|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
1% |
[ 1 ] |
Reitan |
|
2% |
[ 2 ] |
Rogers |
|
0% |
[ 0 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Cornic |
|
8% |
[ 8 ] |
Bjørlo |
|
0% |
[ 0 ] |
Henriksen |
|
25% |
[ 24 ] |
Holse |
|
3% |
[ 3 ] |
Pereira |
|
10% |
[ 10 ] |
Ingason |
|
0% |
[ 0 ] |
Thorvaldsson |
|
0% |
[ 0 ] |
Skjelbred |
|
48% |
[ 46 ] |
Sadiku |
|
1% |
[ 1 ] |
Aga |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 95 |
|
Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.04.2023 21:39 Post subject: |
|
|
Trolljkar wrote: |
Kan ikke sammenligne det trønderske publikummet med lagene rundt oss, om noen. Trøndere er bortskjemte, og kulturen er generelt annerledes enn andre land.
England fks. der går det i pub og fotball om du er 12 eller 120 år. (uten at du nevnte noe om det forøvrig) |
Trenger jo ikek nevne engelsk supporterkultur som er totalt forskjellig, eller Argentinsk supporterkultur, eller Tyrkisk eller Russisk etc. Det blir usakelig i denne sammenheng og var ikke noe jeg siktet til.
Du nevnte heller ikke at månen er rund, men den ser ikke alltid rund ut herifra...
Jeg er temmelig sikker på at de fleste i min generasjon ikke utelukkende går på kamp for underhioldning, men tilhørlighet til noe større enn deg selv som du er en del av, på godt og vondt.
Så får vi håpe på bedre tider, og mindre refluks  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 10.04.2023 21:46 Post subject: |
|
|
Det vi vet nå er at Glimt hadde en langtidsplan å jobbe etter og de holdt seg lojale til den helt til de fikk betalt for det.
Rekdal er her fordi Bratseth kjørte solo-show, det var ikke en del av en plan for noe som helst, gikk heller ikke imot noen plan, fordi planen eksisterte ikke.
Det er også litt for tydelig at det Rekdal holder på med ikke kan tjene som et ledd i noen plan som er verdt å lage for framtiden, så i beste fall så er han her for å holde hjulene gående med tredjeplasser inntil man har et strategisk rammeverk på plass som gjør at vi vet hva slags trener vi skal ha etter at han er ferdig. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 10.04.2023 21:50 Post subject: |
|
|
Gledet meg litt til å lese her på RBK-forumet, men her var det jammen veldig mange grinebitere med forutbestemt negativitet.
Vi vant! Ikke festfotball, ikke gnallgrønn Lerkendal-matte, ikke Nils Arne Eggen på sidelinja som veiver med armene, ikke Ørjan Berg som trer gjennombruddspasning til Mini, ikke 4-3-3, ikke 10-0 seier.
Men vi vant. Det er viktig i fotball det.
Det var noen som tapte mot Tromsø i dag - takk og pris for at det ikke var oss - da hadde det vel vært kølsvart her inne på forumet...
Selvsagt bør presisjonen opp. Selvsagt er det for lite sjanser. Enig i det. Men dette var faktisk åpningskampen... Tidligere sesonger har vi gjerne tapt åpningskampen.
Denne kampen var bedre enn treningskampene - så det går da i det minste rett vei. Vi vant 1-0 - akkurat som jeg trodde. Vi har ikke skikkelige målscorere i stallen så da gleder jeg meg over de målene vi får.
Synes Henriksen var best i dag - han får BB-stemmen. Skjeldbred også god og Hansen solide redninger.
 _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 10.04.2023 21:55 Post subject: |
|
|
Trolljkar wrote: |
Forskjellige måter å støtte laget på, du støtter laget som en tulling som støtter ei veninne som blir banka opp av eksen sin ved å lukke øynene og fortelle henne at; "Han kan jo bli snill etterhvert".
De som ser at dette vil gå rett til helvette, forteller henne at hun må komme seg til helvette ut av det forholdet fordi vi er glad i- og bryr oss om henne.
Brann har hatt flere antall flotte kombinasjoner i første omgang enn vi hadde i hele fjor.
Også henter jeg de tallene på hvor mange som blir igjen på stadion rett ut av rævva, fordi jeg aner ikke antallet som ønsker å bli underholdt opp mot antallet som vil holde seg på skuta mens den synker. |
Det du og flere her skisserer er vel å IKKE støtte venninna såfremt hun ikke blir sammen med noen du liker og bestemmer. Er det å støtte venninna? Alt dere gjør er jo å bruke all deres tid på å sutre over hvor dårlig fyr han eksen er, som faktisk ikke har gjort noe galt. Etter hva jeg kan se, gjør eksen alt for at denne venninna skal ha det bra, men så er det noen av dere som misliker at han tar henne analt, og sprer rundt dere med oppgulp. De som har gjort noe galt her er vennene hans, les tidligere styre som har gjort mange dårlige valg år etter år.
Last edited by ErdoganLomas on 10.04.2023 22:09; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 10.04.2023 22:04 Post subject: |
|
|
3 poeng! Allerede foran Mxxx på tabellen. Bryr meg katta hvordan spillet så ut. Vi har "aldri" spilt pen fotball de første rundene uansett. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 10.04.2023 22:22 Post subject: |
|
|
ErdoganLomas wrote: | Det du og flere her skisserer er vel å IKKE støtte venninna såfremt hun ikke blir sammen med noen du liker og bestemmer. Er det å støtte venninna? Alt dere gjør er jo å bruke all deres tid på å sutre over hvor dårlig fyr han eksen er, som faktisk ikke har gjort noe galt. Etter hva jeg kan se, gjør eksen alt for at denne venninna skal ha det bra, men så er det noen av dere som misliker at han tar henne analt, og sprer rundt dere med oppgulp. De som har gjort noe galt her er vennene hans, les tidligere styre som har gjort mange dårlige valg år etter år. |
Kjæresten holder henne trygg, men måten han gjør det på er å låse henne inne og nekte henne å gå ut fordi han ikke ønsker at det skal skje noe med henne. Intensjonen er god, men det er fortsatt ikke greit.
Vi får ikke se veninna vår, får bare forsikringer om at hun lever og har det fint selv om vi vet at hun hadde følt seg bedre med å få utfolde seg. _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein
Last edited by Trolljkar on 10.04.2023 22:25; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 10.04.2023 22:25 Post subject: |
|
|
Synes det var mye bra til å være første seriekamp, selvfølgelig en del dårlig valg. Mye slurv og dårlige pasninger, og litt for ofte lange baller. Men Henriksen sentral, holse til venstre og pcs til høyre må være den beste treeren på midten.
Treeren bak holder ikke mål, og ser de to foran kan bli gode, men det er et stykke igjen. Thorvaldsson og Sadiku kan fort bli et "klassepar". Pereira er alt fra norsk fjerdedivisjon til championsleague -klasse, og Cornic kommer seg på kombinasjonsspill og slå "riktige" innlegg. Enten høye bakre, eller hardt inn foran keeper. Ser Adressa pirker på det defensive Arbeidet til Cornic, men han må styres av Reitan!! Og han gjør noen sinnsyke returløp for laget. Vel strengt fra Adressa, mener nå jeg da. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 10.04.2023 22:37 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Tok for moro skyld for noen dager siden et lite blikk på den cupkampen mellom RBK og Bodø/Glimt som ligger ute på NRKs nettspiller fra 2016.
Bodø/Glimts spill bestod stort sett av lange baller fra keeper opp i midtbaneleddet, og de ble et utrolig lett bytte for RBK. Jeg spolte og skummet gjennom og det var vel først etter rundt en time at man så noe som liknet på et forsøk på den angrepsfotballen som enkelte tror Bodø/Glimt har stått for i alle år.
|
Så det du sier er at det hjelper å bytte trener?
Nå må det jo også sies at det er litt søkt å sammenligne en kamp mellom et lag som rykket ned fra Eliteserien og Eliteseriens soleklare vinner med en kamp mellom to lag som angivelig skal være topplag i Eliteserien. Ikke at spillet i siste kamp skulle tilsi det da |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 10.04.2023 22:47 Post subject: |
|
|
Min første kamp på Lerkendal på årevis, og i fjor så jeg omtrent ingenting av kampene. Tiden med Horneland og Hareide ble for frustrerende, etter å ha fulgt laget ganske så tett i mange år. En av få her inne som trodde Rekdal kunne være et godt valg som ny trener, og jeg tror fremdeles han er den riktige trenertypen for Rosenborg gitt der klubben sto ved inngangen til 2022-sesongen.
Det laget jeg så i dag var veldig forskjellig fra den versjonen av Rosenborg jeg en gang forelsket meg i, og den type fotball jeg ønsker og håper laget skal spille.
Allikevel så føltes det helt OK å være på Lerkendal igjen, og se Rosenborg vinne kanskje litt ufortjent. Viking kunne ledet fortjent til pause, og vi var heldige som ikke lå under med to eller tre mål, og at vi skårer på den ene store sjansen vi får. En litt heldig seier.
Men laget ville veldig mye i starten, før selvtilliten forsvant når Viking endelig kom til en sjanse. Det er noe som rusker i forsvaret, store rom på kantene, og tilløp til kaos når Viking spilte seg hurtig gjennom og fikk lagt inn. Fremover forsvant mye av presset tidlig i første omgangen, det var mye lomper til medspillere og unødvendige hælspark som spillerne neppe gjør på trening, alt for mange tilbakespill til keeper, og langballer over midtbanen etter å ha blitt spilt dypt i forsvar av et Viking som presset bedre og høyt.
Trippelbyttet endret kampbildet mye. Skjelbred var god, og vår nye finske spiss langt mer på hugget og jagende på topp. Vi har mange unge spillere, som tidvis viste gode ferdigheter, men det må jobbes med selvtilliten, press, og spill fremover gjennom midtbanen langs bakken. Selv om det ble for mange gule kort, er det positivt at spillerne går i duellene, og det er var tidvis mye vilje i laget.
Jeg vet ikke hvor bra dette laget kan bli, men hvis de som er hentet inn for å skåre mål begynner å skåre jevnt og trutt, så tror jeg dette laget vil heve seg og spille på seg såpass med selvtillit, at de unge spillerne vil blomstre, og årets lag vil kunne ta medalje igjen.
Jeg tror ikke vi skal sikte høyere, og det er helt greit når laget er såpass ungt og det er mange nye spillere som skal finne seg til rette i et lag som dessverre mistet flere profiler. Hansen virket ikke helt på, og drøyde tiden mye, men han tok heldigvis de store sjansene til Viking. Kanskje blir dette også sesongen hvor vi får et generasjonsskifte på keeperplassen?
Lerkendal og et fullsatt Kjernen viste gode tendenser. 15.000 oppmøtte er så absolutt godkjent!
Vi vant 1-0, litt ufortjent, men alt i alt, mitt inntrykk er at dette kan bli bra!  |
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 10.04.2023 22:55 Post subject: |
|
|
En smånervøs forestilling av Rosenborg, men akkurat som forventet med tanke på;
- Serieåpning
- Presset og forventninger fra media og supportere
- Mange nye spillere fra i fjor
- MÃ¥l og poengkongene Vecchia og Tengstedt er solgt.
- Holse har vært langtidsskadet og er nettopp kommet i gang
- Sæther er enda skadet
Kort og godt er mange av våre beste offensive spillere enten solgt eller har vært/er skadet.
Det vil selvsagt vises veldig godt på selvtilliten i laget og samhandlingen.
Det viktigste var 3 poeng. Noen god kamp var det aldri, men det må også en smådårlig bane få 2,7 % av skylden for. Nå ble jeg ikke veldig imponert over laget til trollmannen KK heller. Så det kan være det tar litt tid før alt setter seg andre plasser også. Ja, til tross for at han mønstrer, i norsk målestokk, et stjernegalleri.
Det jeg er mest spent på er spissparet vårt. 1-2 gode spisser kan være forskjellen på 1 og 6. plass. Med en snittalder på 21 har de 4 tilgjengelige spissene ikke akkurat flusst med erfaring. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 10.04.2023 23:17 Post subject: |
|
|
Vi vant  |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 10.04.2023 23:28 Post subject: |
|
|
Trolljkar wrote: | ErdoganLomas wrote: | Det du og flere her skisserer er vel å IKKE støtte venninna såfremt hun ikke blir sammen med noen du liker og bestemmer. Er det å støtte venninna? Alt dere gjør er jo å bruke all deres tid på å sutre over hvor dårlig fyr han eksen er, som faktisk ikke har gjort noe galt. Etter hva jeg kan se, gjør eksen alt for at denne venninna skal ha det bra, men så er det noen av dere som misliker at han tar henne analt, og sprer rundt dere med oppgulp. De som har gjort noe galt her er vennene hans, les tidligere styre som har gjort mange dårlige valg år etter år. |
Kjæresten holder henne trygg, men måten han gjør det på er å låse henne inne og nekte henne å gå ut fordi han ikke ønsker at det skal skje noe med henne. Intensjonen er god, men det er fortsatt ikke greit.
Vi får ikke se veninna vår, får bare forsikringer om at hun lever og har det fint selv om vi vet at hun hadde følt seg bedre med å få utfolde seg. |
Hun venninna har vel ikke så god record med eksene sine i det siste akkurat da. Kanskje det er henne eller noen av hennes venner det er noe galt med? På tide å bli voksen og gi noen en fair sjanse før vennene hennes skal dømme alle beilerne nord og ned, kun på bakgrunn av seksuell preferanse. Ikke enkelt for venninna heller da, det begynner å bli lite seksuell erfaring på henne også…
Last edited by ErdoganLomas on 10.04.2023 23:34; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 10.04.2023 23:33 Post subject: |
|
|
P.S. Dommeren var langt dårligere enn gressmatta. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 10.04.2023 23:33 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss wrote: | Det vi vet nå er at Glimt hadde en langtidsplan å jobbe etter og de holdt seg lojale til den helt til de fikk betalt for det.
Rekdal er her fordi Bratseth kjørte solo-show, det var ikke en del av en plan for noe som helst, gikk heller ikke imot noen plan, fordi planen eksisterte ikke.
|
Hvor mange hundre ganger skal du skrive det samme innlegget om soloshow og Rekdal og Bratseth og at alt var bedre under Eggen? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 10.04.2023 23:59 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | P.S. Dommeren var langt dårligere enn gressmatta. |
Veldig lav list han hadde. 9 gule kort i denne kampen får en jo til å dro at det var en kamp med knalltøffe dueller, men det var jo egentlig en vanlig kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 11.04.2023 02:11 Post subject: |
|
|
Viking på Lerkendal har så si alltid vært tre sikre poeng, uavhengig om treneren har vært Rekdal, Hareide, Horneland osv, så det ville jo vært en bragd hvis man rotet det bort. Selv om de tidvis ga det et helhjertet forsøk. Dårlig kamp - noe en dårlig gressbane må ta sin del av skylda for - men virket tidvis som om kunstgresslaget Viking mestret forholdene bedre.
Isak ser tung ut, og minnet mer om en svakere utgave av Islamovic enn det talentet han har fått rykte på seg å være. Skjelbred flere hakk bedre enn Bjørlo når han kom inn. Synd at han nok ikke tåler å stå hele kamper. Kristall virket å være bevegelig, men det er ingenting som kommer frem til han, så det blir lite produkt ut av det. Sadiku virket friskere enn Aga basert på de få minuttene, uten at det var så veldig imponerende det som ble prestert i den perioden av kampen. Her det mye relasjoner som må bygges, så da får vi se da, om mestertreneren Rekdal klarer å få det til utover sesongen. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 239 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 11.04.2023 02:21 Post subject: |
|
|
Det er være ganske fascinerende se og høre kampen , og samtidig lese mange av komentarene fra «superanalytikerne» her på forumet .
En ting er i allefall helt klart , forumets selverklærte fotballeksperter ser tydeligvis en helt forskjellig kamp enn det sportskommentatorer gjør.
Reitan blir som alltid høvla av forumets eksperter, mens sportskommentatorene er av helt annen oppfatning . Bjørlo blir her på forumet bortimot avskrevet, mens på tv får han mye skryt .
Isak fikk også gjennomgå her på forumet i går kveld , mens på tv er de positive til jobben han gjør. Dette er bare noen eksempler på spillere som blir stemplet som udugelige.
Poenget mitt er at dere som sitter å raljerer og rakker ned på alt og alle som er ute på banen, eller sidelinja, i de aller fleste tilfeller verken har kompetanse eller innsikt nok til å gi en objektiv vurdering .
De fleste her inne er anglofile soffasupportere som sitter og synser, samtidig som de sammenligner RBK opp mot sine lag i England, eller Europa
Det spilles dårlige kamper i England og Europa også, bare så det er sagt .
Men vi spiller 1 serierunde i Norge. At spill og relasjoner ikke sitter 100%, med så mange nye spillere i troppen, er er ikke annet å forvente.
Vi dro inn en særdeles viktig og deilig trepoenger , og målet til Pereira var klasse .
Rekdal uttalte i intervjuet med TV2 for noen dager siden, sitat: «målet om å spille artig og angrepsvillig fotball vil ikke alltid vil bli innfridd. Det viktigste er fortsatt å vinne kampene, spesielt nå i starten på sesongen» sitat slutt.
Finspillet kommer utover, når laget får satt seg, og samhandlinga mellom spillerne er mer innkjørt. Inntil dess , får vi glede oss over hvert poeng.
RBK vant , til tross for at spillet ikke flyter 100% enda. Men det kommer seg.
Neste helg står vi foran en formidabel oppgave, når vi skal prøve å stoppe suverene Molde.
Jeg fortrekker heller at RBK kjører et tett forsvarsspill på Aker stadion, enn at RBK skal stupe i angrep for å forsøke underholde forumets kritikere. Om vi stuper i angrep, taper vi lett. Om RBK holder en tett forsvarslinje, balanserer midtbanen og heller satser på overganger , har vi kanskje en sjans på å hente poeng i Molde for første gang på flere år . _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 11.04.2023 05:04 Post subject: |
|
|
1. de såkalte ekspertene på TV sier veldig mye rart og har avsløret seg selv flere ganger. Hareide mente rbk fremstod god defensivt mot Viking før 1.scoring i cupkampen. Det gjorde vi ikke.
2. mange skylder på bane, nye spillere etc. Det er jo likt for Viking og de var mye bedre spillemessig. BG klarer jo også å spille mye bedre fotball selv om de endrer mye på laget sesong etter sesong.
3. Det er flaks at Viking ikke scorer 3 mål.
4. Vi kommer til å slippe inn mange mål mot Molde. Vi har ikke presspill og klarer ikke å holde ballen i laget.
5. vi kommer aldri til å vinne noe med Rekdal. Ballen blir sparket bort eller spilt bakover til Hansen i 90 minutter. Hvem kan si at dette er lovende? Vi har ingenting å by på etter over 1år med Rekdal. Det er greit at det lugger litt, men vi sparker bort ballen og klarer ikke å etablere noe spill i det hele tatt. Til og med med flere spillere sliter vi med å holde ballen i laget.
6. scoringen vi fikk er en vanvittig god enkeltmannsprestasjon.
Er det drittfotball dere vil ha på Lerkendal? Vi kommer aldri til å vinne noe med dette. Destruktivt og dårlig presspill etter 1,5 år med Rekdal. [/list] |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
|
Posted: 11.04.2023 05:52 Post subject: |
|
|
Så alle sportsjournalister og profesjonelle trenere har ikke peiling på hva de driver med, eller prater om, mens du og resten av de selverklærte ekspertene her på rbkweb, vet så mye bedre enn de som jobber med fotball på heltid?? Litt merkelig at ingen av dere som sitter her å svartmaler, kan vise til noen form for trenerutdanning eller organisasjonsledelse.
I følge mange her, virker det som om alt er så mye mye bedre i alle andre klubber i eliteserien, mens alt RBK foretar seg, eller prøver seg på er bare dritt. Dere kaller dere RBK-supportere, men det eneste jeg ser her inne, er endeløse tirader om hvor rævva dette laget er. Dette må være den dårligste samling av supportere i Norge. Men der er vel derfor dere alle er samlet på et webforum hvor man kan støtte hverandre i spredningen negativitet , i stedet for å møte opp på Lerkendal og støtte laget. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.04.2023 07:46 Post subject: |
|
|
Hvis det er flaks at Viking ikke scorer tre mål og den største sjansen deres er Salvesen sin som ikke ville blitt godkjent pga offside så har man et annet syn på ting enn meg.
Imo en kamp som gjerne kunne endt uavgjort, men hvor RBK griper sjansen og vinner. Noe som ikke bare er flaks når de har vunnet de aller fleste hjemmekampene under Rekdal. |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 11.04.2023 08:11 Post subject: |
|
|
Det er ikke bare flaks når motstanderen ikke klarer å score i en kjempegod posisjon. Det er ofte fordi de er for dårlige. (Og som andre skriver - den "kjempesjansen" til Viking som gikk i tverrliggeren kom etter offside - hadde neppe blitt godkjent av VAR-teamet.)
Det er veldig få centimeter mellom stang-inn og stang-ut, men "gode lag har tur". De gode klarer oftere å treffe på innsiden av stanga, mens de dårligre treffer oftere på utsiden.
Var "mye rart" utpå banen fra RBK i går, men i målscorer-posisjon var vi best. Det er der det er viktigst å være best også (Eggen sa vel at "Målene står ikke på midtbanen").
Så får vi håpe på at det blir litt bedre spill etter hvert. Var tidvis veldig åpent bakover og lite presist fremover i går. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 11.04.2023 08:22 Post subject: |
|
|
Sportsjorunalister mener mye som oss. Journalistikken på norsk fotball er ganske svak. Det har jo dette forumet også vist flere ganger. For eksempel Mathisen er en av de verste som skifter mening hele tiden. Jeg skal ikke skryte på meg utdannelse, men jeg har sett ganske mye fotball og spilt fotball i 20år. Fulgt med og er interessert i spillet. Jeg har også lest Godfoten flere ganger og de prinsippene dette er bygd på.
Men herregud mye er mye bedre i andre klubber. Det er bare å se på omsetning vs prestasjon. Da er rbk ganske dårlig for å si det mildt. Vi klarer ikke å spille ut oboslag en gang. Vi har hatt et vanvittig overforbruk av penger som ikke har ført klubben noe sted. Er det greit? Rbk har ikke spilt god fotball siden Kåre i 2015. Etter det har det vært mye svada og lange baller. I fjor fikk vi et tidvis blaff grunnet flere gode enkeltspillere som er borte. Disse er ikke erstattet.
Men er det dette du vil se på Lerkendal? Heldige 1-0 seire mot dårlig motstand og rævafotball? Vi kommer ikke til å slå bedre lag enn Viking og da får nok pipa en annen lyd. Lerkendal får ikke 15 000 etter å ha blitt rundspilt mot Molde. Rbk driver ikke med bærekraftig fotball. De fleste som kommer på Lerkendal vil ikke se drittfotball.
Man må være kritisk til dårlige prestasjoner selv om man er fan. Alle med eg snev av fotballkompetanse forstår at spillet er ikke bærekraftig, det blir ikke bedre og bedre lag en Viking vil rundspille oss ganske kraftig. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 11.04.2023 08:51 Post subject: |
|
|
Skal være glad for 3 poeng, men kjøper ikke helt den mange nye spillere og første kamp unnskyldningene som brukes.
Det er greit at finspillet ikke sitter, men det er ikke der skoen trykker enda.
Det vi ser av pasningsferdigheter, basisferdigheter og fotballforståelse hos flere av de vi starter med i går er skremmende.
Hansen er jo katastrofe om vi skal bruke han så aktivt i spillet, hvor mange feilpasninger har han i går der de går ut over siden eller enda verre rett til en motstander.
Sam og UYJ gir meg ikke akkurat ro i sjela, så tregt, så mange feil.
Bjørlo bruker alt for lang tid med ballen.
Syns derimot at Isak gjør en god jobb som oppspillspunkt, mangler litt på formen enda, men kan bli god. Kristall presser bra, men gjetter på at Sadiku fort tar plassen her.
Byttene gjør mye, Per viser hvor god han er.
Syns Aga jobber bra på topp også.
Det jeg reagerer på er jo en total mangel på plan. Ser det godt når Isak tar ned ballen, vender inn i banen for så se på at Leo, Reitan, Henriksen og Bjørlig bare står å ser på. Det må da være en plan med at vi spiller opp på Isak, at det skal starte noen bevegelser på spillere rundt, så om Isak spiller ball ned til Henriksen så skal han kunne pasning direkte osv. Ser jo aldri noe til dette _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
|
Posted: 11.04.2023 09:08 Post subject: |
|
|
Kent23 wrote: |
Men herregud mye er mye bedre i andre klubber. Det er bare å se på omsetning vs prestasjon. Da er rbk ganske dårlig for å si det mildt. Vi klarer ikke å spille ut oboslag en gang. |
I generalprøven før sesongstart 2022, klarte vi tape 0-3 for Raufoss , og forumet gikk berserk og prata om nedrykk. Vi hadde tapt bortimot alt av treningskamper gjennom vinteren, og her inne var man rede til å sparke Rekdal allerede før første seriekamp var spilt . Likevel dro vi til Bodø i første serierunde , og henta med oss poeng etter 2-2.
i år slo vi Kongsvinger 2-1 i generalprøven , og folk grein på nesa igjen, og i første hjemmekamp slår vi Viking etter en slitekamp.. Alle viste på forhånd at dette ikke kom til å bli en lett kamp, men forumet klarer ikke se noe positivt i RBK laget. Så fremt det ikke spilles champagne fotball alá City eller Barca, er alt bare svart .
Hva med å prøve å være litt mer tålmodig, se litt framover, og gi de nye spillerne tid til å bli kjente med hverandre, la de få lære spillestilen, og ikke minst la de skadde spillerne bli frisk, så de kan komme tilbake inn i laget .
Problemet i Trondheim er at her har man ikke tid til sånt.
Her skal det enten vinnes med kalas siffer allerede i første kamp , ellers kan hele laget og trenerne byttes ut umiddelbart . _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 11.04.2023 09:13 Post subject: |
|
|
Kent23 wrote: | Sportsjorunalister mener mye som oss. Journalistikken på norsk fotball er ganske svak. |
Dette er vel det klokeste du har kommet med på en stund her. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |