| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 09.11.2022 06:49 Post subject: |
|
|
| Det var LAN som hentet han så det virker ikke som en veldig god forklaring. |
|
| Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 09.11.2022 07:54 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Ser at Serbecic har havnet på benken i AaFK, tydeligvis like greit at han takket nei til våre kontraktstilbud. |
Bare nå i helga han har vært på benken. Spilt alt før det. |
|
| Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
Posted: 09.11.2022 11:06 Post subject: |
|
|
Legger Helland opp? Så bare videoen på instagram… _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
| Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
Posted: 09.11.2022 11:12 Post subject: |
|
|
Der var det klart https://direkte.vg.no/spo...=share-btn
Bare å takke for mange gode øyeblikk i RBK, har virkelig vært en av de største profilene, om ikke den største, det siste tiåret! _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
| Back to top |
|
 |
Brera Proff
|
Posted: 09.11.2022 11:16 Post subject: |
|
|
| Hadde vært gøy om han fikk en rolle i RBK nå, virker å ha litt å bidra med ovenfor unge spillere |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 09.11.2022 11:34 Post subject: |
|
|
| Basert på? |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 09.11.2022 12:00 Post subject: |
|
|
| Trist, men antakelig en riktig avgjørelse. Han har vel knapt vært skadefri siden 2018 (eller 19?) sesongen. Må takke for alle de gode minnene i 2015-2018. Leverte mange høydepunkt både med føttene og kjeften. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 09.11.2022 15:17 Post subject: |
|
|
Pål André Helland var en aldeles strålende angriper og en meget underholdende spiller på sitt beste.
Takk for opplevelsene, Pål. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 09.11.2022 16:49 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Hovland kåret til årets back i Sverige. |
Ja, det er ganske voldsomt. Tydelig at han trengte ny giv et annet sted. Han var ikke på det nivået hos oss etter en forholdsvis god periode like etter at han kom. Et klubb- og miljøskifte kan være frigjørende for noen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.11.2022 22:10 Post subject: |
|
|
Familien er bosatt i den serbiske byen Cacak, omtrent en time unna hovedstaden Beograd.
Jevtovic er klar over at han har to år igjen av kontrakten med Odd, men innerst inne ligger det et ønske om å finne en ny klubb nærmere hjemmet og familien.
– Alt er mulig. Jeg tror det kommer tilbud. Kanskje kommer det noe fra Serbia, Ungarn eller Østerrike, noe som er nærmere hjembyen. Da ville det vært enklere for familien og besøkt meg. De har vært her én gang på ett år, og det er hardt, sier han.
Les mer: Savnet etter familien er stort: – Det er vanskelig
I august i fjor forlot Mushaga Bakenga Odd og norsk fotball til fordel for japanske Tokushima Vortis.
Trønderens kontrakt med klubben strekker seg ut januar neste år.
Nå kan det fort gå mot et klubbytte.
– Det er mye samtaler nå, men man er der at man ikke helt har bestemt seg. Vi får se hva som dukker opp, men at det blir bra, det blir det. Det er det eneste jeg er sikker på. Det blir en bra løsning uansett, sier Bakenga på telefon fra Japan.
Han har fortsatt noen dager igjen før ferien slår inn.
Hans første sesong i Vortis endte med nedrykk, men selv om han har spilt på nivå to det siste året, ville han aldri vært foruten det japanske eventyret.
– Det er som det har vært hele veien, nydelig. Det er topp, om man kan bruke det ordet, om det fortsatt brukes, ler trønderen.
Les mer: Jakter sitt neste eventyr – utelukker ikke Norge-retur
Mikke var skuffet over å starte 2012 på Sunnmøre og stagnerte nok litt da.
– Jeg taklet ikke den skuffelsen godt nok. Jeg trodde jeg skulle bli hentet av større klubber og jeg angrer på at skuffelsen tok overhånd. Jeg syns synd på meg selv og trodde jeg var bedre enn jeg var. Det preget meg de neste årene. Jeg var 21 år og hadde scoret 16 mål i OBOS-ligaen, det var ganske vilt at jeg ikke ble hentet der, mimrer Karlsen.
2012 ble en personlig skuffelse, selv om han faktisk fikk med seg et cupgull da sensasjonen fra Ulsteinvik gikk hele veien til Ullevaal og slo Tromsø på straffekonk. Da hadde Karlsen gått til Ranheim igjen, men det tok ikke fyr.
(...)
– Jeg er så glad jeg tok meg sammen i 2016, at jeg fikk være med og rykke opp og vist alle. 2018-sesongen er det beste jeg har gjort, jeg fikk bevist at jeg var en bra spiller i Eliteserien. Det var deilig vise alle, for jeg hadde tro på det selv. Jeg har ikke gjort alt rett eller truffet på alle avgjørelser, men jeg endte på 15 mål på to sesonger i Eliteserien, sier Karlsen.
Les mer: Sjenerte «Mikke» hatet å snakke foran klassen – nå kjenner ikke læreren han igjen
Dessuten fint Sørloth-mål i Sevilla.  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.11.2022 17:51 Post subject: |
|
|
Anklageren gik i Østre Landsret efter en skærpelse af både fængselsstraffen til mellem fem og seks måneder samt opholdsforbuddets længde til 12 måneder. Forsvareren derimod krævede frifindelse på begge punkter.
Ved Østre Landsret blev Nicki Bille idømt tre måneders fængsel, hvilket altså er en nedsættelse af byrettens straf. Det inkluderer en tidligere betinget dom på 41 dages fængsel, som er blevet udløst.
Derudover stadfæstes opholdsforbuddet.
Sagen omhandler vold på en natklub ved navn Dorsia i København, hvor Nicki Bille i byretten blev dømt for at have slået en anden gæst i baghovedet med knyttet hånd.
Læs mere: Nicki Bille dømt i landsretten
Artig navn på utestedet. Søstra til Henrik og Mikael Dorsin? |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 11.11.2022 17:21 Post subject: |
|
|
Legge opp bonanza fra tidligere RBKere nå. Karlsen og Helland etterfølges nå av Anders Konradsen.
Ta med at Tollås Nation legger opp for VIF så er det altså 4 kjente spillere som er 32 år som legger opp. Tidlig det. Men det er vel kroppen som sier stopp for de fleste av de. Bare VIF spilleren som har spilt jevnt denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 11.11.2022 20:52 Post subject: |
|
|
| Ser også ut til at Mikael Lustig legger skoene på hylla. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.11.2022 23:53 Post subject: |
|
|
Nidaros-Marius har sett på hva som skjedde med guttespillerne som vant NM i 2011 og 2013/14.
Vilhjalmson skifter fra Hafnarfjördur til Vikingur (engelsk) - som erstatter for Ingason? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.11.2022 11:36 Post subject: |
|
|
Konradsen:
– Jeg skrev en gang en slags hovedoppgave som 16-17-åring da jeg var elev ved Bodin videregående skole. Jeg husker jeg hadde tre punkter med i den oppgaven. Jeg skulle bli seriemester i Norge, cupmester i Norge og jeg skulle spille på det norske herrelandslaget. Jeg klarte å oppfylle alle disse målsettingene. Det må jeg kunne si meg fornøyd med, minnes han og får fram smilet for første gang i dette intervjuet, hvor han ikke helt klarte å skjule at han var en smule berørt av følelser.
(...)
Det ble åtte landskamper med flagget på brystet og scoring mot Russland.
– De siste månedene her i Glimt har jeg virkelig fått nyte livet som fotballspiller. Det føles som da jeg spilte med gutta jeg startet med som miniputt. Jeg har bare hatt det gøy og kost meg uten stress og press. Det har vært befriende, men nå er det slutt. Det blir spennende å starte et nytt kapittel i livet. Spennende, og litt skummelt, innrømmer han og tusler for å hente småjentene i barnehagen. De får nok sett noe mer til pappa den nærmeste tiden ...
Les mer: Anders (32) legger opp på dagen: – «Æ sa, æ kommer ikke i morra»
[Lustig] bor med familjen i Västerås och har pendlat till träningar och matcher. Att nu lägga av blev till slut ganska självklart.
– Allt gick per automatik när man var yngre. Jag har fått jobba mycket hårdare för att komma upp till samma nivå nu. Det har känts rätt en längre stund nu.
Har du haft några skavanker de sista åren?
– Nej, det skulle jag inte säga. Det är klart att när du kommer upp i åren är det alltid något. Jag har haft problem med en hälsena sedan tiden in Rosenborg som varit återkommande, men det har jag kunnat spela med. Kroppen känns helt okej och hade jag verkligen velat spela ett år till så hade kunnat spela ett år till.
Han fortsätter att träna med grabbarna i AIK ett tag till, sedan är det lite mer oklart vad han ska fylla dagarna med.
– Vi får se. Det är inget som är 100 procent klart så. Lite mer Cmore (tv-expert) blir det, Champions League och lite VM-matcher som ska göras. Sedan får jag se nästa år. Jag har lite järn i elden och så får se vad det landar i.
(...)
Genom åren har Lustig kanske allra främst blivit känd som Celtics högerback, men han har har också kopplats samman med storlag som Milan under åren som gått. Frågan är hur nära det egentligen var att han skulle ha hamnat någon annanstans?
– Det var många klubbar, framförallt när jag var ung, som var och kollade på en. Att det leder till något är mer sällan. Jag vet om att det var en hel del bra italienska klubbar under tiden i Rosenborg, och även spanska klubbar när jag var i Celtic. Även PL-klubbar. Bra klubbar som varit intresserade och kommit med förslag, men det har aldrig varit riktigt nära.
Kan du berätta om något lag?
– Sevilla, under mitt första år i Celtic, ville låna mig. Men då sa Celtic nej. De var väldigt klara med att de ville ha mig kvar. Sedan några Italienska och PL-klubbar från mitten och nedåt.
Läs mera: Lustig: ”Jag har aldrig gått efter pengarna”
Om 2016-norgesmesterne: Han vant gull med RBK. Så tok han avgjørelsen han enda angrer på
Imponerende arbeid!  |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 12.11.2022 12:25 Post subject: |
|
|
Fra NFF:
" Fredrik Midtsjø har meldt forfall til samling og samtidig informert om at han gir seg på landslaget. Han debuterte mot Estland i 2016 og fikk totalt 11 landskamper. Vi takker Fredrik for innsatsen og ønsker ham lykke til videre! Det blir ikke hentet inn en erstatter i troppen. " _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 12.11.2022 19:35 Post subject: |
|
|
| Mitsj like ikke Solbakken. Han e hel ved. |
|
| Back to top |
|
 |
Rob Koren Senior

|
Posted: 15.11.2022 14:25 Post subject: |
|
|
| Quote: | | I sesongen siste kamp toppet han det med et ellevilt rabona-innlegg til Mikkelsen som endte med en målgivende pasning. Kamanzis prestasjoner har gjort at den franske klubben Toulouse har vist konkret interesse. |
Har RBK prosenter på salgssum for Kamanzi, noen som vet?
https://www.nettavisen.no...-95-756157 |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.11.2022 19:22 Post subject: |
|
|
Har nok ikke det nei. Han ble vel fristilt. Kontrakten utløp og den ble ikke forlenget.
Noe jeg synes var dumt da det skjedde. Etter min mening burde de forlenget og gitt han et år til på å overbevise, noe han jo har gjort i Tromsø nå utover høsten. Han var jo ikke så altfor ille i Ranheim på lån så synes det var rart å ikke gi han minst et år til. Ny Witry historie dette fort. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.11.2022 22:17 Post subject: |
|
|
Jonathan Levi finns med på Malmös lista över tänkbara värvningar inför nästa säsong, det rapporterar Sportbladet.
Malmö ska enligt uppgifterna inte ha hört sig av till IFK Norrköping med något bud ännu då klubben först vill göra klart med en ny huvudtränare.
Läs mera: Uppgifter: MFF visar intresse för Jonathan Levi
Hadde ikke lest VG-intervjuet med Helland på søndag før nå:

Han måtte ned på nivå tre for å «hente fart», som han sier det, for å komme i gang igjen, i Byåsen denne gangen.
Men det var i Hødd det tok av, med kjempekamper mot både Haugesund (kvartfinale), Brann (semifinale) og Tromsø (finale) i 2012-sesongen.
– Det var da jeg klarte å gjenskape en god kamp i den neste, det var bekreftelsen på at jeg var god nok, sier Helland – som avslører at han vurderte å legge opp, som 22-åring, i 2012.
– Rett før seriestart brakk jeg noe i ryggen. Jeg vurderte seriøst på om jeg skulle gi meg og heller satse på futsal, forteller Helland.
Det gjorde han heldigvis ikke, og i 2013 kom den forventede (?) returen til Trondheim og Rosenborg – der han vant fire seriemesterskap og tre cupmesterskap på fire år.
(...)
[I 2018] hadde skadene allerede kommet oftere og oftere, små muskelskader i lyske og legg, stadige besøk hos lege og fysio, han fløy til München, Frankfurt og London for undersøkelser.
Han forteller om at kneet har «kollapset tre-fire ganger» de siste årene, han føler seg ganske trygg på at han gjør det rette ved å legge opp, selv om han sier følgende:
– Jeg burde spilt fem sesonger til. Kanskje, hvis jeg hadde vært noe mer tålmodig med hver skade jeg har fått. Kanskje, sier han. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 16.11.2022 00:11 Post subject: |
|
|
| Nå skal ikke jeg påberope meg å være noen ekspert. Dette er bare synsing. Men det kan jo være at siden Helland ikke akkurat var den som trente hardest som ung er det som har ført til at han i litt eldre alder har slitt mer med skader. Det kan jo også bare være tilfeldigheter, men det skader ikke å ha trent bra (men ikke altfor hardt) i ung alder. For da legger man et solid grunnlag for årene fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 16.11.2022 12:43 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | | Nå skal ikke jeg påberope meg å være noen ekspert. Dette er bare synsing. Men det kan jo være at siden Helland ikke akkurat var den som trente hardest som ung er det som har ført til at han i litt eldre alder har slitt mer med skader. Det kan jo også bare være tilfeldigheter, men det skader ikke å ha trent bra (men ikke altfor hardt) i ung alder. For da legger man et solid grunnlag for årene fremover. |
Dette er jo noe han selv har dratt fram også. At han var useriøs når han var yngre og det sannsynlig er mye av årsaken til problemene nå. En del handler vel også om flaks, men det er jo ikke tilfeldig at en som Ronaldo så godt som aldri har vært skadet gjennom hele karrieren. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 16.11.2022 13:58 Post subject: |
|
|
Tja, det kan jo selvsagt være en tilfeldighet. Det er nok flust med gjennomprofesjonelle fotballspillere der ute som har tilbrakt mye tid på skadebenken.
Hadde Ronaldo vært en av de hadde vi kanskje aldri kjent han som den han er. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 18.11.2022 17:58 Post subject: |
|
|
Andrea Loberto klar for Stabæk. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
|