| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.02.2007 23:34 Post subject: |
|
|
Jeg er faktisk en av de som aldri har tenkt tanken at Andresen er ei klyse, så det overrasker meg ikke. Skyt meg gjerne, men det er sant.
Sant nok, det har jo vært episoder, blant annet overfallet på Strand, men det er ikke noe annet enn episoder. Og på banen er mange annerledes enn til vanlig. Slik fungerer testosteronet og adrenalinet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.02.2007 23:45 Post subject: |
|
|
| Helt enig. Hadde en diskusjon med noen her om dagen om emnet, og da fastslo jeg det samme. Andresen er i mine øyne helt nøytral på den skalaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 16.02.2007 00:15 Post subject: |
|
|
Han kan være så sympatisk han bare vil. Så lenge han prater med stemte s'er, er han en like stor klyse som ari... Andresen pratet da ikke slik før... _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 16.02.2007 08:52 Post subject: |
|
|
Martin Andresen har to personligheter: en ute på banen og en utenfor banen.
På banen er han nærmest en drittsekk. Kjefter og smeller.
Utenfor banen er han snill som et lam, etter hva jeg har sett i hvert fall.
Hadde ikke sagt nei-takk til Andresen i RBK jeg, nei!
Men desverre er det nok bare meget løse rykter(?). |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 16.02.2007 08:59 Post subject: |
|
|
Som jeg sa for et par dager siden i nye spillere tråden: Martin har noe som Rosenborg mangler (og har manglet i flere år nå). Fyren vil tilføre midtbanen det den trenger for å bli komplett. I tillegg mener jeg han har noen lederegenskaper som er sårt tiltrengt i RBK. Jeg har også den erfaring at trynet på fotballspillere blir langt mer spiselig så fort de får på seg sort og hvit drakt og spiller vegg med Sapara.
Men dette høres jo desverre ikke ut som mer enn noen svært løse rykter. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 16.02.2007 09:08 Post subject: |
|
|
| WegHard wrote: | Jeg har også den erfaring at trynet på fotballspillere blir langt mer spiselig så fort de får på seg sort og hvit drakt og spiller vegg med Sapara. |
Selvfølgelig. Men de sssstemte s'ene er der fortsssatt... _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
KS Junior
|
Posted: 16.02.2007 14:54 Post subject: |
|
|
Martin Andresen hadde vært den ultimate løsningen som anker. Klyseinntrykket kommer vel av insidenter lignende det halsbrekkende grepet han gjorde på Roar for noen år siden. Tror kanskje du ville sett annerledes hvis det hadde vært Martin i en RBK-drakt som tok Magne Hoset på samme måten.
At fyren har stemte s'er har ikke jeg lagt noe særlig merke til. Vi har da hatt skarrende r'er i klubben før, og nå og overlevd det. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 16.02.2007 19:30 Post subject: |
|
|
| WegHard wrote: | | Jeg har også den erfaring at trynet på fotballspillere blir langt mer spiselig så fort de får på seg sort og hvit drakt og spiller vegg med Sapara. |
På samme måte som at Riseth hadde vært ei stor klyse i en annen drakt. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 16.02.2007 20:00 Post subject: |
|
|
Personlig tror jeg faktisk at CGrindheim også hadde blitt en veldig god sentral midtbanespiller for RBK. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 16.02.2007 20:23 Post subject: |
|
|
| Ja, kanskje. Jeg har iallefall utrolig sans for den fyren! |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 16.02.2007 20:42 Post subject: |
|
|
| En i klassen min har trent med VIF, og han var visst en skikkelig sutrete person. SÃ¥ det er nok ikke uten grunn han blir kalt grinepelle. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 17.02.2007 13:13 Post subject: |
|
|
| Igjen så må jeg si at jeg ønsker spillere som er mer profesjonelle enn endel av de vi har nå, derfor ønsker jeg ikke å hente ei festløve som Grindheim til klubben. Vi har nok av de fra før. |
|
| Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 17.02.2007 19:33 Post subject: |
|
|
| Feffa wrote: | Vi har vel ærlig talt nok midtbanespillere nå... Konan, Strand, Skjelbred, Konan, Riseth, Tettey, Solli og Traore. Selvfølgelig; Riseth kan sendes ned som midtstopper, men da må Basma, Lago eller Koppinen ut. Dette vil også føre til at vi har 5 midtstoppere, noe som igjen kan føre til betydelig mindre spilletid for talentet Andreas Nordvik. Tidligere kunne vi sendt Basma på høyreback, men der har vi jo nå Stoor.
Vi kan også bruke Solli på høyre ving, evt selge skiten.
Jeg er også klar over at Strand gir seg etter årets sesong.
Viss vi sender Riseth ned på midstopperplass,, vil vi stå igjen med 7 midtbanespillere til å bekle 3 plasser.
Solli kan vi bare droppe viss han ikke skjerper seg. Da står vi igjen med 6.
Skjelbred og Tettey er to unge gode og lokale talenter og bør satses på. Noe som bli vanskelig når vi i tilegg til de har Sapara som absolutt bør brukes, samt nyinnkjøpte Konan og Traore. Kvaliteten på disse kan ikke jeg bedømme i og med at jeg ikke har sett de spille. Men jeg vil tro de har kvalitet nok siden man valgte å kjøpe akkurat de. Strand er for tiden kanskje Rosenborgs beste spiller, men kan benkes viss man skal satse på fremtiden.
Da står man igjen med 5 spillere: Skjelbred, Tettey, Konan, Traore og Sapara. Skal man da kjøpe enda en? Hvem skal man da bruke? |
Ser for øvrig at Traore brukes som på kant i dagens kamp mot vålerenga.
Mulig han er det denne plassen som passer han best, da minkes i såfall luksusproblemet på midtbanen. _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.02.2007 21:57 Post subject: |
|
|
Har RBK-ledelsen skrinlagt alle planer om ytterligere forsterkninger før seriestart??
Er jo helt stille på den fronten nå.
Jeg tror fortsatt vi trenger en midtstopper og en midtbanesentral. Og i verste fall en kantspiller også.
Det er ikke alle lag som sliter på vinteren som gjør det når serien tar til, men mange av de gode sesongene til RBK har de også gjort det bra på vinteren. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 18.02.2007 12:38 Post subject: |
|
|
Vi får vel hente gamle Gravesen som sentral. Han er jo brukbar han også. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 18.02.2007 13:55 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Har RBK-ledelsen skrinlagt alle planer om ytterligere forsterkninger før seriestart?? |
Sannsynligvis. Keeperjakten er i hvert fall avblåst (så vi får vel be inderlig og intenst til Gud, Allah, Jehova, Zevs, Odin, Tor, Jupiter, Apollon og hva nå gudene heter alle sammen om at Hirschfeld ikke blir skada i år). _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 18.02.2007 14:25 Post subject: |
|
|
| Gravesen er ute i kulden i Celtic ser jeg, kanskje det kan være en liten mulighet? Ville vært Skandinavias beste i den rolle hvertfall.. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 18.02.2007 14:29 Post subject: |
|
|
Feffa skrev:
| Quote: | Ser for øvrig at Traore brukes som på kant i dagens kamp mot vålerenga.
Mulig han er det denne plassen som passer han best, da minkes i såfall luksusproblemet på midtbanen. |
Jeg tror traore kan gjøre det greit som ving, men tror han er noen hakk bedre som indreløper. Der får han mye mer ballkontakt, og han får mye større muligheter til å dra av både en og to mann som midtbanespiller i fart. Det er som kjent bare ett sted èn rbk-ving kan gå, og det er til dødlinjen og er lett leselig. |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 18.02.2007 15:07 Post subject: |
|
|
| Forstår mindre og mindre av kjøpet av Konan, men det er en annen sak. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 18.02.2007 15:16 Post subject: |
|
|
| Jeg forstod det ikke fra starten av, og skjønner ikke bæret av det nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 18.02.2007 22:01 Post subject: |
|
|
Der er pludselig en del centrale midtbanespillere som er blevet mere tilgængelige end før.
Martin Andresen - Ryktes væk, måske til Rosenborg, et godt alternativ synes jeg. Han bliver sandsynligvis heller ikke så dyr, da han er inde i sit sidste år af kontrakten med Brann.
Et andet plus er at han er norsk, så holder Løken, Mini og Co. kjeft hvis han bliver signeret. Ikke at det betyder så forfærdeligt meget.
Rasmus Würtz - Som Erik linker til kan ikke Aab få ham solgt. Fordelen er at han er ung, men alligevel har en stor efaring fra SAS-ligaen og fra diverse landslag. Dog er det sandsynligt at han går gratis til en udenlandsk klub når hans kontrakt løber ud. Sandsynligvis en fransk, da interessen tidligere har været størst derfra. Han burde heller ikke koste allverden.
Marcus Lantz - Brøndby er elendige for tiden, dog har de fået en yderst kompetent træner i Tom Køhlert. Men er Lantz tilfreds med at ligge nummer 7 i Danmark? Helsingborg bliver dog stærke konkurrenter om hans underskrift. Han vil nok også være dyrere end de to andre, med tanke på transfer fee. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 19.02.2007 06:58 Post subject: |
|
|
Linderoth er bedre enn disse..
Men det er en spiller som har imponert meg i den sentrale rollen i vinter, og det er Denilson (Brasil's U19 kaptein) som spiller på Arsenal, han blir den neste store i den rollen på Brasil i fremtidige VM.
http://dyn.tv2.no/sport/m...teamId=738 _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 19.02.2007 09:23 Post subject: |
|
|
Harald,
blant de gode alternativene av tilgjengelige sentrale midtbanegeneraler, glemte du kanskje den beste av dem alle;
Patrice Bernier.
Nå må RBK glemme kjøpet av Konan.
Kjenner RBK sin besøkelsestid hentes en midtbanegeneral til "røverpris" før seriestart. Det er sjelden så mange gode og "billige" alternativer tilgjengelig som det har vært de siste månedene. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.02.2007 09:42 Post subject: |
|
|
| Glemme kjøpet av Konan? Det får være måte på å gi en spiller lite tid. |
|
| Back to top |