra av en mann. Vi har ikke vinger. De skal være vingene. I motsetning til andre gode lags vingbacker, har ikke ikke Pereira (Trond Olsen much?), Tagseth og i hvert fall Cornic gode nok evner med ball til å spille vingback i et lag som skal hevde seg.

Med fare for å være naiv med tanke på defensive kvaliteter, og at mine tanker bare ville bekket det for mye over den andre veien, men hva med å bruke både Nelson, Holse og Broholm samtidig på i den midtre 4-/5-eren?

Holse på venstre vingback, Broholm på høyere og Nelson på en av kantene helt fremst? I en femmer vil jeg ha Nelson på indreløper og Holse og Broholm på hver sin vingback.

Ja, dette er spontane tanker, basert på lite, men herre, mot Molde var det for eksempel kun disse tre som faktisk greide å behandle ballen. Vi må ha ballbehandllere i lager – helst så mange som mulig. Og vi må ha de på vingbackplassene og sentralt.

Henriksen må også fortsette på midten.

De nye har jeg enn så lenge mistet trua på. Ole Sæter må opp i ringa, uansett hvor dum han er.

Så noe sånt som dette vil jeg se:

Hansen
Reitan - Rogers - Jenssen

Broholm - Nelson - Henriksen - Skjelbred - Holse

Sæter - ????

/////

Broholm - Henriksen - Skjelbred - Holse

???? - Sæter - Nelson
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 23:06    Post subject: Reply with quote

Leser at Vecchia var negativ til måten RBK spilte på og mistet fotballgleden her. Liner seg mye bedre i MFF der de vil dominere kamper og skape sjanser. Litt trist, men ikke uventet at en fotballspiller med Vecchias ferdigheter vil spille på ett lag som vil ha ballen i laget og har spillere til det.
Lurer litt på om vårt mantra om hurtig og gjennombruddshissig fotball har gjort at vi blir veldig enøyd både med spillemåte og spillertyper.
Fokuset blir for mye på løpskraft og duellstyrke og for lite på ferdigheter.
Tror vi bør revurdere litt , det er ille noe motsetning mellom å ha gode teknikere på laget som PCS og Broholm og spille gjennombruddshissig når muligheten er der.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.04.2023 01:48    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=GqUXZWFWlew

Bare se fra 3:15 her. Se på Per og Tagseth sin dialog.

Hadde jeg svart på den måten til en av lederne på laget da jeg var aktiv hadde jeg måtte krype inn i sneglehuset mitt, trekke for gardina og bli der i 14 dager i rein skam etter å fått passet mitt påskrevet.

Helt forferdelig spør du meg...

Det virker som om holdningen til de yngre (om Tagseth er fasit her), er opptatt av at det er nye tider og at de so mer gamle og eldst er det på en sånn måte at de er ubetydelig for dagens fotballutviklig, altså vet de bedre selv.

Hvis det er sånn at dette er gjenngangeren så er det bare å selge tvert, trønder, sogning, nordlending eller utlending! Mad
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 68, 69, 70  Next
Page 31 of 70

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb