English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2007
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 114, 115, 116  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fredrik90
Senior

PostPosted: 09.02.2007 13:31    Post subject: Reply with quote

Vi har vel ærlig talt nok midtbanespillere nå... Konan, Strand, Skjelbred, Konan, Riseth, Tettey, Solli og Traore. Selvfølgelig; Riseth kan sendes ned som midtstopper, men da må Basma, Lago eller Koppinen ut. Dette vil også føre til at vi har 5 midtstoppere, noe som igjen kan føre til betydelig mindre spilletid for talentet Andreas Nordvik. Tidligere kunne vi sendt Basma på høyreback, men der har vi jo nå Stoor.
Vi kan også bruke Solli på høyre ving, evt selge skiten.
Jeg er også klar over at Strand gir seg etter årets sesong.

Viss vi sender Riseth ned på midstopperplass,, vil vi stå igjen med 7 midtbanespillere til å bekle 3 plasser.
Solli kan vi bare droppe viss han ikke skjerper seg. Da står vi igjen med 6.
Skjelbred og Tettey er to unge gode og lokale talenter og bør satses på. Noe som bli vanskelig når vi i tilegg til de har Sapara som absolutt bør brukes, samt nyinnkjøpte Konan og Traore. Kvaliteten på disse kan ikke jeg bedømme i og med at jeg ikke har sett de spille. Men jeg vil tro de har kvalitet nok siden man valgte å kjøpe akkurat de. Strand er for tiden kanskje Rosenborgs beste spiller, men kan benkes viss man skal satse på fremtiden.
Da står man igjen med 5 spillere: Skjelbred, Tettey, Konan, Traore og Sapara. Skal man da kjøpe enda en? Hvem skal man da bruke?

Last edited by Fredrik90 on 11.02.2007 18:23; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ballahl
Veteran

PostPosted: 09.02.2007 14:30    Post subject: Reply with quote

Feffa wrote:
Viss vi sender Riseth ned på midstopperplass,, vil vi stå igjen med 7 midtbanespillere til å bekle 4 plasser.

4 plasser? RBK spiller nesten altid i et 4-3-3-system.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fredrik90
Senior

PostPosted: 11.02.2007 15:06    Post subject: Reply with quote

vet, har bare skrevet feil, sorry:)
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.02.2007 15:34    Post subject: Reply with quote

Kansje vi burde slå til å sikre oss et av norges største talenter før han forsvinner utenlands.

http://www.an.no/glimt/ar...581667.ece
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran

PostPosted: 13.02.2007 16:05    Post subject: Reply with quote

Rosenborg bør iallefall ha de under oppsikt. Tviler nok på at de kommer til å stikke fra Glimt i år. Men uansett så bør og skal Rosenborg ha full kontroll på alle unge knall talenter som er i alderen 15-18 år i Norge.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.02.2007 16:18    Post subject: Reply with quote

Det må være bedre økonomisk å kjøpe på disse talentene og signere langtidskontrakt 5 år eller og låne ut spilleren til moderklubben i 1 - 2 år, hvor en ser an utviklingen. Avtalen kan inneholde en prestasjonsbasert overgangsum. I det siste årene har rosenborg vært alltfor sen før en har slått til mot det norske talentene og når en vil ha dem er det utilgjenlig pågrunn av pris etc. En ser det jo i resten av europa at talentene blir hentet i yngre og yngre alder. Rosenborg bør ha som mål å være den første norske klubben som får eget akademi som tilbyr utdanelse og trening.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.02.2007 17:48    Post subject: Reply with quote

Avtalen med KVT sørger vel allerede i stor grad for utdanning og trening?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.02.2007 18:51    Post subject: Reply with quote

Er det egentlig noen som de siste årene har hatt suksess med å kjøpe spillere og leie dem ut i et par år for å gjøre førstelagsspillere av dem?

Min strategi: Kjøp spillere som kan forsterke laget umiddelbart, utvikle spillere som kan bli førstelagsspillere på sikt på egen hånd.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 13.02.2007 19:02    Post subject: Reply with quote

Jeg vet om flere slike tilfeller i England, men er usikker på Norge.
simonfcb
Proff

PostPosted: 13.02.2007 19:11    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Avtalen med KVT sørger vel allerede i stor grad for utdanning og trening?

Avtalen med KVT gjør det mulig for RBK-spillerne som går der og dra rett fra skolen til trening, tror det er med egen buss, og det krasjer da ikke med skoledagen. Jeg søker fotball på KVT til videregående, jeg har nok ikke nivå for RBK-junior, men håper jeg kommer inn.

``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
olaola80
Senior

PostPosted: 13.02.2007 19:36    Post subject: Reply with quote

Petter Furuseth Olsens gamle lagkamerat Jeffrey Aubynn er ute i kulden pga. å ha "tatt en Braaten".

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=152197

Svensk ving som er landslagsaktuell er vel ikke å forakte? Selv om han er 29 år har han nok en bedre framtid enn Solli! Vet ingenting om spilleren, kanskje noen har peiling? Klassisk ving a la Sørensen? Høyre eller venstre?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.02.2007 20:21    Post subject: Reply with quote

Er helt enig med hammerby hvis spilleren ikke vil være med videre så er det opp til klubben å drifte klubben slik at klubben utvikler seg best på lang sikt. Det er samme problemstiling som vi har med braathen.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 13.02.2007 21:56    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
En RBK bør følge med, derimot, og som de sikkert gjør, er unggutten Alxander Nynes, som spiller på G-18landslaget, eller har i hvert fall gjort det. Nå er han vel blitt for gammel. Han har jo vært på prøvespill i Bodø/Glimt og de var visst såpass fornøyde med han at de har inngått avtale om at en av samarbeidsklubbenen deres skal ha han til de vil hente han selv, etter det jeg har hørt.

Føler det er på tide å trekke fram denne unge herren igjen nå. Grunnen til det er rett og slett fordi han innehar en del av kvaliteten til en "klassisk RBK-ving". Han er liten og kjapp, ikke veldig sterk, men gjør opp for det med hurtigheten og en medfødt latinsk teknikk (Født i Bogota i Colombia, adoptert til Norge som veldig ung). Han har kanskje ikke verdens beste innleggesfot, men er flink til å komme seg inn i boksen og enten skpe overtalls-situasjoner eller disturbere ballen videre derfra. I tillegg har han en fantastisk evne til å være der ballen kommer foran kassa, og kombinert med gode avslutterferdigheter er han dermed en relativt god målscorer, også, noe RBK jo ikke akkurat har vært bortskjemt med på vingen siden Mini og Derek forsvant.

Videre er han født 23.10.1985, og er dermed i en fin-fin aldersgruppe. Faktisk er det størte minuset jeg ser med han at han mulignes kan være litt for lik Jamtfall Jr., men siden Alex håndtere begge vingen like godt, er det kanskje ikke noe stort problem.

Kort sagt, med Daniel på vei vekk, er Alex et godt alternativ klubben bør ta en nærmere kikk på, spesielt siden han også innhar noe av denne uforutsigbarheten som har vært Daniels største force. Dribleferdighetene hans er helelr ikke helt borte, som dere sikkert har skjønt utifra min tidligere karakteristikk.

Når dette er sagt, må det legges til at det begynner å bli en stund siden jeg så han selv (vi spilte på samme leg for noen år tilbake), så kanskje er noen av Trondheimerne som har sett Byåsen-kamper det siste året bedre i stand til å vurdere om jeg er helt på viddene (i såfall må han ha hatt en dramatisk utvikling, men de vil kanskje uansett være bede istand til å vurdere han opp mot f.eks Jamtfall Jr. enn det jeg er pr.d.d)
longns
Veteran

PostPosted: 13.02.2007 23:01    Post subject: Reply with quote

Synes ikke vi trenger enda et talent, vi har Jamtfall i den rollen og vi har bruk for en etablert ving som erstatter for Braaten.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 00:20    Post subject: Reply with quote

Som han selv sier så kan Kleppe spille begge kantene. Og da hadde ikke vært dumt med et talent i bakhånd i den andre kanten også.

Men nå er vist VerneTroyer selv litt usikker på kvaliteten på spillern. Og vi har jo allerede en talent i Valø!
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 17:04    Post subject: Reply with quote

http://www.onefootball.dk...sp?id=4981

Om Viking kan hente han, kan vi det også. Andersson vil med en gang gå inn som den beste høyrebacken i ligaen. Jeg vet ingenting om Stoor, men har en sterk følelse om at Andersson er en god del, ja flere hakk bedre enn Stoor.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 17:06    Post subject: Reply with quote

Latterligste jeg har hørt. Stoor har så vidt spilt kamper for oss, i tillegg har vi jo nettopp kjøpt han - hva skal vi da med en ny høyreback?
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 17:08    Post subject: Reply with quote

Vel, nå virker det ikke som om Stoor har danka ut Roar enda.. Jeg vet som sagt lite om Stoor, men Andersson holder hvertfall høyere nivå enn Dorsin, som er fast på laget.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2007 17:14    Post subject: Reply with quote

Nå har vi lite kjennskap til Stoor, han er ny og en spiller som Andersson vil nok sannsynligvis bare utgjøre en marginal forskjell likevel. Da er det bedre å fokusere på andre områder hvor vi virkelig sliter, som i midten.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 17:20    Post subject: Reply with quote

Andersson er en bra offensiv back, men er dessverre litt for dårlig defensivt til å inneha et nivå som vil styrke RBK's backkjede i europeiske kamper.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 23:11    Post subject: Reply with quote

Tyfus på forumet til bataljonen har informasjon fra sikre kilder at Andresen er på vei til RBK:

Quote:
M.A. er faktisk i samtaler med RBK, hemlige møter på La Manga.

om det blir noe av gjenstår å se, men en sental kilde i LSK, som også er på stedet skriver at ved en tilfeldighet ble Martin og styreldere og en til fr RBK observert på et hotel en stykke unna....

Personen "en til fra RBK" er mest sannsynlig Christian Brøndbo:

Quote:
Forøvrig ble vi sittende å prate med Martin Andresen på kvelden. Man har jo hatt den oppfatning at kisen er både arrogant og klysete, så viser det seg at han er en svært hyggelig fyr. Faen at man ikke kan få ha noen fordommer i fred.

Regner med Brøndbo fikser denne.. Cool
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 23:15    Post subject: Reply with quote

Kjære gud, la det her være sant..Pensjonere riseth for godt. Selv om jeg har mine tvil.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 23:23    Post subject: Reply with quote

Tror den sentrale styrelederen er Brøndbo. Han sitter jo i valgkomiteen i Rosenborg. Og en annen fra RBK er Radio-Kalle...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Haugen
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 23:28    Post subject: Reply with quote

Radio-Kalle og Brøndbo er vel en og samme person?

Bommel: Slapp av. Dette er et godt eksempel på hvordan ei fjær blir til fem høns..
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 23:30    Post subject: Reply with quote

Ok. Får ikke streamet radio på denne internett-oppkoplinga. Bare lest på kjernen-forumet...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 114, 115, 116  Next
Page 55 of 116

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb