English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 524, 525, 526 ... 539, 540, 541  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Per
Proff


Joined: 12 May 2008
Posts: 324

PostPosted: 19.02.2023 21:21    Post subject: Reply with quote

Ola Solbakken starter for Roma i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.02.2023 22:37    Post subject: Reply with quote

Og der scoret han!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.02.2023 22:52    Post subject: Reply with quote

Levi leverer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.02.2023 23:11    Post subject: Reply with quote

Perry hos Rotsekk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 24.02.2023 23:41    Post subject: Reply with quote

Jensen med mål og assist da Utrecht slo Sparta Rotterdam 3-0 på bortebane i kveld. Jensen startet på benken.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.02.2023 00:58    Post subject: Reply with quote

Han startet mot PSV forrige helg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.02.2023 21:06    Post subject: Reply with quote

Jebali debuterte for Gamba Osaka som innbytter i 1-1-kampen mot Sagan Tosu i går:

"I have worked very hard to be ready for this, and the medical staff have taken very good care of me, also. I think I am getting close to peak performance and I can definitely say that for the next game I will be at 100%. I think it was the right decision by the manager today, he wanted to give me some minutes... it's getting better."

Read more: Exclusive Interview with Issam Jebali

[Erlien] var fem år i RBK, i kull med spillere som Ola Solbakken og Olaus Skarsem.

– Det var veldig vanskelig å ta det steget opp på A-laget. De var ekstremt gode på den tida, minnes han.

Dermed ble enden på visa i RBK at han etter junioralder fikk reisepass, og satte kursen mot Sandnes Ulf.

– Det var tøft ikke å få fortsette i Rosenborg, husker jeg. Samtidig er jeg i ettertid glad for at jeg måtte flytte på meg for å få muligheten en annen plass. Jeg har nok vokst på det.

Sommeren 2019 dro han hjem til Trøndelag igjen, og havnet ute i fjæra utenfor Trondheim. Historien i Ranheim ble imidlertid ikke bare rosenrød – ikke før den strålende 2022-sesongen.

Antall kamper, mål og skadefrie dager i 2020 og 2021 ble langt færre enn han hadde håpet på. Da kommer vi til den andre gangen tanken på å droppe fotballen dukket opp.

– Det var et lite skademareritt. Det var tre strekker på rappen, nesten brukket stortå, brudd i hånda … det var ikke måte på hvordan det ballet på seg. Det var blytungt en periode.

– Jeg følte at jeg sto på stedet hvil, mens alle andre rykket fremover. Det var ganske mørkt på det verste. Jeg vurderte å finne på noe annet en periode, medgir Erlien.

Les mer: To ganger har Vegard (24) vurdert å si stopp: – Det var ganske mørkt på det verste
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.02.2023 22:48    Post subject: Reply with quote

Nå er han tilbake hos Chelsea, men han har ikke spilt for U21-laget siden februar i fjor. Der har han spilt to treningskamper, men ingen seriekamper enda. Laget har fått ny trener og Fiabema er akkurat tilbake, så det tar tid å spille seg inn.

– Jeg angrer ikke på at jeg tok valget om å bli lånt ut til Rosenborg. Hadde det vært opp til meg hadde jeg vært der hele sesongen, men det ble som det ble. Jeg trivdes i Rosenborg og skulle gjerne ha spilt meg mer inn på laget der, med å ha scoret flere mål og spilt mer.

– League 1 var en fin liga å spille i som ung. Jeg fikk en del tillit, men ble kalt tilbake.

Les mer: Fiabema tilbake i Chelsea etter to utlån: – Føler seg som en brikke

– Jeg ble ikke satt pris på i Rosenborg, og jeg fikk ikke brukt ferdighetene mine riktig. Jeg trengte å komme til Godset for å kunne bidra, og å få tillit. Strømsgodset trengte en annen spillertype i forsvar, og en med erfaring, forteller Valsvik.

(...)

Drammens Tidende spør om det kan friste å prøve seg utenlands igjen:

– Jeg trives veldig godt i Godset, men jeg har også lyst til å spille på så høyt nivå som jeg kan. Det beste hadde vært om Strømsgodset spiller seg til topps igjen, avslutter 29-åringen.

Les mer: Valsvik ville gjenreise en klubb i krise: – Spillere kviet seg for å spille hjemmekamper
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.03.2023 21:10    Post subject: Reply with quote

Dockal:

Norsko bylo úžasné, skvělé. Je ostuda, že jsem tam od té doby ještě sám od sebe nebyl, jen jednou s reprezentací. Mám v plánu, že vezmu do Trondheimu děti a ukážu jim to. Říkám si to každý rok. Norsko mě vlastně připravilo na Spartu, protože jsem hrál vlastně za norskou Spartu. Byl s tím spojený tlak, vyprodané zápasy… A taky mě Norsko obohatilo lidsky. Životní hodnoty, postoje, to všechno mi bylo hrozně blízké.

Bořek Dočkal: Fotbal mi nevzal nic, jenom mi dával

Google-oversetteren wrote:
Norway was amazing, great. It's a shame that I haven't been there by myself since then, just once with the national team. I plan to take the kids to Trondheim and show them. I tell myself that every year. Norway actually prepared me for Sparta because I actually played for the Norwegian Sparta. There was pressure associated with it, sold-out matches... And Norway also enriched me humanly. Life values, attitudes, all that was very close to me.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11739

PostPosted: 06.03.2023 21:39    Post subject: Reply with quote

Går trått for Emil Ceïde om dagen. Vært på banen i 6 av 10 kamper etter nyttår men har totalt bare spilt 63 min. 322 minutter totalt i Serie A denne sesongen fordelt på 14 kamper. Og de 3 kampene han startet står for over halvparten av spilletiden.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.03.2023 23:04    Post subject: Reply with quote

Tenkte på det samme. Blir nok fort utleie i sommer.

Ellers verdt å nevne at Lustig skal hedres i Glasgow:

‘A Night with Scott Brown & Mikael Lustig’ proudly presented by Shaun Ennis, promises to entertain every Celtic supporter as the two fan favourites mark their return to the city with a host of special guests lined up to join them on the night.

And better yet, net proceeds from the event will be donated to Celtic FC Foundation.

Tony Hamilton, Chief Executive of Celtic FC Foundation said:

“This is set to be an outstanding event, centred around two magnificent characters in our Club’s history in Scott Brown and Mikael Lustig – and I’m excited to see more special guests announced as we approach May 18.

Read more: A Night With Scott Brown & Mikael Lustig: tickets on sale now to STH

“I hope it’s going to be a good night. We’ll see how my chat is that night! I’m just delighted to go back with Lusto (Mikael Lustig) as well, because I’ve not seen him since he left.

“We’ve kept in touch with text messages and phone calls, but we’ve not actually had the chance to meet up.

Read more: Scott Brown: Hydro event will be a great night with Celtic fans
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.03.2023 19:11    Post subject: Reply with quote

Jan Inge Lynum (23) har den siste tida vært på prøvespill både hos HamKam, Hødd og Egersund. Men nylig signerte han en ny kontrakt med Elverum.

– Det var totalpakken med skolegang, leilighet og fotball som avgjorde valget nå, sier den tidligere Orkla-spilleren.

(...)

– Etter rundturen dro jeg med Elverum til Tyrkia på treningsleir. Her signerte jeg en ettårskontrakt, som går ut 31. desember i år. Under oppholdet der nede var jeg også i kontakt med Raufoss. Men det endte med en ny sesong i Elverum.

Les mer: Jan Inge (23) har prøvespilt for tre klubber: - Kanskje trapper jeg ned en dag og kommer tilbake
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.03.2023 19:22    Post subject: Reply with quote

A chat with ALEX GERSBACH: Seven-year Euro stint, football's great age debate and what Aussie youngsters need to know
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 11.03.2023 18:57    Post subject: Reply with quote

Meling nok engang plassert på benken for Rennes i dag. Har startet kun 5 av 18 kamper i serien denne sesongen. Virker som han er utkonkurrert av U21-landslagsspiller Truffert.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11739

PostPosted: 12.03.2023 03:29    Post subject: Reply with quote

Rimelig grei vurdering det for ledelsen vil jeg tro. Har man to spillere på ca samme nivå så går man jo for den spilleren som er fra klubbens hjemland. Eventuelt om to er jevngode så går man for den som er klart yngst av de. Og i dette tilfelle så gjelder jo begge punktene Truffert.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13714
Location: Namsos

PostPosted: 12.03.2023 19:27    Post subject: Reply with quote

Signerte han nettopp ikke ny kontrakt?

Bjørn Maars Johnsen scorte mot PSV i dag.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11739

PostPosted: 12.03.2023 23:22    Post subject: Reply with quote

Forlenget vel på starten av sesongen. Var nok ikke helt sikkert hvordan ting ble enda da muligens.


Maars Johnsen virker i hvert fall å trives i Nederland. Etter målløs debut etter at han kom fra benken og deretter målløs første start har han nå scoret 1 mål i hver av de 4 siste kampene. Solid det for laget som er tabelljumbo.


For øvrig ble det også debut på Tengstedt i dag. Men både han og Schjelderup ble byttet inn på overtid så ikke mye de fikk gjort.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.03.2023 19:16    Post subject: Reply with quote

- Rosenborg är en stor klubb, men jag känner att Malmö är bättre och en större klubb och man vill spela en annan typ av fotboll, säger Vecchia.

Les mer: Vecchia om Norgetiden och valet av MFF: "Alltid tänkt att det vore riktigt mäktigt att spela i Malmö"

Under vintern har det funnits intresse från flera olika håll för honom och Rosenborg har nobbat bud. När Malmö kom in i bilden kändes det rätt för Vecchia som ville byta miljö.

– Jag har hört lite att de har haft koll på mig ett tag, sen har det varit en kontraktssituation med Rosenborg. Det har ändå gått bra för mig där så det har inte varit aktuellt för dem att sälja. När Henke (Rydström) kom hit (till Malmö) och jag kände att fotbollen i Norge inte riktigt passade mig, då kände jag att det här var en bra möjlighet, säger han och utvecklar varför fotbollen i Norge inte passade honom:

– Fotbollen är mer rak och fram och tillbaka, det ser jag inte som något negativt egentligen. Jag anpassade mig till det och gjorde det bästa jag kunde, och det gick bra när jag spelade. Men i längden känner jag att jag vill spela en annan typ av fotboll än vad vi gjorde. Jag kanske inte tycker att jag helt passade in i att vara så mycket djupledsgående med mycket duellspel.

Läs mera: Stefano Vecchias första ord om flytten till Malmö FF

Han følger nemlig svært tett med på det som skjer på Lerkendal fremdeles, og ser alle kamper. Hvordan er livet som tyrkisk proff? Og hvordan var det å spille sammen med omstridte Mario Balotelli?

Lytterne ønsket for øvrig særlig svar på ett spørsmål:

For Svensson har ett år igjen av kontrakten med Adana Demirspor. Kommer han én dag tilbake til RBK?

Dette gir høyrebacken et ordentlig svar på i podcasten.

Les mer: Åpenhjertig Svensson: – Har lyst å bidra i RBK igjen

Tydeligvis har ingen Adressa-journalister fått opplæring i bruk av printscreen-knappen på tastaturet. Kan tipse om at den ofte er merket "PrtSc". Alternativt kan man bruke "Utklippsverktøy" i Windows.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1855
Location: Stjørdal

PostPosted: 17.03.2023 20:52    Post subject: Reply with quote

Må ikke stille for store krav til superfotograf Sagbakken nå da...
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 17.03.2023 21:14    Post subject: Reply with quote

Tydelig spillestilskritikk fra Vecchia.
Back to top
View user's profile Send private message
Tuggen
Senior


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 125
Location: Trondheim

PostPosted: 18.03.2023 02:29    Post subject: Reply with quote

Dette er nitrist lesning, men ikke overraskende. Understøtter det Rekdal sier om at det først og fremst var Vecchia som ønsket overgangen. Og mindre som Berdal sier litt flåsete at han er litt "luksusspiller" som det sportslig var greit å selge.

Vecchia ser på seg selv som en invertert venstreving, og ikke naturlig som dyptliggende spiss. I så måte kan det hende han ser seg skvist ut av den taktiske overgangen til 3-5-2. Han er ganske diplomatisk og i hvordan han kritiserer norsk duellfiksert "tut-og-kjør" (mine ord) fotball. Regner med at han har mistet troen på dagens Rosenborg og, selv om han er smart nok til å ikke gå innpå dette.

Interessant hvor mange paralleller det er mellom Malmö og oss. Begge med fjorårsesonger som er en skam for klubbene. Dem med svak serieprestasjon, tidlig exit i CL-kvalik og EL-gruppa, tross cup-gull.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 18.03.2023 13:39    Post subject: Reply with quote

Er vel en miks. Vi hører jo fra svensker (og nordmenn) som bytter liga at det er mer direkte og høyere tempo i Norge. Samtidig så har jo RBK spilt på en måte som gjør det mer utfordrende for Vecchia å få spille på sine styrker.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.03.2023 23:24    Post subject: Reply with quote

Tredje dagen på plats i Malmö gick han rakt in i startelvan, till vänster på mittfältet.

– Det kändes bra. Det är skönt att vara i gång, framför allt, säger Vecchia.

(...)

Vecchia tar sig till rätt plats, men just nu saknas den sista finishen.

Dessutom fick han hämta andan efter flera maxlöpningar. Något som Henrik Rydström har en förklaring till efter matchen.

– Det är så ”Steffo” är. Jag har benämnt honom som en Ferrari, och gasar du med en Ferrari så slukar du x antal liter bensin. Gasar du plattan i mattan med en Fiat, eller en Volvo 242 som jag var, så slukar du inte lika mycket bensin.

Mittfältaren själv skrattar när han hör jämförelsen.

– Det blir lite så att man går max och sen återhämtar man sig. Förhoppningsvis kan jag, när säsongen börjar, ta ännu fler maxaktioner, säger Vecchia.

Läs mera: Lägeskollen MFF: Därför är Stefano Vecchia en Ferrari

I november fortalte Milan at han håpet på en klubb nær familien i hjemlandet Serbia, men det skjedde ikke noe og på vei til Marbella 29. januar sa Milan til TA at han blir i Odd - der han har gjort det så bra og ble lagets suverene toppscorer med 10 seriemål fjor.

(...)

For to uker siden hadde han to dager med familien. Neste gang blir fem eller seks dager i juni.

– Det er tøft og vanskelig. Spesielt de to siste årene har jeg vært mye alene. I Danmark var jeg også ett år uten dem. Jeg gjør alt for dem, så de er trygge i framtiden. Jeg kommer fra en liten landsby med bare 1000 eller 1500 innbyggere. Vi var fattige da jeg vokste opp og jeg setter pris på alt for jeg vet hvor vanskelig livet er uten penger. Derfor har jeg slåss hardt for å komme dit jeg er og jeg har fått til en god karriere. Jeg vil jobbe hardt for familien. Jeg må jobbe hardt og ha suksess for familien min, understreker serberen som har hatt en god karriere i klubber som Borac Čačak, LASK Linz, Bodø/Glimt, Antalyaspor, Rosenborg, Røde Stjerne, APOEL og AGF før det ble Odd i 2021.

Det er heller ikke noe tema å flytte familien og barna, som blir sju og ti i år, fra Serbia til Skien.

– Han minste starter på skolen til høsten, så vi flytter ikke på dem. Det blir mye FaceTime, ja hver dag. Det er viktig og hjelper mye – selv om det ikke blir det samme som å være sammen, prate og gi hverandre en klem, sier pappaen og blir full av følelser.

Les mer: Savner familien, men han gjør det for dem: – Jeg vet hvor vanskelig livet er uten penger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ellepo
Proff


Joined: 18 Feb 2007
Posts: 340
Location: Trondheim

PostPosted: 20.03.2023 12:06    Post subject: Reply with quote

Hamrén har fått sparken i AaB som ligger an til å rykke ned.

https://www.adressa.no/sp...yken-i-aab
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.03.2023 23:09    Post subject: Reply with quote

Speaking to the Celtic View Podcast about signing, Mikael Lustig said: “I signed in 2011 in November but I had to wait until the January window to come.

“The season with Rosenborg had finished in November and I felt like I needed a month off, but if I were to go back then I would go to Glasgow right away to train for a month with the team.

“I took a couple of weeks off and I thought I would go in and they would build me up, but I went straight into training and there were better players and the tempo was higher, so my first half of a year was not good.

“I’m happy Neil Lennon and the staff said they wanted me and then I started to kick on in my Celtic career.”

Read more: Mikael Lustig: I nearly left Celtic after six months but I'm so glad I stayed!

– Nå er jeg i Stockholm og driver mitt eget firma, sier Daniel Örlund.

Keeperen er blitt reklamemann. Eller mer presist, profileringsmann. Örlund er en av tre eiere i selskapet som beskrives som «totalleverandør innen profil og presangreklame».

– Nå er det ikke noe fotball. 2022 var det første året helt uten. Jeg trente lag ved siden av under hele min aktive karriere, men det er det også slutt på. Nå er jeg kun supporter, sier 42-åringen.

Les mer: RBK-kjempen gikk til en helt annen bransje
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 524, 525, 526 ... 539, 540, 541  Next
Page 525 of 541

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb