English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Viking
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan
2%
 2%  [ 2 ]
Rogers
0%
 0%  [ 0 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Cornic
8%
 8%  [ 8 ]
Bjørlo
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
25%
 25%  [ 24 ]
Holse
3%
 3%  [ 3 ]
Pereira
10%
 10%  [ 10 ]
Ingason
0%
 0%  [ 0 ]
Thorvaldsson
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
48%
 48%  [ 46 ]
Sadiku
1%
 1%  [ 1 ]
Aga
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 95

Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 11.04.2023 09:42    Post subject: Reply with quote

Kent23 wrote:
Men er det dette du vil se på Lerkendal? Heldige 1-0 seire mot dårlig motstand og rævafotball? Vi kommer ikke til å slå bedre lag enn Viking og da får nok pipa en annen lyd.

Men er det ikke rart at ikke flere motstandere vinner på Lerkendal når RBK bare er heldige og verken har en plan eller de beste spillerne? Vi hadde 5-2-0 de første sju på Lerkendal i fjor og 16-6 i målforskjell. Da scoret vi tre mål i alle de fem siste kampene etter at de to første bare ga ett til sammen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 11.04.2023 10:16    Post subject: Reply with quote

kristobal, du har vært lenge borte fra forumet. Siden sist du var veldig aktiv så har forumet blitt tatt over av en haug med troll som spyr ut det samme negative budskapet i tråd etter tråd, time etter time, dag etter dag. Det er ingen vits å diskutere med disse trollene (Kent23/Senador, Neeskens og andre), de må bare ignoreres.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 11.04.2023 10:34    Post subject: Reply with quote

Det er vel hellere Dere og noen få til som ikke er i takt med tiden;

Ser vi bak resultatet i seriepremieren mot Viking, er det ikke all verden å glede seg over i Kjetil Rekdals andre tellende kamp i sin andre sesong som RBK-sjef.

Som i generalprøven mot Kongsvinger var det ti oppløftende minutter i starten, deretter grått og kjedelig. Klubbens angrepsplan var vanskelig å få øye på, i hvert fall om planen skal minne om det mange forbinder med «RBK-fotball».
Løfaldi.
Pijeei
Junior

PostPosted: 11.04.2023 11:29    Post subject: Reply with quote

Kos med misnøye, Glasset er konstant halvtomt - ikke halvfullt. Det er beksvart her inne i forumet etter kamp - ja etter seier. Enhver noldus ser selvsagt at alt ikke stemmer, Men det er ikke antydning til å engang forsøke å se NOE positivt. Ikke engang en heldig seier. Kos med misnøye. Det er så en lurer på om noen av de mest aktive her inne sitter klar med den nihalete katt og HÅPER på tap. Kos med misnøye. Makan!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 11.04.2023 11:36    Post subject: Reply with quote

Merker det @henri

Vet ikke hvor aktiv jeg blir fremover heller, men tenkte jeg skulle prøve å komme med noen konstruktive innspill.

Men jeg skjønner altså ikke at alle de lagene vi har slått på Lerkendal under Rekdal har vært så mye bedre enn oss. Flaks 15-16 ganger på rad er selvsagt mulig i alle slags tilfeldighetsspill, men det er ikke så helt vanlig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Neeskens
Veteran

PostPosted: 11.04.2023 11:52    Post subject: Reply with quote

Hvis du ikke forstår det Kristo så kan jo Xg hjelpe deg med det !
Men da må man følge med i tiden!
Neeskens
Veteran

PostPosted: 11.04.2023 11:54    Post subject: Reply with quote

Men synsing er vel bedre l fakta statistikk
pingvin
Veteran

PostPosted: 11.04.2023 11:57    Post subject: Reply with quote

Skal man se bak resultatene når man taper, får man gjøre det samme når man vinner. I går var vi heldige. Vi skapte 1,5 kvalifisert målsjanse, hvis målet er en sjanse. I tillegg var det den Sadiku ikke traff.

Vi bruker stort sett hele kampen på poling opp til spissene, uavhengig om det er Isak eller "lille" Sadiku der. Ettertrykket for å vinne andreball var omtrent fraværende.

Hansen poler som vanlig utover sidelinja eller i blinde opp i banen. Forsvaret bruker han mye, og er det fordi det mangler alternativer fremover?

Tar med meg 3p, men det er det.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.04.2023 11:57    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Hvis du ikke forstår det Kristo så kan jo Xg hjelpe deg med det !
Men da må man følge med i tiden!

Hvis man presterer bedre enn Xg over tid, så er det noe man gjør som Xg ikke fanger opp. Xg er ikke en exakt vitenskap. Det beviser bare at det ikke er nødvendigvis er det samme som flaks, selv om det i enkeltkamper selvsagt gjerne kan være korrelasjon.
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 11.04.2023 12:04    Post subject: Reply with quote

Har du sett måten vi har slått disse lagene på? Kongsvinger var deres 2.lag grunnet mange skader. Så i praksis 3.div motstand. Vi slet veldig i kampen der. Ranheim rundspilte oss i store deler av den kampen.

Spillemessig er det ingen fremgang etter 1,5 år. Alt av bevegelser og offensivt spill er enkeltmannsprestasjoner eller tilfeldige gjenvinninger høyt i banen. Det er ingen spill gjennom midten, andre og tredjebevegelser er borte. Alt av ball føres mellom forsvarerne og støtte til Hansen. Hvor langt tid skal det ta før vi ser en plan? Det tok 14 dager før vi så planen til Kåre. Det svingte resultatmessig ja, men vi så bevegelser, press og en offensiv plan. Nå er det bare sparking uten adresse. Som Eggen sa: Hva med å bli god nå!Hvor mange ganger skal man gå i tålmodighetsfella? Det trenes feil på treningene. Rekdal selv sier at han er ikke så opptatt av en kollektiv offensiv plan, men en pragmatisk stil hvor man utnytter de beste spillerne som kan gjør ting på egenhånd (kilde: hans egen biografi). Problemet er at når disse gode spillerne er borte er man veldig sårbar og må starte helt på nytt. Dette er ikke i tråd med hva RBK er for noe. Hvorfor skal rbk bruke så mye tid mens hos andre lag ser vi SPILLEMESSIG fremgang ganske raskt?

Vi utvikler ikke lag og spillere med måten vi opptrer mot Viking. Det var flaks og at vi møtte et begrenset lag som ikke vil prege toppen av norsk fotball.

Å tro på julenissen er å tro på dette laget per dags dato. Ingen forventer city nivå, men at vi prøver å spille positiv fotball forventet jeg etter 1,5 år.
Back to top
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 11.04.2023 12:42    Post subject: Reply with quote

Noen mener vi spilte positiv fotball i fjor.

Dette forumet pleide å være en favoritt å besøke, men slik det har utviklet seg, tenker jeg at det er best å holde seg borte. For det gir meg ingenting å jevnlig lese den samme elendighetsbeskrivelsen fra de samme folka.
Back to top
skien88
Veteran

PostPosted: 11.04.2023 13:02    Post subject: Reply with quote

Kjernen var altfor snill i går. skulle faen meg buet laget når de lar Viking styret mesteparten av spillet.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 11.04.2023 13:34    Post subject: Reply with quote

Nope. Det burde de ikke gjort.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 11.04.2023 13:40    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Det er vel hellere Dere og noen få til som ikke er i takt med tiden;

Ser vi bak resultatet i seriepremieren mot Viking, er det ikke all verden å glede seg over i Kjetil Rekdals andre tellende kamp i sin andre sesong som RBK-sjef.

Som i generalprøven mot Kongsvinger var det ti oppløftende minutter i starten, deretter grått og kjedelig. Klubbens angrepsplan var vanskelig å få øye på, i hvert fall om planen skal minne om det mange forbinder med «RBK-fotball».
Løfaldi.

Er eeegentlig enig. Men bak et heldig resultat kan jeg finne noe likevel.

Yttergård Jensen virker ålright og som en stødig stopper.
    Hansen har noen meget gode redninger.
    Aga er bedre enn tidligere og så ut som en oppgradering fra startspissparet
    Henriksen er solid
    Per Ciljan er god når han kommer innpå
    Røsten ser ut som han er klar for mer spilletid

Har en lengre liste med negativt, men alt er helt sikkert nevnt på de forrige sidene så dropper det gangen her Very Happy

Deilig med 3 poeng.
Bra jobba av Kjernen Smile
Back to top
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 11.04.2023 13:40    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:
Kjernen var altfor snill i går. skulle faen meg buet laget når de lar Viking styret mesteparten av spillet.

Ja, da hadde de sikkert løftet seg 🥴🤦
Back to top
Churchill
Proff

PostPosted: 11.04.2023 13:48    Post subject: Reply with quote

Som Brann-supporter og eksilbergenser i Oslo, følger og skriver jeg en del på Bataljonen sitt forum. I tillegg følger jeg litt med på rbkweb. De andre forumene gir meg lite. Jeg må innrømme at jeg forstår dem som sier at det er blitt mye syting her inne den siste tiden. Dere vant en jevn kamp i går og det er mye å glede seg over ute på banen. Jeg tror RBK blir med i medaljekampen i år også.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 11.04.2023 14:25    Post subject: Reply with quote

I det hele tatt er det jo en respons-shift i Trondheim for tiden. Det var vel tendens til stående trampeklapp de siste minuttene fra langsidene. Det ville aldri skjedd i en lignende kamp for noen år tilbake.
JBH
Senior

PostPosted: 11.04.2023 14:48    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:

Det forteller oss bare vilken tafatt og negativ supporter du er !
En ekte supporter synger og backer opp gutta på banen også når det butter i mot , slik at de får ny energi av støtten fra tribunen. Slike som deg er ikke verdt lusa på Lerkendal.
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 11.04.2023 15:11    Post subject: Reply with quote

Kan fint bue på Viking når de har ballen, men ikke fordi vi lar de ha ballen.
Bu på Viking fordi de er et hæslig møkkalag! Også er det jo ikke øvre-øst som skal bue, det får resten ta seg av Laughing

- Albert Einstein
Back to top
Pijeei
Junior

PostPosted: 11.04.2023 15:15    Post subject: Reply with quote

Valderrama wrote:
Noen mener vi spilte positiv fotball i fjor.

Dette forumet pleide å være en favoritt å besøke, men slik det har utviklet seg, tenker jeg at det er best å holde seg borte. For det gir meg ingenting å jevnlig lese den samme elendighetsbeskrivelsen fra de samme folka.

Helt enig Valderrama, Hadde stor glede av å lese innsiktsfulle gode og også til dels kritiske innspill før. Nå er jamringen tatt helt overhånd og det trolles mot alt og alle. Sikkert av et lite mindretall - men opplevelsen blir beksvart. Forferdelig trist at det skulle bli slik. For en sutregjeng. Det er nesten (bare nesten) en blir litt misunnelig på entusiasmen i Bergen. Men trøsten får være at det her som stort sett alle plasser - noen råtne egg som forsurer debatten noe så jevelig... Blir litt trist når jeg tenker på hva synet på tilværelsen er ellers for disse kjellermenneskene, Sic transit Gloria Mundi
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 11.04.2023 15:20    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror det er to ting som har endret seg blant publikum de siste årene.

Den eldre garden har senket forventningene, og har slått seg til ro med at laget og klubben har en vei å gå før vi igjen kanskje vinner serien. Den eldre generasjonen ser helt klart at prestasjonene nå er latterlig dårlig sammenlignet med gullalderen på 90-tallet og til og med Hamren/Eggen 2, samt et glimt av storhet under årene Kåre. Men det er greit, fordi Rosenborg er laget, og ingenting varer evig. Det går litt opp og ned i livet sånn generelt, og det ville vært rart om det ikke skjedde med et fotball-lag også, ikke mindre når de som en gang bygget det laget som presterte langt over evne ikke er med oss lengre. Klubben er inne i en bølgedal, og da får man glede seg over det som er positivt i stedet for å sutre over tusen feil, sammenlignet med laget den gangen vi var best.

Den andre tingen er et generasjonsskifte blant publikum. Baby-boom generasjonen er nå godt inne i pensjonsalderen, og generasjonen etter født på sent 60- og tidlig 70-tall, som var unge voksne da Rosenborgs gullalder ble innledet, har nå fått voksne barn som kanskje husker Rosenborg fra 90-tallet og det første tiåret på 2000-tallet. Alle disse generasjonene har opplevd hele eller litt av Rosenborgs storhetstid, og har en relasjon til klubben som de vil ta med seg i grava.

På gårsdagens kamp var det mange barn som i beste fall husker årene med Kåre som trener, men som aldri har fått opplevd Rosenborg som et europeisk topplag, eller sett laget spille offensiv gladfotball på sitt beste med et lett gjenkjennelig spillemønster. Disse barna har i tillegg opplevd et nedstengt samfunn som holdt de borte fra skole og organiserte aktiviteter i lang tid. Det er denne unge generasjonen som i årene fremover vil erstatte baby-boomerne som publikum, og som Rosenborg må bygge en relasjon til. For de som er unge er nok seier og resultat, og opplevelsen av å være på et godt besøkt Lerkendal, viktigere enn i hvilken grad laget spiller godt, eller minner om et lag de aldri fikk oppleve og har et forhold til.

Skal Rosenborg lykkes med å fortsette å være en trøndersk stolthet og kulturinstitusjon, så må øyeblikk som gårsdagen gjenskapes fremover. Bra oppmøte på kamp, god stemning, og aller helst en seier, selv når spillet lugget og seieren var av det heldige slaget.

Om Rosenborg vil lykkes med å bli det ledende laget i Norge og Nordens flaggskip, det får fremtida vise. Sannsynligvis ikke, men Rosenborg vil uansett henge med der oppe, og kjempe om gullet i en god sesong. Til glede for en ny generasjon som følger laget sitt. Jeg tror det er dit vi litt eldre også må realitetsorientere oss, og se positivt på alt det positive vi kan få med oss av Rosenborg. Alternativet er å finne seg noe annet å gjøre.
Back to top
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 11.04.2023 15:35    Post subject: Reply with quote

Må bare si til de som er gjennomsyret med positivitet, uten evne til å se det realistiske eller negative, og omvendt.

- Folk er forskjelli og vi opplever samme situasjon forskjellig.
Ingen av delene er nødvendigvis feil

- Noen vil helst vinne serien med engang, og noen ønsker heller å se fin fotball i håp om at det fører til seriegull og Europa senere.

- Rekdal har vel aldri vist at han kan noen av delene så realisme og histore tilsier at det ikke skjer her heller.

- Noen er negative fordi man ikke har det bra i livet, og noen fordi de enkelt og greit ikke klarer å se noe positivt.

Poenget er at vi må godta alle synspunkter! Negative har feil i de positives øyne, også har positive feil i negatives øyne.
Men man trenger ikke å rakke ned på andre synspunkter av den grunn, de positive er fryktelig raske til å gå nærmest til personangrep her inne også er de negative flinke til å prøve å få de positive framstilt slik at de ikke kan fotball eller at de er direkte ignorante "happy-go-lucky" folk.

Jeg er på ingen måte bedre enn noen andre som en generell realist og negativ sjel, men vi må da for faen slutte å rakke ned på hverandre (inkludert meg). VI VIL ALLE BARE DET BESTE FOR RBK!

Så mine grep for å unngå den negative spiralen:
- Avslutte sesongkortet
- Ta distanse til laget og bli en sofa-supporter (krever litt mental jobb)
- Heller le av hvor dårlig JEG synes vi er, fremfor å overbevise andre om at mitt syn er riktig.

- Albert Einstein

Last edited by Trolljkar on 11.04.2023 15:48; edited 1 time in total
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 11.04.2023 15:46    Post subject: Reply with quote

Syns det er vanskelig å forstå at folk synes Viking hadde så mye mer fint spill enn RBK på mandag. Hansen hadde vel knapt en kvalifisert redning, så ikke mange målsjanser heller. En relativt jevn kamp, med grei kvalitet til å være første seriekamp.
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 11.04.2023 15:51    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Kent23 wrote:
Men er det dette du vil se på Lerkendal? Heldige 1-0 seire mot dårlig motstand og rævafotball? Vi kommer ikke til å slå bedre lag enn Viking og da får nok pipa en annen lyd.

Men er det ikke rart at ikke flere motstandere vinner på Lerkendal når RBK bare er heldige og verken har en plan eller de beste spillerne? Vi hadde 5-2-0 de første sju på Lerkendal i fjor og 16-6 i målforskjell. Da scoret vi tre mål i alle de fem siste kampene etter at de to første bare ga ett til sammen.

Klassisk avsporing for å skjule problemet. Så du kampen mot Viking?
Back to top
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 11.04.2023 15:53    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Syns det er vanskelig å forstå at folk synes Viking hadde så mye mer fint spill enn RBK på mandag. Hansen hadde vel knapt en kvalifisert redning, så ikke mange målsjanser heller. En relativt jevn kamp, med grei kvalitet til å være første seriekamp.

Det tror jeg ikke folk synes innerst inne heller, for hadde Viking vært gode i den kampen hadde vi tapt.

Det var 2 dårlige lag som møtte hverandre, men Viking hadde 4 skudd på mål og vi 1 skudd på mål, Viking 53% ballesittlese og vi 47% osv. så statistikken tilsier at Viking var mer underholdende å se på for et objektivt blikk. Så bruker noen det som et middel for å få fram sin side av saken.

Begge lagene var generelt kjedelig å se på.

- Albert Einstein
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
Page 13 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb