English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2007
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 61, 62, 63  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erik
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 21:30    Post subject: Reply with quote

Ã¥ huff..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 21:36    Post subject: Reply with quote

Hoseth - Hhahahahehehhehohohohohihihihihihihi - Latterlig!
Det må være dagens altså, hahahaha.

Konesseur, du må tenke på alder og potensiale også da.
Ikke kun kvalitet.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 22:04    Post subject: Reply with quote

Det var det første jeg tenkte på. De forslangene du slakter, er unge taltenter, med utviklingpotensiale. De spiller også på plasser vi trenger, eller er den spiller typen vi trenger.

Å hente en 35 åring, til fordel for en 18 åring, blir for dumt uansett.
Simen Brenne spiller ikke på samme plass som Tarik, tvert imot.

Pensjonistene du nevner lever knapt et år til. Vi etterlyser en spillende midtstopper, ikke en spillestoppende bauta.
Utenom Andresen som aldri kommer hit, og Edu som er ca. 100 mil for dyr, er alle du nevner i knestående ned kariærebakken.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 13.02.2007 11:23    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg synes mange undervurderer kvalitetene til Basma, Riseth og Kvarme. Dette er faktisk skikkelig gode spillere.

Jeg mista interessen for ditt innlegg etter disse to setningene.
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 09:22    Post subject: Reply with quote

Faen:

http://fotball.adressa.no...e74939.ece
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 14.02.2007 09:53    Post subject: Reply with quote

Bare ta det med i ro. I morgen trykker Adressa en sak om at Solli er det nye ankeret, og på lørdagen er det Basma.
Back to top
Vakker Blomst
Rutinert

PostPosted: 14.02.2007 10:05    Post subject: Reply with quote

Mener dette er den mest realistiske første 11'er per dags dato (med skadefri tropp):
Lars H.
(Lund Hansen)
Strand - Basma - Koppinen - Dorsin
(Stoor) (Lago-Nordvik-Kvarme) (Stensaas)
Sapara - Riseth - Ciljan/Tettey
(Konan-evt. Traore)
Solli - Iversen - Storflor
(Braaten-jamtfall) (Kone) (Traore-Braaten)

Gjentar, realistiske. Riseth skal vel få tillit på midtbanen fremover nå. Og hvis Solli og Braaten skal vurderes opp mot hverandre, tror jeg Solli spiller. Alt blir jo selvsagt vurdert ut ifra hvem som er i best form, på trening o.l.
Tipper Strand er førstevalget på høyrebacken i år, så får Stoor god tid til å komme inn i det hele, med en del innhopp (vi vet alle at Strand bare holder det gående i 60 min), så er han klar til å ta steget inn i første 11'ern til neste år..
Og ja, vi trenger en ny midtstopper.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 10:55    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hvorfor vi skal uffe oss så mye over at laget antakelig pr tidspunkt er best med Riseth som anker.

Hele poenget er vel at laget skal fungere best mulig?

For meg spiller ikke det ikke noen rolle hvem som spiller sentralt - så lenge laget stiller med de som fungerer best.

Et slag i trynet på Tettey? Samtidig må jo dette også sies å være en aksept for vårt syn på Tettey, Joko?...
Det er ikke mange, bortsett fra Tørum, Joko, meg og kanskje to tre til her på forumet, som mener at Tettey ikke er god nok... Han er slett ikke et så stort talent som mange skal ha det til.
bommel
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 11:40    Post subject: Reply with quote

Tettey har uten tvil store forutsetninger som indreløper, og det er der han skal utvikle seg, ikke den sentrale. Men nå har vi hatt så mange diskusjoner om det der at vi lar den ligge død.
Riseth som sentral..Det betyr i praksis at det er èn plass ledig, siden Sapara er bankers. Det blir mye konkurranse på den ene ledige: Traore, Konan, Ciljan og Tettey.
Back to top
Jølle
Junior

PostPosted: 14.02.2007 14:06    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det er ikke mange, bortsett fra Tørum, Joko, meg og kanskje to tre til her på forumet, som mener at Tettey ikke er god nok... Han er slett ikke et så stort talent som mange skal ha det til.

For en jævlig selvgratulerende holdning. "Tørum, Joko, meg"? Tørum er jo ikke engang enig med seg selv i dette spørsmålet. Ny ankermann utropes annenhver uke. Det er ikke engang en overdrivelse.

En annen ting: Jeg har fulgt dette forumet over halvannet år, uten sterke følelser verken for eller mot Tettey. Men jeg registrerer at TomH og Joko blir knust i Tettey-diskusjoner gang på gang, uten at de lar seg rikke en tomme. Refrenget står visst på evig repeat der i gården.

Gutter: Dere må enten komme tilbake med NYE og SPORTSLIGE argumenter, eller finne dere i å bli mistenkt for å ha en personlig og/eller rasistisk agenda mot Tettey. Dette henger ikke på greip. Folk som er i tvil, kan lese f.eks. denne tråden fra start til slutt.

Det var bare det jeg ville si. Takk for et ellers proft og hyggelig forum!
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 14.02.2007 14:09    Post subject: Reply with quote

Haha, nå registrerer nye brukere sig for at kommentere Tettey-tullet fra TomH, joko og Co. Tommel'n opp!

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
SoZo
Rutinert

PostPosted: 14.02.2007 14:16    Post subject: Reply with quote

Ja, det var en 1. post med futt i. Velkommen til forumet jølle. Du får fortsette med bidrag, ikke la det være et engangstilfelle ( selv om joko sikkert ber deg stikke Wink )
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 15:04    Post subject: Reply with quote

Jeg må bare si meg strålende fornøyd med valget av Riseth som midtbaneanker for sesongen. Det fungerte veldig godt i høst. Det er selvfølgelig et krav at han leverer, men jeg tror han kan ha et minst ett veldig godt år til på banen. Så er det mulig at de andre midtbaneanker-alternativene vi eventuelt har i laget fremstår som klarere til neste sesong (evt hvis min kjepphest Andresen endelig forstår at han bør være trønder).
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 15:11    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per dette bare er nok et utspill, det skrives jo om alt rart for tiden.

Riseth har langt ifra noen framtid i den rollen. apara bør helt klart ta sentral rollen, ettersom han er den i rbk troppen idag som har de beste kvalitetene til å klare rollen.

.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 17:35    Post subject: Reply with quote

rasistisk? du er faen meg en fin en! Å hvorfor skal jeg komme med NYE SPORTSLIGE argumenter når mine gamle argumenter er like mye realitet i dag som for mange måneder siden. Han har elendig passnings kreativitet og elendig skuddfot. En helt middelmådig midtbane spiller i TL målestokk.
Back to top
simonfcb
Proff

PostPosted: 14.02.2007 17:47    Post subject: Reply with quote

Har han en elendig pasningskvalitet? Så Riseth har en bedre? Kan du bare trekke frem 2 argumenter for at han er middelmådig? Hva med hvor god han er 1 mot 1, både offensivt og defensivt, hvor utrolig bra driv han har, hvor god han er til å skjerme bort spillere og hvor mye han jobber? Skal jeg kalle Ronaldinho middelmådig fordi han ikke er god på hode og?

Når andre kommer med nye argumenter for at han er god, og har et talent, og er bedre enn middelmådig, må vel kanskje du bevise at han ikke er det, eller?

Passnings kreativitet = et ord

``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt

Last edited by simonfcb on 14.02.2007 17:54; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
longns
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 17:50    Post subject: Reply with quote

Han er ikke noe spesielt god 1 mot 1 verken deffensivt eller offensivt, helt på det jevne. Han har et fint driv, det samme har Solli.....
Back to top
simonfcb
Proff

PostPosted: 14.02.2007 17:52    Post subject: Reply with quote

Er ikke Tettey spesielt god 1 mot 1 verken offensivt eller defensivt? Jeg har ikke sagt et ord om Solli, men når du først nevner han kan det sies at Tettey nok har ganske mye høyere pasningssikkerhet enn det Solli har. Tettey har også bedre evne til å komme forbi folk, Solli gjør bare masse rart, og finter seg selv.

``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 17:56    Post subject: Reply with quote

Solli har minst like bra driv som Tettey og er flink til å gå forbi spillere, det gjør fortsatt ikke Solli til noen spesielt god spiller. Tettey er ikke noe ekstra ordinært god 1 mot 1, han er ikke heller ikke dårlig... helt på det jevne! Men for en indreløper så er det viktig at man klarer å sende smarte passninger og ikke feige kompispassninger som går bakover og ødelegger hele angrepet. Dessuten er vi i mine øyne avhengige at vi scorer litt mål fra midtbaneplassen, Tettey har en grotesk dårlig skuddfot! Det er helt tilfeldig hvor ballen havner når han fyrer av.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.02.2007 17:58    Post subject: Reply with quote

En vis mann wrote:
Noen ganger må man ta et skritt tilbake for å komme to skritt fram
Back to top
simonfcb
Proff

PostPosted: 14.02.2007 18:01    Post subject: Reply with quote

Så det eneste du mener Tettey ikke har er skuddfot og evnen til å slå fantastiske pasninger? Som om Solli har den evnen? Er det ikke bra at Tettey setter opp angrep når han vinner ballen, og istedenfor å gå langt selv å skyte eller slå geniale pasninger, så slår ballen til f. eks Sapara, som kan gjøre noe genialt med den? Et lag består av mange individer med forskjellige ferdigheter, Tettey er en duellsterk ballvinner med godt driv, han mangler kanskje skuddfot og en veldig god pasningsfot, men han har likevel kvaliteter som gjør han til en spiller som er bedre enn ``på det jevne´´. Jeg begynner virkelig å tro, som mange andre tydeligvis også gjør, at du har noe imot Tettey, og prøver å få oss til å tro at Tørum tror det samme.

Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 18:08    Post subject: Reply with quote

simonfcb wrote:
Så det eneste du mener Tettey ikke har er skuddfot og evnen til å slå fantastiske pasninger? Som om Solli har den evnen?

Solli har ikke den evnen nei, men Solli er ingen god fotball spiller heller.

simonfcb wrote:
Er det ikke bra at Tettey setter opp angrep når han vinner ballen, og istedenfor å gå langt selv å skyte eller slå geniale pasninger, så slår ballen til f. eks Sapara, som kan gjøre noe genialt med den?

Problemet er at han faktisk slår de passningene og tar de skuddene, som ofte er helt forferdelige (spesielt skuddene).

simonfcb wrote:
ettey er en duellsterk ballvinner med godt driv

Tettey er en ELENDIG duellspiller, legg merke til at han aldri header ballen. Men venter på at faller ned på bakken for så å ta den, hva faen er det? JUNIOR FOTBALL!

simonfcb wrote:
Jeg begynner virkelig å tro, som mange andre tydeligvis også gjør, at du har noe imot Tettey, og prøver å få oss til å tro at Tørum tror det samme.

Har ingenting imot Tettey, annet en at jeg ikke synes han er noen spesielt god fotballspiller. Han kunne funka i Sandefjord, Ålesund, Odd å disse klubbene. Men ikke i nordens beste klubb. Jeg har vel heller aldri sagt at Tørum mener det samme som meg.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 18:26    Post subject: Reply with quote

Det er vel rimelig drøyt å påstå at Tettey er en eskremt god duellspiller...

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
simonfcb
Proff

PostPosted: 14.02.2007 18:27    Post subject: Reply with quote

[quote="joko-"]
simonfcb wrote:
Så det eneste du mener Tettey ikke har er skuddfot og evnen til å slå fantastiske pasninger? Som om Solli har den evnen?

joko- wrote:
Solli har ikke den evnen nei, men Solli er ingen god fotball spiller heller.

Hvorfor trekker du da frem Solli som eksempel?

simonfcb wrote:
Er det ikke bra at Tettey setter opp angrep når han vinner ballen, og istedenfor å gå langt selv å skyte eller slå geniale pasninger, så slår ballen til f. eks Sapara, som kan gjøre noe genialt med den?

joko- wrote:
Problemet er at han faktisk slår de passningene og tar de skuddene, som ofte er helt forferdelige (spesielt skuddene).

Så du vil ikke at han skal prøve`?

simonfcb wrote:
ettey er en duellsterk ballvinner med godt driv

joko- wrote:
Tettey er en ELENDIG duellspiller, legg merke til at han aldri header ballen. Men venter på at faller ned på bakken for så å ta den, hva faen er det? JUNIOR FOTBALL!

Er ikke dueller noe annet enn de i luften? Har du hørt om å vinne ballen?

simonfcb wrote:
Jeg begynner virkelig å tro, som mange andre tydeligvis også gjør, at du har noe imot Tettey, og prøver å få oss til å tro at Tørum tror det samme.

joko- wrote:
Har ingenting imot Tettey, annet en at jeg ikke synes han er noen spesielt god fotballspiller. Han kunne funka i Sandefjord, Ålesund, Odd å disse klubbene. Men ikke i nordens beste klubb. Jeg har vel heller aldri sagt at Tørum mener det samme som meg.

Beklager, det var vel TomH som sa det, men Tettey er per dags dato, hvertfall ifølge meg god nok for RBK.

Back to top
simonfcb
Proff

PostPosted: 14.02.2007 18:29    Post subject: Reply with quote

Gislefoss Jr. wrote:
Det er vel rimelig drøyt å påstå at Tettey er en eskremt god duellspiller...

Jeg sa han var en duellsterkt ballvinner. Jeg sa ikke at han var ekstremt god, som du tydeligvis mener. Duellstrerk og ekstremt duellsterk er så vidt jeg vet to forskjellige begrep.
Jeg tenkte i hvoedsak heller ikke på hodedueller, som så veldig mange forbinder med duellstyrke. Jeg sa en gang at Makelele ikka var duellsterk, og da ble jeg satt kraftig på plass, da forstod jeg hva det var å være en god duellspiller. Jeg sammenligner ikke Tettey med Makelele, men de har noe av dem samme ballvinner/duellstyrken. Makelele er en av de mest duellsterke i verden, tenk på det..

Last edited by simonfcb on 14.02.2007 18:33; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 61, 62, 63  Next
Page 31 of 63

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb