English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Casper Tengstedt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 26, 27, 28  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pirlo
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 09:30    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvorfor vi bør selge for 60 millioner. Dette er en typisk spiller som kan utgjøre forskjellen mellom å komme til gruppespill i Europa eller ikke, hvilket har en mye høyere verdi.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 09:37    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det ville vært lurt av Tengstedt å bli en sesong til, prøve å få oss ut i Europa, og heller gå i neste vintervindu. Om han fortsetter som dette vil han få langt bedre tilbud enn Anderlecht, samt at han kan fortsette å utvikle seg i trygge og kjente omgivelser. Dette vil gagne både klubb og spiller. Jeg håper han har rådgivere som også ser dette, og ikke har hastverk med å cashe ut. Han virker også å trives godt, og kunne hatt godt av å få en full sesongoppkjøring.
martibs
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 09:42    Post subject: Reply with quote

Hvorfor må vi selge? Er det så store likviditetsproblemer? Hvordan kan det da ha seg at vi driver å kjøper nye spillere samtidig?

Jeg har ikke noe tro på at vi må noe som helst. Det blir en vurdering av det økonomiske bidraget vs det sportslige tapet. Nå har vi endelig noe sportslig på gang, og da bør vi satse på det.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 09:44    Post subject: Reply with quote

Mulig det bare er Tengstedt som er politisk korrekt, men han virker i hvert fall å ha hodet på rett plass:
Adressa wrote:

På spørsmål om han kan garantere RBK-fansen at han spiller for klubben også i 2023, svarer storscoreren dette:

– Jeg kan garantere at jeg har en lang kontrakt og at det er vanskelig å si hva som skjer i fotballen. Alt kan jo skje. Men jeg trives i byen og er glad for å være her.

Han bekrefter at det skal mye til for at han forsvinner fra Trøndelag.

– Det skal mye til, det sier seg selv. Jeg har gjort det bra her og laget har vært inne i en god periode. Men i bunn og grunn er det ikke opp til meg, så det er også litt vanskelig å svare på. Det er ledelsen og dem som må bestemme slikt. Jeg har en lang kontrakt og forholder meg til den. Jeg har det ikke travelt, sier han.

Zarm93
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 10:20    Post subject: Reply with quote

Hadde vært litt deilig hvis avisene kunne la det gå én kamp uten å skrive om salg av Tengstedt.

Må selvfølgelig ikke selge han. Kan godt hende at oppsiden med å beholde han er mye større enn et salg på 60 millioner i vinter også.
Henri
Legende

PostPosted: 07.11.2022 11:59    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sagt at vi må selge, men jeg tror vi kommer til å selge hvis budene kommer over 60 millioner.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 12:17    Post subject: Reply with quote

Kommer det store nok bud vil man komme i en situasjon hvor man "må" selge fordi summen er så stor at det ikke går an å takke nei. Det er helt normalt, i hvert fall for en klubb som har Rosenborgs posisjon i fotball-Europa. Vi har gode kort på hånda med lang kontrakt, men det er ikke til å komme unna at vi kan enda opp med å "måtte" selge.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 12:19    Post subject: Reply with quote

Dersom klubben selger for det vi mener er for lav i pris i kommende overgangsvindu så står det dårlig til med økonomien, i kombinasjon vi tror vi kan ha en ny gullfugl i kikkerten. Har en liten mistanke om at vi er løs i avtrekkeren dersom budet kommer. Positivt er at andre spillere ser vi er løse på avtrekkeren og kan bruke oss som mellomstasjon. Håper vi beholder han til minst til vi er inne i et gruppespill i ecup.
Back to top
Tordenbukser
Junior

PostPosted: 07.11.2022 13:01    Post subject: Reply with quote

60 mill for Casper blir i tynneste laget gitt inflasjonen i fotballspillere for tiden, etter min mening.

I skrivende stund er euroen på over 10'ern, hvilket gir RBK en inngangssum i Conf.League på over 30 mill NOK. I tillegg er det 5 mill for hver seier og 1,7 mill for en uavgjort. I tillegg kommer sponsorpenger, TV-midler, kampdagsinntekter og alt det andre snackset som følger med Eurpoaspill. At RBK da sikkert lukter på 50-60 mill i inntekter tror jeg ikke er et urimelig anslag. Har de i tillegg suksess i turneringen så kan man kanskje se på summer borti tresifret antall millioner.

Casper Tengstedt er etter mitt skjønn så nær en komplett spiss som RBK har hatt siden Steffen Iversens tid, med et liknende potensial. 13 mål og 8 assist på 12 EL-kamper forteller bare deler av historien om en i norsk målestokk sjeldent god danske.

Så tross at RBK ikke er rikest i landet lenger, så ser jeg verdien av å ha Casper i laget som større enn å skulle selge nå til en 50-60 mill. Og det er jeg rimelig trygg på at gjengen på Brakka også gjør. Så han går nok ikke i vinter for noe annet enn styggmye penger.
Da er det nok mer sannsynlig at vi har sett en annen av RBK-spissene for siste gang nå etter Jerv-kampen.
Back to top
netrom84
Senior

PostPosted: 07.11.2022 13:19    Post subject: Reply with quote

Om 40, 80 eller 120 mill er riktig verdi har jeg ingen anelse om. Satser på at de på brakka har bedre kjennskap til det enn meg.

Men for at RBK skal kunne tiltrekke seg talenter må vi ha salg å vise til. Et slikt salg vil selvsagt gjøre rekrutteringsjobben lettere.

Jeg er heller ikke så sikker på at han har godt av et år til i RBK. Ett år til med fortsatt slike prestasjoner vil selvsagt gi bedre muligheter og interesse fra større ligaer. Men hva om han har et middels år og de eneste klubbene som vil hente han er tyrkiske eller kypriotiske klubber? Fremtiden er det ingen som kan spå, men om klubber fra mellomsjiktet i Europa som kan mangedoble lønnen hans så skal vi ikke bli overasket om at han tar sjansen om han får muligheten til å stikke.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 13:44    Post subject: Reply with quote

Han har kontrakt med Rosenborg, og må forholde seg til det. Det er ikke opp til han å "ta sjansen om han får mulighet til å stikke".

Det er visst enkelte som tror at Bosman-dommen betyr at det er spillerne selv som velger som de skal selges eller ikke Rolling Eyes
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 14:02    Post subject: Reply with quote

Tordenbukser poengterer situasjonen fint ovenfor her.

Det er viktig å ta innover seg at man kun tjener det som kommer på toppen av hva man ellers ville tjent.

Dvs, dersom man ikke selger kan Tengsteth bidra til inntekter på 50 mill for kvallik til europacup. Hvis vi selger kan vi få feks 60 mill.

Vil de 10 mill i differanse være nok for å selge? Hva med andre faktorer, økt billettsalg, omdømme, andre sportslige mål som oppnås, og ikke minst spillerens prisøkning i perioden?

Selvfølgelig mange faktorer som spiller inn som jeg ikke har tatt med her, men i grove trekk er det viktig å være nøktern. 60 mill på kort sikt TRENGER ikke å være god butikk.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 15:50    Post subject: Reply with quote

Og som noen andre nevnte, vet vi om det ligger en videresalgsklausul i kontrakten hans allerede? Dersom 30% av salgssummen går til Midtjylland endrer det ganske mye.
Back to top
Rob Koren
Senior

PostPosted: 07.11.2022 16:11    Post subject: Reply with quote

Regner med du mener Horsens? Er ikke blitt nevnt noen klausul som jeg har fått med meg.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 16:49    Post subject: Reply with quote

Skal ikke se bort i fra at det er snakk om 5-10%, tror det er ganske vanlig i dag. Kan være 15%, men det mener jeg er for mye mtp at vi vel betalte nesten 10 millioner for han(?)
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 16:54    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Skal ikke se bort i fra at det er snakk om 5-10%, tror det er ganske vanlig i dag. Kan være 15%, men det mener jeg er for mye mtp at vi vel betalte nesten 10 millioner for han(?)

Kanskje det var nettopp derfor vi fikk han for 10 millioner?
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 17:13    Post subject: Reply with quote

Det er litt husmannsånd over denne diskusjonen. Han har kontrakt. Lenge. Vi skal selvfølgelig ikke selge han nå. Vi skal spille i Europa neste sesong, og han skal skyte oss inn i et gruppespill. Som vi skal bruke til å styrke oss videre med spillere på en enda høyere hylle enn vi har i dag. Klart vi ikke skal selge han for småpenger nå.

Så er jo alt til salgs hvis prisen er høy nok.
Kai88
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 17:54    Post subject: Reply with quote

Støttes. Nå blir jo også Sæther solgt, sannsynligvis. Det er nok en ting som taler imot å selge Tengstedt. Galematiaspriser er selvsagt alltid en mulighet.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 18:46    Post subject: Reply with quote

Galematiaspriser som vi setter er alltid interessant.
SFL
Senior

PostPosted: 07.11.2022 20:46    Post subject: Reply with quote

Ikke med i Danmarks VM-tropp dessverre. Men 4 plasser holdes åpne, lov å håpe!
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.11.2022 20:54    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Tordenbukser poengterer situasjonen fint ovenfor her.

Det er viktig å ta innover seg at man kun tjener det som kommer på toppen av hva man ellers ville tjent.

Dvs, dersom man ikke selger kan Tengsteth bidra til inntekter på 50 mill for kvallik til europacup. Hvis vi selger kan vi få feks 60 mill.

Vil de 10 mill i differanse være nok for å selge? Hva med andre faktorer, økt billettsalg, omdømme, andre sportslige mål som oppnås, og ikke minst spillerens prisøkning i perioden?

Selvfølgelig mange faktorer som spiller inn som jeg ikke har tatt med her, men i grove trekk er det viktig å være nøktern. 60 mill på kort sikt TRENGER ikke å være god butikk.

Si at Tengstedt bidrar til 60 MNOK i sportslige prestasjoner vi har fremdeles Tengstedt som fremdeles er verdt 50 MNOK, vi har nå en forventet verdi av 110 MNOK. Så kan vi beholde han et vindu til og han spiller oss til nok et gruppespill vi er oppe i 160 MNOK og fremdeles 2 år igjen av kontrakten. Det før vi tar hensyn til at sportslig suksess også vi generere høyere publikum og sponsorinntekter. Summen for å selge Tengstedt i vinter bør vær langt over 100 MNOK til at det veier opp for den potensielle oppesiden. Gitt at vi ikke har prekær pengemangel eller forventer at nivået han leverer på nå kun er kortvarig.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 21:03    Post subject: Reply with quote

Og så er det forskjell på inntekt og fortjeneste .
Om han trekker inn 60 mnok via Europa så går det mye bort i bonuser,reise, arrangementskostnader etc. Mener å huske at netto var ca en tredjedel etter utgifter . Ett salg er stort sett penger rett i kassa så det er en del forskjell her
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.11.2022 21:07    Post subject: Reply with quote

Et salg er langt i fra netto der skal det betales skatt, agenter skal ha sitt, og spilleren selv tar en andel, osv.

Forstår lite at en synes det er ok å selge kanskje den beste spiller en vi har hatt på mange år for 60 MNOK for selv en passe godt back i PL koster 500 MNOK. Her må vi ha litt is i magen og sørge for at vi får ordentlig betalt.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 21:10    Post subject: Reply with quote

SFL wrote:
Ikke med i Danmarks VM-tropp dessverre. Men 4 plasser holdes åpne, lov å håpe!

Selv om Tengstedt har levert helt elleville tall i Eliteserien de siste månedene, så var han nok aldri i nærheten av noen dansk VM-tropp dessverre. De har veldig god dekning på spissplass med Dolberg, Højlund, Daramy, Braithwaite, Poulsen, Wind, Cornelius etc.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 07.11.2022 21:39    Post subject: Reply with quote

En ting som taler mot salg nå er at vi ikke har noe e-cup å vise til. Molde og spesielt B/G har mye høyere markedsverdi på sine menn da de er ute i Europa og viser seg fram. De er der vi var for 20 år siden.

Vi har blitt det nye TIL som drømmer om fantasisummer for spillerne våre vi aldri får fordi vi ikke har noe å vise til. Ingen nedover i Europa går mann av huse for å handle spissen til bronselaget i Tippeligaen. Klarer vi derimot og komme oss inn i et gruppespill til neste år og Tengstedt får puttet noen mål der så kan vi kanskje begynne å nærme oss de summene enkelte over her feberfantaserer om å få nå da det forhåpentligvis kommer noe bedre enn høkkertklubber fra Belgia eller Nederland og ser på.

Så ja, vi bør vente med å selge. Det samme håper jeg Tengstedt ser også da han enda kan utvikle seg mye i trygge omgivelser i Trondheim. Så håper jeg Markus forteller sin historie, det er kort vei til reservebenken i Bristol City.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 26, 27, 28  Next
Page 18 of 28

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb